Gönderen Konu: toyota otomatik jikle sorunu?  (Okunma sayısı 10833 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • gülerek kaybettiklerini ağlayarak kazanamazsın..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
toyota otomatik jikle sorunu?
« : Aralık 14, 2008, 15:26:28 »
Selam arkadaşlar motor soğuk iken otomatik jikle devreye girmiyor bunun nedenleri ne olabilir?
COROLLA 97 GLİ

Toyota Club Türkiye

toyota otomatik jikle sorunu?
« : Aralık 14, 2008, 15:26:28 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota otomatik jikle sorunu?
« Yanıtla #1 : Aralık 14, 2008, 16:18:59 »
klasik olarak Türkiyedeki karburatörlü tüm toyotaların sorunudur otomatik jikle.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • gülerek kaybettiklerini ağlayarak kazanamazsın..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: toyota otomatik jikle sorunu?
« Yanıtla #2 : Aralık 14, 2008, 16:38:45 »
Alper bey aracım1.6 GLi enjeksiyonlu ama karburatör jikle olayında ayrı bir şeymi?
COROLLA 97 GLİ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota otomatik jikle sorunu?
« Yanıtla #3 : Aralık 14, 2008, 16:40:57 »
Karbüratörlüde jigle zemberekli felan olması lazım...Suyun ısısına göre genleşip kapanıp açılıyor. Enjeksiyonluda müşür vardır ama tamir edilmez, değişir bence...
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • gülerek kaybettiklerini ağlayarak kazanamazsın..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: toyota otomatik jikle sorunu?
« Yanıtla #4 : Aralık 14, 2008, 16:48:52 »
Evet müşür var müşürün fişini çektiğim zaman motor devri düşüyor ve arıza lambası yanıyor.
COROLLA 97 GLİ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota otomatik jikle sorunu?
« Yanıtla #5 : Aralık 14, 2008, 17:46:12 »
Bence mümkünse soğukken sağlam bir müşür ile deneme yapın...
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • gülerek kaybettiklerini ağlayarak kazanamazsın..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: toyota otomatik jikle sorunu?
« Yanıtla #6 : Aralık 14, 2008, 18:54:48 »
Evet en doğrusu bu yeni müşürü nereden bulabilirim yetkili servis dışında bulunurmu acaba?
COROLLA 97 GLİ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota otomatik jikle sorunu?
« Yanıtla #7 : Aralık 14, 2008, 19:00:21 »
Valla Ankarada bulunuyor ancak özel servis yetkili servisten mi getirtiyor yoksa başka kanal mı bilemiyorum...Bulunur illa.
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota otomatik jikle sorunu?
« Yanıtla #8 : Aralık 14, 2008, 19:33:59 »
 Bildiğim kadarıyla enjeksiyonlu araçlarda ISC valfi denilen bi valf ve su sıcaklık müşiri devreleriyle jigle devresi kontrol ediliyor.
 Önce bi gaz kelebek gövdesinde buluna ISC valfini temizletin bence.
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • gülerek kaybettiklerini ağlayarak kazanamazsın..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: toyota otomatik jikle sorunu?
« Yanıtla #9 : Aralık 14, 2008, 23:01:24 »
Arkadaşlar sizin araçlar devir yüksek calışıp motor ısınıncamı düşüyor yoksa sıcak olsun soğuk olsun hep aynı devirdemi calışıyor?
COROLLA 97 GLİ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota otomatik jikle sorunu?
« Yanıtla #10 : Aralık 14, 2008, 23:15:29 »
2000 e yaklaşıyor ilk çalışmada ısındıkça düşüyor.
97 1.6xei gerektiğinde ferrari gibi,gerektiğinde varyemez :):) seni seviyorum toyota!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota otomatik jikle sorunu?
« Yanıtla #11 : Aralık 15, 2008, 08:26:57 »
 iyi de bu normaal :)
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bu dünya bana bilem kalmamış ki!
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota otomatik jikle sorunu?
« Yanıtla #12 : Aralık 15, 2008, 12:03:05 »
tüm karbüratörlü otomatik toyotoların sorunu otomatik jikle derken ne kastedildi?
Sorunu ne acaba bunların?
hakikaten merak ettim.
Acaba benim arabada sorunlu mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota otomatik jikle sorunu?
« Yanıtla #13 : Aralık 15, 2008, 18:16:09 »
gaz kelebegının orda bı ufak kelebek daha olur.Servıs Bana Calısma Prensıbını soyle anlatmıstı(7 sene evvel)
Bunlar termostat gıbı ısıya duyarlı madde var ııcnde motor ısınınca degıl sıcak hava gelene kadar jıkle devrede olur hava kelebegıne sıcak hava temas ettıgı zaman otomatık kendı duser.
dıkkatınızı cekerım corollaların karburatorlulerınde adam aracın cabuk ısınması ıcın eksoz dan hava emıse bır boru yapmıs.Bnde aracı ılk aldıgımda calısmıyordu arada servıs gıttım kaburatoru komple temızledıler avans ayarı yaptılar otomatık jıkleyı degıstıler.2000 yılında asagı yukarı 75 ytl gıbı bır fıyata mal olmustu ve aradan 8 sene oldu hıc bır skıntı yok daha
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bu dünya bana bilem kalmamış ki!
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota otomatik jikle sorunu?
« Yanıtla #14 : Aralık 19, 2008, 01:05:50 »
Benimde tüp ustası bahsettiğiniz egsozdan hava emişinin olduğu yerdeki borunun dışarı kısmını tamamen kapattı.direk sıcak hava girsin diye.
Araba ilk önce yüksek çalışıyor.Sonra 100-200 m  gittikten sonra cikleyi kapatıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • gülerek kaybettiklerini ağlayarak kazanamazsın..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: toyota otomatik jikle sorunu?
« Yanıtla #15 : Aralık 19, 2008, 20:16:22 »
Arkadaşlar sorun çözüldü boğazı söktüler gaz kelebeğinin orada ayrı deviri ayarlayan bir makanizma var o sıkışmış temizlediler artık jikle devreye giriyor.
COROLLA 97 GLİ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota otomatik jikle sorunu?
« Yanıtla #16 : Ocak 08, 2009, 11:48:07 »
...corollaların karburatorlulerınde adam aracın cabuk ısınması ıcın eksoz dan hava emıse bır boru yapmıs...
Kullanmakta olduğum Škoda Favorit otomobilimde de böyle çalışıyor. Hava emiş borusu üzerinde termostatvarî bir parça var. Motor soğukken kapanarak soğuk hava almasını engelliyor. Bu sırada ihtiyacı olan havayı, nispeten çabuk ısınan egsoz manifoldunun çevresinden çekiyor. Isınma gerçekleşince termostat açılarak, sağ-ön farın alt kısmındaki yerinden havayı almaya devam ediyor.

Bu arada Onno Usta' ya Toyota jiklesiyle ilgili sorulmuş bir soru:

http://www.hurriyetoto.com/oto/otoyasam/haberdetay.php?cid=1189

İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.