0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
arkadaşlar ön konsoldaki klimanın altındaki kapağı tutan tırnağı meçhul bir kişi kırmış. japonla yapıştırmayı denedim olmadı.acaba küllükten yukarı klimaya kadar olan gri renkli parça yekparemi değişiyor yoksa ayrı ayrımı? değiştirme ihtiyacı duyan oldumu acaba?[/quote]Merhaba ,Aynı sorun bendede oldu ; Bu tırnaklar pek naif , soldaki tırnağın içinde de oldukça sert bir yay var, bu yay o kadar sertki tırnak azıcık gevşedimi yayın baskısına engel olmak mumkun olmuyor, tırnağı surekli sıyırıp kullanılmaz hale getiriyor.Sorunun cevabı : Bu parça küllükten yukarı yekpare ( Bendeki araç SOL ama galiba TERRA da aynı olmalı yani küllüğün üstünden teybin altına kadar yekpare parça)1- Ucuz çözüm; Zannımca tek taraftaki tırnak bozuldu ( iki taraftaki tırnaktada sorun olsa olsa farketmez yeterki kapak kırılmamış olsun) ; Soldaki tırnak içi yay bozulmuş / çıkmış da olabilir eğer yay da bozulduysa aşağıda anlatılan mıknatıslı kısımıda uygulamak gerekir1 adet phillips ( YAĞSIZ) kontak temizleme speyi ve temiz ,yağsız bez )Bir/Iki adet toplu iğne Bir adet elektrikli havya ( BAUHAUS tan alınabilir yada bi elektrikçiden ödünç alınabilir)toplu iğnenin boyunu kısaltabilecek kerpeten tarzı el aleti 1 adet çok guçlü ve hızlı japon yapıştıcısısı 4 adet 1 mm kalınlıkta 10 mm çapında yuvarlak neodium mıknatıs ( PERPA dan temin edilebilir)Yapılışı: Eğer sol tırnak icinde kalan yay mekanizması tamamen bozuksa yayı çıkartınız.Bozuk Tırnak(lar) tamamen törpülenir, Toplu iğnenin boyu uygun şekilde kısaltılarak kapak eskiden Tırnağın geçtiği kısımdan karşıya havya ile ısıtılan iğne yardımıyla tutturulur)( ulen yıktın konsolu ) ; Kullanılan şey standart toplu iğne yerine tırnak kalınlığında bir iğnede olabilir ancak bu kalınlıktaki iğneyi bulmanız gerek)Artık yukarı aşağı hareket eden kapağınız var sol tırnak içinde gizli yay uygun şekilde çalısıyorsa sorun çözülmüş durumdadır.Eğer yay da bozuksa ;( önce yayı çıkartın sonra yukarıdakileri yapın.)Dairesel Neolduyum mıknatıslar ikili ikili set yapılır ,( neodyum mıknatıslar birbirine yaklaşınca doğal olarak birbirini çok hızlı çeker ve 4 miknatis bu şekilde birbirinden ayrı 2 set oluşturur, ben iki set yaptım isterseniz siz 8 tane dairesel neodium mıknatısla 4 set yapabilirsiniz) Kapağımızı açarak içeride kalan 10 mm genişliğindeki çerçeveler sprey yardımıyla tamamen yağ ve kirden arındırılır, setin biri sol üst tarafa diğeri sağ üst tarafa gelecek şekilde çerçeveye japon yapıştırıcısı ile yapıştırılır. yapışan mıknatısların üzerinde kalan mıknatıslarin uzerine de japon surulur böylece bu mıknatıslarında kapağa yapışmaları sağlanırBilenler bilir benim sonradan taktırdığım teyp bu gozde duruyor , kapağın şu anda eskisi orjinal halinden daha iyi kapandığını söyleyebilirim. Teybin çıkıntısından tam anlamıyla kapanamayan sağ köşe artık güçlü mıknatıslar sayesinde çok iyi kapanıyor. Açılmada da kapanmada da sorun yok. (Eğer çekebilirsem fotoları koyarım)Not: Japon yapıştırıcısna çok dikkat edin , normal yapıştırıcılar gibi sanmayın çok tehlikeli olabilir , hiçbir yerinize gelmesine izin vermeyin sürmek için mesela bir çivinin/iğnenin ucunu kullanın. Eğer ilk yapıştıracağınız köşeye japonla yapıştırmak zor geliyorsa , çok kuvvetli çift taraflı ve çok ince şeffaf bant kullanılabilir, ancak kapağa yapışacak mıknatısı japonla yapıştırmanızı tavsiye ederim, nede olsa buaya japonu sürmek daha kolay 2. Çözüm : Çıkmacıya gidilir ve servisten daha ucuza parça pazarlığı yapılır ; Buda servisten almakla aynı güzlliğe yaklaşır , sadece montajını dikkatlice yapmanız gerek.3. Çözüm: Hiç uğraşılmaz ve servise gidilir , yedek parça orjinal ve sıfır olarak yerine takılır ( pahalı çözüm)Kolay gelsin saygılar