öncelikle merhaba;
90 model karbüratörlü coronam da uyguladığım ve iki aydır sorun çıkarmayan uygulamamı sizlerle paylaşmak istedim.
Bildiğiniz gibi bizim araçlarda karbüratörlü olmasına rağmen benzin pompası (benzin tomatiği değil) bulunmaktadır. bizim lpg ustaları ilk montajda uyguladıkları iki yöntem var birincisi direkt karbüratör girişine benzin kesici koyuyorlar ve araba gada çalışırken bile benzin pompası çalışmaya devam ediyor ve ömrü kısalıyor,bozoluyor yada benzine gecince yeterli benzin pompalamıyor.
ikinci yöntemde benzin pompasının enerjisini kestirmek. bu yöntemdede benzine geçmek istediğinizde çok geç geçiyor vb sorunlar oluyor.
benim uyguladığım yöntemde reno 9 deguzörü kullanıyoruz. pompadan gelişi degüzörün girişine takıyoruz. degüzörün çıkışına benzin kesici koyarak karbüratörün girişine takıyoruz. karbürötörün geri dönüşünü iptal ediyoruz( kısa benzin hortumuyla körledim) dedüzörün geri dönüşünü, karbürötörden çıkardığımız geri dönüş hortumuna bağlıyoruz. karbüratörde bir arıza vb oluşmoyor. çünkü bildiğim kadarıyla şamandıra yok.
Böylece aracımız lpg de çalışırken benzin pompası sürekli çalışıyor ve benzin degüzörden dönerek depoya gidiyor. benzine geçmek istediğimiz anda anında geçiyor ve hiç sorun olmuyor.