Gönderen Konu: 6.13.1 Hatalı jantlar ağır kusur  (Okunma sayısı 5607 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 113000
  • 3 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
6.13.1 Hatalı jantlar ağır kusur
« : Mart 19, 2015, 22:43:19 »
Merhabalar

benim 2007 auris için muayaneye gittim. Benden önceki sahibi 5 bijonlu ekteki jantları takmış. Herhangi bir sorun yok arabada, gitmeden tamirciye de göstermiştim sorun yok demişti. Lastikler 205/ 55/ R16 yeni sayılır.

6.13.1 Hatalı jantlar ağır kusur denilerek kalmış. Nedenini anlayamadım açıkçası,

Problem nedir? veya nasıl çözülebilir önerisi olan var mı?

Toyota Club Türkiye

6.13.1 Hatalı jantlar ağır kusur
« : Mart 19, 2015, 22:43:19 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: 6.13.1 Hatalı jantlar ağır kusur
« Yanıtla #1 : Mart 19, 2015, 23:03:16 »
 Çok ilginç. İlk defa duydum. Jant orjinalindede mi 5 bijon ?
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 113000
  • 3 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 6.13.1 Hatalı jantlar ağır kusur
« Yanıtla #2 : Mart 19, 2015, 23:07:35 »

Aracı aldığımda böyleydi, ama baktığımda orjinallerde bu şekilde 5li değil mi?

2007 Auris 1.4D

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=48455.0
linkinde arkadaşın paylaştığı listede 5*114,3 gözüküyor, gerçi yeni serinin fotografları var ama internetteki auris fotoğrafları jantlarını da 5li olarak gördüm.

çözemedim, pazartesi tekrar muayeneye gideceğim yeni düzeltmem gerektiğini bilsem hafta sonu yaptırayım diyorum ama  2. kez kalırsak bir daha muayene parası varmak var. ben çözemedim bu işi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: 6.13.1 Hatalı jantlar ağır kusur
« Yanıtla #3 : Mart 19, 2015, 23:21:02 »
Abi sorun şu üzerinde fazla bijon deliği bulunması...
Hıyarlar işte...
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: 6.13.1 Hatalı jantlar ağır kusur
« Yanıtla #4 : Mart 19, 2015, 23:22:09 »
Aracı aldığımda böyleydi, ama baktığımda orjinallerde bu şekilde 5li değil mi?

2007 Auris 1.4D

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=48455.0
linkinde arkadaşın paylaştığı listede 5*114,3 gözüküyor, gerçi yeni serinin fotografları var ama internetteki auris fotoğrafları jantlarını da 5li olarak gördüm.

çözemedim, pazartesi tekrar muayeneye gideceğim yeni düzeltmem gerektiğini bilsem hafta sonu yaptırayım diyorum ama  2. kez kalırsak bir daha muayene parası varmak var. ben çözemedim bu işi.

tanıdığınız her hangi biri Toyota yada Honda yada Mitsubishi olsun yeter, jantlarını kapınızın önünde takın götürün

ama bu jantları iyi bilen biri kontrol etsin komple, bir sıkıntısı mı var acaba??
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 113000
  • 3 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 6.13.1 Hatalı jantlar ağır kusur
« Yanıtla #5 : Mart 19, 2015, 23:26:32 »
üstadım sıkıntı o işte, tamircim de lastikçim de jantlarda sorun yok dedi. Bende kullanırken sorun yaşamadım. Bugun  bijonları kontrol ettirdim, boşluk, yalama vs yok onlarda sorunsuz. 

ödünç alabileceğim arkadaşların jantları uyumuyor, kiralamak için lastikçime sordum yokmuş. Elemanlar fazladan bijon deliği var diye ağır kusur mu vermiş yani? gidip jant alsak gereksiz para, almasak geçemeyeceğiz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yaş : 24
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '12
  • 106 kere teşekkür etti
  • 142 kere teşekkür edildi
Ynt: 6.13.1 Hatalı jantlar ağır kusur
« Yanıtla #6 : Mart 19, 2015, 23:41:29 »
Sanırım aracınızdaki jantlar 8 bijon yani bazı bijon aralıklarında ortak takılabiliyor. Muayenedeki teknisyenin neyin kafasını yaşadığını çözemedim ben... Bunu bilmiyorsa bıraksın gitsin. Aynı sorunu yaşayan bir çok kişi var sanırım google da arama yapınca çıkıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: 6.13.1 Hatalı jantlar ağır kusur
« Yanıtla #7 : Mart 19, 2015, 23:44:57 »
Forumda bir arkadasta ayni sorunu yasamisti ondan biliyorum. Bijon araligi tek sorun. Muayene istasyonuna gidin ve direkt oranin amiriyle konusun
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 113000
  • 3 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 6.13.1 Hatalı jantlar ağır kusur
« Yanıtla #8 : Mart 19, 2015, 23:47:57 »
tekrar  muayane için randevu alıp yaptırdıktan sonra mı yoksa, randevusuz gidip mi başvurmak daha uygun olur?

Sorunu yaşayan arkadaş ne konuşmuş, ne olmuş biliyor musunuz. ben arama kısmında arattım ama bir sonuç görmemiştim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yaş : 24
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '12
  • 106 kere teşekkür etti
  • 142 kere teşekkür edildi
Ynt: 6.13.1 Hatalı jantlar ağır kusur
« Yanıtla #9 : Mart 20, 2015, 00:06:40 »
Jantların ithalatcısı türkiye bayisini araştırın irtibata geçin tüv uygunluk belgesi vermelerini isteyin aklıma bu çözüm geliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: 6.13.1 Hatalı jantlar ağır kusur
« Yanıtla #10 : Mart 20, 2015, 08:19:13 »
 Araçların karayoluna uygunluğu ve teknik esaslar:

 Madde 29 – (Değişik: 17/10/1996 - 4199/12 Md.)

 Araçların yapım ve kullanma bakımından karayolu yapısına ve trafik güvenliğine uyması zorunludur. Yapım safhasında, araçların Tip Onayı Yönetmeliği ile buna bağlı diğer yönetmeliklerin çıkarılmasına Sanayi ve Ticaret Bakanlığı yetkilidir. Tip Onayı Yönetmeliği ve buna bağlı diğer yönetmelikler Bayındırlık ve İskan Bakanlığının görüşü alınarak Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca düzenlenir.

 Araçların teknik şartlara uygunluğu:

 Madde 30 – Araçların, esasları yönetmelikte belirtilen şekilde ve tarzda teknik şartlara uygun durumda bulundurulması zorunludur.

 a) (Değişik : 21/5/1997 - 4262/4 md.) Servis freni, lastikleri, dış ışık donanımından yakını ve uzağı gösteren ışıklar ile park, fren ve dönüş ışıkları noksan, bozuk veya teknik şartlara aykırı olan araçları kullanan sürücüler 1 800 000 lira para cezası,

 b) (Değişik: 21/5/1997 - 4262/4 md.) Diğer eksiklik ve bozuklukları bulunan araçlarla, görüşü engelleyecek veya bir kaza halinde içindekiler için tehlikeli olabilecek süs aksesuar eşya ve çıkıntıları olan araçları kullananlarla, karayolunu kullananlar için tehlike yaratacak şekilde olan veya görüşü engelleyecek ve çevredekileri rahatsız edecek derecede duman veya gürültü çıkaran araçları kullanan sürücüler 3 600 000 lira para cezası,

 İle cezalandırılırlar.

 Bu maddenin (a) bendinde belirtilen eksiklik ve bozuklukları bulunan araçlar,teknik şartlara uygun duruma getirilinceye kadar trafik zabıtasınca trafikten men edilebilir. (b) bendindeki şartlara uymayan ve uyumsuzluğu trafik emniyetini tehlikeye düşürmeyecek nitelikte olan araçların şartlara uygun duruma getirilmesi ihtar olunur. İhtarda verilen süre için teknik şartlara uygun duruma getirilmediğinin tespiti halinde araç trafik zabıtasınca trafikten men edilir
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: 6.13.1 Hatalı jantlar ağır kusur
« Yanıtla #11 : Mart 20, 2015, 08:51:21 »
Dikkat ederseniz jantta 10 adet  bijon deliği bulunmakta, haliyle 5'i boşta jant ebatı doğru olsa bile ona takmışlardır. İlk defa 10 bijon deliği olan jant gördüm.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 46000
  • Model Yılı: '13
  • 9 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: 6.13.1 Hatalı jantlar ağır kusur
« Yanıtla #12 : Mart 20, 2015, 09:09:08 »
Dikkat ederseniz jantta 10 adet  bijon deliği bulunmakta, haliyle 5'i boşta jant ebatı doğru olsa bile ona takmışlardır. İlk defa 10 bijon deliği olan jant gördüm.
benimde ilk dikkatimi çeken o oldu. bu segmentte 10 delikli jant kullanan marka model varmı? niye böyle bi jant üretmişler anlamadım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: 6.13.1 Hatalı jantlar ağır kusur
« Yanıtla #13 : Mart 20, 2015, 09:16:48 »
Jantlar çift aplikasyon, yani aslında 10 bijon deliği yok. 2 farklı set olarak 5 bijon deliği var. Atıyorum, bir set 144.3x5 diğeri 112x5.

Opel forumlarında da aynı durumu yaşayan bir arkadaş oldu. Son derece saçma bir durum. İsteseniz de zaten tüm bijon deliklerini kullanamazsınız o jantta, 5x112 + 5x114.3 gibi garip bir porya üretilmesi gerekir :D

Tavsiyem jant üreticisi, veya araç üreticinizden durum ile ilgili rapor alın.

Veya gidip bir lastikçiden 4 tane ödünç sac jant taktırın.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 6.13.1 Hatalı jantlar ağır kusur
« Yanıtla #14 : Mart 20, 2015, 09:23:24 »
 Hem 4, hem 5 bijonlu(muhtemelen farklı bijon aralıklı modellere de), jantlara olabilsin diye böyle jant göbeği yapmışlar ancak çok sağlıklı olmadığı kesin.
 Muayeneden geçemeyecek bir jant ya da herhangi bir aparatın bence satışı da yasak olmalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: 6.13.1 Hatalı jantlar ağır kusur
« Yanıtla #15 : Mart 20, 2015, 09:32:00 »
@Hakan Öztürk (3676)  abi Deveye sormuşlar boynun neden eğri diye nerem doğru ki demiş. Ben artık satıcılara kızmıyorum. Bile bile gidip bu ürünleri almamıza kızıyorum.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 6.13.1 Hatalı jantlar ağır kusur
« Yanıtla #16 : Mart 20, 2015, 09:58:54 »
@Hakan Öztürk (3676)  abi Deveye sormuşlar boynun neden eğri diye nerem doğru ki demiş. Ben artık satıcılara kızmıyorum. Bile bile gidip bu ürünleri almamıza kızıyorum.
Tüketici olarak bazı şeylere dikkat etmek lazım ama her konuda da bilgi sahibi olmamız zor Mehmet. Bir gıda ürünü alırken bile, onun stt, içindekiler gibi şeylere bakıyoruz, en azından bakmamız lazım ama bir çok tüketici, o stt nin yumurta dünyaya geldiği andan itibaren mi başladığını, yoksa paketleme ile mi başladığını bilmez. Bunları düzenlemesi gereken devlet kurumlarıdır. Otomobil yan sanayii de çok geniş bir kavram, belli standartları karşılayan ürünler ülkeye girmeli, ondan sonra tüketiciler bu standartları yakalamış ürünler içinden tercih yapmalı. Bu olmadığında, belli standartları yakalamış ürün üreticileri de zarar görüyor, neden bu balata 40tl, diğeri 80tl ayrımında fiyatın ilerisine geçemeyenler olabiliyor.
 Jantı konuşuyoruz ama en az onun kadar önemli bijonlar var, bijonların da belli tork dayanımlarını karşılaması gerekiyor, tüketiciler ise sadece satılana güvenerek onları alıyor. Peki kim, nasıl, ne zaman test yapmış bilmiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: 6.13.1 Hatalı jantlar ağır kusur
« Yanıtla #17 : Mart 20, 2015, 10:07:33 »
@Hakan Öztürk (3676)  abi haklısın. O zaman yorumu mu düzeltiyorum Kandırılmayı anlarım, Bilgisizliği anlarım ama bile bile Gidipte sahte, imitasyon, çakma artık ne dersek tarzı ürünleri alanları kabullenemem. Haa alan var alamayan var o da ayrı bir konu.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 113000
  • 3 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 6.13.1 Hatalı jantlar ağır kusur
« Yanıtla #18 : Mart 20, 2015, 10:12:32 »
Arkadaşlar cevaplar için çok teşekkürler. Gördüğüm kadarıyla hem fikir sahibi olundu.

Ben aracı böyle aldım muayenesi de yeni yapılmıştı, açıkçası şimdiye kadar böyle bir problem olacağı kimse tarafından da söylenmişti.

Alıntı
Mehmet AKIN
Madde 29-30 demişsiniz ama bende ilgili yönetmeliklere baktım, hatta muayene tablosuna baktım çift aplikasyon ile ilgili bir madde veya terim göremedim. Gerçi çift aplikasyon terimi de şimdi öğrendim )

Evet, jantlar da yürüyen aksam da önemli, bende güvenli şekilde kullanım için uyarılsaydım muayene bile olmadan değiştirirdim.

Gün içerisinde İstanbul trafiğinde onlarca örnek gördüm. Konu ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmadığım için sadece eğer tehlikeli bir durum varsa, neden satışları ve üretimleri yapılmasına izin verilmekte. Teknik olarak zaten uygun aralıkta ve uygun sayıda bijon ile araca bağlanmış bir jantın, ikincil bir uygulama için ekstra deliklerinin olması güvenlik açısından ne gibi bir sorun oluşturabilir?


Ayrıca İstanbul Anadolu yakasında uygun fiyata jant alabileceğim bir yer var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 6.13.1 Hatalı jantlar ağır kusur
« Yanıtla #19 : Mart 20, 2015, 10:26:51 »
@Hakan Öztürk (3676)  abi haklısın. O zaman yorumu mu düzeltiyorum Kandırılmayı anlarım, Bilgisizliği anlarım ama bile bile Gidipte sahte, imitasyon, çakma artık ne dersek tarzı ürünleri alanları kabullenemem. Haa alan var alamayan var o da ayrı bir konu.
Aslında kalitesizliğin maliyeti kaliteli ancak fiyatı daha yüksek üründen daha da fazladır. Ama tabi tüketici anlık düşünebiliyor maalesef. Önemli olan bu zaafların kullanımına engel olunması.

 
Arkadaşlar cevaplar için çok teşekkürler. Gördüğüm kadarıyla hem fikir sahibi olundu.

Ben aracı böyle aldım muayenesi de yeni yapılmıştı, açıkçası şimdiye kadar böyle bir problem olacağı kimse tarafından da söylenmişti.
Madde 29-30 demişsiniz ama bende ilgili yönetmeliklere baktım, hatta muayene tablosuna baktım çift aplikasyon ile ilgili bir madde veya terim göremedim. Gerçi çift aplikasyon terimi de şimdi öğrendim )

Evet, jantlar da yürüyen aksam da önemli, bende güvenli şekilde kullanım için uyarılsaydım muayene bile olmadan değiştirirdim.

Gün içerisinde İstanbul trafiğinde onlarca örnek gördüm. Konu ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmadığım için sadece eğer tehlikeli bir durum varsa, neden satışları ve üretimleri yapılmasına izin verilmekte. Teknik olarak zaten uygun aralıkta ve uygun sayıda bijon ile araca bağlanmış bir jantın, ikincil bir uygulama için ekstra deliklerinin olması güvenlik açısından ne gibi bir sorun oluşturabilir?


Ayrıca İstanbul Anadolu yakasında uygun fiyata jant alabileceğim bir yer var mı?
Sağlıksız dememiz doğru olmaz, yanlış anlaşılma olmasın, ancak bunun test edilmiş ve onay verilmiş ya da verilmemiş olması gerekir, ancak ondan sonra bizlerin yorumu sağlıklı olur.
 Yukarıda arkadaşların da belirttiği gibi; öncelikle üretici ile irtibata geçmeye çalışın, sonra muayene istasyonu yöneticisi ile. Hiç biri olmazsa sac jant temin edebilirsiniz.