Gönderen Konu: Gösterge panelinin sol alt köşesindeki kırmızı uyarı ışığı  (Okunma sayısı 9313 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '07
  • 6 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar merhaba
2007 Corolla D-4D yarı otomatik aracımla yaklaşık 10 km yol gittikten sonra 15 dakika kadar kontak kapalı durdu. Sonra aracı çalıştırdım ve gösterge panelinin sol alt köşesindeki kırmızı çark içinde ünlem işareti şeklinde uyarı ışığı yaklaşık 1 dk kadar yandı. Aracı sağa çektim vitesi boşa aldım ve stop etmeden bekledim bu bir dakikanın sonunda ışık söndü ve bir daha yanmadı. Bunun sebebi ne olabilir? Kullanma kılavuzuna baktım herhangi bir açıklayıcı bilgi bulunmuyor.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Telşalanmayın, muhtemelen içerisindeki tozlanma sebebi ile kısa süreliğine debriyaj aktüatör motorunuz gelen voltaja cevapsız kalmış. Mümkün olan en kısa sürede söktürerek temizletin ancak ömrünü tamamlamasının yakın olduğunu da aklınızın bir köşesinde tutun, debriyaj değişimi ile birlikte değişimini yaptırırsınız. Debriyaj değişimi kısa süre önce yapıldıysa ve hiç riske girmek istemezseniz aktüatör motorunu temizlemek yerine direk değiştirin.

Kısa süre önce her ikisi de (debriyaj seti ve aktüatör motoru) değiştiyse Intelligent Tester yada Techstream ile debriyaj kalibrasyonu yaptırın, tekrarlar ise debriyaj strok sensörünü kontrol ettirin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ufuk kardeşimin verdiği değerli bilgilere ilave olarak bir sorum var,
Lamba yoğun trafikte kullandıktan sonra mı yandı acaba?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
süper anlatmış....tem toyota her zamanki gibi.ekleme yapıorum...debriyaj aktuator motorunun ve vites seçici motorlarının artık kömürlerinide değiştiriyolar.ben bizzat özellikle özel olarak yaptırdım.kartal sanayi abdurrahman kalycı bey e verdim.takıyor şu an...bilginizeee

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '07
  • 6 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ahmet Bey,
Ankara'yı bilir misiniz bilmiyorum ama şöyle izah edeyim, cinnah caddesinden çiğdem mahallesine çetin emeç bulvarından gittim yani yaklaşık 10 km'de 4-5 kez ışıkta dur-kalk yaptım. Ondan sonra aracı park ettim 15 dk sonra ışıkların sönmesini beklemeden direkt olarak kontağa bastım. Işığın yanık kalmasını bu beklemeden kontağa basma hareketime bağladım ama sanırım öyle değil. Ben bu aracı 100.000 km'de aldım şimdi 135.000'de, daha önceden de bu tür bakım yapıldığına dair herhangi bir imare yok (Tüm bakım faturaları mevcut, ben de yaptırdığım bakımların faturalarını saklıyorum). Zannediyorum Ufuk Bey'in söylediği gibi baskı-balata-debriyaj seti tamamen değişmesi gerekecek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Anlattıgınız bölgeyi bilmiyorum, anladıgım kadarı ile ciddi dur, kalk trafigi değil.
O zaman balata veya actuatör motoru kömürleri ömrünü tamamlamış gibi gözüküyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '07
  • 6 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar,
Bu konuda bahsettiğim konu için özel servise gittim. Debriyaj seti ve aktüatör motorunun değişmesi gerektiğini söylediler ve bana 1400 .tl civarında hesap çıkardılar. Toyota yetkili servisleri hangi marka kullanıyor? Bu fiyat normal midir?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • トヨタ オーリス
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 46
  • Model Yılı: '07
  • 29 kere teşekkür etti
  • 108 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar,
Bu konuda bahsettiğim konu için özel servise gittim. Debriyaj seti ve aktüatör motorunun değişmesi gerektiğini söylediler ve bana 1400 .tl civarında hesap çıkardılar. Toyota yetkili servisleri hangi marka kullanıyor? Bu fiyat normal midir?

Öncelikle geçmiş olsun.Ankarada Dörtnal Toyota ya gidip göstermenizi tavsiye ederim kesinlikle problemizi çözeceklerdir.
2007 Toyota Auris Comfort "1ZR-FE"

Xenon+Cruise Control+Far Yıkama

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '07
  • 6 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Mustafa bey, söz konusu rakamı Dörtnal verdi.. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 9 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi

Telşalanmayın, muhtemelen içerisindeki tozlanma sebebi ile kısa süreliğine debriyaj aktüatör motorunuz gelen voltaja cevapsız kalmış. Mümkün olan en kısa sürede söktürerek temizletin ancak ömrünü tamamlamasının yakın olduğunu da aklınızın bir köşesinde tutun, debriyaj değişimi ile birlikte değişimini yaptırırsınız. Debriyaj değişimi kısa süre önce yapıldıysa ve hiç riske girmek istemezseniz aktüatör motorunu temizlemek yerine direk değiştirin.

Kısa süre önce her ikisi de (debriyaj seti ve aktüatör motoru) değiştiyse Intelligent Tester yada Techstream ile debriyaj kalibrasyonu yaptırın, tekrarlar ise debriyaj strok sensörünü kontrol ettirin.

Ufuk bey merhaba özelden msj atamıyorum parça lazımda siz ulaşırmısınız size cvp verebilirim sanırım..
Tapatalk saolsun..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '07
  • 6 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar debriyaj-baskı-balata-bilya-şanzıman yağı ve bunlara ilave aks kafası somunları yapımı+motor arka kulak yerlerininyapımını 1.100 TL'ye yaptırdım. Serviste debriyaj değiştikten sonra şehir içinde manuel kullanmam tavsiye edildi. Tecrübeli arkadaşlar; sizce de manuel mi kullanmalıyım, yoksa servise daha erken gitmem için bana olta mı attılar?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar debriyaj-baskı-balata-bilya-şanzıman yağı ve bunlara ilave aks kafası somunları yapımı+motor arka kulak yerlerininyapımını 1.100 TL'ye yaptırdım. Serviste debriyaj değiştikten sonra şehir içinde manuel kullanmam tavsiye edildi. Tecrübeli arkadaşlar; sizce de manuel mi kullanmalıyım, yoksa servise daha erken gitmem için bana olta mı attılar?
Ben şehir içinde hep manuel kullanıyordum.Dörtnal Sadık usta öyle önermişti.Manuel kullanımda balatanın da ömrü uzun oluyormuş...
Bu arada seti nerede değiştirdiniz Özgür bey?
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '07
  • 6 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Özcan Bey,
Benim kuzen tamircidir, şaşmazda meray otomotiv'de değişimi yaptı, düşünürseniz telefon numarasını verebilirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '17
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Ben şehir içinde hep manuel kullanıyordum.Dörtnal Sadık usta öyle önermişti.Manuel kullanımda balatanın da ömrü uzun oluyormuş...
Bu arada seti nerede değiştirdiniz Özgür bey?
şehir içinde manuel kullanmak nasıl bir fark yaratıyor ki?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ben şehir içinde hep manuel kullanıyordum.Dörtnal Sadık usta öyle önermişti.Manuel kullanımda balatanın da ömrü uzun oluyormuş...
Bu arada seti nerede değiştirdiniz Özgür bey?

Manuel vites en çok şehir içinde insanı yoruyor zaten, o zaman otomatik vitesin bir anlamı kalmıyor bence.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Özcan Bey,
Benim kuzen tamircidir, şaşmazda meray otomotiv'de değişimi yaptı, düşünürseniz telefon numarasını verebilirim.
Özgür bey teşekkür ederim sağ olun.
Hem İstanbul'da yaşıyorum artık hem de mecburiyetten Peugeot'ya biniyorum.Yanlış anlamayın Ankara'da olduğum dönemlerde Audi,Vw ve Seat araçlarımızın tüm yetkili servis haricinde ki işlerini Dörtnal'da yaptırıyordum.Güven ve kardeşlik (Sadık usta) söz konusu.
Yine de iyi niyetinize teşekkür ederim.

Manuel vites en çok şehir içinde insanı yoruyor zaten, o zaman otomatik vitesin bir anlamı kalmıyor bence.
Daha düne kadar vitesi geçmekte zorlanan Toros'lar kullanıyorduk direksiyondan vites değiştirmenin nesi zor olacak Aytaç bey.İşin içinde debriyaj olmadığı için sıkıntı yok.En azından benim için.
En önemlisi MMT şanzımanda kalkışları manuel yapmak bile daha iyi.En azından vites geçişlerini hissetmiyorsunuz.Hele ki MMt gibi aptal bir şanzımanlı araç (en son yenilenen Auris ve Corolla'da ki MMT'leri kullanmadım.Onları ayrı tutuyorum) kullanıyorsanız sıkışık trafikte size ne gibi sürprizler hazırşayacağınızı bilemezsiniz.Bu nedenle sol ve sağ elinizden iki parmak vites kulakları için hazırda beklemeli.Hangi viteste gitmesi gerektiğine kanaat getirmekte zorlanıyordu.İlk defa Cumhurbaşkanlığı önünde yolda kaldım,arkamda korna kıyamet kopuyor... Arkamda ki yanıma yanaşıp sinirli bir şekilde neden gitmiyorsun söylendi.Abi yeni şoförüm rampada kaçla kalkacağımı bilemedim ondan durdum dedim adam özür diledi gitti :rofl: Aslında kaçla gideceğini hesap edemeyen ben değil şanzımandı :D
Seat Leon'da hızlanırken sorun yoktu ama yavaşlarken bazen geç düşüyordu o zaman müdahale etmek zorunda kalıyordum.Doğuşa gidip şanzımana güncel program attırdım o sorunda kalktı.
Audi'den bir şey anlatamayacağım çünkü olumsuz hiç bir şey yaşamadım.Arabada şanzıman var demeye bin şahit lazımdı.

şehir içinde manuel kullanmak nasıl bir fark yaratıyor ki?
Merhaba Esat bey.Yarın Sadık ustaya danışır size bilgi veririm inşaallah
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '17
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Özgür bey teşekkür ederim sağ olun.
Hem İstanbul'da yaşıyorum artık hem de mecburiyetten Peugeot'ya biniyorum.Yanlış anlamayın Ankara'da olduğum dönemlerde Audi,Vw ve Seat araçlarımızın tüm yetkili servis haricinde ki işlerini Dörtnal'da yaptırıyordum.Güven ve kardeşlik (Sadık usta) söz konusu.
Yine de iyi niyetinize teşekkür ederim.
Daha düne kadar vitesi geçmekte zorlanan Toros'lar kullanıyorduk direksiyondan vites değiştirmenin nesi zor olacak Aytaç bey.İşin içinde debriyaj olmadığı için sıkıntı yok.En azından benim için.
En önemlisi MMT şanzımanda kalkışları manuel yapmak bile daha iyi.En azından vites geçişlerini hissetmiyorsunuz.Hele ki MMt gibi aptal bir şanzımanlı araç (en son yenilenen Auris ve Corolla'da ki MMT'leri kullanmadım.Onları ayrı tutuyorum) kullanıyorsanız sıkışık trafikte size ne gibi sürprizler hazırşayacağınızı bilemezsiniz.Bu nedenle sol ve sağ elinizden iki parmak vites kulakları için hazırda beklemeli.Hangi viteste gitmesi gerektiğine kanaat getirmekte zorlanıyordu.İlk defa Cumhurbaşkanlığı önünde yolda kaldım,arkamda korna kıyamet kopuyor... Arkamda ki yanıma yanaşıp sinirli bir şekilde neden gitmiyorsun söylendi.Abi yeni şoförüm rampada kaçla kalkacağımı bilemedim ondan durdum dedim adam özür diledi gitti :rofl: Aslında kaçla gideceğini hesap edemeyen ben değil şanzımandı :D
Seat Leon'da hızlanırken sorun yoktu ama yavaşlarken bazen geç düşüyordu o zaman müdahale etmek zorunda kalıyordum.Doğuşa gidip şanzımana güncel program attırdım o sorunda kalktı.
Audi'den bir şey anlatamayacağım çünkü olumsuz hiç bir şey yaşamadım.Arabada şanzıman var demeye bin şahit lazımdı.
Merhaba Esat bey.Yarın Sadık ustaya danışır size bilgi veririm inşaallah
çok teşekkür ederim. Yaklaşık 12bin km dir. 2015 mmt corolla kullanıyorum. Dediğiniz tarzda bir sıkıntı yaşamadım. Arabayı alırken mmt de iyileştirmeler yapıldığı söylenmişti.  Sanırım doğruymuş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
çok teşekkür ederim. Yaklaşık 12bin km dir. 2015 mmt corolla kullanıyorum. Dediğiniz tarzda bir sıkıntı yaşamadım. Arabayı alırken mmt de iyileştirmeler yapıldığı söylenmişti.  Sanırım doğruymuş.
Selamlar
Esat bey yeni Corolla'larda Mmt'ler de ciddi anlamda bir iyileştirme yapıldığını duydum ama daha kullanmak nasip olmadı.
Bu arada Sadık usta ile görüşemedim henüz.Bilgiyi alır almaz hemen yazarım buraya
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '17
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Selamlar
Esat bey yeni Corolla'larda Mmt'ler de ciddi anlamda bir iyileştirme yapıldığını duydum ama daha kullanmak nasip olmadı.
Bu arada Sadık usta ile görüşemedim henüz.Bilgiyi alır almaz hemen yazarım buraya
Teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '07
  • 6 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar ayrıca belirtmek istiyorum, debriyajdeğişimini yaptıktan sonra depoyu doldurdum ve şu an itibariyle çeyrek depo mazot kaldı araç 900 km yaptı, önceden tam depoyla 950 km zor yapıyordu. Gözle görülür bir fark var hem yakıtta hem çekişte...