Gönderen Konu: Rolanti problemi ve devamında egzosun çok sarsıntılı çalışması  (Okunma sayısı 3299 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 260000
  • Model Yılı: '06
  • 1 kere teşekkür edildi
  Herkese iyi günler.Babamın 2006 model Toyota Corolla Terra , 260000km LPGli  özelliklerde aracı mevcuttur.2 hafta önce babamı kaybetmiş bulunmaktayım.Normal şartlarda hiç düşünmeden satmayı düşündüğüm bu arabayı manevi değerinden dolayı satmaya da artık gönlüm el vermemektedir.
  Araba da rolantide dalgalanma ve titreme problemi mevcuttur.Bununla alakalı tanımadığım herhangi bir toyota servisine gittim(özel servis).Arabaya bakan usta önce tüpün ne kadar süreli olduğunu sordu.Arac henüz 70binde iken tüpün takıldığını söyledim.Usta sonrada uzun süreli tüp kullanımından dolayı bir sibobunun yandığını motorun sökülerek taşlanarak vs.işlemlerden geçirilmesi gerektiğini söyledi.1500tl civarında bir masrafının olacağını motordaki önemli parçaları orjinal servisden daha az önemli olan parçalarında japon malı kullanılacağını söyledi.3 gün araba bizde kalacak ve size bir 260000km daha yol yaptırabilecek şekilde vereceğiz dedi.Bu konuda bana fikir vermenizi rica ederim.Durumu az da olsa gösterir bir  video çektim aşağıda linki mevcuttur.Şimdiden hepinize teşekkür ederim.

https://www.youtube.com/watch?v=cLyJtK_nKSg


Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
 Öncelikle başınız sağolsun.
Araç sorunu bir şekilde çözülecektir.
Kompresyon testi ile başlanabilir. Oksijen sensörü vs temizlenebilir, filtreler kontrol edilebilir. Bu arada hem benzinde, hem Lpg'de mi aynı sorunu yapıyor?

 Lpg konusunda derinlemesine bilgili arkadaşlar yardımcı olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 260000
  • Model Yılı: '06
  • 1 kere teşekkür edildi
Başsağlığınız için teşekkür ederim.

araç lpg de de benzinde de aynı sorunu yaşıyor.Sadece lpgde biraz daha bariz yaşıyor.
Bahsettiğiniz işlemler tahmini olarak maliyet ne tutar?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
 En son ne zaman bakım yapılmıştı araca? Buna bağlı olarak gerekli filtreler site içi aramadan ya da yetkili servisten fiyatları ile öğrenilebilir.
 Kompresyon testi pratik bir testtir, cüzzi bir ücreti vardır, motor açılmadan önce yapılması bence doğru olur. Motor açılmadan da, hangi parçaların değişeceği net belli olmaz. Keza, motor açılmışken, bu km de devirdaim vb ekstra parçaların da değişmesi uzun dönem düşünüldüğünde faydalı olabilir ancak, bu işlemlerde kullanılacak parçalar önemlidir.

 Aşağıda verdiğim linklerde ki konulara da göz atmanız fikir verebilir.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=65548.msg889624#msg889624

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=65648.msg891225#msg891225

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • corollamı özledim
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '11
  • 10 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
başınız saolsun.

1200 tl civarı fiyat veriyorlardı özel servisler. bir çok konuda okumuştum. şimdiki fiyatını bilemiyorum.
Chevrolet Cruze 40,000 km 2011

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Başsağlığınız için teşekkür ederim.

araç lpg de de benzinde de aynı sorunu yaşıyor.Sadece lpgde biraz daha bariz yaşıyor.
Bahsettiğiniz işlemler tahmini olarak maliyet ne tutar?

Öncelikle başınız sağolsun. Sorunu tam olarak tespit ettirmeden maliyetini söylemek biraz zor.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 711 kere teşekkür edildi
başınız sağolsun.
videodan anladığım ciddi bir problem olduğu. bukadar dengesiz çalışmasının tek nedeni subaplar olabilir.
hava akış sensörü kirlendiğinde veya kelebek sorununda genelde motor düzgün ve sarsıntısız çalışır ancak rolanti çok düşerse gaz verip devir yükselir.  sabit rolantide bile titreme varsa durum ciddi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Öncelikle başınız sağolsun,

Aracınızdaki durum için gittiğiniz servis muhtemelen doğru tespit yapmış. Burada sizin dikkat etmeniz gereken asıl nokta kullanılacak parçalar ve yapılacak işçiliğin kalitesi olmalı, 300 eksik 500 fazla olmasına bakmayın daha sonra tekrar tekrar masraftan kaçınmalısınız.

Hatıra kalan araçlara olan duygusal bağlılık beni çok etkiliyor, gerçekten çok güzel bir davranış, aracınız ile ilgili her türlü soru yada sorun için benimle özel mesaj ile irtibat kurabilirsiniz, elimden geldiğince size yardımcı olmak isterim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 271000
  • Model Yılı: '09
  • 64 kere teşekkür etti
  • 111 kere teşekkür edildi
başınız sağolsun
-Ufuk beyinde dediği gibi doğru tespit gibi görünüyor, fakat bobinlerden birinin çalışmaması veya buji kablolarındaki temassızlık veya arıza aynı arızayı vermez? ( 1.4 benzinli polo aracımda 1 bobin yanmıştı, çok vuruntulu çalışıyor ve aşırı güç kaybı vardı.)
-yağ yakmasından dolayı subapların tutması olabilir mi?
yetkili servise gidip tespit yaptırsanız ücreti çok mu olur.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Başınız sağolsun Serhat Bey,Allah sabır versin.
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 260000
  • Model Yılı: '06
  • 1 kere teşekkür edildi
 Kocaeli Toyota Yetkili servisi arıza tesbiti için 100tl talep etmektedir.Yarın için randevu aldım.İnşallah çok masraflı bişey çıkmaz ya da yaptırılması sorun olmaz :(
Hepinize çok teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Kocaeli'nde iseniz keşke Zirve otoya gitse idiniz.
Kendileri clubumuz onaylı firma. Her türlü yardımcı olurlar.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 260000
  • Model Yılı: '06
  • 1 kere teşekkür edildi
Tesadüfen gitmiş olduğum dediğim ve ilk başta arıza tesbitini koyan yer KOCAELİ ZİRVE :) Tesadüfün bu kadarı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Bu nedenle profil bilgileri önemli olabiliyor, Ahmet yöneticimizin bahsettiği gibi bizde seçili firmalar kayıtlıdır.
Gelişmeleri de paylaşırsanız faydalı olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hayat TOYOTA'lıya güzel
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120
  • Model Yılı: '00
  • 78 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Serhat Bey başınız sağolsun...
Allah babanızın mekanını cennet eylesin...
1-1996 XEİ Corolla (150.000-190.000)
2-2005 1.6 Terra HB Corolla (100.000-135.000)
3-2000 1.6 Terra Corolla (120.000-Halen Kullanımda)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 260000
  • Model Yılı: '06
  • 1 kere teşekkür edildi
Allah razı olsun.Teşekkür ederim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Başınız sağolsun Allah taksiratını affetsin yerinde dinlendirsin.

Olan sorun sübapların boyunun uzaması onları değiştirerek çözebilirsiniz geçmiş olsun.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 260000
  • Model Yılı: '06
  • 1 kere teşekkür edildi
aracımı kocaeli kaya toyota plazaya götürdüm.Sibob yataklarında ovalleşme var dediler.6bin ile 10bin arasında masraf cıkacağını söylediler.Sibop kapağı açma kapama bedeli 900 lira dediler.Aracı burda yaptırmayacaksanız hiç kapatmayalım 450 lira verin dediler.Aracı çekici ile kocaeli sanayisinde sitedede yer alan Zirve Otoya götürdüm.Orada da 4bin lira masrafın olacağı söylendi.Araç yaptırılmadan o haliyle 17binlira satılıyor.Aracda 12bin hasar kaydı olup 260bin kmdedir.Bu konuda bana fikir vermenizi arz ederim.Mantıklı olan 4bin verip yaptırmak mı 17bine satmak mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
aracımı kocaeli kaya toyota plazaya götürdüm.Sibob yataklarında ovalleşme var dediler.6bin ile 10bin arasında masraf cıkacağını söylediler.Sibop kapağı açma kapama bedeli 900 lira dediler.Aracı burda yaptırmayacaksanız hiç kapatmayalım 450 lira verin dediler.Aracı çekici ile kocaeli sanayisinde sitedede yer alan Zirve Otoya götürdüm.Orada da 4bin lira masrafın olacağı söylendi.Araç yaptırılmadan o haliyle 17binlira satılıyor.Aracda 12bin hasar kaydı olup 260bin kmdedir.Bu konuda bana fikir vermenizi arz ederim.Mantıklı olan 4bin verip yaptırmak mı 17bine satmak mı?

@SERHAT ÖNCÜ (34341)Tamire vereceğiniz kaynağı değerlendirip satıp model yükseltmek bana göre daha mantıklı. İleride oluşabilecek başka riskleri de engellemiş olursunuz.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.