Gönderen Konu: coralla 1,6 sol triger devir daim değişim kilometresi  (Okunma sayısı 2453 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
selamunaleyküm
aracı yeni aldım bundan önce astra f kasa vardı o vrildi 2002 1,6 sol aldım.sormak istediğim bu arabaların triger,devir-daim,termostat gibi parçaların değişim kilometresi.bunlar opel astra f de her 60 binde değiştirilirdi ama toyotayı bilmiyorum.şimdidedn teşekkürelr
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: coralla 1,6 sol triger devir daim değişim kilometresi
« Yanıtla #1 : Mart 12, 2015, 22:17:40 »
Aleykümselam.

Mehmet Bey, öncelikle aracınız hayırlı olsun.
F kasadan sonra beklentilerinizi karşılaşmıştır.

Aracınızda triger kayışı bulunmamaktadır, triger zinciri vardır. Bunun da herhangi bir değişim periyodu olmamakla birlikte, 300.000 KM'lerde içinizin rahat etmesi açısından değiştirebilirsiniz.
Ben 295.000 KM'de motor rektefiyesi esnasında değiştirmiştim.
Zaten işini bilen her motor ustası, motor açılmışken zincir setinden, V kayışına, devirdaimie, termostatına kadar değiştirilmesini tavsiye eder.

İyi bir ustaya V kayışınızı, devirdaimi kontrol ettirebilirsiniz. Devirdaimin ve termostatın herhangi bir değişim periyodu yok diye biliyorum.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: coralla 1,6 sol triger devir daim değişim kilometresi
« Yanıtla #2 : Mart 12, 2015, 22:49:31 »
teşekkürler yüksel bey.çok şaşırdım çünkü astra f, de her 60.000 de bir yığın parça değişiyordu.172000 nasıl bir km dir yüksel bey bu araç için veya bana tavsiye edeceğiniz öncelikle dikkat etmemm gerek olan bir durum var mı?
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 89000
  • Model Yılı: '11
  • 2 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
selamunaleyküm
aracı yeni aldım bundan önce astra f kasa vardı o vrildi 2002 1,6 sol alındı.sormak istediğim bu arabaların triger,devir-daim,termostat gibi parçaların değişim kilometresi.bunlar opel astra f de her 60 binde değiştirilirdi ama toyotayı bilmiyorum.şimdidedn teşekkürelr

Aracınız hayırlı olsun Yüksel arkadaşın dediği gibi bu araçlarda Triger zinciri var. 300 bin kilometrelerde uzunluğu kontrol edilir. V kayışı genelde ihmal edilir. çatlak varsa sen bile çok rahat fark edersin. Değişimi 5 dk sürmez bile. Kafan rahat etmesi için devir daim ve termostatı'da  kontrol ettirip değişirsin.
Bu arada bende eski bir Opel Astra F kullanıcısıyım. 3 yıl kullandım bakım harici sanayiye uğramadım. Hatta Opel'in şimdiye kadar çıkarttığı en sorunsuz araçlarından biridir. Başımdam hatta şöyle bir olay geçti Konya'ya giderken Afyon yakınlarında keskin bir viraja 140 km ile girdim. Altımda başka bir araba olsaydı şimdi hayatta olmaya bilirdim.Yol tutuşu o zamanın araçlarına göre çok çok iyidir. O yüzden bilmediğim yollarda artık çok temkinli gidiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: coralla 1,6 sol triger devir daim değişim kilometresi
« Yanıtla #4 : Mart 12, 2015, 23:09:55 »
teşekkürler yüksel bey.çok şaşırdım çünkü astra f, de her 60.000 de bir yığın parça değişiyordu.172000 nasıl bir km dir yüksel bey bu araç için veya bana tavsiye edeceğiniz öncelikle dikkat etmemm gerek olan bir durum var mı?
Rica ederim Mehmet Bey.

Toyota'larda bu parçaların periyodik olarak değişmediğini biliyorum.
Araba su eksiltirse(devirdaim contadan su kaçırmaya başladığında) veya devirdaim ses yapmaya başladığı zaman değiştirirsisiniz.

Aracınız 2002 model, ilk seri VVT-I'lardan olduğu için bir miktar yağ eksiltebilir. Bunu özellikle takip etmenizi tavsiye ederim. Ben aracımın önceki sahibinin aracı yağsız bırakmasından dolayı hararet yaptırmasından dolayı komple motor yaptırmak zorunda kalmıştım. 1000 KM'de 1 LT yağ eksiltiyordu. Sizinkinin kronik yağ yakma problemi olsa bile benimki kadar yağ yakmaz. Yağını eksik etmediğiniz sürece yağ eksiltse de çok fazla problem yok.
Aracınız 4.2 LT yağ alıyor.

TOYOTA'ların çoğunun bir diğer problemi bozuk ve stabilize yollarda kaliper pimi veya direksiyon mili tıkırtı sesi yapabilir.
Eğer frene basınca ses kesiliyorsa kaliper piminden kaynaklanıyordur. Bozuk yolda başınıza gelirse şaşırmayın, korkulacak birşey de değil. Zamanla kaliper piminin içerisinde gress özelliğini kaybediyor, sese sebebiyet veriyor.

Aracınız otomatik vites ise hiç zaman kaybetmeden TYPE T-IV normlarına uygun ATF yağ ile şanzıman yağınızı değiştirin. Otomatik vitesli araçlar için bu çok önemlidir.
Manuel vitesse de şanzıman yağını değiştirmeniz yine sizin artınıza olur.

Aracın geçmişini bilip bilmediğinizi bilmediğim için fren hidroliğini değiştirmenizi tavsiye ederim.

E12 kasaların farları biraz sönüktür. Performans ampülleri (OSRAM NIGHT BREAKER UNLİMİTED vs) kullanarak bu problemi aşabilirsiniz.

Aklıma geldikçe eklemeye çalışırım diğer arkadaşlar da yazar ama sorunlu veya karmaşık araçlar değildir kesinlikle. İlk önce aracınızdan anlayan kaliteli bir usta bulunuz, gereken tüm bakımları yapsın.

Hararet göstergeniz motor ısındığı zaman tam bu konumda durmalı, tüm E12 1.6 VVT-I'larda (2002-2007) kasalarda bu standarttır.
Buna dikkat ediniz.


1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: coralla 1,6 sol triger devir daim değişim kilometresi
« Yanıtla #5 : Mart 12, 2015, 23:40:52 »
   Çok çok teşekkürler Yüksel Bey içimi rahatlatan açıklamalarınız için.Aracın ikinci sahibiyim ve araca lpg takılmamış.Yağ ve filtre değişimleri yapıldı bugün,yalnız 4 litre koydular yağı,0,2 litre daha eklememi ister misiniz?
   Astranın ben kendim değiştirirdim yağını,bundan sonra  değiştirebilir miyim bilmiyorum
   Araç güven verici bir araç daha doğrusu ben öyle hissediyorum,astra f 1,4  8 valf idi bunu kullanınca gücü hissediyo insan.
   Araç düz vites,dediğiniz gibi şanzıman yağını kontrol ettiririm.Vites topuzunun yayı bozuk herhalde çok oynak, bu durum ile ilgili bilginiz var mı?
   Hararet göstergesi dediğiniz konumda.
Her şey için çok teşekkürler.
   

Mesaj Birleştirildi: Mart 12, 2015, 23:47:06
Aracınız hayırlı olsun Yüksel arkadaşın dediği gibi bu araçlarda Triger zinciri var. 300 bin kilometrelerde uzunluğu kontrol edilir. V kayışı genelde ihmal edilir. çatlak varsa sen bile çok rahat fark edersin. Değişimi 5 dk sürmez bile. Kafan rahat etmesi için devir daim ve termostatı'da  kontrol ettirip değişirsin.
Bu arada bende eski bir Opel Astra F kullanıcısıyım. 3 yıl kullandım bakım harici sanayiye uğramadım. Hatta Opel'in şimdiye kadar çıkarttığı en sorunsuz araçlarından biridir. Başımdam hatta şöyle bir olay geçti Konya'ya giderken Afyon yakınlarında keskin bir viraja 140 km ile girdim. Altımda başka bir araba olsaydı şimdi hayatta olmaya bilirdim.Yol tutuşu o zamanın araçlarına göre çok çok iyidir. O yüzden bilmediğim yollarda artık çok temkinli gidiyorum.
Çok teşekkürler Engin Bey,Allah razı olsun.Astranın en sorunsuz kasaları,bizim araç 1,4 8 valf olduğundan araç zorlandı ve iki kez conta yaktı,bir kez kapağı çatlattı,sorunlar çoğalmaya başlamıştı anlayacağınız ama yol tutuşu filan çok iyi idi taş gibi kasada bi ayrı idi tabi ama bu araç çok daha güçlü.
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 154000
  • Model Yılı: '05
  • 12 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: coralla 1,6 sol triger devir daim değişim kilometresi
« Yanıtla #6 : Mart 13, 2015, 10:41:51 »
Arkadaşlar merhaba;

Bende 2 hafta oldu aracı alalı. toyota akkoyunluda bakıma soktum aracı enjektör temizliğine kadar 160.000 bakımını yaptırdım. aracım 2005 corolla hb 1.6 sol 154.000 km de lpg mevcut 2 gün öncede lpg bakımını yaptırdım. Yalnız bişey dikkatimi çekti lpg de iken 3500 devri geçince motor arıza lambasını yakıyor. 3500 devri geçmezsem sıkıntı yok. bu sizce neden kaynaklanıyor olabilir. genelde formlarda zengin fakir karışımdan dolayı yaptığı söyleniyor. Bu konudaki bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: coralla 1,6 sol triger devir daim değişim kilometresi
« Yanıtla #7 : Mart 13, 2015, 10:43:36 »
Arıza kodu var mı?
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 154000
  • Model Yılı: '05
  • 12 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: coralla 1,6 sol triger devir daim değişim kilometresi
« Yanıtla #8 : Mart 13, 2015, 10:45:51 »
arıza kodu yok. sıkıntı olsaydı servis bilgi verirdi diye düşündüm açıkcası lpg bakımıyla ilgilenmedikleri için ondan kaynaklanıyor diye düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: coralla 1,6 sol triger devir daim değişim kilometresi
« Yanıtla #9 : Mart 13, 2015, 10:56:30 »
arıza kodu yok. sıkıntı olsaydı servis bilgi verirdi diye düşündüm açıkcası lpg bakımıyla ilgilenmedikleri için ondan kaynaklanıyor diye düşünüyorum.

Aynısını benzinde de yapıyor mu? lpg ayarlarına tekrar baktırmak gerekebilir, oksijen sensörü veya katalitik konvertörde sorun olabilir ama sadece tahmin tabi bunlar.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 154000
  • Model Yılı: '05
  • 12 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: coralla 1,6 sol triger devir daim değişim kilometresi
« Yanıtla #10 : Mart 13, 2015, 11:15:17 »
benzin de iken yapmadı daha birkaç kez aldım benzine sıkıntı cıkmadı. lpg de başıma geldi hep dün gündüz yanıyordu dün akşam çalıştırdım söndü bugünde daha  hiç yanmadı mesela yaklaşık 20 km yol yaptım. inşallah yakmaz bir daha gerçi servise bir daha götürücem yaza doğru o zamana kadar devam ederse böyle onuda belirtirim. Aytaç hocam bir şey daha merak ediyorum bundan önce bende euor civic vardı yine otomatik. hiç beklemeden çalıştırıyordum aracı bunda ise biraz bekleyince çalışıyor yaklaşık 20 sn kadar bu araçlar genelde böylemidir. Bir bilginiz varmı bu konuda.
bu arada ilginize teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: coralla 1,6 sol triger devir daim değişim kilometresi
« Yanıtla #11 : Mart 13, 2015, 11:22:58 »
benzin de iken yapmadı daha birkaç kez aldım benzine sıkıntı cıkmadı. lpg de başıma geldi hep dün gündüz yanıyordu dün akşam çalıştırdım söndü bugünde daha  hiç yanmadı mesela yaklaşık 20 km yol yaptım. inşallah yakmaz bir daha gerçi servise bir daha götürücem yaza doğru o zamana kadar devam ederse böyle onuda belirtirim. Aytaç hocam bir şey daha merak ediyorum bundan önce bende euor civic vardı yine otomatik. hiç beklemeden çalıştırıyordum aracı bunda ise biraz bekleyince çalışıyor yaklaşık 20 sn kadar bu araçlar genelde böylemidir. Bir bilginiz varmı bu konuda.
bu arada ilginize teşekkür ederim.

Benzinde yapmıyorsa büyük ihtimal lpg'den. Çalıştırma konusunu tam anlamadım biraz açar mısın? aynı arcı kullanan arkadaşlar daha iyi cevap verecektir.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 154000
  • Model Yılı: '05
  • 12 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: coralla 1,6 sol triger devir daim değişim kilometresi
« Yanıtla #12 : Mart 13, 2015, 11:36:43 »
göstergede hararet ibresinin üzerinde sarı ünlem işareti var ya o söner sönmez çeviriyorum kontağı sanki akü bitmiş gibi marş basmıyor. ama bi 5-10 sn bekledikten sonra çalıştırınca çalışıyor. bu araçlarda böyle bir özellik varmı yoksa benim araçda mı bi sıkıntı var acaba.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: coralla 1,6 sol triger devir daim değişim kilometresi
« Yanıtla #13 : Mart 13, 2015, 11:38:39 »
göstergede hararet ibresinin üzerinde sarı ünlem işareti var ya o söner sönmez çeviriyorum kontağı sanki akü bitmiş gibi marş basmıyor. ama bi 5-10 sn bekledikten sonra çalıştırınca çalışıyor. bu araçlarda böyle bir özellik varmı yoksa benim araçda mı bi sıkıntı var acaba.

Normalde basması lazım, akü durumunu da kontrol etmek gerekir.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 154000
  • Model Yılı: '05
  • 12 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: coralla 1,6 sol triger devir daim değişim kilometresi
« Yanıtla #14 : Mart 13, 2015, 11:44:40 »
aküde lpg bakımında bilgisayara bağladıklarında ekranda  12.8 değeri görünüyordu aküde. acaba marş yada distiribitörde bi sıkıntımı var. ama bir yandan da düşünüyorum servisde aracı bilgisayara bağlayıp inciğini boncuğunu söylüyorlar böyle bir sıkıntı olsa söylerlerdi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: coralla 1,6 sol triger devir daim değişim kilometresi
« Yanıtla #15 : Mart 13, 2015, 11:49:40 »
aküde lpg bakımında bilgisayara bağladıklarında ekranda  12.8 değeri görünüyordu aküde. acaba marş yada distiribitörde bi sıkıntımı var. ama bir yandan da düşünüyorum servisde aracı bilgisayara bağlayıp inciğini boncuğunu söylüyorlar böyle bir sıkıntı olsa söylerlerdi.

Normal çalışan sağlam bir akünün boştaki voltajı, rölantideki voltajı ve tam şarjdaki voltajları aşağı yukarı bellidir. 12.8v değerinin hangi koşulda ölçüldüğü önemli. Elektrikçiye veya akücüye performans ölçümü yaptırılabilir.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 154000
  • Model Yılı: '05
  • 12 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: coralla 1,6 sol triger devir daim değişim kilometresi
« Yanıtla #16 : Mart 13, 2015, 13:42:03 »
araç çalışırken yakıt ayarı yapıyordu o sırada gördüm farklı koşullarda farklı değerler verdiği hakkında bilgim yoktu teşekkürler. dediğiniz gibi aküyü bi kontrol ettireyim. Cumaya gittim bugün araçla sanayi dışındaki bi camiye yaklaşık 4+4 git gel 8km civarı sorun yok. lamba yanmadı, ama dönüşte ilk çalıştırmada beklemeden çalıştırmayı denedim yine çalışmadı biraz bekledim çalıştı. Aykut hocam bilgiler için teşekkürler. dediğiniz gibi akü değerlerini ölçtüreyim nasıl çıkacak. Tekrar teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: coralla 1,6 sol triger devir daim değişim kilometresi
« Yanıtla #17 : Mart 13, 2015, 23:44:50 »
   Çok çok teşekkürler Yüksel Bey içimi rahatlatan açıklamalarınız için.Aracın ikinci sahibiyim ve araca lpg takılmamış.Yağ ve filtre değişimleri yapıldı bugün,yalnız 4 litre koydular yağı,0,2 litre daha eklememi ister misiniz?
   Astranın ben kendim değiştirirdim yağını,bundan sonra  değiştirebilir miyim bilmiyorum
   Araç güven verici bir araç daha doğrusu ben öyle hissediyorum,astra f 1,4  8 valf idi bunu kullanınca gücü hissediyo insan.
   Araç düz vites,dediğiniz gibi şanzıman yağını kontrol ettiririm.Vites topuzunun yayı bozuk herhalde çok oynak, bu durum ile ilgili bilginiz var mı?
   Hararet göstergesi dediğiniz konumda.
Her şey için çok teşekkürler.
Rica ederim Mehmet Bey.

Araca o KM'lerdeki bir araca LPG takılmaması çok iyi aslında.

Hatta size şöyle bir örnek vereyim. 1,5 ay kadar ustama E12 2006 1.6 VVT-I geldi. Araç biraz zorlanmış ve krank gezi ayından kaymış. Çok ilginç ve talihsiz bir arızaydı. Ustam "Yıllardır TOYOTA'yla ilgilenirim, ilk defa TOYOTA'da böyle bir şey gördüm" dedi.
Velhasıl, arabaya komple motor yapıldı, çıkma krank alınıp takıldı. Yaklaşık 6.000,00 TL'ye yakın bir miktar harcandı.
 Ustam motoru toplarken, ben "Subaplarda hiç bir şey yok mu ?" diye sorduğumda, "araç 110.000 KM'de fakat hiç LPG takılmadığı için üst kapak sıfır gibi" dedi.
Ona istinaden, sizinki 175.000 KM'de olmasına rağmen, öncesinde LPG takılmadığı için şanslısınız.

0,2 LT yağın eksik olması herhangi bir problem teşkil etmez fakat bir dahakine içinizin rahat olması bakımından 4+1 LT yağ alın. O 1 LT yağı 5 yağ değişiminde kullanabilirsiniz, içiniz rahat olur.
Ben o 1 LT'lik yağı aldım, bakımdan bakıma 4 LT üzerine tamamlatıyorum.
Aracınıza bakımda muhtemelen 10W-40 yarı sentetik yağ konulmuştur. Bir dahaki yağ değişiminizde 5W-40 gibi tam sentetik bir yağa geçmenizi tavsiye ederim. Ben motor rektefiyesinden sonra 5W-30 kullanmaya başladım, sizinki KM'den dolayı bir ihtimal eksiltme yapabilir, ona istinaden 5W-40'ı gönül rahatlığıyla, kafanızda soru işaretsiz kullanabilirsiniz.
Zaten TOYOTA, bizim araçlar için 5W-30 yağ tavsiye ediyor. Ben 10W-40'tan sonra tam sentetiğe geçtiğimde farklılık hissetmiştim, para yalan söylemiyor gerçekten. 5W-30 sayesinde, bu kışı çok rahat geçirdim. 4-5 KM gibi bir menzil sonrası, aracın harareti vizkolite farkından dolayı normal seviyeye geliyordu.

Yağ değişimi konusunda ASTRA'dan farkı olduğunu zannetmiyorum. Klasik sistem, yağın hızlı akması için motor yağ kapağını aç, ardından tapayı aç, boşalsın, tapayı tak, yağı doldur. :)
Yağ değişimlerinde mutlaka orijinal J1 TOYOTA yağ filtresi kullanınız. Serviste en son ücreti 25,00 TL idi. Piyasada 10,00 TL'ye satılan yağ filtrelerinden çok daha kaliteli ve by-pass hattı mevcut. Filtrenin fotoğrafını mesajımın altına ekliyorum.

Benim aracım otomatik vites olduğu için vites kolunun oynaması hakkında bilgim yok maalesef.

TOYOTA'ların pek hararet problemi yoktur, o konuda da içiniz rahat olsun. Ben AĞUSTOS sıcağında, aracı hiç stop etmeden bir delilikle AYVALIK-ESKİŞEHİR-BANDIRMA yaptım, yolculuk süresince bir kere bile hararet oynamadı.

Parça konusunda da forumun parça tedarikçisi @Ufuk Sönmez (16363) abimizi tavsiye ederim. Orijinal ve muadil parça konusunda elinden gelen tüm güzelliği yapar. Sayesinde servislere para kaptırmıyoruz.

Güzel günlerde kullanın aracınızı.








Mesaj Birleştirildi: Mart 13, 2015, 23:46:11
benzin de iken yapmadı daha birkaç kez aldım benzine sıkıntı cıkmadı. lpg de başıma geldi hep dün gündüz yanıyordu dün akşam çalıştırdım söndü bugünde daha  hiç yanmadı mesela yaklaşık 20 km yol yaptım. inşallah yakmaz bir daha gerçi servise bir daha götürücem yaza doğru o zamana kadar devam ederse böyle onuda belirtirim. Aytaç hocam bir şey daha merak ediyorum bundan önce bende euor civic vardı yine otomatik. hiç beklemeden çalıştırıyordum aracı bunda ise biraz bekleyince çalışıyor yaklaşık 20 sn kadar bu araçlar genelde böylemidir. Bir bilginiz varmı bu konuda.
bu arada ilginize teşekkür ederim.
Cüneyt Bey, benzer problem benim aracımda da mevcuttu.
Hatta videoyu alta ekliyorum, aracınız marşı aynı şekilde mi alıyor ?

Aracı aldığımdan beri videodaki problem vardı. Bende problem LPG enjektörlerinden kaynaklanıyormuş. ZAVOLI Yetkili Bayisi'nde enjektörlerin tamir takımlarını değiştirdiğimde problemim sona ermişti.

https://www.youtube.com/watch?v=RJRYpEFgMKk
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: coralla 1,6 sol triger devir daim değişim kilometresi
« Yanıtla #18 : Mart 14, 2015, 00:53:33 »
Aracınız hayırlı ugurlu olsun. Kmsi cok degil bence.gayet iyi. Guzel gunlerle guzel anilarla solu yillarca kullanin insallah
yuksel zaten fazlasiyla deginmis. Ama ben zincirin 300bin gitcegine inanan birisi olmayarak birdahaki ay kontrol ettiricem. 200bin gibi geliyor bana sanki tamamen sahsi dusucem ve riske atmamak icin.teyp olayina dikkatedin korsan cd calmama gibi sacma sapan hatalar verebiliyor bazen.gayet keyifli ekonomik bir arac.temiz bakilirsa asla yolda birakmaz
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: coralla 1,6 sol triger devir daim değişim kilometresi
« Yanıtla #19 : Mart 14, 2015, 12:14:51 »
Rica ederim Mehmet Bey.

Araca o KM'lerdeki bir araca LPG takılmaması çok iyi aslında.

Hatta size şöyle bir örnek vereyim. 1,5 ay kadar ustama E12 2006 1.6 VVT-I geldi. Araç biraz zorlanmış ve krank gezi ayından kaymış. Çok ilginç ve talihsiz bir arızaydı. Ustam "Yıllardır TOYOTA'yla ilgilenirim, ilk defa TOYOTA'da böyle bir şey gördüm" dedi.
Velhasıl, arabaya komple motor yapıldı, çıkma krank alınıp takıldı. Yaklaşık 6.000,00 TL'ye yakın bir miktar harcandı.
 Ustam motoru toplarken, ben "Subaplarda hiç bir şey yok mu ?" diye sorduğumda, "araç 110.000 KM'de fakat hiç LPG takılmadığı için üst kapak sıfır gibi" dedi.
Ona istinaden, sizinki 175.000 KM'de olmasına rağmen, öncesinde LPG takılmadığı için şanslısınız.

0,2 LT yağın eksik olması herhangi bir problem teşkil etmez fakat bir dahakine içinizin rahat olması bakımından 4+1 LT yağ alın. O 1 LT yağı 5 yağ değişiminde kullanabilirsiniz, içiniz rahat olur.
Ben o 1 LT'lik yağı aldım, bakımdan bakıma 4 LT üzerine tamamlatıyorum.
Aracınıza bakımda muhtemelen 10W-40 yarı sentetik yağ konulmuştur. Bir dahaki yağ değişiminizde 5W-40 gibi tam sentetik bir yağa geçmenizi tavsiye ederim. Ben motor rektefiyesinden sonra 5W-30 kullanmaya başladım, sizinki KM'den dolayı bir ihtimal eksiltme yapabilir, ona istinaden 5W-40'ı gönül rahatlığıyla, kafanızda soru işaretsiz kullanabilirsiniz.
Zaten TOYOTA, bizim araçlar için 5W-30 yağ tavsiye ediyor. Ben 10W-40'tan sonra tam sentetiğe geçtiğimde farklılık hissetmiştim, para yalan söylemiyor gerçekten. 5W-30 sayesinde, bu kışı çok rahat geçirdim. 4-5 KM gibi bir menzil sonrası, aracın harareti vizkolite farkından dolayı normal seviyeye geliyordu.

Yağ değişimi konusunda ASTRA'dan farkı olduğunu zannetmiyorum. Klasik sistem, yağın hızlı akması için motor yağ kapağını aç, ardından tapayı aç, boşalsın, tapayı tak, yağı doldur. :)
Yağ değişimlerinde mutlaka orijinal J1 TOYOTA yağ filtresi kullanınız. Serviste en son ücreti 25,00 TL idi. Piyasada 10,00 TL'ye satılan yağ filtrelerinden çok daha kaliteli ve by-pass hattı mevcut. Filtrenin fotoğrafını mesajımın altına ekliyorum.

Benim aracım otomatik vites olduğu için vites kolunun oynaması hakkında bilgim yok maalesef.

TOYOTA'ların pek hararet problemi yoktur, o konuda da içiniz rahat olsun. Ben AĞUSTOS sıcağında, aracı hiç stop etmeden bir delilikle AYVALIK-ESKİŞEHİR-BANDIRMA yaptım, yolculuk süresince bir kere bile hararet oynamadı.

Parça konusunda da forumun parça tedarikçisi @Ufuk Sönmez (16363) abimizi tavsiye ederim. Orijinal ve muadil parça konusunda elinden gelen tüm güzelliği yapar. Sayesinde servislere para kaptırmıyoruz.

Güzel günlerde kullanın aracınızı.








Mesaj Birleştirildi: Mart 13, 2015, 23:46:11
Cüneyt Bey, benzer problem benim aracımda da mevcuttu.
Hatta videoyu alta ekliyorum, aracınız marşı aynı şekilde mi alıyor ?

Aracı aldığımdan beri videodaki problem vardı. Bende problem LPG enjektörlerinden kaynaklanıyormuş. ZAVOLI Yetkili Bayisi'nde enjektörlerin tamir takımlarını değiştirdiğimde problemim sona ermişti.

https://www.youtube.com/watch?v=RJRYpEFgMKk

Tekrar çok teşekkürler Yüksel Bey.Yine birkaç bişey sorucam Yüksel Bey.
  5-40 ve tam sentetik de yine her 10.000 de bir değiştiriliyor mu tam sentetikler daha fazla kullanılıyo diye duymuştum.
  Yüksel Bey daha önceden ABS li araç kullanmadığım için abs çalışıyor mu çalışmıyor mu bilmiyorum veya bu durumun tespitini benim yapmam mümkün olur mu?
  Araba soğukken rolanti yüksek ısınınca rolanti düşüyor,astra da böyle bi şey yok idi,bu normal midir?
  Araç yokuş aşağı inerken 1.viteste hızlanmaya başlayınca sanki motor tarafından fren yapılıyo gibi,bu araçlarda böyle bir özellik var mı?
  Fren hidroliğini hangi marka kullanalım,değiştirmemi önermiştiniz?


Mesaj Birleştirildi: Mart 14, 2015, 17:35:32
Aracınız hayırlı ugurlu olsun. Kmsi cok degil bence.gayet iyi. Guzel gunlerle guzel anilarla solu yillarca kullanin insallah
yuksel zaten fazlasiyla deginmis. Ama ben zincirin 300bin gitcegine inanan birisi olmayarak birdahaki ay kontrol ettiricem. 200bin gibi geliyor bana sanki tamamen sahsi dusucem ve riske atmamak icin.teyp olayina dikkatedin korsan cd calmama gibi sacma sapan hatalar verebiliyor bazen.gayet keyifli ekonomik bir arac.temiz bakilirsa asla yolda birakmaz

Çok teşekkürler Ogün Bey,Allah razı olsun.Flaş bellek kullanımı askıda bu araçta,her gün fazla km yapmadığım için problem yok bu konuda.Aracı tanıyabilmek adına sizleri rahatsız edicez artık biraz,kusura bakmayın.
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f