Gönderen Konu: Yolda kırmızı ışıkta stop etme ve soğuk motor ilk çalıştırma zorluğu  (Okunma sayısı 8507 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 89000
  • Model Yılı: '11
  • 2 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Murat Bey, lpgnin sigortasını çıkarıp denedim. Bir iki gün o şekilde bindim sonuç aynı. Dün yine lpg sigortasını çıkardım. Bir iki gün tekrar benzinle kullanayım bakalım. Lpg regülatörünü ise 2014 Ağustos gibi değiştirdim.

Rıdvan bey sen lpg sigortasını sökerek sadece elektrik aksamını kapatıyorsun. mekanik olarak yani gaz sızdırması varsa hiç birşey yapmıyorsun.
LPG ve Benzin Karışması
Aracınızdaki Sorun 2 Sebepten Meydana Gelir 1- Regülatörün Arızalı Olmasından Dolayı Kaçak Yaparak Manifolda Yakıt Gönderir Sizde Arabanızı Çalıştırdığınızda İlk Olarak Benzinde Çalışacağı İçin 2 Yakıtı Bir Araya Gelmesinden Boğulma Meydana Gelir 2- Enjektörlerin Arızalı Olmasından Ve Kaçak Yaptığından Dolayı Yanma Odasına Araç Stop Halindeyken Sürekli Olarak Yakıt Gönderdiği İçin Ve Siz İlk Çalıştırdığınızda Benzinde Çalıştığından 2 Yakıtın Bir Araya Gelmesinden Boğulma Meydana Gelir Muhtemelen Sizin Enjektörleriniz Arızalı.
Senin yapman gereken lpg tankın çıkışındaki multivalf üzerinde bulunan LPG yakıt kesme valfini kapatman gerekir. birde öyle deneme yapınız.motora hiç bir şekilde gaz gelmiyecek yani.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
@Rıdvan AK (7578)
Rıdvan Bey, LPG'yi tamamen kapatmak için aşağıdaki videomu izleyebilirsiniz.

https://www.youtube.com/watch?v=RJRYpEFgMKk
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Benimde başıma gelmişti.Motor ısınınca arabsm bütün ışıklarda stop ediyordu. 3-4ay ugrastan sonra  sorun lpg  (regülatör de) çıktı. Sabahları gec calışıyordu. Regülatörü değiştirdik hala sabah tek marşla almıyor ustam bir enjektör tıkalı dedi. Engin beyin tespitleri doğru. İlk önce çıkma bir regülatör bularak test edin. 10 gün gezin  Sonra sıfırını alırsınız.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 122000
  • Model Yılı: '07
  • 7 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Yorumlarını ve katkılarını sunan herkese teşekkürler. Lpgnin enjektörlerini değiştirmiştim. Ancak sorun düzelmeyince tekrar eski enjektörleri taktırmıştım. Ama dediğiniz gibi lpg sistemini tamamen kapatıp bir deneyeceğim. Herhalde depodaki lpgnin tamamen bitmesi de aynı sonucu verir diye tahmin ediyorum. Zaten kırmızı yanıyor lpg bitmek üzere.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: -
  • 36 kere teşekkür etti
  • 69 kere teşekkür edildi
Şu LPG yi otomobil motorlarına ilk uyarlayan şahsa buradan bolca selam gönderiyorum!
Bir de LPG candır diyorlar :argh:
@çağatay Aktürk (28936) hocam gör bunları bak insanların nasıl cebi ve canı sıkılıyor tasarruf yapacam diye  :(
'93 W124 M111

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Avrupa'da emisyon değerlerini düşürdüğünden dolayı tercih ediliyor. LPG temiz yakıttır, partikül oluşturmaz, benzin ve mazota göre COx, NOx değerleri daha makuldur. LPG çok kötü bir yakıt olsaydı Dacia, Honda fabrika çıkışlı LPGli araçlar satmazdı. Motor parçalarının olduğu gibi LPG sisteminin de bir ömrü var, ayrıca 2-3 yıldır LPG filtrelerini değiştirmeyenlere şahit oluyorum. Hal böyleyken onlara müstehak tabi de aracına bakan, değer verenler için kötü bir durum. Bunda da en büyük etken usta gibi ustaların azlığıdır diye düşünüyorum. :saygi:

Ek olarak ayarı düzgün olmayan lpg araçlar motora tabiki zarar vermekte, lpg takıldıktan sonra geçen gün arkadaşım afr ve ltft, stft değerlerini gönderdi. %20 lerin üstünde fuel trimler, afr 12 ile 18 arasında oynuyor. Aracın sensörlerinden bilgi alarak hava yakıt karışımını ayarlayan OBDli lpg sistemleri mecburi olmalı.

LPG Türkiye gibi bir yerde candır, kâr edilen onca paradan sonra birazcık sorun çıkarması, ilgi, bakım istiyorum demesi normaldir. Ayarı yapılmamışsa da sorun çıakrması normaldir.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Şu LPG yi otomobil motorlarına ilk uyarlayan şahsa buradan bolca selam gönderiyorum!
Bir de LPG candır diyorlar :argh:
@çağatay Aktürk (28936) hocam gör bunları bak insanların nasıl cebi ve canı sıkılıyor tasarruf yapacam diye  :(
Sonuna kadar size katiliyorum Abdullah Bey,tasarruf yapılacak diye zarar veriyoruz araçlara,birde bizim ülkede aerosol gazi katiliyo ve durum dahada beter oluyor,
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '05
  • 21 kere teşekkür etti
  • 61 kere teşekkür edildi
Benzer konular var ancak tam olarak benim durumuma uyan olmadığından başlık açtım. Aracım 2007 model 1.6 sol corolla, lpgli, 124bin km, 60binde lpg takıldı, 64bin kmdir lpgli kullanıyorum. Geçenlerde üç defa kırmızı ışıkta durduğumda araç stop etti. Sonrasında benzinde kullanımda yokuş yukarı araç çekmemeye başladı. Hem de ne çekmeme gelen vızır vızır beni solluyordu. Ayrıca soğuk motor ilk çalıştırmada zorlanmaya başladı. Artık ilk marşta almıyor, ikinci marşta alıyor ama silkeleyerek çalışıyor. Motor sıcakken sorun yok ilk marşta silkelemeden alıyor. Öncelikle lpg kaynaklı olabilir diye lpgciye götürdüm. Lpg ustası bilgisayara bağladı sorun olmadığını söyledi. Motorla alakalıdır dedi. Bende özel bir toyota servisine götürdüm. Adamlar sadece toyotaya bakıyorlar başka marka araçlara bakmıyorlar. Onlarda sübap ayarların sıkmış ondandır dediler ve süpap ayarı yaptılar birde silindir şeklinde ağzı açıkve içi boş küçük parçalar varmış onları değiştirdiler 250 TL verdim. Ancak sorun çözülmedi. Tekrar lpgciye gittim. Lpgci araç akşam burda kalması lazım sabah soğuk motora bakalım dedi. Aracı bıraktım ertesi sabah aradı enjektörlerin bozuk değişmesi gerekir dedi, değiştirdirdim 300 TL. Ancak sonrasında sorun çözülmedi araç yine ilk marşta almıyor. Lpgciye durumu söyledim. Enjektörleri söktü benim eskileri taktı paramı geri verdi. Bu kez yine özel toyata servisinin yolunu tuttum aracı bırıkın soğuyunca bir kontrol edelim. Sorun nerden kaynaklaıyor anlayalım dediler. Aracı bıraktım ısı müşürü dedikleri bir parçayı değiştirdiler ama deneme amaçlı. Bu sabah yine aynı ilk marşta almıyor ikinci marşta araba silkeleyerek çalışıyor. Kırmızı ışıkta stop etme sorunu daha olmadı ama yokuş yukarı çekişi düzeldi mi bilmiyorum. Deneme fırsatım olmadı. Yardımlarınızı bekliyorum. Ne yapayım.
Öncelikle araçtaki sorunun bir an önce ortadan kalkması ve keyifle aracınıza binmenizi dilerim.  Benim de 2005 aracım var ve sübap ayarı mevzusunun burda tartışıldığını gördüğümde ustaya danışmış ve baktırmıştım. Sizin bahsettiğiniz kadar ciddi sorunlarım yok ama baktırmak istemiştim. Bana söylenen: sübap ayarının vvt-i motorlarda kolay olmadığı ve motorun yarım açılması gerektiği ve dolayısıyla masraflı olacağıydı. Ben de yaptırmadım, trafik ışıklarında stop edecek duruma gelinceye kadar devam et dedi usta. Ama sıkı olup olmadığını üst kapağı sökerek anlayabiliyorlarmış ve bakmış az bir sıkılığı varmış. Benim ustanın dediği doğruysa 250 tl ye bu ayarı yaptırmanız zor gibi. Anlattığınız sıkıntılar da sübap ayarından gibi duruyor, ben ayarın gerçekten yapılıp yapılmadığı konusunda şüpheliyim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 122000
  • Model Yılı: '07
  • 7 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar sonunda sorunun kaynağını bulan bir usta buldum. Cuma günü öğleden sonra bir arkadaş toyota yetkili servisten ayrılma bir usta tanıdığı olduğunu söyledi, ona götürelim dedi, götürdük. Nurettin usta burdan sevgilerimi gönderiyorum. Konuyu anlattık dinledi. Önder Beyin dediği gibi subap ayarının o fiyata yapılamayacağını söyledi. Önceki ustanın değiştirdiğini söylediği subap fincanları sadece 640 TL tutar dedi. Yan komşusu lpgci önce ona baktıralım dedi zaten komşusu da o sırada kendi dükkanında idi. Lpgci baktı bazı yerlerini söktü taktı cihazla kontrol vs sorun yok dedi. Nurettin usta o zaman biz bakalım diyerek işe başladı. Önce bilgisayara bağladı kontrol etti ve herhangi bir sorun yok sorun varsa mekaniktir dedi. Sonra bujileri vs kontrol etti. Silindirlerin basıncını ölçtü normal dedi. Lpgciye geri döndü ve Engin Bey ve Yüksel Beyin dediği gibi lpg tankından gazı kapatmasını ve tamamen bitene kadar çalıştırmasını istedi, denilen yapıldı aracı verdi ve böyle kullan sorun çıkmazsa lpg beyni gaz kusuyordur dedi. Sabah çalıştır ve beni ara dedi.Aracı aldım cumartesi sabah çalıştırdım. Tek marşta çalıştı sevindim hemen ustayı aradım teşekkür ettim. Usta 150-200 km kadar bu şekilde kullan sonra gel lpg sorununu çözdürelim dedi. Pazar sabah çalıştırdım tek marş çalıştı, pazartesi sabah tek marş çalıştı. Sorun lpg kaynaklı bu kesin. İşin ilginç yanı araca bakan üç lpg ustası sorunun lpg kaynaklı olmadığını söylerken Nurettin usta sorunun lpg kaynaklı olduğunu kesinleştirdi. Lpg beynini 2014 de değiştirmiştim bir yıl garantisi dolmadı garantiden değiştirebilirmiyim ona bakacam. Kayseri için Nurettin usta tavsiye ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
@Rıdvan AK (7578) Sorun lpg beyninde ise garantiden değiştirmeleri lazım, önemli olan bunu taktırdığınız lpg'ciye kabul ettirebilmek.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 122000
  • Model Yılı: '07
  • 7 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Cumartesi günü lpg beyni (regülatör) zavoli servisi tarafından garantiden değiştirildi. Pazar ve Pazartesi ilk marşta araba çalıştı. Umarım sorun çıkarmaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Cumartesi günü lpg beyni (regülatör) zavoli servisi tarafından garantiden değiştirildi. Pazar ve Pazartesi ilk marşta araba çalıştı. Umarım sorun çıkarmaz.
Geçmiş olsun Rıdvan Bey.

Araba ilk marşta çalışmaya başladıysa artık korkmayın, sorununuz çözülmüştür.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 122000
  • Model Yılı: '07
  • 7 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Teşekkürler Yüksel Bey, forum sayesinde yeni bir şeyler öğreniyorum. Lpg nin tamamen devre dışı bırakılmasını da sizlerden yine forum aracılığı ile öğrendim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hayat TOYOTA'lıya güzel
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120
  • Model Yılı: '00
  • 78 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Geçmiş gitmiş olsun... Artık aracınıza zevkle binersiniz..
sıkıntısız sürüşler dilerim...
1-1996 XEİ Corolla (150.000-190.000)
2-2005 1.6 Terra HB Corolla (100.000-135.000)
3-2000 1.6 Terra Corolla (120.000-Halen Kullanımda)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Geçmiş olsun rıdvan bey, regülatör neden bu kadar erken bozulmuş ikinci değişim  mi acaba,
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 122000
  • Model Yılı: '07
  • 7 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Teşekkürler arkadaşlar, Barış Bey aynı soruyu bende zavoli servisine sordum, çalışan parçalar olabilir gibi tatmin etmeyen bir cevap aldım. 2010 yılında lpg taktırmıştım. 2014 yılında regülatör arızalandı ve 380 tl ye yenisi ile  değiştirmiştim. 1 yıl garantili idi. Bu sefer yine arızalanınca garantiden değiştirdiler. Yalnız garantiden olunca sıfır ürün takmıyorlar. Onarım görmüş ürün takıyorlar  itiraz ettim ama garanti öyleymiş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Toyotacıların tercih ettiği bir lpg değil. 1 yılda beyinin arıza yaptığı nerde görülmüş. Tecrübeli markalardan şaşmamak lazım.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
ZAVOLI aslında kötü bir marka değil.

Benim aracıma 2008 yılında, 80.000'li KM'lerde(tam hatırlamıyorum fakat kesinlikle 100.000 KM değil) takılmış ve düzenli olarak bakımı yapılmış. Garanti kitapçığında yapılan bakımlar, tarihleri ve KM mevcut, oradan takip ediyorum. Bakım harici herhangi bir parça değişmemiş.
293.000 KM'de ben aldım, şu an 314.750 KM'de ve geçen yıl sadece enjektör tamir takımlarını değiştirdim.

Yalnız, Rıdvan Bey'in başına gelen garanti olayı konusunda ZAVOLI'ye yuh dedim. Onarım görmüş parça takmak da neyin nesi ?
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • toyota mutluluktur
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '05
  • 6 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
bence ateşleme sistemi yada enjektörlerinde sorun var bu carbon clean dedikleri şeyde faydalı olabilir diye düşünüyorum arkadaşım bir sabah beni aradı istanbulda oturuyor aynı sorunları anlattı git sübablara ve tüp enjektörlerine baktır dedim enjektörler arızalı cıkmış değiştirmiş sübab ayarıda yapılmış ve en son da motorun içi yıkatılmış carbon clean yani şim telefon açtı dediki kanka arabam sıfır gibi oldu gaza basınca koltuğa yapıştırıyor artık beni diye :)