Gönderen Konu: Yolda kırmızı ışıkta stop etme ve soğuk motor ilk çalıştırma zorluğu  (Okunma sayısı 8506 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 122000
  • Model Yılı: '07
  • 7 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Benzer konular var ancak tam olarak benim durumuma uyan olmadığından başlık açtım. Aracım 2007 model 1.6 sol corolla, lpgli, 124bin km, 60binde lpg takıldı, 64bin kmdir lpgli kullanıyorum. Geçenlerde üç defa kırmızı ışıkta durduğumda araç stop etti. Sonrasında benzinde kullanımda yokuş yukarı araç çekmemeye başladı. Hem de ne çekmeme gelen vızır vızır beni solluyordu. Ayrıca soğuk motor ilk çalıştırmada zorlanmaya başladı. Artık ilk marşta almıyor, ikinci marşta alıyor ama silkeleyerek çalışıyor. Motor sıcakken sorun yok ilk marşta silkelemeden alıyor. Öncelikle lpg kaynaklı olabilir diye lpgciye götürdüm. Lpg ustası bilgisayara bağladı sorun olmadığını söyledi. Motorla alakalıdır dedi. Bende özel bir toyota servisine götürdüm. Adamlar sadece toyotaya bakıyorlar başka marka araçlara bakmıyorlar. Onlarda sübap ayarların sıkmış ondandır dediler ve süpap ayarı yaptılar birde silindir şeklinde ağzı açıkve içi boş küçük parçalar varmış onları değiştirdiler 250 TL verdim. Ancak sorun çözülmedi. Tekrar lpgciye gittim. Lpgci araç akşam burda kalması lazım sabah soğuk motora bakalım dedi. Aracı bıraktım ertesi sabah aradı enjektörlerin bozuk değişmesi gerekir dedi, değiştirdirdim 300 TL. Ancak sonrasında sorun çözülmedi araç yine ilk marşta almıyor. Lpgciye durumu söyledim. Enjektörleri söktü benim eskileri taktı paramı geri verdi. Bu kez yine özel toyata servisinin yolunu tuttum aracı bırıkın soğuyunca bir kontrol edelim. Sorun nerden kaynaklaıyor anlayalım dediler. Aracı bıraktım ısı müşürü dedikleri bir parçayı değiştirdiler ama deneme amaçlı. Bu sabah yine aynı ilk marşta almıyor ikinci marşta araba silkeleyerek çalışıyor. Kırmızı ışıkta stop etme sorunu daha olmadı ama yokuş yukarı çekişi düzeldi mi bilmiyorum. Deneme fırsatım olmadı. Yardımlarınızı bekliyorum. Ne yapayım.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Bir de kompresyon testi yaptırın.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Öncelikle bir süre benzinde kullanın, akünün bir kutbunu çekin akşam eve girdiğinizde, sabah takın. Bir deneyin lpg den kaynaklı mı diye. sonra da lpg tankınızın emniyet valfini kapatarak deneyin.
Regülatöre de baktırın derim, eskimiş regülatörler sızdırma yapabiliyor.
Bujilerinizi değiştirdiniz mi ayrıca? Sıkıntı lpg den değilse motordandır.  Aytaç abinin dediği gibi bir kompresyon testi yaptırırsınız.
Özel servis çözemiyorsa tüm bunlardan sonra yetkili servise de göstermenizde fayda var.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 122000
  • Model Yılı: '07
  • 7 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Bir de kompresyon testi yaptırın.
Aytaç Bey kompresyon testi dediğiniz, silindirlerdeki basıncı bir ölçü aleti ile ölçme işlemi ise onu yaptıklarını söylediler.

Mutlu Bey lpgnin sigortasını çıkarttım öyle denedim yine aynı.Bugün sabah yine ilk marşta almadı. Dün başka bir usta silindir kapağı erimiştir ondandır dedi. Ancak özel toyota servisine gidip sordum böyle bir durum olmadığını olması halinde daha başka belirtiler olacağını ölçüm yaptıklarını normal olduğunu söyledi. Bir süre böyle kullanacağım. Sonra yetkili servise gitmek gerekecek.Yorumlarınız için teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Aytaç Bey kompresyon testi dediğiniz, silindirlerdeki basıncı bir ölçü aleti ile ölçme işlemi ise onu yaptıklarını söylediler.

Mutlu Bey lpgnin sigortasını çıkarttım öyle denedim yine aynı.Bugün sabah yine ilk marşta almadı. Dün başka bir usta silindir kapağı erimiştir ondandır dedi. Ancak özel toyota servisine gidip sordum böyle bir durum olmadığını olması halinde daha başka belirtiler olacağını ölçüm yaptıklarını normal olduğunu söyledi. Bir süre böyle kullanacağım. Sonra yetkili servise gitmek gerekecek.Yorumlarınız için teşekkürler.

@Rıdvan AK (7578) Evet bahsettiğim işlem dediğiniz işlem yapılmış demek ki. En iyisi yetkiliye gidip iyice kontrol ettirmek. Farklı farklı yerlerden gelen görüşlere göre gereksiz işlem yapıp hem para hem de zaman kaybetmeyin derim.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '08
  • 8 kere teşekkür etti
Bencede yetkili servise gidin derim.geçmiş zaman milenyum kasa hyundai aracim tekleme vardı gitmedigim usta kalmadı bobin buji ,buji kabloları herşey değişti gazci kaç sefer ayar yaptı hatırlamıyorum  500 600 civarı param gitti sonuç olumsuz sonrasında ytkl.servise gittim bir saat sonra aradılar sorunu bulmuşlar bi okadarda ücret servis aldı ama sorunu çözdüler o yüzden bir kere dışarıda deneyin olmuyorsa vakit kaybetmeden servise gidin

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Anlattığınız soruna benzer bir sorunu efsane kasa Toyota da yaşıyordum basitçe şöyle söyleyim aracın lpg baglantısnı iptal edin yani lpg çalışmasın .Aracın akü kutup başını söküp beyin ayarlarının sıfırlanmasını sağlayın  akü kutup başını söktükten sonra 10-15 dakika bekleyin .Aracı o şekilde bir müddet benzinde kullanın hatta benzin içine enjöktör temizleyici katkı katın würth olabilir veya opet istasyonlarında stp var oda olabilir 1-2 hafta aracı benzinde kullanın hiçbir şekilde lpg yi aktif hale getirmeyin aracınız yüksek ihtimal düzelecektir.
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Aracınızdaki LPG sistemi sıralı sistem ise ilk çalıştırmada benzin ile çalışıp sonrasında LPG'ye geçmesi gerekli. Benzinde de aynı durum ile karşılaşıyorsunuz sanırım ?

Aracınızın ilk denemede marş almayıp ikinci denemede marş alması aklıma "yakıt basıncı" problemi yada "ateşleme sistemi" problemi getiriyor, sırası ile aşağıda yazdıklarımı deneyebilirsiniz,

Bujileriniz aracınıza uygun bujiler mi? (Denso K16R-U11 yada NGK BKR5EYA-11)
Ateşleme bobinleriniz düzgün çalışıyor mu?
Aracınıza subap ayarı yapılırken sente ayarı yada VVT_I kumanda ayarı bozulmuş olabilir mi?
OCV valfi düzgün çalışıyor mu?
Depo içerisindeki yakıt filtresi değişimi daha önce yapıldı mı?
Benzin basıncı (Rail Pressure) ölçümü yapıldı mı?
Şamandıra üzerindeki yakıt basınç regülatörü kontrol edildi mi?
Enjektör açılış ve kapanış süreleri kontrol edildi mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Aracınızdaki LPG sistemi sıralı sistem ise ilk çalıştırmada benzin ile çalışıp sonrasında LPG'ye geçmesi gerekli. Benzinde de aynı durum ile karşılaşıyorsunuz sanırım ?

Aracınızın ilk denemede marş almayıp ikinci denemede marş alması aklıma "yakıt basıncı" problemi yada "ateşleme sistemi" problemi getiriyor, sırası ile aşağıda yazdıklarımı deneyebilirsiniz,

Bujileriniz aracınıza uygun bujiler mi? (Denso K16R-U11 yada NGK BKR5EYA-11)
Ateşleme bobinleriniz düzgün çalışıyor mu?
Aracınıza subap ayarı yapılırken sente ayarı yada VVT_I kumanda ayarı bozulmuş olabilir mi?
OCV valfi düzgün çalışıyor mu?
Depo içerisindeki yakıt filtresi değişimi daha önce yapıldı mı?
Benzin basıncı (Rail Pressure) ölçümü yapıldı mı?
Şamandıra üzerindeki yakıt basınç regülatörü kontrol edildi mi?
Enjektör açılış ve kapanış süreleri kontrol edildi mi?

Ufuk Bey merhabalar,

Subap ayarının sağlıklı bir şekilde yapılabilmesi için çok önemli bir husus zaten motoru senteye getirmektir. Bunu atlayan ustalar ya da bilmeyen "usta" olabilir mi? Eğer bu atlanıyorsa gerçekten kötü bir durum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 122000
  • Model Yılı: '07
  • 7 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Yücel Bey, akünün kutup başlarının sökülmesi sonrasında araç teyp kodu istemez mi?

Ufuk Bey, benzinde de aynı sıkıntı var.Bujiler denso gördüm. Bujilere de baktılar.Benzin basıncını ölçtüklerini ve normal olduğunu söylediler. Yakıt filtresi değişimi yapılmadı. Ancak diğer hususlara baktılar mı bakmadılar mı bilmiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Akü kutup başını sökülmesinde herhangi bir sakınca yok teyplerde kod yok sorun olmaz sadece radyo frekansları bozulur onu da ayarlarsınız birde otamatik cam açma kapama anahtarına basit bir işlem yapmanı gerekir oda çok basit zaten tarif ederiz .camı sonuna kadar kapatıp siwiç i 2-3 sn çekili bekliyorsunuz tık diye bir ses gelir ayarlamış oluyorsunuz o kadar basit .Kutup başını sökerek beyin resetlenmiş olacak ve lpg den kaynaklı yakıtla ilgi bir hta algılama durumu var ise bu sorun ortadan kalkmış olur ve aracınız normal çalışır
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ufuk Bey merhabalar,

Subap ayarının sağlıklı bir şekilde yapılabilmesi için çok önemli bir husus zaten motoru senteye getirmektir. Bunu atlayan ustalar ya da bilmeyen "usta" olabilir mi? Eğer bu atlanıyorsa gerçekten kötü bir durum.

Olur olur merak etmeyin, subap kapağını açmadan subap ayarı yapanlar bile var, umarım anlamışsınızdır.

Ufuk Bey, benzinde de aynı sıkıntı var.Bujiler denso gördüm. Bujilere de baktılar.Benzin basıncını ölçtüklerini ve normal olduğunu söylediler. Yakıt filtresi değişimi yapılmadı. Ancak diğer hususlara baktılar mı bakmadılar mı bilmiyorum.

Aslında sorununuz zzaten benzinde bana göre, Buji ihtimali küçük zaten kırmızı ile işaretlemedim dikkat ettiyseniz. Benzin basıncını pompa çıkışı mı ölçtüler, rail basıncı mı? Her ne kadar aracınız LPG'li de olsa benzin filltrenizi 40.000km periyod ile değiştirin.

Diğer yazdıklarıma da bakılması gerekli, özellikle OCV valfine.

Bu arada sormayı unuttum, araç çalıştıktan sonra yağ lambasının 1-1.5 saniyeden daha uzun bir sürede sönmesi gibi bir durum var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Aynı olay bende vardı benzinde rampada araba gitmiyordu 2 vitese kadar düşüyordum düz yolda 120yi geçmiyordu. Silkenme cabası ilk önce senteden şüphelendi kontrol etti sentede sorun olmayınca subab ayarını yaptık araba bi daha şaha kalktı sorun çözüldü. Başında olup şimleri tornaladığını görmediğiniz sürece inanmayın dediği gibi ufuk beyin.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Olur olur merak etmeyin, subap kapağını açmadan subap ayarı yapanlar bile var, umarım anlamışsınızdır.


Trajikomik bir durum. ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 26666
  • Model Yılı: '07
  • 3 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Yakıt filtresi değişimi e12 lerde zor mudur ? İşçilik ücreti fazla mıdır ? yoksa hava filtresi gibi 10 saniyelik bir işi mi var ?
Ayrıca yakıt filtresi fiyatı nedir ?
Corolla 1.6 Terra Benzinli Manuel 2007 Model E120 Kasa
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=61558.msg833266

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Yakıt filtresi değişimi e12 lerde zor mudur ? İşçilik ücreti fazla mıdır ? yoksa hava filtresi gibi 10 saniyelik bir işi mi var ?
Ayrıca yakıt filtresi fiyatı nedir ?
Bu konuyu incelemenizi tavsiye ederim.
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=59925.0
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 122000
  • Model Yılı: '07
  • 7 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi

Bu arada sormayı unuttum, araç çalıştıktan sonra yağ lambasının 1-1.5 saniyeden daha uzun bir sürede sönmesi gibi bir durum var mı?

Yok ikinci marşta alınca yağ lambasının sönmesinde gecikme yok. Benzin basıncını nasıl ölçtüklerini bilmiyorum.Yücel Beyin önerisi hakkında siz ne düşünüyorsunuz? Akü kutup başlarının sökülüp beynin sıfırlanması sizce çözüm olur mu? Dediklerinizi not alıp artık yetkili servise gidince baktıracam. İstanbul'da olsaydım size uğrardım ama maalesef Kayseri'deyim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 122000
  • Model Yılı: '07
  • 7 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Dün yetkili servise götürdüm. Hava sensörü kirlenmiş gaz kelebeği kirlenmiş ilk marşta  bu yüzden çalışmıyor dendi. Temizlediler bugün soğuk motor yine ilk marşta çalışmadı. Sonuç usta yok, çözüm yok, toyotaya güven zayıfladı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Bir lpg sistemini tamamen kapatıp deneyin. lpg regülatörü ne zamandır kullanılıyor, eskimişse lpg kaçırabiliyor ve bu da sabahları ilk marşta almamaya yol açabiliyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 122000
  • Model Yılı: '07
  • 7 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Murat Bey, lpgnin sigortasını çıkarıp denedim. Bir iki gün o şekilde bindim sonuç aynı. Dün yine lpg sigortasını çıkardım. Bir iki gün tekrar benzinle kullanayım bakalım. Lpg regülatörünü ise 2014 Ağustos gibi değiştirdim.