Gönderen Konu: ekoyak  (Okunma sayısı 5105 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
ekoyak
« : Temmuz 23, 2006, 20:44:17 »
arkadaşlar merhaba,
3 gün önce 88 model otomatik vites , 1,6 corollam için ekoyak diye bir aparat aldım. benzin sarfiyatını %18'e kadar düşürdüğü söyleniyor. tam ölçümlerini yapamadım henüz bir fikrim yok ama aranızda bu aleti kullanan var mı?

Toyota Club Türkiye

ekoyak
« : Temmuz 23, 2006, 20:44:17 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
ekoyak
« Yanıtla #1 : Temmuz 23, 2006, 22:40:34 »
kullanmadım ama bi yazı okumuştum galiba benzinin içindeki karbon moleküllerini düzene mi sokuomuş ne ve extra güç diyolar...
deneme süresince kullanıp bizede izlenimlerini aktarırsan sevinirim
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
ekoyak
« Yanıtla #2 : Ağustos 06, 2006, 22:53:34 »
arkadaşlar yaklaşık 3 haftadan beri kullandığım ekoyok gerçekten farketti eskiden 100km'de 12lt benzin yakarken şimdi 8,5 litre benzin yakıyorum. diğer bir deyişle eskiden km başına 35ykr yakıyordum şimdi ise yaklaşı 27ykr yakıyorum. bendeki tasarrufu taahhüt ettikleri %18'den de fazla oldu. bu aparat enjeksiyonlu araçlarda daha az fayda sağlayacaktır ama karbüratörlü araçlar için gerçekten çok güzel bir icad. fiyatı da 110ytl civarı 1-2 ayda kendini amorte eder yani...

bu arada verdiğim değerlerin tamamı istanbul içi trafiğindedir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
ekoyak
« Yanıtla #3 : Ağustos 07, 2006, 08:51:25 »
ben bu cihazların sağlıklı olduğuna inanmıyorum... eğer öyle olsalar bütün firmalar standart olarak zaten koyarlar bu kadar ucuz maliyetli bi cihazı... inşallah bi sorun çıkarmaz motorunda... yakıt tasarrufunu iyi sağlamış...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
    • Toyota Club Türkiye
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
  • 34 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
ekoyak
« Yanıtla #4 : Ağustos 07, 2006, 09:56:20 »
Çağrı'ya +1 diyorum. Bende bu ürünlerin bir dümenden ibaret olduğunu düşünüyordum. Hala da düşünüyorum. Ama iyi ekonomi yapmış alet. Şaşırdım desem yalan olmaz yani.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
ekoyak
« Yanıtla #5 : Ağustos 08, 2006, 20:02:04 »
Bizim bir arkadaşta Xantia 2.0'da kullanıyordu.Onunkide tek nokta enjeksiyondu sanırım.Az farkediyor diyordu.

Valla banada pek inandırıcı gelmiyor ama belki eski arabalarda farkeder.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 8 kere teşekkür edildi
ekoyak
« Yanıtla #6 : Ağustos 09, 2006, 08:38:26 »
Banada saçma geliyor, otomotiv firmaları tasarruflu otomobiller için bir ton maliyete katlanıyor. Yok EGR, yok oksijen sensörü v.s. Hepsi yapıp takardı bir tane %18 fark etseydi...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
ekoyak
« Yanıtla #7 : Ağustos 09, 2006, 10:42:23 »
Alıntı yapılan: Murat Çelebi
Banada saçma geliyor, otomotiv firmaları tasarruflu otomobiller için bir ton maliyete katlanıyor. Yok EGR, yok oksijen sensörü v.s. Hepsi yapıp takardı bir tane %18 fark etseydi...
[/quote]
 +1
Toyotam var derdim yok...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
ekoyak
« Yanıtla #8 : Ağustos 09, 2006, 10:49:33 »
Arkadaşlar bende buna benzer bir parça kullanmıştır. %10 gibi bir benzin tasarrufu sağladı. Ben açıkçası performansıda arttırıyor diye aldım. Turbo kit takılınca söküp paramı geri almıştım. (3 ay deneme süresi vardı) Bu eko yak aparatı'nın yanında yanlış hatırlamıyorsan birde hava fitresine takılmak üzere başka bir parça daha veriliyormuş. Bence arabalara ne çok yararı var nede zararı olduğuna inanıyorum. Benim bu parçayı aldığım yerde duvarda asılı bir TÜV belgeside vardı ama hala sahte olduğunu düşünüyorum. Araba üreticilerinin bu parçayı kullanmamalarının nedeni her ülkedeki benzin kalitesinin aynı olmaması olabilir. Özellikle bizim ülkemizde benzin kalitesinin değişken olması bu tip parçaları kullanılır hale getiriyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 8 kere teşekkür edildi
ekoyak
« Yanıtla #9 : Ağustos 09, 2006, 18:11:01 »
Bizdeki benzin-mazot kalitesizliği içine karıştırılan su - baz yağ - solvent v.s. gibi maddelerden ve temizlenmeyen benzinci depolarından kaynaklanıyor. Böyle bir cihazın teknik olarak faydası ne olabilirki ? Sonuçta süzüp bir tarafa atmıyor pislikleri. Bence psikolojik etkisi, %10 -%18 çok ciddi rakamlar bunu sağlamak için otomotiv üreticileri milyonlarca dolar harcıyor...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
ekoyak
« Yanıtla #10 : Ağustos 09, 2006, 23:21:50 »
arkadaşlar kullanmadan önce aynı sizin gibi düşünüyordum. ne siteleri ne de kullananlar beni tamamen inandıramamıştı. iş yerinden bir arkadaşım 2005 model focus c-max'inde denediğini ve gerçekten tasarruf sağladığını söyleyince yine de çok inanmayarak aldım. bu sonuçlara varmak için defalarca test ettim her hesapta aynı sonuca vardım. benim işime yaradı gerisini bilmem , inanıp inanmamak sizin elinizde

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 8 kere teşekkür edildi
ekoyak
« Yanıtla #11 : Ağustos 10, 2006, 08:51:59 »
Başka bir sitede de Mondeo ya taktıklarını ancak hiç bir işe yaramadığı için söktüklerini yazmışlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
ekoyak
« Yanıtla #12 : Ağustos 10, 2006, 09:52:42 »
Bu parçayı takınca performans düşüşü olmuyor. Fakat Murat'ın dediği de doğru ben o parçayı arkadaşımla beraber almıştım. Arkadaşım 2001 Golf'ine taktı hiçbir fark olmadı. Sanırım her arabada etkili olamıyor. Daha önce belirtiğim gibi bende bu parçayı kullandım ama kimseye tavsiye etmiyorum. Bu parça benzin pompasının üstüne takıldığı için benim aracımda benzin pompasının çıkmasına neden olmuştu. Ben bu parçanın almanya ve ingilterede yaşayan akrabalarımdan duyarak taktırdım. Bu parça avrupada çok kullanılıyormuş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
ekoyak
« Yanıtla #13 : Ağustos 10, 2006, 10:49:59 »
Önceki mesajımda da belirttiğim gibi eski nesil araçlar için iyi sanırım.En azından arkadaşın Xantiasında azda olsa işe yarıyormuş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
ekoyak
« Yanıtla #14 : Ağustos 10, 2006, 20:02:05 »
bu GM patentli bir alet bilmeyenler için söyleyim : iki parça birinci parça benzin borusunun karbüratöre en yakın olacak yerine takılıyor. ikinci parça ise kemer gibi bir mıknatıs o da hava filtresine takılıyor. benzinle hiç temas etmiyor araca herhangibir zarar vereceğini sanmıyorum. yaptığı şey en basit anlamda motora daha fazla hava girişini sağlamak ve bu sayedede yanışın daha kaliteli olmasıymış. ve benim de en çok merak ettiğim soru "neden otomobil üreticileri bunu kullanmıyor" çünkü vereceği sonuç kesin değil. rakamlar kesin değil. neye bağlı olarak değişiyor bilmiyorum ama her araçta aynı sonucu vermiyor dolayısıyla da otomobil üreticileri böyle standart sonuçlar vermeyen bir parçayı takmak istemiyorlar. neyse neden nasıl falan çok umrumda değil 11,5 -12 lt yakan aracım şimdi 8,5 litre civarında yakıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
ekoyak
« Yanıtla #15 : Ağustos 10, 2006, 20:24:44 »
maşallah büyük tasarruf sağlamış senin arabada.ne diyelim..
fakat başlardaki çağrının ve murat abinin dediği de doğru..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
ekoyak
« Yanıtla #16 : Ağustos 24, 2006, 11:45:16 »
arkadaşlar bu yakıt molokül ve elktron larını manyetik alan etkisi ile dizin haline getiriyor ve tam yan ma sağlıyor bu kimyasal olarak doğru neden yeni araçlarda fazla fayda etmiyor yenilerde yakıt zaten tama çok yakın kullanılıyor oysa eski özellikle karbüratörlü araçlarda yakıtın yarısı eksozdan atılıyor çünkü karışım
dijital yada beyinle ayarlanmıyor
saygılar ekoyak deyip google girince herşeyi açıklıyor zaten