Gönderen Konu: 2015 Auris 1.33 Life Almayı Düşünüyorum  (Okunma sayısı 20650 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Auris 1.33 Life Almayı Düşünüyorum
« Yanıtla #20 : Şubat 22, 2015, 11:50:10 »
Bir kullanıcının yönlendirmesiyle donanımhaber'deki Auris'in Dikmen'deki macerasını okudum. 1.33'ten vazgeçtim. Motor büyüyünce de bütçemi aşıyor.

Hyundai i20'yi bir ara düşündüm ama kronik geri vites sorunu, 20 bin km sonra her yerden ses gelmesi, rampada zorlanması ve servisin çok kötü ve ilgisiz olması sebebiyle vazgeçtim.

İlk düşündüğüm 2015 Ibiza ST 1.4'e geri döneceğim gibi. Toyota bir başka bahara kaldı gibi. Nasip.

Eğer bagaj hacmi için diyorsanız eğer haklısınız. Fakat motor
için tercih ediyorsanız yanılıyorsunuz.
Seat 1.4 motor 85 hp, 132nm tork
Toyota 1,33 motor 99 hp, 128nm tork.
Göründüğü gibi torklar çok yakınken beygir gücünde toyota önde. Ama bagaj hacmi önemli diyorsanız haklısınız.
Ayrıca da dikmen yokuşu tecrübesini okumuşsunuz birisinin. O yokuştan 3.-4. vitesle 50-60 km hızla mı çıkmasını bekliyordunuz? Yeri gelecek 1. Vitese de düşülür, yokuşlarda 4-5 bin devir de çevrilir Max. Tork verdiği devirde kalmak için. Yoksa yokuşlarda 3bin devrin üstüne çıkmadan bir üst vites atılırsa araba yığılır hızlanamaz torkunu veremiyor 1500-2500 de. Bu hangi atmosferik aracı alırsanız alın hangi koşulda hangi viteste devir değiştireceğinizi bilmezseniz çok sıkıntı çekersiniz.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2015 Auris 1.33 Life Almayı Düşünüyorum
« Yanıtla #20 : Şubat 22, 2015, 11:50:10 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corolla 1.33 Life / İnci beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22460
  • Model Yılı: '14
  • 1151 kere teşekkür etti
  • 735 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Auris 1.33 Life Almayı Düşünüyorum
« Yanıtla #21 : Şubat 22, 2015, 12:00:34 »
1.33 motor, Auris ve gitmez veya çekmez muhabbeti.

Aynı motoru 3 aydır 2014 model Corolla arabam da kullanıyorum. Gün itibarı ile 2100 küsür km deyim. Çekmese, gitmese, yokuş da kalkmasa 3 ay da bu kadar km yol yapmazdım. Dikmen yokuşunu bilmem. Bahsi geçen konuyu bende okudum ve arabayı almadan önce okumuştum ama gidip aldım. Arabayı ilk aldığım zamanlar da Ümraniye / Hekimbaşı yokuşunu 3 kişi ile 1. vites ve yokuşun ortasında 2 ile çıkmıştım ki dik yokuştur. Yokuşu büyük vites ile çıkmak marifet değil. Çıkabildiğin vites ve devir de çıkmak, yığılmadan çıkmak esasdır. Bir daha gittiğim de babamın mezarını ziyarete Hekimbaşı yokuşundan çekebilirsem video çekerim.

170 km/h'a çıktım ben 1.33 motor Corolla arabam ile. Hoş sürekli, 170 ile 180 ile gidecek değiliz. Rahat rahat 120 - 130 - 140 gidilir bu araba ile. Geçen hafta 6. vites 100 - 110 km/ h aralığında 4.8'i gördüm tüketim olarak Kartal oto yolunda. Fişek gibi giden ve koltuğa yapıştıran bir motor değil. Ama gitmeyen, çekmeyen, yokuş da kalkmayan bir motor da değil. 150 HP bir arabanın performansını veya turbo motorlu bir benzinli arabanın performansını bekliyorsan eğer bulaşmayacaksın bu arabaya. Vites uyarı lambası var mesela. 2. vites ile yokuş çıkıyorsun. Vites büyült der ve sen gidip 3'e atarsan yokuşun dikliğine bağlı tabi o zaman yığılır ve bir konu açıp "GİTMİYOR BU ARABA" denir. Ama sen o yokuşu 2 ile devam edip uyarı lambasını pas geçersen çok rahat çıkarsın. E-5 rampalarında mesela, düzde kaptırırsam 6'dan 5'e düşmeden çok rahat rampayı kurtarıyorum. Ve yokuş da kalkmama gibi bir durum da yok. Dik yokuş da bile yokuş kalkış desteği gayet güzel görevini yapıyor. Kullanırsın veya kullanmazsın o sana bağlı. Yıllarca küçük motorlu araba kullandığım için dilinden anlıyorum.

Toyota'ya gelirsek. Keşke bu motoru 1.33 değil de 1.3 (vergiden dolayı) veya 1.4 yapsaymış da kulağa "333" gibi gelmeseymiş.  :)
Tercih sizin, kullanan siz olacaksınız.
Daima Rock ve daima Erkin baba..!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Auris 1.33 Life Almayı Düşünüyorum
« Yanıtla #22 : Şubat 22, 2015, 12:11:09 »
Burak abi Mitsubishi nin 1.5 mvec motoru için aynısını derler, ama japon Motorları 3-4 binden sonra gösteriyor kendini. 2-3 bin arası ekonomi devri çünkü.
Ara sıra evime dönerken karabükten safranboluya giden yolda bir ışık ve sonrasında hafif bir aşağı eğim sonrasında yukarı 2km eğim vardır. O ışıklardan kalkışta ve yokuşu çıkarken dizellerle yarıştığı bilirim. Golfl er jettalar linealar ibiza toledo vs bir sürü aracı geçmişliğim vardır. Tek geçenler devrini bilenler ve bmw mercedes gibi motor hacmi büyük araçlar.

Lpg kullanmadan önce az yaksın diye karabük gerede arasındaki %10 eğimli 8 kmlik kemikli geçidinde 2. Vitese kadae düşerdim aman az yaksınndiye. Yapılan en büyüknhata, yokuşta kalınan süreyi azaltmak daha az harcamaya sebep oluyor.
Lpg sonrası o yokuşa 130 ile girip devr 3500 e düştüğü gibi vites küçültüyorum ve 90 ile çıkarım o yokuşun sonundan.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 41 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Auris 1.33 Life Almayı Düşünüyorum
« Yanıtla #23 : Şubat 22, 2015, 14:24:16 »
Eğer bagaj hacmi için diyorsanız eğer haklısınız. Fakat motor
için tercih ediyorsanız yanılıyorsunuz.
Seat 1.4 motor 85 hp, 132nm tork
Toyota 1,33 motor 99 hp, 128nm tork.
Göründüğü gibi torklar çok yakınken beygir gücünde toyota önde. Ama bagaj hacmi önemli diyorsanız haklısınız.
Ayrıca da dikmen yokuşu tecrübesini okumuşsunuz birisinin. O yokuştan 3.-4. vitesle 50-60 km hızla mı çıkmasını bekliyordunuz? Yeri gelecek 1. Vitese de düşülür, yokuşlarda 4-5 bin devir de çevrilir Max. Tork verdiği devirde kalmak için. Yoksa yokuşlarda 3bin devrin üstüne çıkmadan bir üst vites atılırsa araba yığılır hızlanamaz torkunu veremiyor 1500-2500 de. Bu hangi atmosferik aracı alırsanız alın hangi koşulda hangi viteste devir değiştireceğinizi bilmezseniz çok sıkıntı çekersiniz.
Dikmen mevzusu çok uzun. :) Google'da aratırsanız bir ara okumanızı tavsiye derim. Orada şöyle bir ayrıntı var, çoğu okuyucu o kısmı atlıyor yorum yaparken. Araç yokuş ortasında durunca, içinde 4-5 kişi olduğunda tekrar kalkamıyor. Konu sahibi arkadaş Toyota'dan eksper getirtip ona da göstermiş, hak vermişler. Eksper "Ama motorda sıkıntı yok, sizin yokuş dik." gibi bir cevap verip gitmiş. Araç alınan bayii de "Evinizi taşıyın." şeklinde Toyota'ya yakışmayan bir üslup kullanmış.

Hatta yanılmıyorsam Burak bey orada da aynı yorumu yapmış, Hekimbaşı yokuşu ile Dikmen bir değil diye mevzusu olmuş. :)

El hâsıl, ilk aracımı Allah nasip ederse 5-7 yıl kullanma düşüncem var Allah nasip ederse . Bu sebeple biraz ince eleyip sık dokuyorum. Auris'e laf etmiyorum, sadece 1.33'ten gözüm korktu arkadaşlar. :) Yüksek hacimli motorlara da şimdilik gücüm yetmeyecek gibi.

Not: Toyota'yı en az sizler kadar seviyorum inanın. Nihayetinde en donanımlı dizel Corolla almak hedefim inşaAllah. Ancak sıkıntılı yönlerini de konuşabilmek lazım her aracın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Auris 1.33 Life Almayı Düşünüyorum
« Yanıtla #24 : Şubat 22, 2015, 15:20:48 »
okudum yazıyı ve yorumları, %25 lik bir eğimden bahsediliyor ki aşırı aşırı dik. bence burda motora değil de yokuşa suç bulmak lazım, zira çoğu 1.2-1.5 hacimli araçlar da sıkıntı yaşayacaktır bu yokuşta. O yazıyı yazan kişi de dizel bir corolladan benzinli aurise geçmiş.
böyle yokuşlarda sıkıntı yaşanabiliyor, ben bile yarisimle sıkıntı yaşıyorum çok dik yerlerde. 2000 devirden aşağı düştüğü anda motor yığılıyor, o nedenl 4bin devri görüp 2500-3000 devrin altına düşmeden kalkış yapmak durumunda kalıyorum ve maalesef balata kokusu geliyor. (geri geri çıkmak durumunda kalmıştım mecburen bir yerde.)
demem o ki dizellerin zor çıktığı yerde 1.33 lük bir aracın kalkışta zorlanması çok çok normaldir.

o forumdaki bir üyenin cevabı.
Alıntı
Yazdiklarimi okudugunuzu var sayarak konusuyorum eger trafikte ve dikmen gibi yuzde 25 egimin oldugu bir bolgede DURUP TEKRAR kalkacaksaniz aracinizin kabaca 99 beygir/1500 kilo (6 bin devirde) yada 130 Nmtork/ 1500 kilo(3600 devir) dan daha hafif olmasini saglayacaksiniz. Ankarada dikmeni gordunuz mu bilmem o beyefndinin bahsettigi sokaklari yuruyerek de cikarkeb efor sarfedersiniz kisin cogu araba cikamaz. Yukarida bahsettigim degerlerin altinda bir dunya arac var onlar da yine ayni sekilde cikamaz.
O konuyu acana arkadas dizel.corolla bile zorlaniyor demisti ayni yokusta VE NITEKIM auris yerine aldigi arac da subaru nun 4 CEKER aracidir.Motoru 1500 cc dir.Benzinlidir. Urettigi guc kw olarak 1.33 un yuzde 17 ustunde 1.6 valvematic in ise altindadir.Subaru bir toyota markasidir konusu gelmisken. (Duzeltiyorum subarunun sahibi Fuji Heavy Industrie tir.Fuji Heavy Ind. Firmasinin % 16.5 kadari toyotanin elindedir.Bu hisselerin cogu subaru hissesidir.TOyota subarunun yuzde 20 sine sahiptir.)
Sonuc olarak o arkadasin rampasini cikaryan sey gucun tekere esit dagilimini saglayan yeri geldiginde aktarma yonlendirmesi ile motor gucunu tekerlere degisik.oranda
veren 4 ceker sistemdir.
simdi 1 kisi auris 1.33 icin dikmen gibi Turkiye karayollarinin yokuslari icerisinde belki binde 1 bile olamayacak kadar dik yokusu (aslinda arkadasin bahsettigi yokus 30 derece ustu) cikamadi diye belirttigi icin almayacaksaniz siz bilrisiniz.O zaman size piyasadaki cogu aracin da ya ıkınarak yada balata kokutarak ciktigi o yokusta rahat cikartebilecek olan 4 ceker sistemli arac tavsiyesinde bulunmak lazim

Alıntı
60 hp cilio ile bile 4 kisiyle araba icin yapilmis her yolu cikarim. 99 hp 1.33 corolla dikmen yokusu gibi bir yokusda yuklu ise zorlanir ama bagira bagira olsada cikar. Cikartamayan varsa getirsin aracini ben cikartiverim. Cek el frenini, kaldir 4000 devir uzerinde keci gibi tirmanir. Yeterki teker tutunabilsin.
Paylaş   
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 41 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Auris 1.33 Life Almayı Düşünüyorum
« Yanıtla #25 : Şubat 22, 2015, 16:30:05 »
İlk yorumu okumamıştım daha önce, görmemişim demek ki. Sadece Auris değil, 1.33 hacimli her otomobil aynı durumla karşılaşır deniyor. Mantıklı.

İkinci yorum ilginç. 50 bin saydığım aracı neden her seferinde böyle yıpratayım ki? :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Auris 1.33 Life Almayı Düşünüyorum
« Yanıtla #26 : Şubat 22, 2015, 17:05:32 »
İlk yorumu okumamıştım daha önce, görmemişim demek ki. Sadece Auris değil, 1.33 hacimli her otomobil aynı durumla karşılaşır deniyor. Mantıklı.

İkinci yorum ilginç. 50 bin saydığım aracı neden her seferinde böyle yıpratayım ki? :)

tabiki de eğer evinizin olduğu yol bu kadar dik bir yolsa, ki ilk yorumda dendiği gibi ülkedeki toplam yolların binde biri bile değildir, tabiki daha güçlü bir araç almanızı öneririm.
herşey motor hacmi değil, yokuşlarda iş torkta biter. eski nesil 1.6 motorlar da verimli olmadıklarından torkları ve güçleri günümüz 1.3 motorlarına eşdeğer olabilir. turbo benzinli 1.2 tsi lar ise torku 1500 devirden itibaren verir. atmosferiklerde maksimum torku verebilmesi için devirlerinde kullanılması gereklidir aşağı yukarı 4bin devir.
fakat 1.33 motoru binlerce kişi kullanıyor. dediğim gibi ihtiyacınızı karşılıyorsa alınır. maddi durum iyiyse niye üst sınıf araç ve yüksek hacimli motorlu bir araç alınmasın ki.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Auris 1.33 Life Almayı Düşünüyorum
« Yanıtla #27 : Şubat 22, 2015, 19:27:09 »
İyi akşamlar. 1.33 auris kullanıcısı olarak şunları söyleyebilirim. Araçtaki eksik olarak arka camların manuel olması gerçekten içler acısı bir durum. Gördükçe sinirim bozuluyor doğrusu. Ama 1.33 corollalarda arka camlar otomatik. Aurisle 1000 lira fark vardı ben aracı alırken belki düşünebilirsiniz. Onun haricinde arka kapılarda hoperler girişleri boş. Gerçi ben sonradan güzel bir ses sistemi yaptım o eksiği kapadım:) sis lambalarına gelince yanlış hatırlamıyorsam 500 tl gibi bir ekstra ödemiştim. Park sensörünüde boyalı şekilde hediye etmişlerdi aracı alırken. Onunharicinde performans olarak konuşacak olursak benim aracımda 18 inc jant olmasına rağmen performansından 1.33 motora göre gayet iyi bence. Yakıt olarakta uzun yolda sadece üflüyor. bazı arkadaşlar o paraya daha donanımlı yaris alın demiş. Yaristeki kaportayla auristeki kaportayı yan yana getirin. Birde auristeki karizmatik durusu gözünüzün önüne getirin :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 41 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Auris 1.33 Life Almayı Düşünüyorum
« Yanıtla #28 : Şubat 23, 2015, 14:38:54 »
Mustafa bey teşekkür ederim detaylı cevabınız için. :) 50 bin TL verip manuel kol görmek cidden can sıkıcı. Fiesta 2015'lerde de var o sıkıntı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: 2015 Auris 1.33 Life Almayı Düşünüyorum
« Yanıtla #29 : Şubat 23, 2015, 14:45:40 »
Mustafa bey teşekkür ederim detaylı cevabınız için. :) 50 bin TL verip manuel kol görmek cidden can sıkıcı. Fiesta 2015'lerde de var o sıkıntı.

Bu devirde manuel cam açma biraz garip oluyor ama kullanım ihtiyaçları ön planda tutulmalı. Örneğin Corolla 1.33 te klima manuel arka camlar otomatik, Auris'te klima otomatik arka camlar manuel. Kişisel öncelik hangisinde? örneğin ben otomatik klimayı otomatik cama tercih ederim veya başkası için tam tersi olabilir.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.