0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bir kullanıcının yönlendirmesiyle donanımhaber'deki Auris'in Dikmen'deki macerasını okudum. 1.33'ten vazgeçtim. Motor büyüyünce de bütçemi aşıyor.Hyundai i20'yi bir ara düşündüm ama kronik geri vites sorunu, 20 bin km sonra her yerden ses gelmesi, rampada zorlanması ve servisin çok kötü ve ilgisiz olması sebebiyle vazgeçtim.İlk düşündüğüm 2015 Ibiza ST 1.4'e geri döneceğim gibi. Toyota bir başka bahara kaldı gibi. Nasip.
Eğer bagaj hacmi için diyorsanız eğer haklısınız. Fakat motor için tercih ediyorsanız yanılıyorsunuz.Seat 1.4 motor 85 hp, 132nm torkToyota 1,33 motor 99 hp, 128nm tork.Göründüğü gibi torklar çok yakınken beygir gücünde toyota önde. Ama bagaj hacmi önemli diyorsanız haklısınız.Ayrıca da dikmen yokuşu tecrübesini okumuşsunuz birisinin. O yokuştan 3.-4. vitesle 50-60 km hızla mı çıkmasını bekliyordunuz? Yeri gelecek 1. Vitese de düşülür, yokuşlarda 4-5 bin devir de çevrilir Max. Tork verdiği devirde kalmak için. Yoksa yokuşlarda 3bin devrin üstüne çıkmadan bir üst vites atılırsa araba yığılır hızlanamaz torkunu veremiyor 1500-2500 de. Bu hangi atmosferik aracı alırsanız alın hangi koşulda hangi viteste devir değiştireceğinizi bilmezseniz çok sıkıntı çekersiniz.
Yazdiklarimi okudugunuzu var sayarak konusuyorum eger trafikte ve dikmen gibi yuzde 25 egimin oldugu bir bolgede DURUP TEKRAR kalkacaksaniz aracinizin kabaca 99 beygir/1500 kilo (6 bin devirde) yada 130 Nmtork/ 1500 kilo(3600 devir) dan daha hafif olmasini saglayacaksiniz. Ankarada dikmeni gordunuz mu bilmem o beyefndinin bahsettigi sokaklari yuruyerek de cikarkeb efor sarfedersiniz kisin cogu araba cikamaz. Yukarida bahsettigim degerlerin altinda bir dunya arac var onlar da yine ayni sekilde cikamaz. O konuyu acana arkadas dizel.corolla bile zorlaniyor demisti ayni yokusta VE NITEKIM auris yerine aldigi arac da subaru nun 4 CEKER aracidir.Motoru 1500 cc dir.Benzinlidir. Urettigi guc kw olarak 1.33 un yuzde 17 ustunde 1.6 valvematic in ise altindadir.Subaru bir toyota markasidir konusu gelmisken. (Duzeltiyorum subarunun sahibi Fuji Heavy Industrie tir.Fuji Heavy Ind. Firmasinin % 16.5 kadari toyotanin elindedir.Bu hisselerin cogu subaru hissesidir.TOyota subarunun yuzde 20 sine sahiptir.) Sonuc olarak o arkadasin rampasini cikaryan sey gucun tekere esit dagilimini saglayan yeri geldiginde aktarma yonlendirmesi ile motor gucunu tekerlere degisik.oranda veren 4 ceker sistemdir. simdi 1 kisi auris 1.33 icin dikmen gibi Turkiye karayollarinin yokuslari icerisinde belki binde 1 bile olamayacak kadar dik yokusu (aslinda arkadasin bahsettigi yokus 30 derece ustu) cikamadi diye belirttigi icin almayacaksaniz siz bilrisiniz.O zaman size piyasadaki cogu aracin da ya ıkınarak yada balata kokutarak ciktigi o yokusta rahat cikartebilecek olan 4 ceker sistemli arac tavsiyesinde bulunmak lazim
60 hp cilio ile bile 4 kisiyle araba icin yapilmis her yolu cikarim. 99 hp 1.33 corolla dikmen yokusu gibi bir yokusda yuklu ise zorlanir ama bagira bagira olsada cikar. Cikartamayan varsa getirsin aracini ben cikartiverim. Cek el frenini, kaldir 4000 devir uzerinde keci gibi tirmanir. Yeterki teker tutunabilsin.Paylaş
İlk yorumu okumamıştım daha önce, görmemişim demek ki. Sadece Auris değil, 1.33 hacimli her otomobil aynı durumla karşılaşır deniyor. Mantıklı.İkinci yorum ilginç. 50 bin saydığım aracı neden her seferinde böyle yıpratayım ki?
Mustafa bey teşekkür ederim detaylı cevabınız için. 50 bin TL verip manuel kol görmek cidden can sıkıcı. Fiesta 2015'lerde de var o sıkıntı.