Gönderen Konu: Baskı balata  (Okunma sayısı 1543 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota corolla 1.4d-4d premium
    • Elkar oto fren servisi (büyük araç)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '13
  • 79 kere teşekkür etti
  • 29 kere teşekkür edildi
Baskı balata
« : Şubat 17, 2015, 19:15:51 »
arkadaşlar kolay gelsin aracım 2013 model premşum disel manuel

Aracımı yeni aldığımda gültepe çeliktepe gibi yerlere ziyaret için gittiğimde (bilen bilir sokakları dar ve çok dik tir ayrıca çıkmaz sokakları var ) geri geri uzunca rampa çıkarken ve dik rampada durup kalkınca balata kokusu gelmişti yenidir hemde aracın acemisiyim diye önemsemedim ve dahada kokutmadım balatayı bu arada 14 senedir de iyi kötü araç kullanıyotum ayrıcada frenciyim fakat motor bilgim iyi değil geçenlerde yine dik bi rampaya geri geri yanaşmak için kalktım sıkıntı olmadı ikinci kez kalkış yapmaya çalışınca araç bağırdı fakat kalkmadı bende zorlamadım biraz dinlenince koku da azaldı ve bende yoluma devam ettim dün ise eyüp ara sokakta rampada durup kalktıktan sonra gene koku geldi nedir sizce durum kavrama da iyi ama zayıf kalıyo sanki
Düştük bir japon sevdasına Allah ayırmasın ...

Toyota Club Türkiye

Baskı balata
« : Şubat 17, 2015, 19:15:51 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı balata
« Yanıtla #1 : Şubat 17, 2015, 19:38:00 »
Bence çok normal bir durum kalkışlarda el freninden destek almanız faydanıza olur. Bende de durum aynı idi ama km yükseldikçe hiç duymaz oldum baskı kokusunu.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 46000
  • Model Yılı: '13
  • 9 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı balata
« Yanıtla #2 : Şubat 17, 2015, 22:24:01 »
arkadaşlar kolay gelsin aracım 2013 model premşum disel manuel

Aracımı yeni aldığımda gültepe çeliktepe gibi yerlere ziyaret için gittiğimde (bilen bilir sokakları dar ve çok dik tir ayrıca çıkmaz sokakları var ) geri geri uzunca rampa çıkarken ve dik rampada durup kalkınca balata kokusu gelmişti yenidir hemde aracın acemisiyim diye önemsemedim ve dahada kokutmadım balatayı bu arada 14 senedir de iyi kötü araç kullanıyotum ayrıcada frenciyim fakat motor bilgim iyi değil geçenlerde yine dik bi rampaya geri geri yanaşmak için kalktım sıkıntı olmadı ikinci kez kalkış yapmaya çalışınca araç bağırdı fakat kalkmadı bende zorlamadım biraz dinlenince koku da azaldı ve bende yoluma devam ettim dün ise eyüp ara sokakta rampada durup kalktıktan sonra gene koku geldi nedir sizce durum kavrama da iyi ama zayıf kalıyo sanki
debriyajın kontrolü bizde olmadığından kavramayı kafasına göre yapıyor. dolayısıyla yokuşlarda manevra yaparken yarım debriyajda fazla kalıyor. bu durumlarda özellikle yokuşlarda hill holderı kullanmanızı tavsiye ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota corolla 1.4d-4d premium
    • Elkar oto fren servisi (büyük araç)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '13
  • 79 kere teşekkür etti
  • 29 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı balata
« Yanıtla #3 : Şubat 17, 2015, 22:49:09 »
aynen doğru galiba aracı yokuş kalkış sistemiyle kalkınca rahat kalkıyor fakat az geri kaçırınca hemen zorlanıyo ve koku geliyo sanırım bununla alakası büyük bende alışkanlık edinicem galiba kalkış destek sistemini cvp için çok sağolun arkadaşlar başka tavsiyeleri olanları da beklerim
Düştük bir japon sevdasına Allah ayırmasın ...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı balata
« Yanıtla #4 : Şubat 17, 2015, 22:51:35 »
koku gelir, ilk geldiğinde ben de korkmuştum :)
1. vites ile geri vitesin dişli oranları aynı. bazen 1. viteste bile zorlandığı oluyor, bunun da nedeni torku devir yükseldikçe verebilmesi, haliyle yüksek devirde çıkmak gerektiği durumlarda da yarım balata yapmak gerekince kötü oluyor..
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı balata
« Yanıtla #5 : Şubat 17, 2015, 22:58:08 »
Öncelikle aracın sahipolduğu sistemleri mutlaka devereye almak gerekir.Şayet araçtaki donanım yeterli olmuyorsa bu defa sürücülük tecrübesi gündeme gelir ki bu basit ama oldukça etkili olan el frenini kullanmaktır.Bu açıklamayı zaten Sercan yapmıştı. Ben de Gültepe yollarında nefret eden biri olarak el frenini her zaman hazırda tuttuğumu belirtmek isterim.Keyifli sürüşler
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota corolla 1.4d-4d premium
    • Elkar oto fren servisi (büyük araç)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '13
  • 79 kere teşekkür etti
  • 29 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı balata
« Yanıtla #6 : Şubat 17, 2015, 22:58:32 »
yani korkacak bişey yok değil mi 2 senede baskı balatayı elimize almayalım da çünkü sıyırmış olsa yolda giderken de araç bağırır ve gitmez böyle bi durumda yok ortada kavrama noktasıda iyi

Mesaj Birleştirildi: Şubat 17, 2015, 23:00:54
yani korkacak bişey yok değil mi 2 senede baskı balatayı elimize almayalım da çünkü sıyırmış olsa yolda giderken de araç bağırır ve gitmez böyle bi durumda yok ortada kavrama noktasıda iyi

aynen ustam ya yolları berbat fakat genelde ben kendimle inatlaşıyorum o kadar acemiyim de kalkış sistemi yada el freni kullanayım diyorum fakat az geri kaçırıncada araç yığılıp kalıyor zorlayıncada durum ortada

Mesaj Birleştirildi: Şubat 17, 2015, 23:02:22
Öncelikle aracın sahipolduğu sistemleri mutlaka devereye almak gerekir.Şayet araçtaki donanım yeterli olmuyorsa bu defa sürücülük tecrübesi gündeme gelir ki bu basit ama oldukça etkili olan el frenini kullanmaktır.Bu açıklamayı zaten Sercan yapmıştı. Ben de Gültepe yollarında nefret eden biri olarak el frenini her zaman hazırda tuttuğumu belirtmek isterim.Keyifli sürüşler

aynen ustam ya yolları berbat fakat genelde ben kendimle inatlaşıyorum o kadar acemiyim de kalkış sistemi yada el freni kullanayım diyorum fakat az geri kaçırıncada araç yığılıp kalıyor zorlayıncada durum ortada
Düştük bir japon sevdasına Allah ayırmasın ...