
neyse biz elimizdekine bakalım, azcık canlansa yeter, bu yağ katkıları hakkında ne düşünüyorsunuz?
Ahmet bey, forumdaki çoğu kişi gereksiz buluyor. Çünkü motor yağlarına zaten gerekli katkılar koyuluyor, bu katkı maddeleri ise orjinal yağın yapısını bozabiliyor deniyor. Ben hiç kullanmadım zararını da görmedim, yeter ki yağı zamanında değişsin.
Bu arada hava filtreniz ne durumda? hava filtresi de performansı etkileyebilir. Orjinal ya da orijinal kaliteye yakın bir şey kullanmanızı tavsiye ederim.
filtre değişeli 6000km oldu yağla beraber değişmiştim, lpg li araçlarda çok etkisi olmuyor diyorlar hava filtresinin
filtre değişeli 6000km oldu yağla beraber değişmiştim, lpg li araçlarda çok etkisi olmuyor diyorlar hava filtresinin
en büyük yalan. hava yakıt karışımı düzgün olmayan her kit motora zarar verir eninde sonunda, ayrıca karışımı düzgün olmayan lpg sistemi aracın performansını da düşürür. bu yüzden hava yakıt karışımı araca göre ayarlayan obd2 li lpg kitleri tavsiye ederim. değilse ayarını düzenli sıklıkta yaptırmakta fayda var.
obd2 li sistem var zaten, ayarları güzel, ara ara gidip kontrol ettiriyorum
obd2 li sistem var zaten, ayarları güzel, ara ara gidip kontrol ettiriyorum
lpgden kaynaklı sorun enjektörler, regülatör tıkanasıya kadar çıkmaz o zaman. o zaman tek çare yağ gibi gözüküyor şimdilik. değiştirdiğinizde bizi de bilgilendirirsiniz problemle ilgili.
evet yarın değiştireyim fırsat bulursam, umarım iyileşir
bugun yağ değişimi için başka bir özel servise gittim, hem durumu anlattım hem yağ değiştik, performanssızlığın 1.4 motorun aracın ağırlığını kaldırmamasına ve vakumlu kışlık lastikler bağladı, debriyaj balatasında sıkıntı olmadığını, yazlık lastiklere geçince biraz daha iyileşeceğini belirtti, yağ katkısını önerdi ama ben koydurmadım, yeni yağın farkını zamanla anlayacağız artık, eski yağ koyulaşmıştı ama usta sıkıntı yok normal dedi.
bugun yağ değişimi için başka bir özel servise gittim, hem durumu anlattım hem yağ değiştik, performanssızlığın 1.4 motorun aracın ağırlığını kaldırmamasına ve vakumlu kışlık lastikler bağladı, debriyaj balatasında sıkıntı olmadığını, yazlık lastiklere geçince biraz daha iyileşeceğini belirtti, yağ katkısını önerdi ama ben koydurmadım, yeni yağın farkını zamanla anlayacağız artık, eski yağ koyulaşmıştı ama usta sıkıntı yok normal dedi.
@Ahmet Kurmuş (25231) "1.4 motor aracın ağırlığını kaldırmaz" ne kadar kolay bir açıklama olmuş herkes mühendis kesilmiş tıpkı tribündeki teknik direktörler gibi. Aracın km'si fazla değil yağ katkısı önermem. 5/30 tam sentetik ihtiyacınızı karşılayacaktır.
mobil esp formula 5-30 kullandım bu sefer, araç 1.4 1300kg, bende kullanmadım zaten katkıyı, dizel araçlara koyuyoruzda benzinliymiş çok gerekli değil dedi.

Patinaj ile aracın performansını değerlendirmek zaten yanlış. Lastikler iyi tutunuyorsa patinaj da zor çeker...
Vakumlu lastik diye bir şey yoktur, benim bilmediğim bir teknoloji ise açıklama herkes için faydalı olur.
1.4Lt motor neye göre yetersiz, motorlar hacmi ile değil, güç ve torkları ile değerlendirilir. Tek başına bu değerlendirme de yeterli olmaz, araç ağırlığı ve şanzıman oranları da önemlidir...
Hangi marka, özellikteki yağ, hangi katkı ile hangi sıcaklık derecelerinde nasıl bir tepkimeye giriyor, bunların testleri ve olumlu sonuçlarını bulursanız tabi katkı kullanılabilir bunun dışında kaliteli yağların kendisi yeterli ve hatta tek başlarına kullanılmaları zorunluluktur genelde.
İlk yapılan debriyaj balata testini bir kaç defa daha tekrar ederseniz zaten yeni bir el fren balatası ve debriyaj balatası ihtiyacınız doğar.
Konu performans ise, araçtan ne istediğinize bağlı olarak durum değişir. Aracınız standart bir binek araç, bunu unutmayın. Bakımları kaliteli ürünler ile, doğru ellerde ve düzenli yapılırsa üstüne düşen görevi uzun süreler yerine getirir.
kış lastiği işte ustanın vakumlu dediği lastik, 1.4 95bg tork'ta 130nm olması lazımdı yanlış hatırlamıyorsam, lastik yeni ve kış lastiği olduğundan yola yapışıyor olabilir haklısınız, şuan memnunum aracımdan maşallah sıkıntı çıkarmıyor, umarım böyle devam eder.