Gönderen Konu: Tek marşta çalışmama sorunu  (Okunma sayısı 2024 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '93
  • 42 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Tek marşta çalışmama sorunu
« : Şubat 14, 2015, 01:14:34 »
Arkadaşlar aracım 1993 model 1.3 XL tüplü :)

Şimdi sorunu anlatayım. Sabahları veya araba tam soğukken marşa bastığımda tek marşta imkan yok almıyor ama ikinci marşı neredeyse daha basmaya başlamadan çalışıyor. Benzinde bıraktığımda ise bir kerede çalıştırıyor.Hep böyle yapıyor neden olabilir?

Araca yapılanlar: -Akü yeni değişti
                         -Bujiler yeni değişti
                         -Avans ayarı yapıldı
                         -Lpg regülatörü yeni değişti
                         -Triger seti yenilendi
                         -Gaz ayarı yapıldı

Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim  :)
                   
1993 Toyota Corolla 1.3 XL

Toyota Club Türkiye

Tek marşta çalışmama sorunu
« : Şubat 14, 2015, 01:14:34 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Tek marşta çalışmama sorunu
« Yanıtla #1 : Şubat 14, 2015, 22:14:24 »
Sabah ilk çalıştırmada kontağı tam aç 5.6 saniye açık tut kapat sonra marşa bas bide öyle dene karbüratörlü araçlarda böyle yapılırsa daha kolay çalışır  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Tek marşta çalışmama sorunu
« Yanıtla #2 : Şubat 14, 2015, 22:21:31 »
Forumda birisinin de aynı sıkıntısı vardı. LPG Regülatörü gaz sızdırıyormuş, haliyle ilk marşta hava olmadığından ateşleme olmuyordu. Aracı istop etmeden önce benzine aldığında hiç sıkıntısı olmadığını söylemişti. LPG sisteminizi bir kontrol ettirmekte fayda var.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Tek marşta çalışmama sorunu
« Yanıtla #3 : Şubat 15, 2015, 23:05:39 »
Bu durum benim için de geçerli. Size tavsiyem. Önce kontağı açın sonra "TIK" diye bir ses gelecek o tüp sesi ondan sonra aracınız karbiratörlü olduğundan gaz pedalını biraz pompalayın. İnjeksiyonlu araçlar bu yapılamaz bu arada çünkü araç boğulur. ;) Bunlara rağmen hala sorun devam ediyorsa buji tırnak aralığını LPG'ye göre inceltsin ustanız. Çünkü LPG yanmadan önce çok nazlı bir yakıt türüdür. Fakat yandıktan sonra özellikle 4000 RPM sonrasında sürekli 4000 RPM üzerinde sürerseniz efsaneyi subapları yakmaya başlarsınız.
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '93
  • 42 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Tek marşta çalışmama sorunu
« Yanıtla #4 : Şubat 17, 2015, 15:34:51 »
Sabah ilk çalıştırmada kontağı tam aç 5.6 saniye açık tut kapat sonra marşa bas bide öyle dene karbüratörlü araçlarda böyle yapılırsa daha kolay çalışır  :)

Teşekkür ederim söylediklerinizi deneyeceğim :)

Forumda birisinin de aynı sıkıntısı vardı. LPG Regülatörü gaz sızdırıyormuş, haliyle ilk marşta hava olmadığından ateşleme olmuyordu. Aracı istop etmeden önce benzine aldığında hiç sıkıntısı olmadığını söylemişti. LPG sisteminizi bir kontrol ettirmekte fayda var.

Bende Lpg sisteminden diye düşünüyordum ama Regülatörü değiştirdim fakat hala aynı düzelmedi.

Bu durum benim için de geçerli. Size tavsiyem. Önce kontağı açın sonra "TIK" diye bir ses gelecek o tüp sesi ondan sonra aracınız karbiratörlü olduğundan gaz pedalını biraz pompalayın. İnjeksiyonlu araçlar bu yapılamaz bu arada çünkü araç boğulur. ;) Bunlara rağmen hala sorun devam ediyorsa buji tırnak aralığını LPG'ye göre inceltsin ustanız. Çünkü LPG yanmadan önce çok nazlı bir yakıt türüdür. Fakat yandıktan sonra özellikle 4000 RPM sonrasında sürekli 4000 RPM üzerinde sürerseniz efsaneyi subapları yakmaya başlarsınız.

Teşekkür ederim hepsini deneyeceğim umarım düzelir :)
1993 Toyota Corolla 1.3 XL

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: Tek marşta çalışmama sorunu
« Yanıtla #5 : Şubat 17, 2015, 15:47:59 »
Aracı benzine alıp motoru durdurmak bu sorunu çözüyor. En azında şahiler de böyle
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '93
  • 42 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Tek marşta çalışmama sorunu
« Yanıtla #6 : Şubat 17, 2015, 15:51:42 »
Aracı benzine alıp motoru durdurmak bu sorunu çözüyor. En azında şahiler de böyle

Kesin çözüm bulamadığımda en son çare dediğiniz gibi yapıcam abicim :) Teşekkür ederim
1993 Toyota Corolla 1.3 XL