0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
evet yaptırdım supap ayarı yaptırdıktan sonra biraz düzeldi acaba supap ayarınımı yapamadılar.
Herşey olabilir. Subap ayarı, kaba tabirle herkesin yiyeceği halt değildir.Bu zamana kadar LPG'de titreme olayı başıma gelmedi. Fakat bir kaç LPG'ci ile konuştuğumda "Bu VVT-I'lar böyle kardeşim, rölantide titreme yapar" deyip geçiyorlar. Hatta bir tanesi 1.6 VVT-I AVENSIS'ini göstererek, "Rölantide titriyor" demişti.Sizin işiniz, iyi bir LPG'ci ve TOYOTA'dan anlayan bir ustayla çözülür. Bizim araçlarda OCV valfi(YAĞ KONTROL VALFİ) diye bir parça var, bu parçaya da odaklanın. Bu parçanın rölantideki görevi büyük.Değiştirmesi-takması 10 DK'nızı almaz, parça fiyatı olarak 250,00 TL civarlarında. Benim aracın KM'si 312.000'de, sizinkinin de KM'si yüksek. Geçen ay OCV valfini oringinin eskitmesinden dolayı dibinden yağ akıtıyordu, ona istinaden değiştirmiştim, rölantide uzun süre sabit beklerken ara ara oynamalar olurken, parçayı değiştirdikten sonra özellikle 5 DK pür dikkat rölantiyi izledim ve hiç bir şekilde oynamadı, ok gibi kaldı. Bu arada aracı bilgisayara bağladınız mı ?araç bilgisayara bağlandı ancak hiç bir sorun görünmüyor ustaya supap ayarı iyi yapılmamış olabilirmi dedim sayide 3de 2 si buna yatırıyor zannetmiyorum dedi. Ayrıca arıza biraz düzeldiyse neden supap ayarının tam yapımadığı söylenebilir.Mesaj Birleştirildi: Şubat 10, 2015, 20:27:44Alıntı yapılan: (Gizli Üye) - Şubat 10, 2015, 20:18:14Benimkide geziniyor kendi kendine titriyor ya subab ayarindan ya hava filitresinden tam daha teşhisi koyamadim acik hava filitresi var ondan kaynakli olabilir benimkiMotordan gaz verip çektiğinde herhangi bir ses geliyormu süreklimi yapıyor yaptıktan sonra geri sabitleşiyormu.
Benimkide geziniyor kendi kendine titriyor ya subab ayarindan ya hava filitresinden tam daha teşhisi koyamadim acik hava filitresi var ondan kaynakli olabilir benimki
toyota corolla 2006 model 1400 motor 230000 km de aracımın sorunu benzinde ve lpg de motor sıcakken motor devir saatinin aşağı yukarı oynayarak stop etmesi yani motorsarsıntılı çalışıyo araba yolda giderken hiç bir şekilde sorun oluştumuyor yakıtta artma ve güçten düşme su eksiltme gibi sıkıntıları yok ancak arabayıboşa aldığımda ışıklarda durduğumda bu durum oluşuyor bir de bu arıza yı yaparken nefes alıp verir gibi tıss tıss diye ses özelliklede gaz verip çektikten sonra çıkarıyor rölanti valfini değiştirdim amadurum yine aynı sorun düzelmedi. ustalar kompresyonda üfleme olmadığını söylediler. Birde rölanti valfi değiştikten sonra beyine tanıtımının yapılmasımı gerekiyor gaziantep ve kahramanmaraştaki servislere sordum bu araçlarda gerek olmadığını söylediler. yapmadılarsa bir sorun oluştururmu. Gaz kelebeği temizlendi motor üst kapak contası değişti, siboblar değişerek yeniden ayar verildi, hava filtresi değişti, ısı müşürü denendi, bobinler değişerek denendi ama arıza düzelmediği için sıfırı takılmadı. Üst kapak contası ve siboblar değişerek ayar verdikten sonra biraz düzelme oldu. Önceleri sürekli aşağı yukarı oynayarak stop eden araba şimdi bir iki kez aşağı yukarı 0 a inmeden yaptıktan sonra düzeliyor. Benzinde arızayı daha az yapıyor. Birde rampalara tırmanıp 1 ve 2. vitesde araba yüklü iken 5 kilometre yol yapınca arıza daha fazla yapıyor bu defa 9-10 kez aşağı yukarı 0 a inmeden yaptıktan sonra sabitleşiyor. ancak hararette şehir içindeki gibi normal seviyesinde seyrediyor yükselme olmuyor ortalara geliyor. Arızanın ilk başlangıç zamanı şarj dinamosunu söktüler araç şarj etmiyor diye ve rampaya yukarı araçla yüklü şekilde giderken araba hararet göstergesi normal iken takviye hortumundan su atmaya başlamasıyla oluştu ben aracı dinlerndirdikten sonra baktım suda fazla bir eksilme yoktu yoluma devam ettim. 20 kilometre sonra bu arızanın olduğunun farkına vardım. şimdiden teşekkür ederim.Not: Rölanti valfinin fişini çekince arıza düzeliyor
yapabilecek babayiğit bir tamirciyi daha tanımadım