Gönderen Konu: RÖLANTİ DALGALANMASI  (Okunma sayısı 19604 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • toyota corolla 1.4 Terra
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür etti
RÖLANTİ DALGALANMASI
« : Şubat 10, 2015, 19:55:19 »
toyota corolla 2006 model 1400 motor 230000 km de aracımın sorunu benzinde ve lpg de motor sıcakken motor devir saatinin aşağı yukarı oynayarak stop etmesi yani motor
sarsıntılı çalışıyo araba yolda giderken hiç bir şekilde sorun oluştumuyor yakıtta artma ve güçten düşme su eksiltme gibi sıkıntıları yok ancak arabayı
boşa aldığımda ışıklarda durduğumda bu durum oluşuyor bir de bu arıza yı yaparken nefes alıp verir gibi tıss tıss diye ses özelliklede gaz verip çektikten sonra çıkarıyor rölanti valfini değiştirdim ama
durum yine aynı sorun düzelmedi. ustalar kompresyonda üfleme olmadığını söylediler. Birde  rölanti valfi değiştikten sonra beyine tanıtımının yapılmasımı gerekiyor  gaziantep ve kahramanmaraştaki servislere sordum bu araçlarda gerek olmadığını söylediler. yapmadılarsa bir sorun oluştururmu. Gaz kelebeği temizlendi motor üst kapak contası değişti, siboblar değişerek yeniden ayar verildi, hava filtresi değişti, ısı müşürü denendi, bobinler değişerek denendi ama arıza düzelmediği için sıfırı takılmadı. Üst kapak contası ve siboblar değişerek ayar verdikten sonra biraz düzelme oldu. Önceleri sürekli aşağı yukarı oynayarak stop eden araba şimdi bir iki kez aşağı yukarı 0 a inmeden yaptıktan sonra düzeliyor. Benzinde arızayı daha az yapıyor. Birde rampalara tırmanıp 1 ve 2. vitesde araba yüklü iken 5 kilometre yol yapınca arıza daha fazla yapıyor bu defa 9-10 kez aşağı yukarı 0 a inmeden yaptıktan sonra sabitleşiyor. ancak hararette şehir içindeki gibi normal seviyesinde seyrediyor yükselme olmuyor ortalara geliyor. Arızanın ilk başlangıç zamanı şarj dinamosunu söktüler araç şarj etmiyor diye ve rampaya yukarı araçla yüklü şekilde giderken araba hararet göstergesi normal iken takviye hortumundan su atmaya başlamasıyla oluştu ben aracı dinlerndirdikten sonra baktım suda fazla bir eksilme yoktu yoluma devam ettim. 20 kilometre sonra bu arızanın olduğunun farkına vardım. şimdiden teşekkür ederim.
Not: Rölanti valfinin fişini çekince arıza düzeliyor

Toyota Club Türkiye

RÖLANTİ DALGALANMASI
« : Şubat 10, 2015, 19:55:19 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: RÖLANTİ DALGALANMASI
« Yanıtla #1 : Şubat 10, 2015, 19:57:41 »
Subap ayarı yaptırdınız mı ?
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • toyota corolla 1.4 Terra
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür etti
Ynt: RÖLANTİ DALGALANMASI
« Yanıtla #2 : Şubat 10, 2015, 19:59:32 »
evet yaptırdım supap ayarı yaptırdıktan sonra biraz düzeldi acaba supap ayarınımı yapamadılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: RÖLANTİ DALGALANMASI
« Yanıtla #3 : Şubat 10, 2015, 20:10:42 »
evet yaptırdım supap ayarı yaptırdıktan sonra biraz düzeldi acaba supap ayarınımı yapamadılar.
Herşey olabilir. Subap ayarı, kaba tabirle herkesin yiyeceği halt değildir.

Bu zamana kadar LPG'de titreme olayı başıma gelmedi. Fakat bir kaç LPG'ci ile konuştuğumda "Bu VVT-I'lar böyle kardeşim, rölantide titreme yapar" deyip geçiyorlar. Hatta bir tanesi 1.6 VVT-I AVENSIS'ini göstererek, "Rölantide titriyor" demişti.

Sizin işiniz, iyi bir LPG'ci ve TOYOTA'dan anlayan bir ustayla çözülür.
Bizim araçlarda OCV valfi(YAĞ KONTROL VALFİ) diye bir parça var, bu parçaya da odaklanın. Bu parçanın rölantideki görevi büyük.
Değiştirmesi-takması 10 DK'nızı almaz, parça fiyatı olarak 250,00 TL civarlarında.
Benim aracın KM'si 312.000'de, sizinkinin de KM'si yüksek. Geçen ay OCV valfini oringinin eskitmesinden dolayı dibinden yağ akıtıyordu, ona istinaden değiştirmiştim, rölantide uzun süre sabit beklerken ara ara oynamalar olurken, parçayı değiştirdikten sonra özellikle 5 DK pür dikkat rölantiyi izledim ve hiç bir şekilde oynamadı, ok gibi kaldı.

Bu arada aracı bilgisayara bağladınız mı ?
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: RÖLANTİ DALGALANMASI
« Yanıtla #4 : Şubat 10, 2015, 20:18:14 »
Benimkide geziniyor kendi kendine titriyor ya subab ayarindan ya hava filitresinden tam daha teşhisi koyamadim acik hava filitresi var ondan kaynakli olabilir benimki
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • toyota corolla 1.4 Terra
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür etti
Ynt: RÖLANTİ DALGALANMASI
« Yanıtla #5 : Şubat 10, 2015, 20:22:13 »
Herşey olabilir. Subap ayarı, kaba tabirle herkesin yiyeceği halt değildir.

Bu zamana kadar LPG'de titreme olayı başıma gelmedi. Fakat bir kaç LPG'ci ile konuştuğumda "Bu VVT-I'lar böyle kardeşim, rölantide titreme yapar" deyip geçiyorlar. Hatta bir tanesi 1.6 VVT-I AVENSIS'ini göstererek, "Rölantide titriyor" demişti.

Sizin işiniz, iyi bir LPG'ci ve TOYOTA'dan anlayan bir ustayla çözülür.
Bizim araçlarda OCV valfi(YAĞ KONTROL VALFİ) diye bir parça var, bu parçaya da odaklanın. Bu parçanın rölantideki görevi büyük.
Değiştirmesi-takması 10 DK'nızı almaz, parça fiyatı olarak 250,00 TL civarlarında.
Benim aracın KM'si 312.000'de, sizinkinin de KM'si yüksek. Geçen ay OCV valfini oringinin eskitmesinden dolayı dibinden yağ akıtıyordu, ona istinaden değiştirmiştim, rölantide uzun süre sabit beklerken ara ara oynamalar olurken, parçayı değiştirdikten sonra özellikle 5 DK pür dikkat rölantiyi izledim ve hiç bir şekilde oynamadı, ok gibi kaldı.

Bu arada aracı bilgisayara bağladınız mı ?
araç bilgisayara bağlandı ancak hiç bir sorun görünmüyor ustaya supap ayarı iyi yapılmamış olabilirmi dedim sayide 3de 2 si buna yatırıyor zannetmiyorum dedi. Ayrıca arıza biraz düzeldiyse neden supap ayarının tam yapımadığı söylenebilir.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 10, 2015, 20:27:44
Benimkide geziniyor kendi kendine titriyor ya subab ayarindan ya hava filitresinden tam daha teşhisi koyamadim acik hava filitresi var ondan kaynakli olabilir benimki

Motordan gaz verip çektiğinde herhangi bir ses geliyormu süreklimi yapıyor yaptıktan sonra geri sabitleşiyormu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: RÖLANTİ DALGALANMASI
« Yanıtla #6 : Şubat 15, 2015, 20:24:07 »
Subab ayarlari dogruysa, Yuksel soruna nokta atisi yapmis.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • MEMLEKET KIRIKKALE
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '04
  • 15 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: RÖLANTİ DALGALANMASI
« Yanıtla #7 : Şubat 16, 2015, 19:40:15 »
toyota corolla 2006 model 1400 motor 230000 km de aracımın sorunu benzinde ve lpg de motor sıcakken motor devir saatinin aşağı yukarı oynayarak stop etmesi yani motor
sarsıntılı çalışıyo araba yolda giderken hiç bir şekilde sorun oluştumuyor yakıtta artma ve güçten düşme su eksiltme gibi sıkıntıları yok ancak arabayı
boşa aldığımda ışıklarda durduğumda bu durum oluşuyor bir de bu arıza yı yaparken nefes alıp verir gibi tıss tıss diye ses özelliklede gaz verip çektikten sonra çıkarıyor rölanti valfini değiştirdim ama
durum yine aynı sorun düzelmedi. ustalar kompresyonda üfleme olmadığını söylediler. Birde  rölanti valfi değiştikten sonra beyine tanıtımının yapılmasımı gerekiyor  gaziantep ve kahramanmaraştaki servislere sordum bu araçlarda gerek olmadığını söylediler. yapmadılarsa bir sorun oluştururmu. Gaz kelebeği temizlendi motor üst kapak contası değişti, siboblar değişerek yeniden ayar verildi, hava filtresi değişti, ısı müşürü denendi, bobinler değişerek denendi ama arıza düzelmediği için sıfırı takılmadı. Üst kapak contası ve siboblar değişerek ayar verdikten sonra biraz düzelme oldu. Önceleri sürekli aşağı yukarı oynayarak stop eden araba şimdi bir iki kez aşağı yukarı 0 a inmeden yaptıktan sonra düzeliyor. Benzinde arızayı daha az yapıyor. Birde rampalara tırmanıp 1 ve 2. vitesde araba yüklü iken 5 kilometre yol yapınca arıza daha fazla yapıyor bu defa 9-10 kez aşağı yukarı 0 a inmeden yaptıktan sonra sabitleşiyor. ancak hararette şehir içindeki gibi normal seviyesinde seyrediyor yükselme olmuyor ortalara geliyor. Arızanın ilk başlangıç zamanı şarj dinamosunu söktüler araç şarj etmiyor diye ve rampaya yukarı araçla yüklü şekilde giderken araba hararet göstergesi normal iken takviye hortumundan su atmaya başlamasıyla oluştu ben aracı dinlerndirdikten sonra baktım suda fazla bir eksilme yoktu yoluma devam ettim. 20 kilometre sonra bu arızanın olduğunun farkına vardım. şimdiden teşekkür ederim.
Not: Rölanti valfinin fişini çekince arıza düzeliyor
aynı sorun beni aracımdada mevcut yapabilecek babayiğit bir tamirciyi daha tanımadım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: RÖLANTİ DALGALANMASI
« Yanıtla #8 : Şubat 16, 2015, 20:00:32 »
yapabilecek babayiğit bir tamirciyi daha tanımadım

Diyarbakır gibi bir yerde zor tabii, haklısınız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: RÖLANTİ DALGALANMASI
« Yanıtla #9 : Şubat 16, 2015, 23:50:04 »
eee kronik vvt-i titremesi bu OCV valfinden mi ?
Tam nerede bunun yeri bir söküp bakayım emme manifoldunda bir yerde sanırsam ama 2006 benzinli  1.6 corolla da nerede ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • toyota corolla 1.4 Terra
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür etti
Ynt: RÖLANTİ DALGALANMASI
« Yanıtla #10 : Şubat 17, 2015, 09:28:42 »
ya benzinde normale bindidide lpg de 1100 ile 500 arası bazen 3-4 kez dalgalandıktan sonra normale biniyor bu normal midir?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 301700
  • Model Yılı: '07
  • 73 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: RÖLANTİ DALGALANMASI
« Yanıtla #11 : Şubat 17, 2015, 09:57:29 »
aurisimde başıma gelmişti vitesi boşa aldığımda araç stop ediyordu istanbulda mersine tam 10 a yakın ustaya gösterdim kimse anlamadı en sonunda lpg tesisatını bağlantılarından ayırdım araç düzelmişti.sonra öğrendik ki lpg beyninde arıza varmış..atiker marka 30bin km civarlarındaydı
please seat belts

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: RÖLANTİ DALGALANMASI
« Yanıtla #12 : Şubat 17, 2015, 11:36:44 »
toyota corolla 2006 model 1400 motor 230000 km de aracımın sorunu benzinde ve lpg de motor sıcakken motor devir saatinin aşağı yukarı oynayarak stop etmesi yani motor
sarsıntılı çalışıyo araba yolda giderken hiç bir şekilde sorun oluştumuyor yakıtta artma ve güçten düşme su eksiltme gibi sıkıntıları yok ancak arabayı
boşa aldığımda ışıklarda durduğumda bu durum oluşuyor bir de bu arıza yı yaparken nefes alıp verir gibi tıss tıss diye ses özelliklede gaz verip çektikten sonra çıkarıyor rölanti valfini değiştirdim ama
durum yine aynı sorun düzelmedi. ustalar kompresyonda üfleme olmadığını söylediler. Birde  rölanti valfi değiştikten sonra beyine tanıtımının yapılmasımı gerekiyor  gaziantep ve kahramanmaraştaki servislere sordum bu araçlarda gerek olmadığını söylediler. yapmadılarsa bir sorun oluştururmu. Gaz kelebeği temizlendi motor üst kapak contası değişti, siboblar değişerek yeniden ayar verildi, hava filtresi değişti, ısı müşürü denendi, bobinler değişerek denendi ama arıza düzelmediği için sıfırı takılmadı. Üst kapak contası ve siboblar değişerek ayar verdikten sonra biraz düzelme oldu. Önceleri sürekli aşağı yukarı oynayarak stop eden araba şimdi bir iki kez aşağı yukarı 0 a inmeden yaptıktan sonra düzeliyor. Benzinde arızayı daha az yapıyor. Birde rampalara tırmanıp 1 ve 2. vitesde araba yüklü iken 5 kilometre yol yapınca arıza daha fazla yapıyor bu defa 9-10 kez aşağı yukarı 0 a inmeden yaptıktan sonra sabitleşiyor. ancak hararette şehir içindeki gibi normal seviyesinde seyrediyor yükselme olmuyor ortalara geliyor. Arızanın ilk başlangıç zamanı şarj dinamosunu söktüler araç şarj etmiyor diye ve rampaya yukarı araçla yüklü şekilde giderken araba hararet göstergesi normal iken takviye hortumundan su atmaya başlamasıyla oluştu ben aracı dinlerndirdikten sonra baktım suda fazla bir eksilme yoktu yoluma devam ettim. 20 kilometre sonra bu arızanın olduğunun farkına vardım. şimdiden teşekkür ederim.
Not: Rölanti valfinin fişini çekince arıza düzeliyor
1) eğer lpg markası atiker ise muhtemelen lpg beyni arızalanmıştır. Gaz yerken titreme yapması kuvvetle muhtemel. 2)Eğer sorun bundan kaynaklı değilse gaz kelebeği bozulduğunda da rölantide yukarı aşağı ciddi oynamalar oluyor. Bir süre sonra sabitleniyor ancak kısa bir süre sonra tekrar dalgalanmaya başlıyor. 3)Bujilerde çakma yapabilirsiniz. ortalama buji boyu orijinalinde 7-8 mm civarındadır. bunu 6-6,5 mm olacak şekilde çaktırırsanız dalgalanma sorununa çözüm olabilir, ancak bu sefer de araç yüksek devirde gaz yerken sorun yaşıyor bilginize. 4)vvt-i motorlarda lpg dönüşümü sonrası klasik sıkıntı ocv valfi.
hayatın senin için bir hediyedir. ailen ve inançların için yaşa...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '11
  • 550 kere teşekkür etti
  • 137 kere teşekkür edildi
Ynt: RÖLANTİ DALGALANMASI
« Yanıtla #13 : Mart 19, 2015, 17:48:19 »
eski aracımız 2005 corolla soldu LPG li aynı durum bizde de olmuştu rölentide stop ediyordu tek pistonun yanmış değiştirmişlerdi piston değişti  sorun çözülmüştü ama rölenti 3.000 devire çıkıp iniyordu (bi nevi delirdi rölenti :D ) krankmili sensörü diye bi parça varmış onu değiştirince düzelmişti bilginize
2005 Corolla 1,6 sol ---- 2011 Avensis elegant extra