Gönderen Konu: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)  (Okunma sayısı 6226 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #20 : Şubat 09, 2015, 11:31:04 »
Eskiden arka camlara takılan plastikten ızgara tipi süsler vardı.Genelde bol aksesuarlı 86 Doğan'larda olurdu.Fotoğrafını bulursam eklerim...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Toyota Club Türkiye

Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #20 : Şubat 09, 2015, 11:31:04 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #21 : Şubat 09, 2015, 11:32:09 »
Model isminin sonu "A" harfi ile bitmeyen ender Opel'lerden.

Opel Kadett, Ascona, Manta, Commodore
Datsun,
BMW 2002
1970'lerin Vw station vagon, tren yüzlü minibüsü, HB modeli
Renault 4
Citroen 2CV
Ford Taunus
Fiat Topolino

İlk yıllarda benzin kapakları sadece kapaktı sonradan benzin hırsızlıkları arttıkça kapaklara kilit mekanizması yerleştirildi, parçacılarda yedek parça olarak bulunabiliyordu, Renault 12 serisinde Kontak anahtarı tek, kapı-bagaj-depo kilidi  anahtarı ayrıydı.


Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corolla 1.33 Life / İnci beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22460
  • Model Yılı: '14
  • 1151 kere teşekkür etti
  • 735 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #22 : Şubat 09, 2015, 12:00:03 »
Benzin kokusu vardı. Ben mesela eskiden 131 arabam ile yol yaptıktan sonra inip motor kaputunu koklardım ve benzin kokusu beni mutlu ederdi.

T stoplu 131'ler metal tampondu ve paslanırdı zamanla sonra parlatılırdı. 90 model 131'de sağ ayna yoktu. Arabayı ilk aldık 10 gün sonra sağ ayna taktırmıştı babam. 15 yaşındaydım o zamanlar. Roadster radyo/teyp almıştı. 97'de ben arkaya panzut yaptırıp Pıoneer TS dokuzbin bilmem kaç kolon taktırmıştım. 2000'de söküp attım sonra. Yağ eksiltme meşhurdu ve bagajda yedek yağ taşırdık. Buji, platin, meksefe, otomatik jigle. Hey gidi. Ne günlerdi yahu Tekin abi yazmış zaten çoğunu.

131 arabamı Göztepe Oto Tofaş Servisine götürürdüm. Bazen işim yoksa ve cumartesiyse eğer beklerdim başında ve yapılanı görürdüm. 2005 Symbol'ü de Gözdem Oto Renault Servisine götürürdüm ve aynen onunda başında beklerdim eğer cumartesi gitmişsem sohbet ederekten yaparlardı arabamı. TOYOTA'da bu yok. Mübarek sanki Amerikan Hastanesinde muayne oluyoruz, bir protokol ki sorma. Yanına inemiyorsun arabanın.
Daima Rock ve daima Erkin baba..!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 254 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #23 : Şubat 09, 2015, 12:31:56 »
Eski araçlar her zaman daha kemikli ve sağlam duruyor. Sanırım saç kalınlığından olsa gerek.
1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Executive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz  10) 2016 Honda CR-V Executive 1.6 Zf A/T 11) 2017 Civic Eco Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #24 : Şubat 09, 2015, 12:40:26 »
Birazda Yeni farkından bahsedelim mi?

Arkadaşlar, alman hükümeti dün yeni bir deklerasyon yaptı, 2020 yılına kadar yani 5 yıl içinde almanyada 1 milyon Elektrikli ve Hybrid araç olacağını ve hızla çok daha üst rakamlara ulaşacağını ve bunun devlet destekli olduğunu açıkladı.

Yani, yerli otomobil üretmek, yeni teknolojiler yaratmak zor değildir ama arkada kesinlikle devlet desteği olması gerekmektedir.

Kısacası, ülkemizde bugüne kadar yerli otomobil üretilmediyse bunun tek sorumlusu hükümetlerdir.

Fransada, 2015 Nisan ayından itibaren, 13 yaşından eski diesel aracını çöpe atanlara 10.000€ devlet yardımı yapılacağı açıklandı, tabii elektrikli/hybrid yeni araç almanız karşılığında.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hayat TOYOTA'lıya güzel
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120
  • Model Yılı: '00
  • 78 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #25 : Şubat 09, 2015, 12:50:12 »
Birazda Yeni farkından bahsedelim mi?

Arkadaşlar, alman hükümeti dün yeni bir deklerasyon yaptı, 2020 yılına kadar yani 5 yıl içinde almanyada 1 milyon Elektrikli ve Hybrid araç olacağını ve hızla çok daha üst rakamlara ulaşacağını ve bunun devlet destekli olduğunu açıkladı.

Yani, yerli otomobil üretmek, yeni teknolojiler yaratmak zor değildir ama arkada kesinlikle devlet desteği olması gerekmektedir.

Kısacası, ülkemizde bugüne kadar yerli otomobil üretilmediyse bunun tek sorumlusu hükümetlerdir.

Fransada, 2015 Nisan ayından itibaren, 13 yaşından eski diesel aracını çöpe atanlara 10.000€ devlet yardımı yapılacağı açıklandı, tabii elektrikli/hybrid yeni araç almanız karşılığında.



amerikada tam elektrikli araç kullanımı cok yaygın.. bunu amerika da destekliyor... elektrikli araç kullananlar elektrik faturalarını indirimli ödüyor mesela..
ayrıca iş merkezlerinin yakınında araç şarj yerleri bulunan otoparklar var... adam sabah işe gidiyor, otoparkında aracını şarja bağlıyor.. iş çıkışı da şarj olmuş bir şekilde aracını alıp evine gidiyor..

tabi bunların bizim memleketimizde olması çoookk uzun zaman alacağa benziyor..
koskoca Türkiye Devletinin yerli otomobilinin olmamasına yıllardır üzülürüm...
sanırım devlet ve millet olarak çok fırın ekmek yememiz gerek...
1-1996 XEİ Corolla (150.000-190.000)
2-2005 1.6 Terra HB Corolla (100.000-135.000)
3-2000 1.6 Terra Corolla (120.000-Halen Kullanımda)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Celica
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '92
  • 21 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #26 : Şubat 20, 2015, 21:22:43 »
Eskiden kureselligin ve herkeslesmenin getirdigi veba yoktu. Her arabinin kendi karakteri kendi ruhu vardi. Araclar sanat eseriydi fonksiyonellik bakimindan simdikilerden kotu olabilir ama bence eski arabalarin ruhu vardi simdikiler ise kopyala yapıştır.
VAZGEÇMEDİĞİN SÜRECE YENİLMİŞ SAYILMAZSIN !!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 50000
  • Model Yılı: '94
  • 272 kere teşekkür etti
  • 77 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #27 : Şubat 20, 2015, 22:53:15 »
Klasik araçlar her zaman hoşuma gitmiştir.bi kaç fotoğraf palaşmak istiyorum.ilk sahibi olduğumuz kartalın resminide paylaşıyorum.89 model 4 ileri:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #28 : Şubat 21, 2015, 17:11:07 »
 Yeni araçlardan klasik değeri kazanabilecek bir model göremiyorum, belki vardır.

 1955 DeSoto Fireflite


Mesaj Birleştirildi: Şubat 21, 2015, 17:14:05
Burada Prius'u yerken. :)



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #29 : Şubat 21, 2015, 18:49:55 »
Hakan abi alttaki araba şahane.Sahibi olmak isterdim. :)
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #30 : Şubat 23, 2015, 08:05:04 »
Klasik araçlar her zaman hoşuma gitmiştir.bi kaç fotoğraf palaşmak istiyorum.ilk sahibi olduğumuz kartalın resminide paylaşıyorum.89 model 4 ileri:)
Fotoğrafları çok güzel paylaşmışsın ama bir de o mekanları yorumla, bakalım biliyor musun? :islik: Çoğu, en az araçlar kadar önemli yerler..

 
Hakan abi alttaki araba şahane.Sahibi olmak isterdim. :)
Gerçekten çok güzel bir klasik Özcan, Vertigo'yu izleyebilirsin, orada da çok güzel duruyor. Cabriolet olanı ise daha da havalı. Yaz akşamı, Lara'da bununla dolaşacaksın üstünü açıp. Aslında yurt dışında ulaşılabilecek araçlar, hurdadan alınıp, toplanmaya da çalışılabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '14
  • 65 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #31 : Şubat 23, 2015, 09:46:52 »
Eskiler.. :)

1- Şarj dinamosunun dışında platin konjektör vardı, ömrü akününkinden kısaydı muhakkak arızalanırdı,
2- Yağlar her 3.000km'de değişirdi,
3- Lastikler bezli ve şambrelliydi, bagajda tamir takımları taşınırdı,
4- Karbüratörlü sistem 1. yıl sorunsuzdu ama sonraki yıllar baş belası,
5- Antifrizden önce radyatörler değişirdi,
6- Meksefe kapakları su alır, çatlar her yağışta yollarda kalınırdı,
7- Distribütör avans ayarı kulak (motor sesi) ile yapılırdı,
8- Rölanti, devir saatine bakılarak yoksa gövde titreşimine göre ayarlanırdı,
9- Volan dişlileri çok kısa ömürlüydü sebebi çok çabuk arızalanan marş otomatikleriydi,
10- Rotiller çok çabuk aşınırdı, tekerlerin balans ayarları aracın üzerinde yapılırdı.
11- Bujiler çok kalitesizdi, meksefe ve platin her buji değişiminde değişirdi,
12- Egzost susturucularının ömrü 10 aydı sonrakiler 6 ay,
13- Krom tamponlar paslanırdı,
14- Far sistemi ampulleri çok kısa ömürlüydü,
15- Kaloriferler :) bir çok araçta hava kaynaklıydı, torpidonun altındaki kapağı açıp egzost manifoldu etrafındaki sıcak hava içeri alınırdı, fan dahi yoktu,
16- Fasılalı silecek ayarı yoktu,
17- 50.000 ve sonrasında subap ayarı isterdi,
18- Cam silecek suyu mekanik ayaklı pompa ile basılırdı,
19- Arka camda resistans yoktu, merkezi kilit, otomatik cam 20. yüz yılın sonlarında geldi,
20- Renkli cam yoktu,
21- Yakıtlar içinde her türlü şey bulabilirdiniz, temizlenebilir filtreler bile dolardı, benzin otomatikleri bozulurdu,
22- Onlarca yıl Sol kapıda ayna yoktu yıllar sonra Sağ kapıyada takılmaya başlandı,
23- Radyo, çakmak yoktu ama küllük vardı,
24- Birçok modelde kışlık radyatör perdesi vardı,
25- Kapı kilitleri ve ayarları kendi kendine bozulurdu,
26- Döşemelerin sadece bir kaç yılda canı çıkar koltukların yayları kırılırdı,
27- Koltuk kafalığı, emniyet kemerleri yoktu sonradan mekanik ayarlı olanlar sadece önlere takıldı ama kimse kullanmazdı, benim haricimde,
28- Göstergede sadece 2 veya 3 ampul haricinde tavanda tek ampul olurdu,
29- Bazı modellerde ön kaput içinde de lamba olurdu,
30- Amortisörler çok çabuk patlardı,
31- Uzun sellektörler ayak altındaki bir düğme ile verilirdi sonradan kola taşındı,
32- Kaportalar çok çabuk çürürdü,
33- Jikle dahi çoğu zaman yardımcı olamazdı,
34- Hava filtresi değil sanki mukavvaydılar,
35- Bugün rahatsız olduğumuz seslerin hiç biri duyulmazdı, araç içinde de fazla konuşamazdık, üşüme - pişme - gürültü sebeplerinden,
36- Ön çamurluklarda dahi davlumbaz yoktu, çamurluklar çok çabuk çürürdü, araç altı komple ziftleme yapılırdı,
37- Rodaj süresi 3.000km, yağ yakmaya başlama 50.000, rektifiye 100.000km
38- Trafik sigortası zorunlu değildi, kasko diye bir olgu yoktu,
39- Herkesin ailesinden daha çok görüştüğü tamircisi vardı,
40- Aynı model 10'larca yıl modifiye/makyaj edilerek bugünün parasıyla 100.000TL gibi fiyatlara satılmıştı. 

Şimdi hatırlayamadığım daha bir çok şeyle beraber, Yeni otomobillerin farkı gözünüzde birazcık canlanmıştır herhalde.. :)

Benzin kaç lira diye bir şey yoktu, depo boşalırdı ve doldurulurdu.
tekin abi, şükürler olsun şimdiki halimize dedirttin:) teknolojik gelişmenin araç endüstrisine yaptığı etkiler, sizin yazdıklarınızdan sonra daha da anlam kazandı zihnimde.
2013 - 2018 AURİS
2018 - ??? VW PASSAT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 19 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #32 : Mart 03, 2015, 16:14:46 »
eskiden arabaların tamponlarından siyah hatlar vardı biri sürtüp gitsede çirkin görünmeyen. Şimdi cam kenarından ayrılamıyoruz sürtüp gidecekler diye

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #33 : Mart 03, 2015, 16:27:12 »
beni bilirsiniz , araba içinde sessiz sakin gitmeye kendimi adamış birisiyim :)

bu yüzden eski ve yeni araçları karşılaştırırken kabin içi gürültü ve ses seviyesini değerlendiriyorum. yeni arabalarda kesinlikle ses yalıtımı çok çok az. bilerek yapmıyorlar. şasi arasına bir köpük sıkılarak halledecekken neden çok gürültülü araçlar yapıldığını anlayamıyorum. teknolojik gelişmeler titreşim azaltma ve dış dünya seslerini kesmeye yönelik ilerliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #34 : Mart 03, 2015, 17:57:56 »


beni bilirsiniz , araba içinde sessiz sakin gitmeye kendimi adamış birisiyim :)

bu yüzden eski ve yeni araçları karşılaştırırken kabin içi gürültü ve ses seviyesini değerlendiriyorum. yeni arabalarda kesinlikle ses yalıtımı çok çok az. bilerek yapmıyorlar. şasi arasına bir köpük sıkılarak halledecekken neden çok gürültülü araçlar yapıldığını anlayamıyorum. teknolojik gelişmeler titreşim azaltma ve dış dünya seslerini kesmeye yönelik ilerliyor.

Aracın sessiz olması iyidir elbette ama çok da sessiz olması tehlikeli olur. Özellikle benim gibi insanlar sessiz arabanın içinde uyuyakalabilirler. [emoji4] Otomotiv üreticilerinin ucuz bir köpüğü neden tüketiciden esirgediğini ben de anlamıyorum doğrusu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #35 : Mart 03, 2015, 18:00:48 »
Bir arabada için kullanılmayan bir parça ucuz gelebilir ancak yüzbinlerce üretimde ciddi maliyet kalemi olabilir. 1 metre kablonun eksik kullanılması bile totalde büyük fark yaratır. Bir havayolu şirketi yolculara ikram edilen zeytini 1 adet azaltmıştı ciddi tasarruf sağlamıştı.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.