Eskiler..

1- Şarj dinamosunun dışında platin konjektör vardı, ömrü akününkinden kısaydı muhakkak arızalanırdı,
2- Yağlar her 3.000km'de değişirdi,
3- Lastikler bezli ve şambrelliydi, bagajda tamir takımları taşınırdı,
4- Karbüratörlü sistem 1. yıl sorunsuzdu ama sonraki yıllar baş belası,
5- Antifrizden önce radyatörler değişirdi,
6- Meksefe kapakları su alır, çatlar her yağışta yollarda kalınırdı,
7- Distribütör avans ayarı kulak (motor sesi) ile yapılırdı,
8- Rölanti, devir saatine bakılarak yoksa gövde titreşimine göre ayarlanırdı,
9- Volan dişlileri çok kısa ömürlüydü sebebi çok çabuk arızalanan marş otomatikleriydi,
10- Rotiller çok çabuk aşınırdı, tekerlerin balans ayarları aracın üzerinde yapılırdı.
11- Bujiler çok kalitesizdi, meksefe ve platin her buji değişiminde değişirdi,
12- Egzost susturucularının ömrü 10 aydı sonrakiler 6 ay,
13- Krom tamponlar paslanırdı,
14- Far sistemi ampulleri çok kısa ömürlüydü,
15- Kaloriferler

bir çok araçta hava kaynaklıydı, torpidonun altındaki kapağı açıp egzost manifoldu etrafındaki sıcak hava içeri alınırdı, fan dahi yoktu,
16- Fasılalı silecek ayarı yoktu,
17- 50.000 ve sonrasında subap ayarı isterdi,
18- Cam silecek suyu mekanik ayaklı pompa ile basılırdı,
19- Arka camda resistans yoktu, merkezi kilit, otomatik cam 20. yüz yılın sonlarında geldi,
20- Renkli cam yoktu,
21- Yakıtlar içinde her türlü şey bulabilirdiniz, temizlenebilir filtreler bile dolardı, benzin otomatikleri bozulurdu,
22- Onlarca yıl Sol kapıda ayna yoktu yıllar sonra Sağ kapıyada takılmaya başlandı,
23- Radyo, çakmak yoktu ama küllük vardı,
24- Birçok modelde kışlık radyatör perdesi vardı,
25- Kapı kilitleri ve ayarları kendi kendine bozulurdu,
26- Döşemelerin sadece bir kaç yılda canı çıkar koltukların yayları kırılırdı,
27- Koltuk kafalığı, emniyet kemerleri yoktu sonradan mekanik ayarlı olanlar sadece önlere takıldı ama kimse kullanmazdı, benim haricimde,
28- Göstergede sadece 2 veya 3 ampul haricinde tavanda tek ampul olurdu,
29- Bazı modellerde ön kaput içinde de lamba olurdu,
30- Amortisörler çok çabuk patlardı,
31- Uzun sellektörler ayak altındaki bir düğme ile verilirdi sonradan kola taşındı,
32- Kaportalar çok çabuk çürürdü,
33- Jikle dahi çoğu zaman yardımcı olamazdı,
34- Hava filtresi değil sanki mukavvaydılar,
35- Bugün rahatsız olduğumuz seslerin hiç biri duyulmazdı, araç içinde de fazla konuşamazdık, üşüme - pişme - gürültü sebeplerinden,
36- Ön çamurluklarda dahi davlumbaz yoktu, çamurluklar çok çabuk çürürdü, araç altı komple ziftleme yapılırdı,
37- Rodaj süresi 3.000km, yağ yakmaya başlama 50.000, rektifiye 100.000km
38- Trafik sigortası zorunlu değildi, kasko diye bir olgu yoktu,
39- Herkesin ailesinden daha çok görüştüğü tamircisi vardı,
40- Aynı model 10'larca yıl modifiye/makyaj edilerek bugünün parasıyla 100.000TL gibi fiyatlara satılmıştı.
Şimdi hatırlayamadığım daha bir çok şeyle beraber, Yeni otomobillerin farkı gözünüzde birazcık canlanmıştır herhalde..
Benzin kaç lira diye bir şey yoktu, depo boşalırdı ve doldurulurdu.