Gönderen Konu: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)  (Okunma sayısı 6225 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« : Şubat 08, 2015, 16:52:06 »
 Selamlar tüm otomobil severler...
 Bildiğiniz gibi yüz yılı aşkın süredir insanoğlu otomobiller üretmekte ve onları çeşitli şekillerde kullanmaktadır. Bu süre zarfında otomobillerde önemli değişiklikler olmasının yanında bazı yönlerden hemen hemen hiç değişmemişlerdir. Hatta bugün kullandığımız bir çok otomobil teknolojisinin temeli nerede ise otomobil tarihi kadar eskilere dayanmaktadır. Ancak tüm bunların yanında bazı olumlu ya da olumsuz değişikliklerin de hissedildiği ortadadır. Otomobiller ve ilgili çevrede farkettiğimiz bu değişiklikleri güzel bir şekilde, bu konuda ortaya koyabiliriz.

 İlk aklıma gelenler;
*Sac kalınlıkları genel olarak düştü. Eski araçlarda, uzun yolda aracın önüne taş geldiğinde araçta kolay kolay iz oluşmazdı.
*Eskiden akaryakıt fiyatları Türkiye'deki otomobil kullanıcıları dahil hemen herkes için çok daha uygundu.
*Eskiden çok keyifli, etrafın görülebildiği ancak güvenlik olarak bugüne göre nispeten daha zayıf yollar vardı.
*Eskiden kalın tabanlı denen lastikler bugün ince tabanlı olarak bile zor görülüyor.
*Sürüş destek sistemleri günümüzde çok yaygınlaştı bu, daha az yorularak, daha uzun yollar yapabilmeyi sağlıyor.
*Eskiden araçların bir çoğunda sanatsal bir tasarım kaygısı da vardı. Çok ince işlevsel ve görsel detaylar mevcuttu. Kanatlı araçlar, desenli aynalar, albenili direksiyonlar vs.

Toyota Club Türkiye

Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« : Şubat 08, 2015, 16:52:06 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #1 : Şubat 08, 2015, 16:56:26 »
Eski otomobillerde -genelde lüks olanlarda- kocaman araç telefonları varmış. İşlevsel değil ama aracın içine güzel bir hava katıyor bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #2 : Şubat 08, 2015, 17:11:20 »
 Tahmin ettiğim aynı şey ise onlar işlevseldi Enes, hatta bir kaç kez kullanmıştım. O zamanlar ilginç gelirdi. :) Ahizenin üstünde tuşlar vardı ve ön koltukların arasında, el freninin yanında olurdu genelde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #3 : Şubat 08, 2015, 17:15:05 »
Tahmin ettiğim aynı şey ise onlar işlevseldi Enes, hatta bir kaç kez kullanmıştım. O zamanlar ilginç gelirdi. :) Ahizenin üstünde tuşlar vardı ve ön koltukların arasında, el freninin yanında olurdu genelde.
Evet aynı şeyden bahsediyoruz. Benim bindiğim BMW'de de ön iki koltuğun arasındaydı. O zamanlar için elbette işlevseldir ama günümüzde cep telefonu varken kimse kullanmaz sanırım. [emoji4] Ama aracın içine güzel bir hava katıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #4 : Şubat 08, 2015, 17:29:11 »
Babamın mercedesinde de vardı, şimdi sadece ahize konulan yeri kaldı :) Kendisi kimbilir nerelerde atılıyor. Bagajdada o telefonun kutusu vardı :)

Eskiden her kaza sonrası kavga dövüş olurdu, şimdi kasko çıktı kavga dövüş azaldı, yada bizler medenileştik. diyeceğim ama şimdi kaza olmadan kavga çıkmaya başladı... Tuhaf :argh:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 182000
  • Model Yılı: '14
  • 58 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #5 : Şubat 08, 2015, 17:35:02 »
Evet araç telefonları ayrı bir hava katıyordu araçlara ben ilk kez araç telefonu ile 1990 yılında 89-90 model bir kartalda kullanmıştım babamın makam aracı idi  oldukça büyük şimdi ki akü ebadına yakın bir büyüklüğü vardı ahizesi hariç ve ahizenin arkasında idi numaralar yanlış hatırlamıyorsam ....Ne günler idi teyyy....
"Türk Birliği`nin bir gün hakikat olacağına inancım vardır. Ben görmesem bile, gözlerimi dünyaya onun rüyaları içinde kapayacağım. Türk Birliği`ne inanıyorum, onu görüyorum. Yarının tarihi, yeni fasıllarını Türk Birliği`yle açacaktır. Dünya sükununu bu fasıllar içinde bulacaktır.Türk'ün varlığı bu köhne aleme yeni ufuklar açacak, güneş ne demek, ufuk ne demek, o zaman görülecek."   M.KEMAL ATATÜRK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #6 : Şubat 08, 2015, 17:38:14 »
Eskiler.. :)

1- Şarj dinamosunun dışında platin konjektör vardı, ömrü akününkinden kısaydı muhakkak arızalanırdı,
2- Yağlar her 3.000km'de değişirdi,
3- Lastikler bezli ve şambrelliydi, bagajda tamir takımları taşınırdı,
4- Karbüratörlü sistem 1. yıl sorunsuzdu ama sonraki yıllar baş belası,
5- Antifrizden önce radyatörler değişirdi,
6- Meksefe kapakları su alır, çatlar her yağışta yollarda kalınırdı,
7- Distribütör avans ayarı kulak (motor sesi) ile yapılırdı,
8- Rölanti, devir saatine bakılarak yoksa gövde titreşimine göre ayarlanırdı,
9- Volan dişlileri çok kısa ömürlüydü sebebi çok çabuk arızalanan marş otomatikleriydi,
10- Rotiller çok çabuk aşınırdı, tekerlerin balans ayarları aracın üzerinde yapılırdı.
11- Bujiler çok kalitesizdi, meksefe ve platin her buji değişiminde değişirdi,
12- Egzost susturucularının ömrü 10 aydı sonrakiler 6 ay,
13- Krom tamponlar paslanırdı,
14- Far sistemi ampulleri çok kısa ömürlüydü,
15- Kaloriferler :) bir çok araçta hava kaynaklıydı, torpidonun altındaki kapağı açıp egzost manifoldu etrafındaki sıcak hava içeri alınırdı, fan dahi yoktu,
16- Fasılalı silecek ayarı yoktu,
17- 50.000 ve sonrasında subap ayarı isterdi,
18- Cam silecek suyu mekanik ayaklı pompa ile basılırdı,
19- Arka camda resistans yoktu, merkezi kilit, otomatik cam 20. yüz yılın sonlarında geldi,
20- Renkli cam yoktu,
21- Yakıtlar içinde her türlü şey bulabilirdiniz, temizlenebilir filtreler bile dolardı, benzin otomatikleri bozulurdu,
22- Onlarca yıl Sol kapıda ayna yoktu yıllar sonra Sağ kapıyada takılmaya başlandı,
23- Radyo, çakmak yoktu ama küllük vardı,
24- Birçok modelde kışlık radyatör perdesi vardı,
25- Kapı kilitleri ve ayarları kendi kendine bozulurdu,
26- Döşemelerin sadece bir kaç yılda canı çıkar koltukların yayları kırılırdı,
27- Koltuk kafalığı, emniyet kemerleri yoktu sonradan mekanik ayarlı olanlar sadece önlere takıldı ama kimse kullanmazdı, benim haricimde,
28- Göstergede sadece 2 veya 3 ampul haricinde tavanda tek ampul olurdu,
29- Bazı modellerde ön kaput içinde de lamba olurdu,
30- Amortisörler çok çabuk patlardı,
31- Uzun sellektörler ayak altındaki bir düğme ile verilirdi sonradan kola taşındı,
32- Kaportalar çok çabuk çürürdü,
33- Jikle dahi çoğu zaman yardımcı olamazdı,
34- Hava filtresi değil sanki mukavvaydılar,
35- Bugün rahatsız olduğumuz seslerin hiç biri duyulmazdı, araç içinde de fazla konuşamazdık, üşüme - pişme - gürültü sebeplerinden,
36- Ön çamurluklarda dahi davlumbaz yoktu, çamurluklar çok çabuk çürürdü, araç altı komple ziftleme yapılırdı,
37- Rodaj süresi 3.000km, yağ yakmaya başlama 50.000, rektifiye 100.000km
38- Trafik sigortası zorunlu değildi, kasko diye bir olgu yoktu,
39- Herkesin ailesinden daha çok görüştüğü tamircisi vardı,
40- Aynı model 10'larca yıl modifiye/makyaj edilerek bugünün parasıyla 100.000TL gibi fiyatlara satılmıştı. 

Şimdi hatırlayamadığım daha bir çok şeyle beraber, Yeni otomobillerin farkı gözünüzde birazcık canlanmıştır herhalde.. :)

Benzin kaç lira diye bir şey yoktu, depo boşalırdı ve doldurulurdu.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #7 : Şubat 08, 2015, 17:52:13 »
29. madde bizim Tofaş'ta vardı. [emoji4]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #8 : Şubat 08, 2015, 18:52:58 »
E Tekin abi bize bir şey bırakmamışsın :(

Tekin abi yazdı ama bende eklemede bulunayım.

- Sag ayna ile birlikte arabalarda paspas,teyp ve buna bağlı olarak anten yoktu.Teyp icin sadece elektrik bağlantısı için kablosu bulunurdu o kadar.Ayrıca sıfır araba almaya insanlar ellerinde paspas ile giderdi.Şimdi Tekin abinin yazdıkları ve benim yazdıklarımı gözünüzde canlandırın.1993 yılında Diyarbakır'da satılan ilk çağla yeşili Tempra 2.0ie'yı rahmetli Aydın abi (Allah toprağını bol etsin) aldı.Dış tasarım olarak sis lambaları,değişik formda silecek kolları,spoiler,alaşım Jantlar,içeride ise dijital gösterge paneli,dijital klima,en önemlisi teyp :) yüksekliği ayarlanabilir direksiyon ve arka emniyet kemeri :wacko: :wacko: Müthiş bir araba değil mi?
- Eskiden sıfır arabayı isteyen bir çok galeri satabiliyordu.Hatta Hürpa ve Milpa olarak gazetelerin pazarlama şirketleri vardı.Şimdi ise sadece yetkili ve ana bayiler satabiliyor...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #9 : Şubat 08, 2015, 19:14:40 »
yahu nerede o 60 lı yılların el yapımı krom kaplamalı arabaları..
şimdi yeni arabalara binsem fabrikasyon olduğu için oyuncak gibi geliyorlar :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #10 : Şubat 08, 2015, 19:19:02 »
Tekin bey her şeyi yazmış tüm bu değişikliklere bir ilave en önemlisi sanıyorum trafikte 1976 yılında şimdiki araçların belki yüzde 1'i kadar ve ya daha az araç vardı ve o yıllarda E5 yolunun bu kadar geniş olmasına bir anlam veremezdik yoldan geçen araçların marka ve modelleri ile neredeyse fal bakar iddiaya girer geçen araçları sayardık. Hangi kişinin tuttuğu araçtan fazla geçerse o kazanırdı. :) O yıllarda araçlarla ilgili bilgimiz beğenmekten öte geçemez bilgimiz neredeyse hiç denecek kadar yoktu yakın bir arkadaşımın 1973 model 1303 Volkswagen aracının ön kaputunu açınca şok olmuş hep birden motor yok demiştik. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #11 : Şubat 08, 2015, 20:08:32 »
Özcan bey Teyp deyince aklıma geldi, sonraki yıllarda Radyo Teyp alındığında Pioneer tercih edilir ve kızaksız techizat olmazdı, malum hırsızlık boldu, direksiyon baston kilidi yanında biz akşamları distribütör kapağını eve taşır olmuştuk, çoğu zaman radyo sabitse araçla beraber kaybolurdu..  :D en sevdiğim ilave donanım otomatik antendi zira fabrikanın taktıkları mekanik ince şeylerdi, rüzgardan dahi yamulurlar ve çabucak paslanırlardı.

O yıllarda İstanbulda Gayrettepede yaşardık, Çevre pastanesi yanındaki taxi durağındaki araçların hepsi amerikan araçlarıydı ve şöförler çok sakin ve ağır kullanırlardı, o dönemlerde onlar gerçekten çağın ötesinde otomobillerdi, bugünlerde çoğunlukla çağın gerisinde kaldılar.

LPG, sadece piknik tüpleriyle hafta sonları gezmesi için veya bolca kesilen elektrik nedeniyle LUX olarak kullanılırdı.

Diesel otomobilleri VW passat ve Mercedesleri ile alamanyadan gelen Türkler sayesinde tanımıştık.

Büyük otobüs ve kamyonlardaki devasa diesel motorlarda dahi Turbo yoktu ve hepsi soba bacası gibiydi.

1967 model Ford Taunus 15M, ülkemizde fiber gövde ile ilk seri yerli otomobil olarak Anadol ismiyle bizlere kakalandı.

Bu tasarımı Toyotada sevmiş olacak ki ilk nesil 1966 - 1970 Corolla E10 olarak piyasaya sürmüş ve zamanının rekor satışlarına imza atmış.

Sonra, ikinci nesil E20 1970 - 1974 model Corolla ile o yıllarda hatırlamadığım bir tarihte almanyadan gelenler sayesinde tanışmıştım.

Daha sonra 5. ve 6. nesil Corollalar, ülkemizde de BMW tutkunlarının dikkatini çekmiş ve BMW 3.16 satışlarına darbe vurmuştu.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #12 : Şubat 08, 2015, 20:53:31 »
Özcan bey Teyp deyince aklıma geldi, sonraki yıllarda Radyo Teyp alındığında Pioneer tercih edilir ve kızaksız techizat olmazdı, malum hırsızlık boldu, direksiyon baston kilidi yanında biz akşamları distribütör kapağını eve taşır olmuştuk, çoğu zaman radyo sabitse araçla beraber kaybolurdu.. 
Evet o dönemde kızaklı teypler çıktığında çok ilgi görmüştü.Mali durumu iyi olanlar hemen teyplerini kızaklı olanlarla değiştirmiştiler.
Eniştem Almanya'dan geldiğinde babama hediye olarak Opel Omega'nın teybini getirmişti.Ona kızak taktırıp kullanmıştık :) Heeyy gidi günler hey
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #13 : Şubat 08, 2015, 21:24:28 »
Bizim ilçede ve köylerde Renault 12 çok yaygındı  köy yolları stabilize idi amcam öğretmendi Sivas Şarkışla'dan gelirken bize uğrardı önünde at nalı olan köşe farlı bir Renault 12 aracı vardı içinde uzun düğmeli fm bandı olmayan radyosu bulunurdu İbrahim Tatlıses Mahsuni Şerif'in sarhoş türküsünü söylediği zamandı abimle amcamın oğlu akşama kadar o türkü çıkacak diye içinde radyo dinlerlerdi eser yayınlanınca bi sevinç onların sol tarafta krom kaplı aynası vardı o araçlarda en çok hatırladığım sol tarafta emniyet kemerinin üst noktasında bulunan sinek ilacı büyüklüğünde yangın söndürücü daha sonra amcam ilk çıktığında beyaz  Renault 21 Manager almıştı 1991 yılıydı galiba babamın arkadaşı Temra almıştı dijital göstergeli herkesin gözü ondaydı reklamınıda iyi hatırlıyorum dediğiniz gibi eskiden teyp paspas opsiyonel idi binbir nizahla kimisi bayiden paspas alırdı Milli Piyango ve gazeteler çekişle araba veriyordu 90 yılında birine gri Taunus çıkmıştı  bazı araçların arka camında Pionner yazan etiket olurdu araç telefonu genelde Mercedes araçlarda bulunur ve 522 ile başlardı bizim ilçe otobüslerinde vardı camda telefon no yazardı hey gidi günler  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #14 : Şubat 09, 2015, 08:21:30 »
 Anadol dönemi içinde yabana atılacak bir araç değil bence. Açıkçası tüketici için iyi bir araçtı, üstelik çok değişik kasaları da mevcuttu. Böcek, sedan, tek kapı, station, spor.
 Kimse; bu aracın çamurluğu değişmiş diyemezdi. ;) :)
 H tipi, çelik tam şasi mevcuttu ve kamyonet de yapılabilirdi bu sayede. Hatta o araçlardan Caterham yapanlar bile oldu.

 Eski aracı tamir edip kullanmaya devam edebilirdiniz. Şimdi tamiratlar çok komplike.
 Eski bir Amerikan'ın konforu günümüzde üst segment araçlarda da yok maalesef.
 Standart araç kullanmaya alışanlar, geniş Amerikanlara geçtiğinde hemen farkedilirdi sağ önden. ;)
 Almanya'da yerli otolara rakip görünen ve beğenilen araç Mazda olurdu genelde.
 Ae92 ve özellikle Ae101 ABD pazarında yabacı bir araç için önemli satış rakamlarına ulaşmıştı.
 Kayış koptuğunda kadın çorabı tamirat için yeterli olurdu.
 Kış lastiği yoktu ancak, ince tabanların ve daha itinalı sürücülerin da sayesinde Uludağ gibi yerlere araçlar çıkabilirdi.
 Taksi şöförlüğü gerçek bir meslek grubuydu. Belli bir standart vardı.
 Türkiye'de bayan sürücü hemen hemen yoktu 70 lerde, istisnalar dışında. ;) :)
 Ön tam koltuk araçlar vardı, uzun yolda gerçekten konforluydular. Nerede ise bildiğin salon koltuğu.
 Çok donanımlı araçlar da mevcuttu, otomatik vitesten, sunroofa...
 Petrol krizinde, bagajda bidonlar bulundurmak standarttı.
 Bazı büyük şehirlerde Troleybüsler vardı. Şehir içinde hava kirliliği yaratmaz, sessiz gider, arada pantografı katenerden ayrılır, şöförü bir ip yardımı ile geri düzeltirdi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #15 : Şubat 09, 2015, 08:37:36 »
ilk aracımız 1972 model Opel rekorddu.Tek kapı direksiyondan vites araç kullanmayı 15 yaşında onunla öğrendim çok keyifli bir arabaydı..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #16 : Şubat 09, 2015, 10:09:33 »
ilk aracımız 1972 model Opel rekorddu.Tek kapı direksiyondan vites araç kullanmayı 15 yaşında onunla öğrendim çok keyifli bir arabaydı..
Model isminin sonu "A" harfi ile bitmeyen ender Opel'lerden.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: -
  • 36 kere teşekkür etti
  • 69 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #17 : Şubat 09, 2015, 10:30:41 »
Eskiden araçların cam alanları çok daha fazlaydı. Çok daha ferah ve geniş görüş alanına sahipti. Tabi aracın içi daha aydınlık oluyordu. Buna binaen güvenlik de bir o kadar düşüktü.
Mantığını bilmemekle beraber, direksiyonlar daha büyük ve inceydi.
'93 W124 M111

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hayat TOYOTA'lıya güzel
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120
  • Model Yılı: '00
  • 78 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #18 : Şubat 09, 2015, 11:09:19 »
1974 model bi hacı murattımız vardı (murat 124) yeşil renkli.. 4 vites.. hiç marş ile çalışmazdı.. hep ittirerek çalıştırırdık :)
can krikoları hep arızalıydı.. asşağı düşmesin diye canım kenarına tornavida sıkıştırırdık... arabayı çalıştırmak için ayrı bir anahtar, kapıları açmak için ayrı bi anahtar, bagajı açmak için ayrı bi anahtarı vardı.. hatta yanlış hatırlamıyorsam benzinlik kapağıda anahtarla açılıyodu.. :)
bagajda hep bi şişe benzin dolaştırırdık.. çalışmadığı zamanlarda karbirötör kapağını açıp bir iki damla benzin damlatırdık.. anında çalışırdı... :)
hey gidi günler.....
1-1996 XEİ Corolla (150.000-190.000)
2-2005 1.6 Terra HB Corolla (100.000-135.000)
3-2000 1.6 Terra Corolla (120.000-Halen Kullanımda)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski - Yeni farkı (Otomobiller)
« Yanıtla #19 : Şubat 09, 2015, 11:15:19 »
Eski (90 lı yıllar) otomobillerinde hissiyat olgusu çok daha fazla olduğunu, yeni model araçlarda ise yol ile aranıza giren bir çok unsurun sizi bu zevkten mahrum bıraktığını belirtebilirim.