Gönderen Konu: DPF Rejenerasyon - Temizliği  (Okunma sayısı 21743 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF Rejenerasyon - Temizliği
« Yanıtla #20 : Şubat 25, 2015, 23:35:25 »
Teşekkürler Özcan dediğim gibi temiz yakıt kullanmaya özen gösteriyoruz ama tabi ki burada şirketten çok istasyonun temizliği daha çok önemli sürekli düzgün temiz büyük ve göz önünde olan istasyonları tercih ediyorum her istasyona kıyıda köşede kalanlara girmiyorum.
Bp yazmamın nedeni marka anlamında degildi hani Safranbolu tarafında yakıt alan olursa diye yazdım.

Yukarıda da belirttiğim gibi, her tam dolu depo bitirildiğinde, DPF %80 doluluğa ulaşıyor ve sürücü farkına varmadan bir kaç dakika içinde kendini temizliyor.Eğer uyarı ışığı yanarsa, "İşlem bitene kadar motoru stop etme!" anlamında oluyor ki bu gibi durumlar ancak kükürt oranı yüksek yakıt kullanımlarında meydana gelebiliyor.
Temizlik esnasında sürüş tarzımızda herhangi bir değişiklik yapmamıza gerek yok, düşük devir kullanıyorsak sistem otomatik olarak filtre içine ilave yakıt püskürterek filtreyi temizliyor, park halinde bıraktığımızda ise rölanti otomatikman yükseltiliyor.
Tekin abi Vw grubu araçlarda Dpf  uyarı lambası yandığında 5 vites 2000 devir 70 km hız ile gitmeniz gerekiyor.İsuzu'da sistem düzenli olarak temizlik yapıyor.Bu esnada yeşil uyarı lambası yanar.Sistem Manuel'e geçtiği zaman yeşil olan uyarı lambası sarı yanar.Sarı yandığında ise aracı en kısa sürede durdurup Dpd yazılı düğmeye basıyorsunuz.Araç bu sekilde gerekli temizligi yapıyor.Arac üreticisinin belirttiği sekilde sürüş seklimizi değiştirmek zorundayız.

Tekin bey'in açıklamalarına göre benim araçta da kesin devreye girmiştir ama fark etmemişim uyarı ışığı yanmadı hiç demek ki sistem kendini temizlemiş. :)
Zafer abi sistem zaten otomatik olarak çalışıyor.Az önce Crafter Örneği verdim A4 ve Leon'da hiç mi hiç yanmadı.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Toyota Club Türkiye

Ynt: DPF Rejenerasyon - Temizliği
« Yanıtla #20 : Şubat 25, 2015, 23:35:25 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 50000
  • Model Yılı: '13
  • 10 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF Rejenerasyon - Temizliği
« Yanıtla #21 : Mart 15, 2017, 13:26:38 »
konuya uzun suredir yorum yapılmamış arada bir gündeme getirmek lazım bu konuyu çünkü dizel kullanan arkadaşlar için önemli. Dpf aracımızda kullanım şartlarına göre  tıkanabilen bir sistem ve biz aracımızı dpf yi göz onune alarak kullanmak durumundayız. Şahsen 10 aydır corolla dizel kullanıyorum ne zaman rejenerasyon yaptı araç fark etmedim ara sıra rölanti devrinin yukseldiğini fark etsem de bunun klima ,soğuk havalar dan vs. mı yoksa rejenerasyondan mı oldugunu ayırd etmek pek mumkun değil , şayet uyarı lambası yanarsa ki o zaman da filtre %80 dolmuş  ve aracın kendi kendine temizlik yapması bu durumda yeterli olmuyor serviste yaptırmak gerekiyor.
konuda bahsedilmemiş bir şey var dpf filtresinin ömrü... kaç rejenerasyon döngüsü sonrasında değişmesi gereği?
internette dpf nin 20bin km. de bir temizleme kimyasallarıyla temizlenmesi gerektiği soyleniyor ne kadar doğru?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF Rejenerasyon - Temizliği
« Yanıtla #22 : Mart 15, 2017, 21:36:01 »
kaç rejenerasyon döngüsü sonrasında değişmesi gereği?
internette dpf nin 20bin km. de bir temizleme kimyasallarıyla temizlenmesi gerektiği soyleniyor ne kadar doğru?

DPF için Rejenerasyon sayısı yoktur, ömrü aracın ömrü kadardır.

DPF %100 tıkanmadıysa, herhangi bir şey yapmak gerekmiyor.

Yukarıda da belirttiğim gibi, kaliteli yakıt, düzenli enjektör temizleyici kullanımı ve rölantide yanan ışık varsa, sönene kadar yani "Rejenerasyon işlemi bitene kadar stop etmeyin" anlamındadır ki zaten bir kaç dakikalık gibi bir zaman içinde temizlik bitirilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: DPF Rejenerasyon - Temizliği
« Yanıtla #23 : Ekim 08, 2021, 16:48:59 »
Merhaba,

Bende 2013 dizel-manuel auris var. Motor arızası verdi ve servise gittim DPF dedi. Araç 132000 km de. manuel rejenerasyon yaptılar 100 km sonra tekrar arıza lambası yandı. Manuel rejenerasyondan sonra %30 a kadar temizlendi demişlerdi. Nasıl bu kadar kısa sürede tekrar dolar anlamış değilim. Bir yazılım da kendim buldum(techstream) VCMI kablosu ile ECU'ya bağlandım ve manuel rejenerasyon yaptırdım araca ve tekrar 100 km de arıza yaktı. Başka sebebi olabilir diye düşünüp EGR valfini açtım orası da baya kurum bağlamıştı valf iş görmez haldeydi neredeyse onu temizledim. Sonra Tekrar Rejenerasyon yaptım gene 100-150 km dayandı ve motor ışığı yaktı gene DPF arıza kodı veriyor P2463.
Bu kadar kısa sürede rejenerasyon yapılıp %30-40 lara kadar temizlenen DPF'in 100-150 km de dolması normal gelmiyor bana??  Servis DPF değişecek diyor :( Bir önerisi veya yönlendirmesi olan var mı?
2013 1.4 manuel dizel Auris Advance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF Rejenerasyon - Temizliği
« Yanıtla #24 : Ekim 08, 2021, 20:13:18 »
Öncelikle Gaz Kelebeğini, MAF ve MAP sensörlerinizide temizleyip, yakıtınıza Enjektör Temizleyici koyduktan sonra deneme sürüşü yapın,

Tekrar DPF arıza ışığı yakarsa, Yakıt Filtre contasını kontrol edin,

Yine DPF uyarı ışığı yakarsa, Enjektörlerinizi temizliğe gönderin,

Bu arada yağ eksiltmesi var mı diye kontrol ediyormusunuz?

Yağ eksiltmesi varsa, öncelikle PCV valfini kontrol ettirin.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: DPF Rejenerasyon - Temizliği
« Yanıtla #25 : Ekim 08, 2021, 20:19:36 »
Teşekkürler hocam. Yağ eksiltmiyor kontrol ediyorum. Dediklerinizi de bir kontrol edeyim sağolun.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 09, 2021, 03:25:17
Yağ değişimi yapıldıktan sonra yağ sevyesi sensörü nasıl sıfırlanıyor acaba? 2013 dzel
auris.
2013 1.4 manuel dizel Auris Advance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: DPF Rejenerasyon - Temizliği
« Yanıtla #26 : Ekim 26, 2022, 10:23:40 »
Merhaba bende 2013 model dizel otomatik auris var aracım 142.000km'de.
Motor arıza ışığı yandı cihaza bağlattım dpf arızası vermişti.
Öneri üzerine yakıt deposuna dpf katkısı ekledim ve uzun yola çıktım ama bir etkisini göremedim.
Sonrasında özel bir toyota servisine gittim dpf %252 dolu gösterdi ve oksijen sensörünü söküp temizlediler ve dpf'e castrol dpf cleaner sıkıp 30 dk bekleyip araca bilgisayar yardımı ile rejenerasyon yaptırdılar. Bende gözlemledim %20'lere kadar doluluk düştü.Aracın yazılımının eski olduğu söylendi ve yeni yazılım'da yüklendi.
Kullanmaya devam ettim bu dönemde trafikte bir kere eksoz uyarı ışığı yandı ve rej. yaptı araç.Hemen hemen 350 km sonra tekrar aynı arızayı verdi .Ama partikül %152 dolu bu sefer bilgisayar verisi sonucu.Verdiği arızalara bir tane daha eklenmişti.Yağ seviyesi yüksek uyarısı.Aracın yağı yağ filtresi değişti mazot karışmış olabilir dpf dolu olunca gibisinden bu sefer yine bilgisayara bağlı solüsyon kullanmadan rejenerasyon yapıldı ve kullanmaya devam ediyorum.Forumda araştırdığımda bir arkadaş aracın rölantisi 1000 devirde duruyorsa stop etmeyin rej. yapıyordur dedi ve bu sabah başıma geldi 35 dk sürdü ve araç rej. kendisi yaptı tamamladı.Gözlemlediklerim motor ve eksozdan çıkan gaz aşırı sıcaktı ve koku vardı.Okumak işe yarıyor bakalım bu stratejiden verim alabilecek miyiz göreceğiz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF Rejenerasyon - Temizliği
« Yanıtla #27 : Ekim 26, 2022, 10:42:50 »
Hocam geçmiş olsun,zaten normalde dizel araç kullanırken yapılması gereken yoldan geldiğinizde aracı hemen stop etmemektir,hangi araç olursa olsun yoldan geldiğinizde ilk yapmanız gereken fan sesi dinlemek olsun eğer fan çalışıyor ve hiç durmuyorsa aracı stop etmeyin kendisi rejenerasyon yapıyordur,ayrıca aracı kullanırken mümkün mertebe yüksek devir kullanın yoksa kısa sürede yine dolacaktır,malesef dizel araçlar güçlü gibi görünse de arkasından çıkan arızaları hayli can sıkıcı oluyor,güncel kullanımda az yakıyor gibi görünüyor ama işte böyle rejenerasyon vs durumlarında yine eşitleniyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF Rejenerasyon - Temizliği
« Yanıtla #28 : Ekim 27, 2022, 18:26:26 »
Merhaba bende 2013 model dizel otomatik auris var aracım 142.000km'de.
Motor arıza ışığı yandı cihaza bağlattım dpf arızası vermişti.
Öneri üzerine yakıt deposuna dpf katkısı ekledim ve uzun yola çıktım ama bir etkisini göremedim.
Sonrasında özel bir toyota servisine gittim dpf %252 dolu gösterdi ve oksijen sensörünü söküp temizlediler ve dpf'e castrol dpf cleaner sıkıp 30 dk bekleyip araca bilgisayar yardımı ile rejenerasyon yaptırdılar. Bende gözlemledim %20'lere kadar doluluk düştü.Aracın yazılımının eski olduğu söylendi ve yeni yazılım'da yüklendi.
Kullanmaya devam ettim bu dönemde trafikte bir kere eksoz uyarı ışığı yandı ve rej. yaptı araç.Hemen hemen 350 km sonra tekrar aynı arızayı verdi .Ama partikül %152 dolu bu sefer bilgisayar verisi sonucu.Verdiği arızalara bir tane daha eklenmişti.Yağ seviyesi yüksek uyarısı.Aracın yağı yağ filtresi değişti mazot karışmış olabilir dpf dolu olunca gibisinden bu sefer yine bilgisayara bağlı solüsyon kullanmadan rejenerasyon yapıldı ve kullanmaya devam ediyorum.Forumda araştırdığımda bir arkadaş aracın rölantisi 1000 devirde duruyorsa stop etmeyin rej. yapıyordur dedi ve bu sabah başıma geldi 35 dk sürdü ve araç rej. kendisi yaptı tamamladı.Gözlemlediklerim motor ve eksozdan çıkan gaz aşırı sıcaktı ve koku vardı.Okumak işe yarıyor bakalım bu stratejiden verim alabilecek miyiz göreceğiz.

PCV valfini kontrol ettirin, değişmesi gerekebilir,
EGR kontrol ettirin, dolmuş olabilir,
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: DPF Rejenerasyon - Temizliği
« Yanıtla #29 : Kasım 03, 2022, 10:28:43 »
 Vee beklenen oldu yeniden sarı motor ışığımız yandı.
 Pek istemeye istemeye partikülü çıkarttırdım ve yazılım yüklettim.
 İlk izlenimlerim.Arabanın çekişi daha iyi ve vites geçişleri gaz yemesi değişti.Yakıt sarfiyatı düştü.
 Ben hep shell vpower dizel kullanırım kullanmaya devam.
 Daha önce 2011 auris dizel otomatik kullandım eur4 motor vardı ve gidişi beni şaşırtmıştı.İstanbul-İzmir arası uzun yolda'da kullanmıştım.Hatta onun gidişi daha güzel diyordum şimdi benim 2013 auris'de eur4 gibi olunca son hali ile güzel gitmeye başladı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF Rejenerasyon - Temizliği
« Yanıtla #30 : Kasım 03, 2022, 10:34:19 »
DPF sizler ekibine hoş geldiniz :)

ben de mecburen yaklaşık 6-7 yıldır bu şekilde kullanıyorum aracımı (farklı marka).
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: DPF Rejenerasyon - Temizliği
« Yanıtla #31 : Kasım 03, 2022, 11:02:09 »
DPF sizler ekibine hoş geldiniz :)

ben de mecburen yaklaşık 6-7 yıldır bu şekilde kullanıyorum aracımı (farklı marka).
Baktım beni arabamdan soğutuyor yol verdim  :D