Gönderen Konu: DPF Rejenerasyon - Temizliği  (Okunma sayısı 21750 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
DPF Rejenerasyon - Temizliği
« : Şubat 04, 2015, 18:16:25 »
Merhaba otomobil severler,

Yeni nesil diesel araçlarda euro-5 ve üzeri egzost emisyonlarını karşılayabilmek için sisteme ilave edilen DPF'nin kendi kendini temizleyebilmesi için yapmamız gerekenler;

1- Günlük kullanımda çoğu zaman farketmesekte Rejenerasyon (Temizleme) devreye girer ve sadece bir kaç dakika içinde kendini temizler, temizlik esnasında eğer aracı stop etmemiz gerekiyorsa bunda herhangi bir sorun yoktur, işlem bir dahaki yolculuğumuzda yine otomatik olarak devreye girecektir.

2- Eğer Rejenerasyon tamamlayama süreleri sıkça tekrarlanırsa bu kez %90'a varacak olan blokajın temizliği için gösterge tablosunda uyarı ışığı yanacaktır, işte bu şu anlama gelmektedir;

Sıkça temizlik sırasında motor stop edildiğinden bu kez %90 doldum, riskli seviyedeyim, işlem bitene kadar (uyarı ışığı sönene kadar) motoru stop etmeyin.

%100 dolan DPF neden rejenerasyon yapamaz?

%100 Tamamen tıkalı bir soba bacası nasıl gaz tahliyesi yapamazsa işte aynı nedenle, tıkalı soba bacasını yakarak temizleyebilmemiz için içinde çok az olsada bir delik olması gerekirki tıkanıklığı yakarak çözerken o delikten gaz tahliyesi yapılabilsin. İşte aynı şey DPF içinde geçerlidir, içinde biriktirilen karbonun tutuşturulup yakılabilmesi için min. %5 civarında açıklık gerekmektedir, aksi halde tam tıkanma nedeniyle sistemin sökülüp fiziksel olarak temizlenmesi gerekecektir.

Otomatik araçlarla yolculuk esnasında uyarı ışığı yanarsa, Spor moduna geçilmelidir.
Uyarı ışığı yanmıyor fakat temizlik yapıldığını hissediyorsanız, Spor moda almaya, düz vitesli araçlarda yüksek devirli kullanmaya gerek yoktur.

Sistem otomatik olarak gerekli işlemi kendisi tamamlar.

Rejenerasyon sırasında 500C'ye varabilen egzost çıkışından kesinlikle uzak durulmalıdır.

https://www.youtube.com/watch?v=b2tqYu3Wn48

https://www.youtube.com/watch?v=gSE-RSAmag4
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

DPF Rejenerasyon - Temizliği
« : Şubat 04, 2015, 18:16:25 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF Temizliği
« Yanıtla #1 : Şubat 05, 2015, 13:33:27 »
Güzel bir konu
Kalitesiz yakıt Dpf,partikül filtrelerinin cok çabuk kirlenmesine yol acar.
Karabük-Safranbolu yolunda sag tarafta ki Bp'den yakıt almaya başladıktan sonra bu temizlik işlemi ile tanıştım.
Volkswagen Crafter'da uyarı lambası yandığında;
5 vites 2,000 devir ve 70 km/h'da 20 dakika kullanılması gerekiyorsa da servisin dediğini yapıp lamba sönünceye kadar arabayı kullanmaya devam ediyordum.Kullanıcı el kitabında yazdığına göre bu temizlik esnasında partikül filtresinde ki ısı 2.000 derece'ye ulaşıyormuş.
Manuel kullanımda filtre temizlenmiyorsa o zaman servis temizliyor.Bu işlem bir kac defa tekrarlanınca o Bp'den yakıt almayı bıraktım Opet'e geçtim.

İsuzu Novo Lüx otobüsümüzde ise sistem buna benzer ama uygulaması farklıydı.
İsuzu'da adı Dpf diye gecen bu sistemde sistem düzenli olarak kendini temizliyor.Bu temizleme esnasında gösterge panelinde yeşil uyarı lambası yanıyor.Turuncu lambası yandığında ise aracı en kısa sürede güvenli bir yere çekip kumanda panelinde bulunan Dpf düğmesine basıp otobüsün 20 dakika rolantide çalıştırılması gerekiyor.Bu uygulamayı yerine getirmeyen ve basına ciddi arızalar açılan kamyon ve otobüslere denk geldim.surekli aynı istasyon ve aynı pompayı kullandığım icin (uzun yola gittiğimde bagajda bulunan 30 litrelik 3 bidona ekstra yakıt alıyordum)  24.11.2010'dan Ocak 2013'e kadar Dpf Manuel temizleme lambası hiç yanmadı :)
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 127000
  • Model Yılı: '15
  • 787 kere teşekkür etti
  • 155 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF Temizliği
« Yanıtla #2 : Şubat 05, 2015, 14:06:48 »
emeğine sağlık Tekin abi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF Temizliği
« Yanıtla #3 : Şubat 05, 2015, 14:20:32 »
Konuyla ilgili olarak, aracım 3-4 gün çalışmamıştı, bulunduğum yer itibariyle -7 , -8 derecelere düşebilen bir yer, ertesi gün aracı çalıştırıp, hareket ettiğimde araçtan ağlama sesi gelmeye başladı, bu kayış sesine de benziyordu, inilti şeklinde, ısınınca geçer diye düşündüm fakat geçmedi, hatta hararet ortaya gelmesine rağmen, bu arada araç ısınmasına rağmen de devir yüksek çalışıyordu 1000d/d civarlarında, stop edip tekrar çalıştırdığımda  devir düzeliyor fakat sonra gaz verince tekrar yükseliyordu, servisi aradım konuyu anlattım, dpf temizlik moduna geçmiştir dedi ve bir süre 10-15 km yüksek devir kullanmamı söyledi, bu arada o ağlama sesininde turbodan geldiğini dpf temizliği sırasında bu sesin normal olduğunu söyledi ve eğer dpf temizlik modunda ise aracı stop ettiğinde normale döner fakat tekrar çalıştırdığında yüksek çalışacaktır dedi, sonrasında dpf temizliği için uygulama yaptım devir normale döndü, fakat bu ağlama sesinin gerçekten bunla ilgisi olabilir mi, bu ses 2.vitesde düşük hızlardada(10-20-30 km/h) geliyordu.
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 301700
  • Model Yılı: '07
  • 73 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF Temizliği
« Yanıtla #4 : Şubat 05, 2015, 17:17:10 »
Paylaşım çok teşekkürler Tekin bey

Bizde yeni kasa ısuzu Dmax 2.5 dizel bir araç vardı arabaya digital Dpf göstergesi koymuşlar bazen high a dayanırdı aracı biraz sıkıştırınca hemen düşerdi sürekli takip etmek gerekiyor diyebilirim çünkü çok sık yükseliyordu bir kere de lamba yakmıştı.
please seat belts

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF Temizliği
« Yanıtla #5 : Şubat 05, 2015, 18:38:47 »
Kötü yakıt kullanımı DPF'nin hızlı dolmasına sebep olsada bir zarar veremez çünkü DPF %80 doluluğa ulaştığında uyarı vermeden kendini temizler.

Kötü yakıt kullanmanın asıl zarar vereceği yer, EGR'dir, kötü yakıt nedeniyle egzost manifoldundan fazla miktarda çıkan kükürt, direkt kullanılan dar boğazlı EGR sisteminde tıkanıklığa sebep verir ve EGR kendi kendini temizleyemez.

O nedenle, diesel araçlarda kaliteli yakıt ve düzenli enjektör temizleyici kullanımı çok önemlidir.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
dpf rejenerasyonu
« Yanıtla #6 : Şubat 25, 2015, 11:57:45 »
1.2012 dizel aurislerde dpf ikaz lambası varmı.
2.Dpf rejenerasyonu nu araç kendi yapıyormu
3.Araç kendi yapmıyorsa yöntemlerinizi
4.Kükürt oranı az setan oranı yüksek yakıt tercihlerinizi paylaşın lütfen

  Dizel araç kullanıcıları çoğu dpf den habersiz.Motor larda arıza çıkmadan bilgilenmek lazım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF Rejenerasyon - Temizliği
« Yanıtla #7 : Şubat 25, 2015, 12:55:28 »
Aracım 5000 km de henüz DPF ışığı yanmadı ve devreye girmedi ilk günden beri @Tekin Bozbey (21136)  tavsiyesi üzerine Shell Vpower nitro Diesel kullanıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF Rejenerasyon - Temizliği
« Yanıtla #8 : Şubat 25, 2015, 13:28:26 »
Tekin abi rejenerasyon da eksozu 500 dereceye çıkarmaktan kaçının demişsin.Servis görevlileri yüksek devirde eksoz ısısını yükselt diyor.Benim araç 2012 dize auris dpf göstergesi yok tıkandığında dpf sökülüp temizlendi araç kendi kendine temizleme yapmadı,mazotu yağa karıştırdı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF Rejenerasyon - Temizliği
« Yanıtla #9 : Şubat 25, 2015, 13:34:44 »
Tekin abi rejenerasyon da eksozu 500 dereceye çıkarmaktan kaçının demişsin.Servis görevlileri yüksek devirde eksoz ısısını yükselt diyor.Benim araç 2012 dize auris dpf göstergesi yok tıkandığında dpf sökülüp temizlendi araç kendi kendine temizleme yapmadı,mazotu yağa karıştırdı.

Mazotu yağa karıştırdıysa motora zarar vermedi mi ? Büyük ihtimal yağ seviyesi aşırı şekilde yükselmiştir.
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF Rejenerasyon - Temizliği
« Yanıtla #10 : Şubat 25, 2015, 13:45:25 »
Motora zarar vermeden serviste yağ değişimi ve dpf temizliği yapıldı.Arabadan zevkimiz kaçtı tabii.O süreçte turbo, intercooler değişimive ecu güncelleşmesi yapıldı.Aracın performansı epey bir yükseldi fakat zevkimiz kaçtı bikere,devamlı yağ kontrolü yapıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF Rejenerasyon - Temizliği
« Yanıtla #11 : Şubat 25, 2015, 13:47:26 »
Motora zarar vermeden serviste yağ değişimi ve dpf temizliği yapıldı.Arabadan zevkimiz kaçtı tabii.O süreçte turbo, intercooler değişimive ecu güncelleşmesi yapıldı.Aracın performansı epey bir yükseldi fakat zevkimiz kaçtı bikere,devamlı yağ kontrolü yapıyorum.

Araç manuel mi ? Ayrıca ecu güncellemesi şu son intercool değişimi kampanyasında mı yapıldı ?
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF Rejenerasyon - Temizliği
« Yanıtla #12 : Şubat 25, 2015, 14:20:03 »
araç manuel son kampanyada yapıldı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF Rejenerasyon - Temizliği
« Yanıtla #13 : Şubat 25, 2015, 14:26:00 »
1.2012 dizel aurislerde dpf ikaz lambası varmı.
2.Dpf rejenerasyonu nu araç kendi yapıyormu
3.Araç kendi yapmıyorsa yöntemlerinizi
4.Kükürt oranı az setan oranı yüksek yakıt tercihlerinizi paylaşın lütfen

  Dizel araç kullanıcıları çoğu dpf den habersiz.Motor larda arıza çıkmadan bilgilenmek lazım
Bu soruların cevapları ayrıntıları ile sitemizde, uygun başlıklar altında mevcut zaten.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF Rejenerasyon - Temizliği
« Yanıtla #14 : Şubat 25, 2015, 15:00:53 »
Tekin abi rejenerasyon da eksozu 500 dereceye çıkarmaktan kaçının demişsin.

Ali bey, benim böyle bir sözüm yok, dikkatli okursanız, Rejenerasyon sırasında 500C'ye varabilen egzost çıkışından kesinlikle uzak durulmalıdır. diyerek aracın arkasında egzosta yakın durmayın anlamında demişim ve herkes o şekilde anlamış.

Bu video ne demek istediğimi daha iyi anlatmaktadır.

https://www.youtube.com/watch?v=b2tqYu3Wn48
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF Rejenerasyon - Temizliği
« Yanıtla #15 : Şubat 25, 2015, 15:21:42 »
araç manuel son kampanyada yapıldı

Nasıl bir performans artışı oldu, benim araçta parçalar değişti fakat yazılımı güncelleyemediler, ben hiç bir fark hissetmedim.
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF Rejenerasyon - Temizliği
« Yanıtla #16 : Şubat 25, 2015, 23:04:46 »
Aracım 5000 km de henüz DPF ışığı yanmadı ve devreye girmedi ilk günden beri @Tekin Bozbey (21136)  tavsiyesi üzerine Shell Vpower nitro Diesel kullanıyorum. 
Zafer abi 5 bin km'de kolay kolay yanmaz.Temiz yakıt aldığın sürece de yanmaz.Yukarıda da yazdığım gibi 2,5 yıl 107 bin km kullandığım Vw Crafter aracımda bir kaç kez yandı o kadar.Safranbolu'da ki Bp istasyonundan yakıt almayı bırakınca bir daha da yanmadı.İçin rahat olsun ;)
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF Rejenerasyon - Temizliği
« Yanıtla #17 : Şubat 25, 2015, 23:15:18 »
Zafer abi 5 bin km'de kolay kolay yanmaz.Temiz yakıt aldığın sürece de yanmaz.Yukarıda da yazdığım gibi 2,5 yıl 107 bin km kullandığım Vw Crafter aracımda bir kaç kez yandı o kadar.Safranbolu'da ki Bp istasyonundan yakıt almayı bırakınca bir daha da yanmadı.İçin rahat olsun ;)

Teşekkürler Özcan dediğim gibi temiz yakıt kullanmaya özen gösteriyoruz ama tabi ki burada şirketten çok istasyonun temizliği daha çok önemli sürekli düzgün temiz büyük ve göz önünde olan istasyonları tercih ediyorum her istasyona kıyıda köşede kalanlara girmiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF Rejenerasyon - Temizliği
« Yanıtla #18 : Şubat 25, 2015, 23:17:03 »
Zafer abi 5 bin km'de kolay kolay yanmaz.Temiz yakıt aldığın sürece de yanmaz.Yukarıda da yazdığım gibi 2,5 yıl 107 bin km kullandığım Vw Crafter aracımda bir kaç kez yandı o kadar.Safranbolu'da ki Bp istasyonundan yakıt almayı bırakınca bir daha da yanmadı.İçin rahat olsun ;)

Yukarıda da belirttiğim gibi, her tam dolu depo bitirildiğinde, DPF %80 doluluğa ulaşıyor ve sürücü farkına varmadan bir kaç dakika içinde kendini temizliyor.

Eğer uyarı ışığı yanarsa, "İşlem bitene kadar motoru stop etme!" anlamında oluyor ki bu gibi durumlar ancak kükürt oranı yüksek yakıt kullanımlarında meydana gelebiliyor.

Temizlik esnasında sürüş tarzımızda herhangi bir değişiklik yapmamıza gerek yok, düşük devir kullanıyorsak sistem otomatik olarak filtre içine ilave yakıt püskürterek filtreyi temizliyor, park halinde bıraktığımızda ise rölanti otomatikman yükseltiliyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: DPF Rejenerasyon - Temizliği
« Yanıtla #19 : Şubat 25, 2015, 23:25:49 »
Tekin bey'in açıklamalarına göre benim araçta da kesin devreye girmiştir ama fark etmemişim uyarı ışığı yanmadı hiç demek ki sistem kendini temizlemiş. :)