Gönderen Konu: 2001 Avensis D4 2.0 SOL/AT Çalışmıyor  (Okunma sayısı 2771 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis.. babam gibi araba:))
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 68453
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
2001 Avensis D4 2.0 SOL/AT Çalışmıyor
« : Şubat 01, 2015, 23:34:12 »
Merhabalar arkadaşlar,

Genelde kapalı garajdaki arabamı hafta sonları çalıştırıyorum. Bu akşam da çalıştırıp bir yere gitmem gerekti.

Öncesinde; iki adet orjinal olduğunu düşündüğüm ikiside aynı şekildeki kumandalı anahtarlarımdan birinin kumandası çalışmıyordu. Bu halde de kapıyı anahtarla açıp (merkezi kiliti de açıp kapatıyordu) arabayı çalıştırıyordu. Bu anahtarda her ne kadar tuşlarda eskimiş olsa da diğerinde bastığımda yanan led lamba düğmelere basınca yanmıyordu. Ben de pili bitmiştir diye önce kumandası çalışmayanı söküp pili ölçtüğümde 3.0 Volt olması gerekirken 2.75 Volt gördüm. Normalde bu voltaj da fena sayılmaz fakat yeterli akımı sağlayamadığını düşündüm. Bu arada diğer anahtarı da söküp hem pilini ölçtüm (2.85 Volt tu) hem de o pili diğer anahtara takıp acaba elektronik kısımda mı bir sorun var diye denedim ki düğmeye basınca ışığı yandı. Sonuçta bir adet pile ihtiyaç olduğu anlaşıldı ve diğer anahtarı takıp çalışır hale getirdim.

Anahtarla arabayı açıp kontağa bastığımda tık tık tık tık tık diye bir ses duydum. Bir kaç kez denedim, hatta acaba marş motoru dişlisi mi çıktı diye otomatik de olsa arabayı boştayken ittirip harekette vitese aldım. Marş hareket etsin diye. Tabi otomatiklerde baskı ancak motor çalışınca hidrolik basıncıyla olunca bir işe yaramadı. Sonra immobilezerden kaynaklı olabilir diye pili sorunlu anahtarla da denedim yine aynı ses. Bu arada kaputu açıp aküye baktım, şarj gösterge ışığı yeşilde ve farları ve uzunları gayet normal yakıyor. Kutup başını çıkartıp resetlensin istedim hatta aradaki kurumları biraz kazıdım yeterli akım gelmiyordur diye falan, nafile. Değişen bir şey olmadı. Sonuçta kumandası çalışan anahtarla arabayı kapatıp gideceğim yere taksiyle gittim. Bu sorun anahtarları sökme ile denk geldiği için ilk aklıma gelen immobilayzırdan mıdır oldu. Forumda da ilgili başlıkları bir saate yakındır okudum fakat benzer bir sorun göremedim. Immobilayzırın RFID (Radyo Frekansı ile tanıma) sisteminde çalıştığından pille de bir alakası olmayacağı yazılmış (alıcı merkezin oluşturduğu manyetik alanın devre üzerinde oluşturduğu akımla çalışıp gerekli iletişim sağlanıyor). Zaten pili bitik olan anahtar da arabayı defalarca çalıştırmıştı. Sonuçta gelen ses marş motoru sıkışması veya diş atlatmasına da benzemiyor. Bu konuda tecrübesi ve bilgisi olan paylaşabilir mi?
Herkese iyi akşamlar, iyi forumlar dileklerimle..
9. 2011 Skoda Yeti 1.2 TSI DSG (capondan almana ;) )
8. Terfi: Avensis 2001 Sol/AT D4.. Bilenler bilir:) (yeni sahibinde)
7. Arabam 6 yıl kullandığım Corolla 1997 GLi
...

Toyota Club Türkiye

2001 Avensis D4 2.0 SOL/AT Çalışmıyor
« : Şubat 01, 2015, 23:34:12 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 188000
  • Model Yılı: '05
  • 29 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 Avensis D4 2.0 SOL/AT Çalışmıyor
« Yanıtla #1 : Şubat 02, 2015, 00:51:55 »
Merhabalar. Sorun akünüzde olabilir.Benzer bi olay benim başıma geldi.Arkadaşımın lastiği patlamış yardıma gittim onun lastiği değiştirirken benim aracın farları yanık bıraktım,işimiz bitince kontağı çevirdim tık tık tık sesinden başka ses yok çevirmedi marş motoru.Akü şarj göstergeside yeşil ve farlar normal şekilde yanıyor.Aracı vurdurarak çalıştırdım eve geldim sabah yine aynı. Yeni akü alınca normale döndü.
Edepte kusur varsa ben yokum !!!
2001 - 2014 1999 COROLLA 1,3 TERRA
2014 - 2017 2001 AVENSİS  2.0 SOL
2017 - 2005 COROLLA HB

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 Avensis D4 2.0 SOL/AT Çalışmıyor
« Yanıtla #2 : Şubat 02, 2015, 07:30:28 »
Sorununuz aküye benziyor.
immobilizer sorunlarında araç sorumsuz marş basar ama enjeksiyon ve ateşlemeye.izin vermediginden çalışmaz.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis.. babam gibi araba:))
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 68453
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 Avensis D4 2.0 SOL/AT Çalışmıyor
« Yanıtla #3 : Şubat 02, 2015, 08:44:35 »
Bilgiler için teşekkürler. Dediğim gibi haftada bir çalıştırınca akü tespiti doğru olabilir. Göstergenin yeşil olmasında dolayı aküden şüphelenmemiştim. En azından daha büyük bir arıza tahmin edilmemiş olması (umarım) içime su serpti. Hep söylendiği gibi pek arıza yapmayan bir araç olunca, tespiti de zor olabiliyor. Hem az km yapmış olmam (13 Eylül 2009'dan beri 23 bin km de sadece VSC sensörü arıza yapmıştı. filitreler ve arka balatalar dışında da bir şey değiştirmedim) hem bu sebeple bir anda panikledim.
Akşama ya da yarın takviye ile çalıştırmayı deneyip sonucu paylaşırım.

Herkese iyi haftalar, iyi çalışmalar dilerim.
9. 2011 Skoda Yeti 1.2 TSI DSG (capondan almana ;) )
8. Terfi: Avensis 2001 Sol/AT D4.. Bilenler bilir:) (yeni sahibinde)
7. Arabam 6 yıl kullandığım Corolla 1997 GLi
...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis.. babam gibi araba:))
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 68453
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 Avensis D4 2.0 SOL/AT Çalışmıyor
« Yanıtla #4 : Şubat 06, 2015, 19:46:31 »
Tekrar merhabalar arkadaşlar. Bugün fırsat bulup biraz daha uğraştığım akümün yeşil işaretinin olması sadece tek bir hücreyi gösterdiği söylendiğinden, arızalı olabilecek diğer hücrelere de müdahale edebilecek bir yer bulamadığımdan, mecburen bendeki Delphi 60 Amper in 25 TL dipozitosunu da düşerek 150 TL ye 2015 model Varta 60 Amper yeni bir akü aldım. Özellikle 2015 model istedim ki rafta duran ile fırından yeni çıkan arasında durduğu yerde eskimiş olmasın. Yoksa malum lastikler de akü de kullanılmasa bile durduğu yerde ömrünü bitiriyor. En azından şarj edebilecek bir yerde şansımı denemek isterdim ama maalesef akücüler bile şarjla uğraşmayıp yeniyi öneriyorlar. Akü de eskiyince ben de üstelemedim. Ama ilk fırsatta bir adet akü şarj aleti alacağım. Kötü komşu adamı mal sahibi yapar misali.

İndirimde denk gelirsem böyle bir cihaz düşünüyorum. Hem kendime hem konukomşuya faydamız olsun. Komşu komşunun külüne muhtaç. Zaten komşunun araba ile takviye yapıp çalıştırdım. ;)
http://urun.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/einhell-bt-bc-12-d-se-aku-sarj-cihazi-jel-aku-147777728
9. 2011 Skoda Yeti 1.2 TSI DSG (capondan almana ;) )
8. Terfi: Avensis 2001 Sol/AT D4.. Bilenler bilir:) (yeni sahibinde)
7. Arabam 6 yıl kullandığım Corolla 1997 GLi
...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2024 Chery Omoda 5 Luxury
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '17
  • 46 kere teşekkür etti
  • 142 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 Avensis D4 2.0 SOL/AT Çalışmıyor
« Yanıtla #5 : Şubat 13, 2015, 14:18:54 »
sorununuz çözüldü mü aküden mi kaynaklanıyormuş?
1- [97 Volvo 850 168 HP] 2- [98 Volvo S70 168 HP] 3- [01 Nissan Maxima 3.0 V6 222 HP]
4- [00 Toyota Corolla 1.3 90 PS] 5- [01 Toyota Avensis 2.0 D4 150 PS] 6- [11 Toyota Avensis 2.0 Premium MDS / Lovato OBD]
7- [17 Hyundai i30 1.6D DCT 136 HP] 8- [24 Chery Omoda 5 1.6 T-GDI 183 HP]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 Avensis D4 2.0 SOL/AT Çalışmıyor
« Yanıtla #6 : Şubat 13, 2015, 18:34:46 »
daha marş aşamasına gelmiyorsa,, tık tık tık yapıyorsa ve enerji almıyorsa , üstüne üstlük uzaktan kumandalı merkezi kilit çalışmıyorsa aküden başka bir şey olamaz neredeyse ağabey.

aküsel sorun var kesin. yani marş/şarj dinamosu, kömürleri, bujileri, ne bileyim pompa sorunu falan olsa diyeceğim fakat o zaman marş basmaya çalışıp basamaz. immobilzer olsa yine marş aşamasına gelir ama çalışmaz. immoblizer bazen sorun çıkarıyor fakat arabayı kitleyip açınca geri düzeliyor bu arada...

sinyal sesi gibi ince ince tık tık yapıyor ama çalışmıyorsa elektrik sorunu vardır.. çok büyük ihtimalle de aküye elveda deme vaktidir.. :) sigorta paneline iyice bakın atan sigorta var mı diye.... fakat aküyü başka arabayla takviye edince yüzde 99 çalışacaktır zaten. yakında o farlar da yanmaz hale gelir biraz daha zorlarsanız ..  neticeyi bekliyoruz.. bilmediğimiz bir şey çıkarsa öğrenelim.

bir küçük ihtimal şarj dinamosu yerinden çıkmışsa yani hiçbir bağlantı teşgil etmiyorsa belki tık tık yapabilir. onu bilemiyorum . benim başıma gelmişti. usta eliyle oturtmuştu yerine sonra eskisi gibi çalışmıştı.. bunu da bir düşünün.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis.. babam gibi araba:))
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 68453
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: 2001 Avensis D4 2.0 SOL/AT Çalışmıyor
« Yanıtla #7 : Şubat 14, 2015, 20:24:12 »
sorununuz çözüldü mü aküden mi kaynaklanıyormuş?
Evet @Enver Kaban bey aküden kaynaklıymış. Yukarıda da yazdığım gibi takviye ile çalışınca doğrudan akücüye gittim. Belki bir kez daha 10-15 saat şarj ettirip denemek isterdim fakat boşta ve yük altında voltaj ölçümü yapan akücü hücrelerin birinin bitik olduğunu söyleyince üstelemedim. Malum 12 Volt un altına düşünce yaşı da dikkate alınarak kritik eşiğe gelmiş olabiliyor. Benim akü de 5,5 senedir bendeydi. Benden önce ne zaman değiştiğini de bilmiyorum. Fakat daha ne istiyorsun denebilir. Kardeşimin 2001 sanırım Reno Alize si 11 sene üzerine hatta tamamen bırakmadan, arada tekletiyor diye değişti. Gittiğim akücü de 13 senelik akü değiştim dedi. Yani 2 sene garantisi var diye 2 senede bitecek diye bir şey yok. Kullanıma ve şarja başlı bir durum. Ben hem soğuk havalardan dolayı hem de 1-2 hafta hiç çalıştırmadığımdan çalıştırdığım hafta sonları da sadece en fazla 30-40 dk çalıştırma ile aküyü yıprattım diye düşünüyorum. Tabi umarım şarj dinamosu, konjüktör gibi başka bir arızadan kaynaklı şarj sorunu yoktur umarım. Şimdilik canavar gibi. :)

daha marş aşamasına gelmiyorsa,, tık tık tık yapıyorsa ve enerji almıyorsa , üstüne üstlük uzaktan kumandalı merkezi kilit çalışmıyorsa aküden başka bir şey olamaz neredeyse ağabey.

aküsel sorun var kesin. yani marş/şarj dinamosu, kömürleri, bujileri, ne bileyim pompa sorunu falan olsa diyeceğim fakat o zaman marş basmaya çalışıp basamaz. immobilzer olsa yine marş aşamasına gelir ama çalışmaz. immoblizer bazen sorun çıkarıyor fakat arabayı kitleyip açınca geri düzeliyor bu arada...

sinyal sesi gibi ince ince tık tık yapıyor ama çalışmıyorsa elektrik sorunu vardır.. çok büyük ihtimalle de aküye elveda deme vaktidir.. :) sigorta paneline iyice bakın atan sigorta var mı diye.... fakat aküyü başka arabayla takviye edince yüzde 99 çalışacaktır zaten. yakında o farlar da yanmaz hale gelir biraz daha zorlarsanız ..  neticeyi bekliyoruz.. bilmediğimiz bir şey çıkarsa öğrenelim.

bir küçük ihtimal şarj dinamosu yerinden çıkmışsa yani hiçbir bağlantı teşgil etmiyorsa belki tık tık yapabilir. onu bilemiyorum . benim başıma gelmişti. usta eliyle oturtmuştu yerine sonra eskisi gibi çalışmıştı.. bunu da bir düşünün.
Halil Sınav bey yukarıda yazdığım gibi aküyü değişince bir sorun kalmadı. Takviye ile çalışınca da ayrıntılı olarak dinamoya veya başka bir şeye baktırmadım. Umarım başka bir sorun yoktur. Gerçi neredeyse 3 senedir vsc sensörü haricinde, km de yapmadığımdan herhangi bir müdahale yapılmadı. Daha ne olsun. ;)
9. 2011 Skoda Yeti 1.2 TSI DSG (capondan almana ;) )
8. Terfi: Avensis 2001 Sol/AT D4.. Bilenler bilir:) (yeni sahibinde)
7. Arabam 6 yıl kullandığım Corolla 1997 GLi
...