Gönderen Konu: İç Temizlik ve Bakım  (Okunma sayısı 1501 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 4200
  • Model Yılı: '14
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
İç Temizlik ve Bakım
« : Ocak 28, 2015, 03:26:18 »
Arkadaşlar herkese selam;
2014 Corolla kullanıcısıyım.
Artık yeni nesil arabaların gövdeleri çok büyük oluyor direksiyonla cam arasına yatılır nerdeyse  :)
O kısımlar benim arabamda aşırı şekilde toz oluyor nasıl engelleyebiliriz ya benzer sorun yaşayanlar var mı?
Bir de kapı basamakları ve yan kapıdaki cepler sürekli çamur oluyor siz nasıl metodlar uyguluyorsunuz?
Şu kauçuk paspaslar da çok sinir bozuyor.Her gün tertemiz yıkıyorum simsiyah çıkartıp koyuyorum.Ayakkabılardaki en ufak tozdan bile kirleniyo, yapabileceğimiz bişeyler mutlaka olmalı!  :) :)
Araç yeni malum sakınan göze çöp batarmış misali tamponlarda çizikler artmaya başladı arabada boya koruması var ama tamponlarda yok
Çizikler bayağıda derin gibi simsiyah görünüyo araba beyaz benim çok kötü duruyo napabiliriz bunlara?
Acaba yeni ya bundan dolayı mı çok takılıyorum yoksa size de oluyo mu böyle ?  :-\ :)

Toyota Club Türkiye

İç Temizlik ve Bakım
« : Ocak 28, 2015, 03:26:18 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: İç Temizlik ve Bakım
« Yanıtla #1 : Ocak 28, 2015, 03:29:59 »
Göğüs için göğüs parlatıcılar kullanılabilir. Belli bir süre toz göstermiyor ve silmesi de kolay oluyor.

Kapı ceplerine naylon yapıştırılabilir, görüntü olarak ne kadar estetik durur tartışılır.

Kauçuk paspaslara yapılacak çözüm araca binenlerin ayağına galoş vermek. :) Ya da benim gibi kış aylarında aracınızın paspaslarının üzerine çift kat gazete kağıdı yayabilirsiniz, belli aralıklarla gazeteleri değiştirirsiniz ve böylelikle bütün kir gazete üzerinde kalır.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 4200
  • Model Yılı: '14
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: İç Temizlik ve Bakım
« Yanıtla #2 : Ocak 29, 2015, 16:10:13 »
Ben de benzer yöntemler uyguluyorum
Arabayı gösteren temizliği sonuçta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: İç Temizlik ve Bakım
« Yanıtla #3 : Ocak 29, 2015, 16:39:12 »
Torpido yumuşak bir nemli bezle silindikten sonra ,torpido koruyucu ile parlatılabilir .Paspaslar için en iyi çözüm yazın halı,kışın kauçuk paspas kullanmaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: -
  • 36 kere teşekkür etti
  • 69 kere teşekkür edildi
Ynt: İç Temizlik ve Bakım
« Yanıtla #4 : Şubat 02, 2015, 10:10:03 »
Bu konuda diğer arkadaşlardan biraz farklı düşünüyorum.

Bir kere paspasın amacı aracın taban döşemesinin kirlenmesini ve deforme olmasını önlemektir. Yani paspasın amacı aslında kirlenmektir diyebiliriz. Dolayısıyla paspas kirlenmesin diye uğraşmak bence çok mantıklı değil. Paspas üzerinde paspas koyanlar, bir tam gazete koyanlar :) gördüm ki gazete de yırtılıp parçalanıyor ve ondan da toz gibi parçacıklar çıkıyor. Ayrıca ayak altından kayıyıor gazete ve haşur huşur gıcık bir sesi de var. Bu, telefonlarımızın ekranına yapıştırdığımız ekran koruyucu çizilmesin diye onun üzerine başka bir koruyucu yapıştırmak gibi bir şey. Eğer paspas üzerinde hareketli kirler, parçalar varsa ancak o zaman paspas dışarı alınıp güzelce silkelenebilir. Her defasında yıkayıp tertemiz edince insan bu sefer ayak basmak istemiyor kirlenecek diye (yukarıdaki olaya geliyor).

Bir de halı paspas bence kesinlikle kullanılmamalı. Hele ki yaz aylarında. Çünkü kuru yaz aylarında halı paspas üzerinde zamanla biriken ve içine işleyen tozlar her ayak bastığımızda kalkıyor. O tozlar aracın içine konuyor ve ekstra kirlilik ortaya çıkıyor. Suyla temizlense bile o tozlar tam olarak paspastan sökülmüyor. Kauçuk paspas toz tutmadığı için yukarıda söylediğim gibi paspas üzerinde hareketli kirler, parçalar oluştuğunda paspas dışarı alınıp güzelce silkelenirse sorun kalmaz.

Göğüs tozlanmasına gelince; parlatıcılar, koruyucular sadece tozun daha çabuk ve güzel yapışmasını sağlayan kimyasallar. Durağan bir yüzeyde, sadece üzerine sürülen maddeler yardımıyla toz olmaması gibi bir durum fizik kurallarına göre mümkün değildir. Hiç bir kimyasal tozu geri itemez, yapışmamasını, yüzey üzerinden yuvarlanıp gitmesini sağlayamaz. Bu olay bir ihtimal dikey yüzeyler için geçerli olabilir ama yatay yüzeyler için imkansız. O yüzden bence araç içine kesinlikle herhangi bir kimyasal sürülmemeli. Göze tozlu göründüğünde nemli bezle silinmeli. Burada yapılması gereken araç içinde oluşacak tozu mğmkün olduğunca önlemeye çalışmak. Bu da kauçuk paspas kullanmak, kapıları ve camları mümkün olduğu kadar kapalı tutmak, koltukları düzenli aralıklarla yıkamak ile olur. Çünkü araç içindeki tozun en büyük kaynağı zamanla koltukların süngerlerinde biriken tozların her oturduğumuzda kalkması.

Kapı eşikleri ve yan ceplerin çamur olması tamamen aracı kullananlar ve yolcular ile ilgili. Öncelikle aracı kullanan kişi binip inerken dikkat etmeli. Daha sonra yolcuları da bu konuda kibarca uyarmalı. Eğer buna rağmen kirlenme, çamurlanma oluyorsa, kirlenme sonrasında hemen kirlenen yer ıslak bezle silinmeli. Kirin, çamurun kuruması ve zamanla artması önlenmeli. Örneğin çocuğunuz aracınıza eşiklere basarak biniyor, araç içinde de ayakkabılarıyla kapıları, koltukları vs kirletiyorsa, yolculuk bitiminde hemen o kirlenen yerler yukarıda belittiğim gibi temizlenmeli. Bir de bu temizlik olayında yolculara karşı nazik ve sabırlı olmak gerekiyor. Yolcular tarafından yanlış anlaşılma ihtimali yüksek bir konu. Şöyle serzenişler duymanız olası: "Amaan! İyi ki bir araban var, yemedik!", "Bizden değerli mi?", "Senin arabana bir daha binmem, kirlenir sonra falan...", "Reenkarnasyona inanıyor olsaydım bi dahaki hayatımda senin araban olmak isterdim" vb. Dikkat etmek lazım :)
'93 W124 M111

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2011 Elegant Extra 1.6 Benzinli
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 39500
  • Model Yılı: '11
  • 10 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: İç Temizlik ve Bakım
« Yanıtla #5 : Şubat 02, 2015, 10:46:52 »
Bu konuda diğer arkadaşlardan biraz farklı düşünüyorum.

Bir kere paspasın amacı aracın taban döşemesinin kirlenmesini ve deforme olmasını önlemektir. Yani paspasın amacı aslında kirlenmektir diyebiliriz. Dolayısıyla paspas kirlenmesin diye uğraşmak bence çok mantıklı değil. Paspas üzerinde paspas koyanlar, bir tam gazete koyanlar :) gördüm ki gazete de yırtılıp parçalanıyor ve ondan da toz gibi parçacıklar çıkıyor. Ayrıca ayak altından kayıyıor gazete ve haşur huşur gıcık bir sesi de var. Bu, telefonlarımızın ekranına yapıştırdığımız ekran koruyucu çizilmesin diye onun üzerine başka bir koruyucu yapıştırmak gibi bir şey. Eğer paspas üzerinde hareketli kirler, parçalar varsa ancak o zaman paspas dışarı alınıp güzelce silkelenebilir. Her defasında yıkayıp tertemiz edince insan bu sefer ayak basmak istemiyor kirlenecek diye (yukarıdaki olaya geliyor).

Bir de halı paspas bence kesinlikle kullanılmamalı. Hele ki yaz aylarında. Çünkü kuru yaz aylarında halı paspas üzerinde zamanla biriken ve içine işleyen tozlar her ayak bastığımızda kalkıyor. O tozlar aracın içine konuyor ve ekstra kirlilik ortaya çıkıyor. Suyla temizlense bile o tozlar tam olarak paspastan sökülmüyor. Kauçuk paspas toz tutmadığı için yukarıda söylediğim gibi paspas üzerinde hareketli kirler, parçalar oluştuğunda paspas dışarı alınıp güzelce silkelenirse sorun kalmaz.

Göğüs tozlanmasına gelince; parlatıcılar, koruyucular sadece tozun daha çabuk ve güzel yapışmasını sağlayan kimyasallar. Durağan bir yüzeyde, sadece üzerine sürülen maddeler yardımıyla toz olmaması gibi bir durum fizik kurallarına göre mümkün değildir. Hiç bir kimyasal tozu geri itemez, yapışmamasını, yüzey üzerinden yuvarlanıp gitmesini sağlayamaz. Bu olay bir ihtimal dikey yüzeyler için geçerli olabilir ama yatay yüzeyler için imkansız. O yüzden bence araç içine kesinlikle herhangi bir kimyasal sürülmemeli. Göze tozlu göründüğünde nemli bezle silinmeli. Burada yapılması gereken araç içinde oluşacak tozu mğmkün olduğunca önlemeye çalışmak. Bu da kauçuk paspas kullanmak, kapıları ve camları mümkün olduğu kadar kapalı tutmak, koltukları düzenli aralıklarla yıkamak ile olur. Çünkü araç içindeki tozun en büyük kaynağı zamanla koltukların süngerlerinde biriken tozların her oturduğumuzda kalkması.

Kapı eşikleri ve yan ceplerin çamur olması tamamen aracı kullananlar ve yolcular ile ilgili. Öncelikle aracı kullanan kişi binip inerken dikkat etmeli. Daha sonra yolcuları da bu konuda kibarca uyarmalı. Eğer buna rağmen kirlenme, çamurlanma oluyorsa, kirlenme sonrasında hemen kirlenen yer ıslak bezle silinmeli. Kirin, çamurun kuruması ve zamanla artması önlenmeli. Örneğin çocuğunuz aracınıza eşiklere basarak biniyor, araç içinde de ayakkabılarıyla kapıları, koltukları vs kirletiyorsa, yolculuk bitiminde hemen o kirlenen yerler yukarıda belittiğim gibi temizlenmeli. Bir de bu temizlik olayında yolculara karşı nazik ve sabırlı olmak gerekiyor. Yolcular tarafından yanlış anlaşılma ihtimali yüksek bir konu. Şöyle serzenişler duymanız olası: "Amaan! İyi ki bir araban var, yemedik!", "Bizden değerli mi?", "Senin arabana bir daha binmem, kirlenir sonra falan...", "Reenkarnasyona inanıyor olsaydım bi dahaki hayatımda senin araban olmak isterdim" vb. Dikkat etmek lazım :)
Aynen katılıyorum. Ya aracın içini şeffaf naylonla kaplayacağız :) ya da normal temizliğimizi yapıp bunları pek dert etmeden aracın keyfini çıkartacağız.   
2004 Chevrolet Lacetti 1.6 16v HB
2011 Megane III 1.5 dci Sport Tourer
2011 Toyota Avensis 1.6 Elegant Ekstra