0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bu konuda diğer arkadaşlardan biraz farklı düşünüyorum.Bir kere paspasın amacı aracın taban döşemesinin kirlenmesini ve deforme olmasını önlemektir. Yani paspasın amacı aslında kirlenmektir diyebiliriz. Dolayısıyla paspas kirlenmesin diye uğraşmak bence çok mantıklı değil. Paspas üzerinde paspas koyanlar, bir tam gazete koyanlar gördüm ki gazete de yırtılıp parçalanıyor ve ondan da toz gibi parçacıklar çıkıyor. Ayrıca ayak altından kayıyıor gazete ve haşur huşur gıcık bir sesi de var. Bu, telefonlarımızın ekranına yapıştırdığımız ekran koruyucu çizilmesin diye onun üzerine başka bir koruyucu yapıştırmak gibi bir şey. Eğer paspas üzerinde hareketli kirler, parçalar varsa ancak o zaman paspas dışarı alınıp güzelce silkelenebilir. Her defasında yıkayıp tertemiz edince insan bu sefer ayak basmak istemiyor kirlenecek diye (yukarıdaki olaya geliyor).Bir de halı paspas bence kesinlikle kullanılmamalı. Hele ki yaz aylarında. Çünkü kuru yaz aylarında halı paspas üzerinde zamanla biriken ve içine işleyen tozlar her ayak bastığımızda kalkıyor. O tozlar aracın içine konuyor ve ekstra kirlilik ortaya çıkıyor. Suyla temizlense bile o tozlar tam olarak paspastan sökülmüyor. Kauçuk paspas toz tutmadığı için yukarıda söylediğim gibi paspas üzerinde hareketli kirler, parçalar oluştuğunda paspas dışarı alınıp güzelce silkelenirse sorun kalmaz.Göğüs tozlanmasına gelince; parlatıcılar, koruyucular sadece tozun daha çabuk ve güzel yapışmasını sağlayan kimyasallar. Durağan bir yüzeyde, sadece üzerine sürülen maddeler yardımıyla toz olmaması gibi bir durum fizik kurallarına göre mümkün değildir. Hiç bir kimyasal tozu geri itemez, yapışmamasını, yüzey üzerinden yuvarlanıp gitmesini sağlayamaz. Bu olay bir ihtimal dikey yüzeyler için geçerli olabilir ama yatay yüzeyler için imkansız. O yüzden bence araç içine kesinlikle herhangi bir kimyasal sürülmemeli. Göze tozlu göründüğünde nemli bezle silinmeli. Burada yapılması gereken araç içinde oluşacak tozu mğmkün olduğunca önlemeye çalışmak. Bu da kauçuk paspas kullanmak, kapıları ve camları mümkün olduğu kadar kapalı tutmak, koltukları düzenli aralıklarla yıkamak ile olur. Çünkü araç içindeki tozun en büyük kaynağı zamanla koltukların süngerlerinde biriken tozların her oturduğumuzda kalkması.Kapı eşikleri ve yan ceplerin çamur olması tamamen aracı kullananlar ve yolcular ile ilgili. Öncelikle aracı kullanan kişi binip inerken dikkat etmeli. Daha sonra yolcuları da bu konuda kibarca uyarmalı. Eğer buna rağmen kirlenme, çamurlanma oluyorsa, kirlenme sonrasında hemen kirlenen yer ıslak bezle silinmeli. Kirin, çamurun kuruması ve zamanla artması önlenmeli. Örneğin çocuğunuz aracınıza eşiklere basarak biniyor, araç içinde de ayakkabılarıyla kapıları, koltukları vs kirletiyorsa, yolculuk bitiminde hemen o kirlenen yerler yukarıda belittiğim gibi temizlenmeli. Bir de bu temizlik olayında yolculara karşı nazik ve sabırlı olmak gerekiyor. Yolcular tarafından yanlış anlaşılma ihtimali yüksek bir konu. Şöyle serzenişler duymanız olası: "Amaan! İyi ki bir araban var, yemedik!", "Bizden değerli mi?", "Senin arabana bir daha binmem, kirlenir sonra falan...", "Reenkarnasyona inanıyor olsaydım bi dahaki hayatımda senin araban olmak isterdim" vb. Dikkat etmek lazım