0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
radar ne işe yarıyor bu esnada?hava trafik kontrolörleri görmüyormu?? durum dahada vahim değilmi?
Radarların frekansları belirli aralıktadır, böyle küçük bir aleti görmemesi normaldir. 1-2 kuş olduğu zaman da görmez zaten, kuş sürüsü olduğu zaman belirir. Böyle küçük aletleri görecek radar sistemi kurulursa uçan kuş da görülür
çok mantıklı gelmedi...netice olarak bu alet uzaktan kumandalı olarak çalışıyorsa bir sinyal alışveirişi var demektir ve bu alet içerisinde mekanık ve elektronik malzeme içerdiği gibi enerjisinide fosil yakıtlardan elde etmektedir,hali ile kuş diyerek göz ardı etmek mntıklı gelmedi en azındna güvenli gelmedi bana.....en kötü ihtimalle radyoların AM bandına aldığımızda telsiz mikrofonlar,motorbisiklerve çevresel mekanikcihazların çalışmasınıcızırtı olarka hatta ve hatta eski fotoğraf makinelerinin flaşlarının şarj olduğu anı bile basit bir radyodan duyabliyortsak böylesi donanımlı bir makineninüstleik tehlike arz etmesiiçnihiç bir neden olmayacak bir makinenin radarlar yada güvenlik unsurları tarafından farkedilmemesi bir kuş benzetmesi mantıklı gelmedi.
MADDE 17 ‒ (1) Hava Sahası Yönetimi’ne ilişkin politik kararları almak üzere, Genelkurmay Başkanlığı veUlaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı arasında müştereken teşkil edilen Havacılık Üst Kurulu tarafındanüstlenilir.
Radarların çalışma mantığı şudur. Belirli bir frekans arasında merkezden çevreye yayın yapılır.Frekansın genliği cisimden büyükse frekans geri sapmaz yoluna devam eder, böylece gönderilen frekans geri gelmediği için bir şey görülmez ekranda. Fakat cisim frekansın genliğinden büyükse, cismin yüzeyine çarparak geri gelir ve o noktada bir şey olduğu görülür. Hayalet savaş uçaklarının görülmeme sebebi ise farklı teknolojide yatar. Uçakların sacları hem gelen frekansı geliş yönüne yansıtmayacak şekilde tasarlanır (f-35 tasarımı, keskin hatlar, vs.) hem de frekansı yutucu malzeme ile kaplanır.Konumuza geri dönersek ufak bir kuş boyutunda olduğundan kullanılan radar frekansları da bunu kapsamadığından görmemektedir. radar frekansının değiştirilmesi zaten bir maddi külfet getirir, ayrıca uçaklar dışında bölgede uçan her bir kuşu görmek trafik kontrolörünün işini zorlaştırıp indireceği uçakların rotalarını hesaplamasını zorlaştırabilir. bahsi geçen model araçların kontrolü 2.4 ghz de yapılmakta, görüntü aktarımı da izin verilen 1.3 ghz bantlarında yapılmakta. bu frekanslar açık frekanslar, bunların tespiti de zor, 2.4 ghz i örnek alırsak çevrede 10binlerce wifi var, modem var. iletişim protokolü aynı olduğundan tespiti zor.Enerjisini de fosil yakıtlardan değil, pilden elde etmektedir. Lithium Polimer denilen bir pille uçuş sağlanmaktadır.İlla ki bir yöntemi vardır ama.Havacılık kuralları gereği havalimanlarının 5 mil yakınında 100 m. den yüksekte uçmak suçtur. Bu uçuşu bilinçli ya da bilinçsiz her ne koşulda olursa olsun gerçekleştiren de insan hayatını riske atmaktan ceza almalıdır.En büyük korkum ama, ülkemizde herşeyde olduğu gibi kurunun yanında yaşın da yanmasıdır. Güvenlik tedbirleri ve kanunlara uygun uçuş gerçekleştiren yıllarını vermiş modelcilerin bir ileri zekalı yüzünden yanması çok kötü olur.
Bu ülke bu manukyanlardan ne çekti arkadaş Eleman birçok yerde özür diledi sosyal platform vs. Tabi böyle büyük bi tehlikeden sonra özür dilese ne değişir ayrı mevzuda...