Gönderen Konu: ATATÜRK Havalimanında uçuş yapan ileri zekalı!  (Okunma sayısı 3838 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
ATATÜRK Havalimanında uçuş yapan ileri zekalı!
« : Ocak 19, 2015, 12:44:32 »
http://sozcu.com.tr/2015/gundem/ataturk-havalimaninda-skandal-guvenlik-acigi-714877/

Şımarık zenginin yediği halt ....

Bu hobi insan canını, sağlığını düşünmeyenlerden soyutlanmalı.

%95'i plastik diye savunmaya çalışıyor kendisini bir de cahil. o %95'i plastik araç insan gözünü çıkardığını, parmağını kopardığını, oluk oluk kan akmasına sebep olduğunu, araçların kaportasını göçerttiğini bilmiyormuş gibi bir de ne var demeye getiriyor ileri zeka! Bunlar sadece multirotor araçların yaptıkları. Model helikopterler yüzünden boyun omuru kırılarak ölen insanlar, helikopter palinin yüzüne gelmesi sonucu ölen insanlar.. Model uçakların kontrolden çıkması sonucu aracın ön camından girmesi sonucu yaralananlar.

Ama tüm bunlara rağmen hala bu hobiyi, bilgisizler, cahiller insanların üstünde, riskli alanlarda yapmaya devam ediyor. Bu elektronik aletlerin gps ten kopması sonucu kontrolden çıkıp kontrol edilemediği ve çok şiddetli bir biçimde düştüğü görüldü, anlatıldı. Bunun gibi ... (söylersem banlanacağım kelimeleri hakeden zatlar) yüzünden modelicilik hobisini sınırlar içinde, kanunlara uygun yapmaya çalışanları da yakacaklar.

Neresi tehlikeli diyenler, bu videoyu izleyin.

Bird Strike Jet Engine Test

Havacılıkta en tehlikeli kazaların/kırımların olduğu durumlar inişlerdir. İnişte olan bir uçağın motoruna girse/çekilse oluşacak katliamı siz düşünün.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Toyota Club Türkiye

ATATÜRK Havalimanında uçuş yapan ileri zekalı!
« : Ocak 19, 2015, 12:44:32 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corolla 1.33 Life / İnci beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22460
  • Model Yılı: '14
  • 1151 kere teşekkür etti
  • 735 kere teşekkür edildi
Ynt: ATATÜRK Havalimanında uçuş yapan ileri zekalı!
« Yanıtla #1 : Ocak 19, 2015, 12:53:41 »
Flynn önünden çekime başlamış. Tehlikeyi geçtim de sayesinde havaalanını havadan net şekilde gördüm. Bir ara ne giderdim Flynn AVM'ye balkonuna çıkıp inen ve kalkan uçakları izlemeye.
Daima Rock ve daima Erkin baba..!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: ATATÜRK Havalimanında uçuş yapan ileri zekalı!
« Yanıtla #2 : Ocak 19, 2015, 13:05:21 »
Bu haberi sabah okumuştum. Hava trafiğinin bu kadar yoğun olduğu yerde pes yani.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: ATATÜRK Havalimanında uçuş yapan ileri zekalı!
« Yanıtla #3 : Ocak 19, 2015, 13:06:45 »
radar ne işe yarıyor bu esnada?hava trafik kontrolörleri görmüyormu?? durum dahada vahim değilmi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: ATATÜRK Havalimanında uçuş yapan ileri zekalı!
« Yanıtla #4 : Ocak 19, 2015, 13:10:19 »
radar ne işe yarıyor bu esnada?hava trafik kontrolörleri görmüyormu?? durum dahada vahim değilmi?

Radarların frekansları belirli aralıktadır, böyle küçük bir aleti görmemesi normaldir. 1-2 kuş olduğu zaman da görmez zaten, kuş sürüsü olduğu zaman belirir. Böyle küçük aletleri görecek radar sistemi kurulursa uçan kuş da görülür
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: ATATÜRK Havalimanında uçuş yapan ileri zekalı!
« Yanıtla #5 : Ocak 19, 2015, 13:22:32 »
Radarların frekansları belirli aralıktadır, böyle küçük bir aleti görmemesi normaldir. 1-2 kuş olduğu zaman da görmez zaten, kuş sürüsü olduğu zaman belirir. Böyle küçük aletleri görecek radar sistemi kurulursa uçan kuş da görülür

çok mantıklı gelmedi...netice olarak bu alet uzaktan kumandalı olarak çalışıyorsa bir sinyal alışveirişi var demektir ve bu alet içerisinde mekanık ve elektronik malzeme içerdiği gibi enerjisinide fosil yakıtlardan elde etmektedir,hali ile kuş diyerek göz ardı etmek mntıklı gelmedi en azındna güvenli gelmedi bana.....en kötü ihtimalle radyoların AM bandına aldığımızda telsiz mikrofonlar,motorbisiklerve çevresel mekanikcihazların çalışmasınıcızırtı olarka hatta ve hatta eski fotoğraf makinelerinin flaşlarının şarj olduğu anı bile basit bir radyodan duyabliyortsak böylesi donanımlı bir makineninüstleik tehlike arz etmesiiçnihiç bir neden olmayacak bir makinenin radarlar yada güvenlik unsurları tarafından farkedilmemesi bir kuş benzetmesi mantıklı gelmedi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: ATATÜRK Havalimanında uçuş yapan ileri zekalı!
« Yanıtla #6 : Ocak 19, 2015, 13:33:09 »
çok mantıklı gelmedi...netice olarak bu alet uzaktan kumandalı olarak çalışıyorsa bir sinyal alışveirişi var demektir ve bu alet içerisinde mekanık ve elektronik malzeme içerdiği gibi enerjisinide fosil yakıtlardan elde etmektedir,hali ile kuş diyerek göz ardı etmek mntıklı gelmedi en azındna güvenli gelmedi bana.....en kötü ihtimalle radyoların AM bandına aldığımızda telsiz mikrofonlar,motorbisiklerve çevresel mekanikcihazların çalışmasınıcızırtı olarka hatta ve hatta eski fotoğraf makinelerinin flaşlarının şarj olduğu anı bile basit bir radyodan duyabliyortsak böylesi donanımlı bir makineninüstleik tehlike arz etmesiiçnihiç bir neden olmayacak bir makinenin radarlar yada güvenlik unsurları tarafından farkedilmemesi bir kuş benzetmesi mantıklı gelmedi.

Radarların çalışma mantığı şudur. Belirli bir frekans arasında merkezden çevreye yayın yapılır.Frekansın genliği cisimden büyükse frekans geri sapmaz yoluna devam eder, böylece gönderilen frekans geri gelmediği için bir şey görülmez ekranda. Fakat cisim frekansın genliğinden büyükse, cismin yüzeyine çarparak geri gelir ve o noktada bir şey olduğu görülür. Hayalet savaş uçaklarının görülmeme sebebi ise farklı teknolojide yatar. Uçakların sacları hem gelen frekansı geliş yönüne yansıtmayacak şekilde tasarlanır (f-35 tasarımı, keskin hatlar, vs.) hem de frekansı yutucu malzeme ile kaplanır.

Konumuza geri dönersek ufak bir kuş boyutunda olduğundan kullanılan radar frekansları da bunu kapsamadığından görmemektedir. radar frekansının değiştirilmesi zaten bir maddi külfet getirir, ayrıca uçaklar dışında bölgede uçan her bir kuşu görmek trafik kontrolörünün işini zorlaştırıp indireceği uçakların rotalarını hesaplamasını zorlaştırabilir.

bahsi geçen model araçların kontrolü 2.4 ghz de yapılmakta, görüntü aktarımı da izin verilen 1.3 ghz bantlarında yapılmakta. bu frekanslar açık frekanslar, bunların tespiti de zor, 2.4 ghz i örnek alırsak çevrede 10binlerce wifi var, modem var. iletişim protokolü aynı olduğundan tespiti zor.

Enerjisini de fosil yakıtlardan değil, pilden elde etmektedir. Lithium Polimer denilen bir pille uçuş sağlanmaktadır.

İlla ki bir yöntemi vardır ama.

Havacılık kuralları gereği havalimanlarının 5 mil yakınında 100 m. den yüksekte uçmak suçtur. Bu uçuşu bilinçli ya da bilinçsiz her ne koşulda olursa olsun gerçekleştiren de insan hayatını riske atmaktan ceza almalıdır.


En büyük korkum ama, ülkemizde herşeyde olduğu gibi kurunun yanında yaşın da yanmasıdır. Güvenlik tedbirleri ve kanunlara uygun uçuş gerçekleştiren yıllarını vermiş modelcilerin bir ileri zekalı yüzünden yanması çok kötü olur.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: ATATÜRK Havalimanında uçuş yapan ileri zekalı!
« Yanıtla #7 : Ocak 19, 2015, 14:02:59 »
 Zaten bir düzenleme yapılmış olması lazım belli irtifayı geçebilen modellerin kullanımı için ehliyet gerekliliği şeklinde.
 Radar algılamada yer şekilleri ve buna bağlı olarak irtifa da önemlidir.
 Diğer yandan, merkezi değil ancak hava alanı çevresine yüksek frekanslı radar cihazları konumlandırılabilir belki.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: ATATÜRK Havalimanında uçuş yapan ileri zekalı!
« Yanıtla #8 : Ocak 19, 2015, 14:51:40 »
ısmınde hayır yok kı Aspet M dıyen ısım mı olur. ya bu adam casus ıse ya bu adam o ucaga duzenek yapıp ıstedıgı ucagın yanına ındırıp patlatsa bence yapabılır cok profosyonel bı ucaga benzıyor baya bı yukselmıs. boyle profesyonel oyuncakları bence de ehlıyetlı kullanılmalı yoksa bı suru kaza olur
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: ATATÜRK Havalimanında uçuş yapan ileri zekalı!
« Yanıtla #9 : Ocak 19, 2015, 16:37:19 »
http://kokpit.aero/dhmi-dugmeye-basti[/

Alıntı
MADDE 17 ‒ (1) Hava Sahası Yönetimi’ne ilişkin politik kararları almak üzere, Genelkurmay Başkanlığı ve
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı arasında müştereken teşkil edilen Havacılık Üst Kurulu tarafından
üstlenilir.

http://web.shgm.gov.tr/documents/sivilhavacilik/files/mevzuat/sektorel/yonetmelikler/SHY-FUA.pdf

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: ATATÜRK Havalimanında uçuş yapan ileri zekalı!
« Yanıtla #10 : Ocak 20, 2015, 07:13:53 »
Bu ülke bu manukyanlardan ne çekti arkadaş :D

Eleman birçok yerde özür diledi sosyal platform vs. Tabi böyle büyük bi tehlikeden sonra özür dilese ne değişir ayrı mevzuda...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: ATATÜRK Havalimanında uçuş yapan ileri zekalı!
« Yanıtla #11 : Ocak 20, 2015, 10:53:03 »
Radarların çalışma mantığı şudur. Belirli bir frekans arasında merkezden çevreye yayın yapılır.Frekansın genliği cisimden büyükse frekans geri sapmaz yoluna devam eder, böylece gönderilen frekans geri gelmediği için bir şey görülmez ekranda. Fakat cisim frekansın genliğinden büyükse, cismin yüzeyine çarparak geri gelir ve o noktada bir şey olduğu görülür. Hayalet savaş uçaklarının görülmeme sebebi ise farklı teknolojide yatar. Uçakların sacları hem gelen frekansı geliş yönüne yansıtmayacak şekilde tasarlanır (f-35 tasarımı, keskin hatlar, vs.) hem de frekansı yutucu malzeme ile kaplanır.

Konumuza geri dönersek ufak bir kuş boyutunda olduğundan kullanılan radar frekansları da bunu kapsamadığından görmemektedir. radar frekansının değiştirilmesi zaten bir maddi külfet getirir, ayrıca uçaklar dışında bölgede uçan her bir kuşu görmek trafik kontrolörünün işini zorlaştırıp indireceği uçakların rotalarını hesaplamasını zorlaştırabilir.

bahsi geçen model araçların kontrolü 2.4 ghz de yapılmakta, görüntü aktarımı da izin verilen 1.3 ghz bantlarında yapılmakta. bu frekanslar açık frekanslar, bunların tespiti de zor, 2.4 ghz i örnek alırsak çevrede 10binlerce wifi var, modem var. iletişim protokolü aynı olduğundan tespiti zor.

Enerjisini de fosil yakıtlardan değil, pilden elde etmektedir. Lithium Polimer denilen bir pille uçuş sağlanmaktadır.

İlla ki bir yöntemi vardır ama.

Havacılık kuralları gereği havalimanlarının 5 mil yakınında 100 m. den yüksekte uçmak suçtur. Bu uçuşu bilinçli ya da bilinçsiz her ne koşulda olursa olsun gerçekleştiren de insan hayatını riske atmaktan ceza almalıdır.


En büyük korkum ama, ülkemizde herşeyde olduğu gibi kurunun yanında yaşın da yanmasıdır. Güvenlik tedbirleri ve kanunlara uygun uçuş gerçekleştiren yıllarını vermiş modelcilerin bir ileri zekalı yüzünden yanması çok kötü olur.


keşke radarın çalışma prensibini anlatmak için harcadığın vakti çözüm içni harcasaydın.kaldıki radarlarında nasıl çalıştığını gayet iyibildiğimi idda edeblirim.Bahsettiğim konunun GÜVENLİK olduğunun altını BİLEHARE çizerek yeniliyorum.Bu videodan sonra artık canlı bombaya gerek kalmadığının,artık istenilen yere istenildiği gibi rahatlıkla ulaşılabildiğinin resmidir.Çok biasit bir alet olmasına rağmen oldukca işlevsel olan bu aletleri biz pek çok çekimde FLYCAM olarak kullanıyoruz,ama art niyetli olunduğudna cameranın yanına küçük bir şişe  Hidrofluorik asit koysa ve onu en stratejik yere havadan inerek yerleştirse sonrasını düşiünmek için senryoya gerek kalmaz sanıyorum.Bahse konu olay güvenlik zaafını açığa çıkartmıştır,bu zaafıda zarar görmeden gidermek gerekir.Radarların belli irtifalardaki belli ölçülerdeki cisimleri göremiyorsa (sinyal çarpıp geri gelmiyorsa:)  :) :) ) bu açığın giderilmesi için çalışma yapılmalı.Mesela ışın kalkanı üzerinde yeniden durulablir.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 20, 2015, 10:53:25
Bu ülke bu manukyanlardan ne çekti arkadaş :D

Eleman birçok yerde özür diledi sosyal platform vs. Tabi böyle büyük bi tehlikeden sonra özür dilese ne değişir ayrı mevzuda...

:)) çektirdiklerine karşın ödüllendirildiler be ahmetim:))))