Gönderen Konu: E12'ye 17' lastik seçimi  (Okunma sayısı 4067 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye 17' lastik seçimi
« Yanıtla #20 : Ocak 21, 2015, 22:04:23 »
İki senedir kullanıyorum , orjınal ebata uyması için 215/40/17 kullanmak gerekiyor hatta ama ben 45 kullanıyorum , biraz gençlikten dolayı sert sürdüğüm için bu taban genişliğine ve ince yanağa ihtiyacım vardı arabanın esnememesi için . Ama spor yay kullanmadığım için konforu çokda fazla etkilemiyor :)


direksiyon tepkisi kendine gelmiştir eminim daha fazla yola tutunur ama herhalde benim içim geçmiş :) 12 cm yanakları beğenmiyorum bu sıra :)

Toyota Club Türkiye

Ynt: E12'ye 17' lastik seçimi
« Yanıtla #20 : Ocak 21, 2015, 22:04:23 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2005 corolla hb sol A/T SR
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 173000
  • Model Yılı: '05
  • 39 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye 17' lastik seçimi
« Yanıtla #21 : Ocak 21, 2015, 22:08:40 »
aurislerde 205/55/16 var fabrika çıkışlı 11.2 cm ye geliyor , benımkınde orjınalde 195/60 vardı  oda 11.7 cm yani 2 cm %30 falan sertleştiriyor ama yol tutuşundaki fark gerçekten çok değişiyor acil durumlarda frenlemede kaçmada çok daha hızlı ve güvenli oluyor :) tabi yakıtda %5-10 arası artıyor :/

direksiyon tepkisi kendine gelmiştir eminim daha fazla yola tutunur ama herhalde benim içim geçmiş :) 12 cm yanakları beğenmiyorum bu sıra :)
Makina Mühendisi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye 17' lastik seçimi
« Yanıtla #22 : Ocak 21, 2015, 22:11:40 »
yakıt neden artsın ?  @Burak Emre Bul (19588)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye 17' lastik seçimi
« Yanıtla #23 : Ocak 21, 2015, 22:14:08 »
yakıt neden artsın ?  @Burak Emre Bul (19588)
Taban genişliği arttığından dolayı lastiğin yere daha geniş tutunmasından dolayı lastiği döndğrmek dahada güçleşiyor. Bu da yakıtın artmasına sebep olur abi :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2005 corolla hb sol A/T SR
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 173000
  • Model Yılı: '05
  • 39 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye 17' lastik seçimi
« Yanıtla #24 : Ocak 21, 2015, 22:15:25 »
Yuvarlanma direnci artıyor lastiğin , benimkinde %2 oranında teker çapıda büyüdüğü için haliyle yakıt artıyor :)
Makina Mühendisi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye 17' lastik seçimi
« Yanıtla #25 : Ocak 21, 2015, 22:26:58 »
beyler hiç açısal hızı hesapladınız mı ?

lastikler değişse bile yeni jantlar ile teker çapı çok az büyümüş. biraz daha yavaş dönüyor. belki sürtünmeyi de azaltacaktır.  verimli lastikler kullanılırsa aradaki 1 cm nin bence bir önemi kalmaz.

sen fazla basıyorsun bence :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2005 corolla hb sol A/T SR
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 173000
  • Model Yılı: '05
  • 39 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye 17' lastik seçimi
« Yanıtla #26 : Ocak 21, 2015, 22:43:09 »
102 ile giderken tekerler 100le donuyor diyelim  :) bahsettiğim %2 bu zaten :) uzun yolda 80le cruıse'a aldığımda 6 litre yakabiliyor ama 80le yol biterse :)

beyler hiç açısal hızı hesapladınız mı ?

lastikler değişse bile yeni jantlar ile teker çapı çok az büyümüş. biraz daha yavaş dönüyor. belki sürtünmeyi de azaltacaktır.  verimli lastikler kullanılırsa aradaki 1 cm nin bence bir önemi kalmaz.

sen fazla basıyorsun bence :)
Makina Mühendisi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye 17' lastik seçimi
« Yanıtla #27 : Ocak 21, 2015, 22:54:59 »
cruise ile dayanamıyorsan ben öleyim :) az yakması için gaza az basmak değil akıllı davranmak gerek.

mesela tavsiyem 100km hızı geçme ama bayırda gazada fazla basma bırak hız 70 80 e düşsün. bayır aşağı giderken biraz hız alsın ama yine bayırda gaza az baski hız düşsün. hızı sabitlemeye çalışma. gaza sabit bas gör ne kadar yakıyor.

ben hala iddalıyım ki kullandığın iki lastik arasında dişe dokunur bir yakıt farkı olmayacak.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2005 corolla hb sol A/T SR
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 173000
  • Model Yılı: '05
  • 39 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye 17' lastik seçimi
« Yanıtla #28 : Ocak 22, 2015, 19:42:02 »
taban genişliği arttığı için yuvarlanma direnci her türlü artacaktır bu yüzden yakıt artıyor :) bende bu konuda iddaalıyım , diğer konularda size katılıyorum :)
Makina Mühendisi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No Stock+
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye 17' lastik seçimi
« Yanıtla #29 : Nisan 28, 2015, 23:54:11 »
Aynı kasa için lastik bakıyorum bende. Yeni bir konu açmak istemedim.

Ebat olarak orjinali 195/60/R15
Şu an üzerinde 215/40/R17 var.

Yeni bir takım lastik bakıyorum. Marka olarak orta halli diye düşündüğüm kumho ve falken var. Bu markalar için yorumlarınızı bekliyorum.
ikinci bir sorum.
215/40 da belli bir hızda yol dalgalanmasından araç sekince arkalar davlumbaza galiba sürtme yapıyor. Davlumbazlara ellemek istemiyorum. Bunun için ebat değişimine gidip 205/45/R17 orjinal yüksekliğinde veya yanak yükseltip 205/50/R17 de bakıyorum. Yanak 50 ye çıkınca lastik hesaplamada %3 gibi bir oranla karşılaşıyorum.

Şu anda spor yay yok. Stock olarak kullanmaktayım. Yakın zamanda vogtland 35mm yay takıp yine eski kıvamında aracı hem görünüm hemde viraj performansında bir nebze olsa bir iyileştirmeye tekrar gideceğim.

Sizce hangi ebatta lastik tercih edeyim?
Marka olarak kumho dan memnundum. Falken i de bu sezon için denemeyi düşünüyorum. Bu konuda da tavsiyelere açığım.
2005 Corolla 1.6 (2005 - 2018)
2013 Avensis 1.6 (2018 -         )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2005 corolla hb sol A/T SR
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 173000
  • Model Yılı: '05
  • 39 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye 17' lastik seçimi
« Yanıtla #30 : Mayıs 02, 2015, 03:50:30 »
Kumho için güzel şeyler duymuştum , e12 hb de arkalar bendede sürtüyor ama en üst limitte oluyor bu durum ancak yay atacaksanız sürtme yapmaması lazım , camurlugun iç kısımlarını traşlatabilirsiniz içeriye doğru . Ancak maddi durumunuza bağlı olarak ben GoodYear Eagle F1 aldım , eski lastiklerime veya diğer araçlara kıyasla mükemmel bir yol tutuşu sağlıyor her türlü yolda özellikle ıslak yolda en iyi lastik diyebilirim 10.000 km yaptım yağmurlu karlı yollarda bir kere bile araç altımdan kaymadı çok güven veren kaliteli bir lastik yani ancak ebatın % olarak küçülmesi daha iyi olduğu için 205/45/17 tavsiye ederim size daha memnun kalırsınız performanstan , umarım yardımcı olabilmişimdir
Makina Mühendisi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No Stock+
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: E12'ye 17' lastik seçimi
« Yanıtla #31 : Mayıs 02, 2015, 16:20:51 »
Tıraşlatmak pek işime gelmeyen bir durum aslında. O yüzden tabanda 10mm lik küçülmeye gideyim diye düşündüm.

Yayları taktirincada değişen olmaz ki sürtme bakımından. Şöyle ki kamber verilmediği için.

Dün yayları taktırdım. Arkada iki kişi oturunca yine lastik ufaktan bir hırtlık yapıyor. :)

Viraj vs performansı için evet yanak daha az esneyecegi için tepki daha olumlu olacaktır. 50 yanak olursa bu sefer yaklaşık 22mm kadar ebatta büyüme olacağı için daha fazla yorulma olacaktır. 45 yanak tercihinde bulunayım. Birde ben sürekli performansa dayalı kullanmıyorum.

Good year dan ben efficient grip aldığımda soğumuştum. Potenza vs gibi lastikler benim için üst seviye gibi oluyor. Çin malı marka seviyelerine de düşmek riski artırır. O yüzden kumho ve falken gibi markalar tercihlerimde.
Tavsiyeniz için teşekkür ederim.
2005 Corolla 1.6 (2005 - 2018)
2013 Avensis 1.6 (2018 -         )