Gönderen Konu: Trafik Cezaları üzerine olası fikirler.  (Okunma sayısı 1316 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Trafik Cezaları üzerine olası fikirler.
« : Ocak 05, 2015, 13:37:10 »
 Selam arkadaşlar, bildiğiniz gibi her ülkenin kendine özel bir Karayolları Trafik Kanunu vardır ve buna göre trafik bir çok yönden düzenlenir, kontrol edilir ve gerekirse kuralları ihlal edenlere cezai işlem uygulanır. Bu kanunun amacı trafiği düzenlemek ve onu paylaşanların hem fiziki hem ruhsal sağlığını korumak olsa gerek. Peki bu konuda olumlu ya da olumsuz eleştirel yaklaşımlarınız var mı?

 Mesele bence;
 Trafik Kanunu toplum değiştikçe gelişen ve yeniye uyarlanan bir yapıdadır. Buna örnek hız sınırları verilebilir. Keza eskiden Kırmızıdan sonra sarı ve sonra yeşil ışık yanarken artık bu sıralamada sarı ışık ortadan kalkmış görünüyor. Diğer yandan kameralı vb kontroller de artmış durumda.
 Ancak her hata yapanın aynı şekilde değerlendirilmesi ve direk cezai işleme tabi tutulması bence sürücüleri kurallara daha bağlı hale getirmez. Bunun ile ilgili bazı istatistiki çalışmalar da mevcuttu.
 Ayrıca gelir seviyesine göre ayrımı olmayan trafik cezalarının da caydırıcı etkisi cezaların eşitliği ilkesi ile tezat oluşturur.
 Diğer taraftan; örneğin kırmızıda geçen bir sürücü diğer sürücü, yolcu ve yayaların sağlığını tehlikeye atmaktadır ancak o sürücüye cezai işlem sonucu ödeme hazineye girdi olmaktadır. Tabi ki de hazine yine o ülke vatandaşları için vardır ancak gerçekte o cezadan elde edilen gelirin trafik ile ilgili ve insanları koruyucu işlemlere fon oluşturması gerekmez mi?

Toyota Club Türkiye

Trafik Cezaları üzerine olası fikirler.
« : Ocak 05, 2015, 13:37:10 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 75 kere teşekkür etti
  • 161 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik Cezaları üzerine olası fikirler.
« Yanıtla #1 : Ocak 05, 2015, 14:20:38 »
Dünya üzerinde birbirinden farklı yüzlerce uygulama var. Bu konular için kafa yormuş, yoran profesyonel insanlar var. Bana göre bir cezanın görevi aktif değil pasif olarak daha önemli. Eğer sen İskoçya'da olduğu gibi kırmızı ışıkta geçene hapis cezası verirsen, bir müddet sonra kimse kırmızıda geçmez ya da Amerika'nın bazı eyaletlerinde olduğu gibi bahsi geçen cezanın bir defaya mahsus değil, dolaylı olarak da sürücüye etkisini çoğaltırsan; örneğin ülkemize uyarlarsak, MTV miktarını, kasko bedelini, trafik sigorta ücretini artırmak gibi, yine bunda da zamanla sonuç elde etmeye başlarsın. Cezanın caydırıcılığı ilk etken olmalı. Maddi durumu iyi biri akan trafikte sonunu düşünmeden kasıtlı spin atıp, sonrasında komik bir meblağ ödeyerek yoluna devam etmemeli. (Bkz: harun taştan ) Ve söylemeye gerek duymadığım eğitim konusu.... Anaokulundan itibaren trafik eğitimi uygun şekilde verilmeli. Şu an var mı bilmiyorum ama benim aldığım gibi fen bilgisi hocasının girdiği derslerden değil, profesyonel olarak bu işi yapan insanların verdiği, geleceğe dönük eğitimler verilmeli. Mevzuat, regülasyon ise işin başka bir boyutu. Burada seçilenlerin, yani toplumun kanaati ön plana çıkıyor ve bu konuda iyi olduğumuz söylenemez. İlk aklıma gelen naçizane düşünceler böyle.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik Cezaları üzerine olası fikirler.
« Yanıtla #2 : Ocak 05, 2015, 15:14:17 »
Antalyada, Kırmızıdan yeşile direkt geçmiyor, Sarının içinde geri sayım var ve sırası geldiğinde yanıyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik Cezaları üzerine olası fikirler.
« Yanıtla #3 : Ocak 05, 2015, 15:28:06 »
Antalyada, Kırmızıdan yeşile direkt geçmiyor, Sarının içinde geri sayım var ve sırası geldiğinde yanıyor.
Orada bazı ışıklarda Yeşil var mıydı? :islik: 100 küsur saniyeler bekleten ışıklar var bazı dört yol ağızlarında orada.
 Zaten aynı ülkede bazı şehirlerde sarının kullanılması, bazılarında olmaması, bazılarında yeşilin yanıp sönmeye başlaması, bazılarında yeşilden sarıya geçmesi vs bence düzensizlik oluşturuyor. Tek tip olmalı ve merkezi yerlerde ışıklarda saniye de olmalı. Hatta ileride araçlar ile koordine olmalı ve ışık kırmızıya dönecek ise araç içinde radyodan ya da i-trafik uygulamasından sürücü durması yönünde bilgilendirilmeli. Ambulanslarda da böylece ışıklar ona göre daha rahat ayarlanabilir.