Gönderen Konu: Problem Akü'demi?  (Okunma sayısı 1268 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hayat TOYOTA'lıya güzel
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120
  • Model Yılı: '00
  • 78 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Problem Akü'demi?
« : Ocak 05, 2015, 09:49:47 »
Herkese İyi Günler...
2005 Terra-HB bi aracım var... Gece sürüşlerinde farlar açıkken, cam otomatiğini çalıştırdığımda farlarda enerji kaybı ve ışığında azalma gözlemliyorum..
Sebebi akü mü yoksa başka bir sıkıntı mı var...
Bunu rölentide çalışırken gaza bastığımda tam tersi far ışığında artma görüyorum.

Teşekkür Ederim...
1-1996 XEİ Corolla (150.000-190.000)
2-2005 1.6 Terra HB Corolla (100.000-135.000)
3-2000 1.6 Terra Corolla (120.000-Halen Kullanımda)

Toyota Club Türkiye

Problem Akü'demi?
« : Ocak 05, 2015, 09:49:47 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Problem Akü'demi?
« Yanıtla #1 : Ocak 05, 2015, 10:27:37 »
Akünüzü ölçtürün.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Problem Akü'demi?
« Yanıtla #2 : Ocak 05, 2015, 10:41:51 »
Farlar açıkken sisteme başka bir elektrik çeken yük yüklerseniz diğer ışıklandırmalarda da bir azalma olması  gayet normal bir durumdur ancak, voltajdaki düşüş motorun çalışma süresini uzatırcasına marş süresini de artırıyorsa akü tabanlı sorun yaşamakta olduğunuz anlaşılır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hayat TOYOTA'lıya güzel
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120
  • Model Yılı: '00
  • 78 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Problem Akü'demi?
« Yanıtla #3 : Ocak 05, 2015, 10:57:50 »
marş süresini arttırmıyor.. sadece o anlık bir düşüş var.. normal demek ki..
teşekkür ederim...
1-1996 XEİ Corolla (150.000-190.000)
2-2005 1.6 Terra HB Corolla (100.000-135.000)
3-2000 1.6 Terra Corolla (120.000-Halen Kullanımda)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 290000
  • Model Yılı: '06
  • 10 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Problem Akü'demi?
« Yanıtla #4 : Ocak 06, 2015, 13:14:21 »
Aynı sorun bende de var. 2006 hb terra dizel. bende aküden diye düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hayat TOYOTA'lıya güzel
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120
  • Model Yılı: '00
  • 78 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Problem Akü'demi?
« Yanıtla #5 : Ocak 06, 2015, 16:50:25 »
Aynı sorun bende de var. 2006 hb terra dizel. bende aküden diye düşünüyorum.

Bünyamin bey denilene göre normalmiş...

Bundan bi önceki aracım da 1996 model efsane kasa corollaydı.. onda da aynı sıkıntı vardı.. aküyü değişmeme rağmen devam etmişti..
bende önemsememiştim...
1-1996 XEİ Corolla (150.000-190.000)
2-2005 1.6 Terra HB Corolla (100.000-135.000)
3-2000 1.6 Terra Corolla (120.000-Halen Kullanımda)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: -
  • 36 kere teşekkür etti
  • 69 kere teşekkür edildi
Ynt: Problem Akü'demi?
« Yanıtla #6 : Ocak 07, 2015, 13:05:52 »
Benim araçta da oluyor. Mesela havalandırmayı sıfırdayken birden 4 e getirince far parlaklığında çok hafif azalma oluyor sonra eski haline dönüyor hemen. Kardeşimin aracında (Skoda Fabia) ise araç rolantide iken durduğum yerde direksiyonu çevirdiğim zaman far parlaklığında azalma oluyor. Demem o ki bizim kullandığımız akülerin kapasitesi sanki biraz sınırdaymış gibi. Yani aküden biraz fazla akım istediğimiz zaman (cam motorlarını çalıştırmak, havalandırma fanını çalıştırmak, klima kompresörünün çalışması, cam rezistansının çalışması, sis farları, vb) akımda dalgalanmalar oluyor.

Konuyla direkt olarak ilgisi yok ama bir de şöyle bir durumla da karşılaştım; bir kaç sene önce DC-AC invertör almıştım aracım için. Bu çakmak yuvasına takıp 220V şebeke gerilimi üreten ve normal monofaze priz yuvası olanlardan. Bursa-İstanbul arası gece yolculuğu yapacaktım. O zaman yanımda usb şarj cihazım olmadığı için yolculuğa başlamadan önce onu takıp yol boyunca telefonumu şarj etmiştim. Yolculuk sırasında vitesi boşa aldığımda far parlaklığının farkedilir derecede azaldığını, gaza basıp devir yükselttiğimde ise parlaklığın arttığını gözlemlemiştim. Ayrıca yolculuk sonunda yaptığım yakıt tüketim hesabında da gördüm ki neredeyse sanki şehir içinde sürmüşüm gibi bir sonuca ulaştım. Aküyü aşırı derecede sömüren bir cihaz. Aküye çok yük bindiği için şarj dinamosuna yük binecek. Şarj dinamosu da motora yüklenecek ve dolayısıyla yakıt sarfiyatımız artacak (bilen arkadaşlar beni doğrulasın lütfen yanlış biliyor olabilirim). Bu sebeple zaten aküye bindirdiğimiz yük belirli bir değeri geçtiğinde (akü kapasitesine göre değişir) yakıt sarfiyatı artıyor. Çoğu kişi bu konuda sanırım yanlış bilgiye sahip. Araç çalışırken harcadığımız elektriğin yakıt sarfiyatını etkilediğini çoğu sürücü bilmiyor. Geçen gün şirket aracım üzerinde kuzenime bu durumu göstermek için bir deney yaptım. Şirket aracım olan 2014 Focus dizel ile bir yerden eve geldim. Aracı parkettim ve motoru durdurmadım. Elektrik tüketen her şeyi kapattım. Yol bilgisayarını açtım ve anlık yakıt sarfiyatını lt/saat cinsinden gösterdim. 0,3 lt/saat idi. Teker teker bir şeyleri açmaya/çalıştırmaya başladım. Önce farları açtım ve bir değişim olmadı. Sonra ön ve arka sis farlarını açtım ve 0,4 e çıktı. Sonra radyoyu açtım değişim olmadı. Sesi yükselttiğimde 0,4-0,5 arası oynamaya başladı. Derken havalandırmayı son ayarda açtım ve 0,7 oldu. Klima butonuna bastığım anda ise 0,9-1,0 arası oynamaya başladı. Zaten motor devirinde de dalgalanmalar oluyordu bir şeyleri açmaya başlayınca.
'93 W124 M111