Gönderen Konu: İlk çalıştırmada ortaya çıkan sorunlar...  (Okunma sayısı 1761 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '12
  • 12 kere teşekkür etti
İlk çalıştırmada ortaya çıkan sorunlar...
« : Ocak 04, 2015, 23:31:05 »
Ankara'da ikamet ediyorum.
1995 model gli otomatik corolla sahibiyim.
1. Sorun: Arabayı sabah ilk çalıştırırken motor stop ediyor. Gaz takviyesi yapıp ayağımı  gazdan çektiğimde problem kalmıyor. Ancak yağ göstergesi 3 saniye felan yanıyor. Sonrasında sönüyor. Normal de gaz vermeme gerek kalmadan çalışması gerekmez mi? Problem ne olabilir acaba?
2. Sorun: Yine sabah ilk çalıştırdığımda direksiyonu çevirip fren pedalına basarken acayip bir gıcırtı sesi geliyor. Hatta bu sorun motor sıcakken de bazen oluyor. normalde yok ama direksiyon devreye girdiğinde ortaya çıkıyor. Problem ne olabilir? Bu sorunları yaşayan ve çözen abilerim ve arkadaşlarım varsa ve yardımcı olabilirlerse  sevinirim.
Herkse çok teşekkürler, İyi Forumlar.

Toyota Club Türkiye

İlk çalıştırmada ortaya çıkan sorunlar...
« : Ocak 04, 2015, 23:31:05 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk çalıştırmada ortaya çıkan sorunlar...
« Yanıtla #1 : Ocak 04, 2015, 23:38:58 »
öncelikle servisten buji alıp değiştirin sonrada kayışları değiştirt.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 301700
  • Model Yılı: '07
  • 73 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk çalıştırmada ortaya çıkan sorunlar...
« Yanıtla #2 : Ocak 05, 2015, 11:24:46 »
yağ basıncı ile alakalı olabilir ?
please seat belts

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 273000
  • Model Yılı: '96
  • 49 kere teşekkür etti
  • 42 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk çalıştırmada ortaya çıkan sorunlar...
« Yanıtla #3 : Ocak 05, 2015, 11:27:32 »
aynı sorunlar bende de mevcut idi. dediğiniz gibi, ilk marşa basmamda araba hemen çalışıyordu ama arabayı çalıştırırken gaza hiç dokunmazsam stop ediyordu. ancak iki üç saniye kadar deviri 1700 lerde tutacak kadar  gaza basıp bıraktığımda stop etmiyordu. bunu da sadece kışın yapıyordu. ılık ve sıcak havalarda yapmıyordu.
bu soruna gene bu sitedeki üstadların önerisiyle çözüm buldum.
hemen aktarayım.
kontağı açıp marş basmadan 7-8 saniye bekliyorum. bu bekleme sırasında da 1 kere köküne gaz pedalına basıp bırakıyorum. ve stop etmeden çalışıyor tek marşta.
 
yağ lambası ile ilgili de aynı sorunum vardı. toyota servisten 25 TL ye orjinal yağ filtresi alıp değiştirttim ve o sorunum da anında çözülmüştü.
çıkarım senle her yola... 96 corolla SW 1,6 xei
ahmet - 1980 / samsun
Arh+

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk çalıştırmada ortaya çıkan sorunlar...
« Yanıtla #4 : Ocak 05, 2015, 11:40:58 »
Motor yağı viskozitesi?

Direksiyon hidroliği hiç değiştimi?

Z rotları veya amortisör kule rulmanları ne durumda?

Oksijen sensörü sağlammı?

Atilla bey'in dediği gibi, yetkilide buji değişimi yapın, bu vesileyle birde check-up yaptırırsınız.

Eğer LPG var ise konu tamamen değişir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '12
  • 12 kere teşekkür etti
Ynt: İlk çalıştırmada ortaya çıkan sorunlar...
« Yanıtla #5 : Ocak 05, 2015, 19:29:15 »
öncelikle servisten buji alıp değiştirin sonrada kayışları değiştirt.
Öncelikle teşekkür ederim,
Hafta sonu ustaya gösterdim bu sorunları, bujilere baktı bujiler yeni değişmiş, demir ince bir paletle bujiler arasındaki mesafeyi biraz açtı. Daha kolay ateşleme yapacağını söyledi.  Ama sorun değişmedi. Orjinal buji olursa sorun ortadan kalkar mı acaba?

Mesaj Birleştirildi: Ocak 05, 2015, 19:32:21
aynı sorunlar bende de mevcut idi. dediğiniz gibi, ilk marşa basmamda araba hemen çalışıyordu ama arabayı çalıştırırken gaza hiç dokunmazsam stop ediyordu. ancak iki üç saniye kadar deviri 1700 lerde tutacak kadar  gaza basıp bıraktığımda stop etmiyordu. bunu da sadece kışın yapıyordu. ılık ve sıcak havalarda yapmıyordu.
bu soruna gene bu sitedeki üstadların önerisiyle çözüm buldum.
hemen aktarayım.
kontağı açıp marş basmadan 7-8 saniye bekliyorum. bu bekleme sırasında da 1 kere köküne gaz pedalına basıp bırakıyorum. ve stop etmeden çalışıyor tek marşta.
 
yağ lambası ile ilgili de aynı sorunum vardı. toyota servisten 25 TL ye orjinal yağ filtresi alıp değiştirttim ve o sorunum da anında çözülmüştü.
Evet aynı sorun bende yarın deneyeceğim, sonucunu yazarım.
Yağ filtresini serviste değiştirteyim. İnşallah işe yarar. Teşekkürler.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 05, 2015, 19:35:01
Motor yağı viskozitesi?

Direksiyon hidroliği hiç değiştimi?

Z rotları veya amortisör kule rulmanları ne durumda?

Oksijen sensörü sağlammı?

Atilla bey'in dediği gibi, yetkilide buji değişimi yapın, bu vesileyle birde check-up yaptırırsınız.

Eğer LPG var ise konu tamamen değişir.
Tekin bey, Teşekkürler.
Araç konusunda cok yeniyim. Alalı daha bir ay oldu.
O yüzden sorularınızı yanıtlayamayacağım.
Araç lpg li, bu başka bir soruna mı işaret eder?

Mesaj Birleştirildi: Ocak 06, 2015, 19:26:54
Ahmet bey dediğiniz gibi yaptım. Kontağı açtım 7-8 saniyeden uzun bekledim ve gaz pedalına sonuna kadar bastım. Sonrasında çalıştırmayı denedim ama yine sonuç hüsran marş almadı ve stop etti. Sonrasında tekrar gaz pedalı yardımı ile denedim çalıştı. Sizin araç lpg li miydi? acaba lpg olduğu için mi böyle bir sorun oluyor?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 273000
  • Model Yılı: '96
  • 49 kere teşekkür etti
  • 42 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk çalıştırmada ortaya çıkan sorunlar...
« Yanıtla #6 : Ocak 07, 2015, 09:36:54 »

Ahmet bey dediğiniz gibi yaptım. Kontağı açtım 7-8 saniyeden uzun bekledim ve gaz pedalına sonuna kadar bastım. Sonrasında çalıştırmayı denedim ama yine sonuç hüsran marş almadı ve stop etti. Sonrasında tekrar gaz pedalı yardımı ile denedim çalıştı. Sizin araç lpg li miydi? acaba lpg olduğu için mi böyle bir sorun oluyor?

evet yusuf bey. benim araç da lpg li ama ilk çalışmada benzinde çalışıyor. araba çalıştıktan sonra ilk gaza bastığım anda zaman tüpe geçiyor.
benzinde de aynı sıkıntıyı yapıyormu arabanız? şunu denediniz mi mesela: akşam arabayı stop etmeden 10 saniye kadar önce benzine alın, araç benzinde iken 1-2 kere gaza basıp öyle stop edin. böylece yakıt sisteminde benzin kalmış olması belki sabah çalışmasına yarddımcı olur.  bir de böyle deneyin. bunun da faydasını görmüştüm ben diğer yöntemden önce... 
çıkarım senle her yola... 96 corolla SW 1,6 xei
ahmet - 1980 / samsun
Arh+

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: İlk çalıştırmada ortaya çıkan sorunlar...
« Yanıtla #7 : Ocak 07, 2015, 10:05:55 »
Bahsi geçen ilk sorun ilk çalıştırmada ki stop durumu çok yüksek ihtimal araç lpg li ise ondan kaynaklı aracınızı 1 hafta kadar benzinde kullanın ondan sonra tekrar deneyin. Eğer araç zaten benzinli ise ve de gene bu sorunu yapıyor ise aracın kelebek boğazını ve rölanti ayar sistemini temizletin .

Yağ lambasının geç sönmesinin sebepleri yag filitreniz orijinal olmayabilir- bende ankarada yaşayna biri olarak gece -7-8 de yag iyice katılacağından kalın vizkositeli yağlarda 2-3 saniye geç sönebilir 5/30 tam sentetik yag kullanırsanız bu durumu aşarsınız .Direksiyon hareketlerindeki cıkleme sesi ae101 kasalarda direksiyon sisteminin pompası ayrı bir ufak kayışla çalışır bu kayış soğukta serleşir sıcakta gevşer kalitesinden ötürü kayışınız gevşek ise direksiyon hareketlerinde kaçırma sesi gelir


bu yazdıklarınızın hepsini yaşamış biri olarak size bildiklerimi aktardım
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '12
  • 12 kere teşekkür etti
Ynt: İlk çalıştırmada ortaya çıkan sorunlar...
« Yanıtla #8 : Ocak 08, 2015, 19:39:20 »
Bahsi geçen ilk sorun ilk çalıştırmada ki stop durumu çok yüksek ihtimal araç lpg li ise ondan kaynaklı aracınızı 1 hafta kadar benzinde kullanın ondan sonra tekrar deneyin. Eğer araç zaten benzinli ise ve de gene bu sorunu yapıyor ise aracın kelebek boğazını ve rölanti ayar sistemini temizletin .

Yağ lambasının geç sönmesinin sebepleri yag filitreniz orijinal olmayabilir- bende ankarada yaşayna biri olarak gece -7-8 de yag iyice katılacağından kalın vizkositeli yağlarda 2-3 saniye geç sönebilir 5/30 tam sentetik yag kullanırsanız bu durumu aşarsınız .Direksiyon hareketlerindeki cıkleme sesi ae101 kasalarda direksiyon sisteminin pompası ayrı bir ufak kayışla çalışır bu kayış soğukta serleşir sıcakta gevşer kalitesinden ötürü kayışınız gevşek ise direksiyon hareketlerinde kaçırma sesi gelir


bu yazdıklarınızın hepsini yaşamış biri olarak size bildiklerimi aktardım
Teşekkürler Yücel bey,
Dün aracı çalıştırmamıştım, Bu sabah da hastaneye gitmek için aracı çalıştırmak istedim ama başarılı olamadım. :)
araç gaz yardımı ile dahi marş almadı. Akü boşalmış olabilir diye düşündüm, Forumda biri paylaşmıştı, araç iç ışığını açın sonra marşa başın, ışık sönerse akü boşalmıştır diye. Ki öyle de oldu. Usta çağırdık, takviye yaptırdık çalıştı.
İşim bitince aküyü bir ölçtüreyim dedim, girdim bir akücüye ölçtürdüm. Sonuç:
Voltaj :13.42V
Marş gücü : 37%
Akü : değiştirin
bir ufak kağıt verdi. Akü değişmesi lazım dedi. Kaç para dedim, 165tl gibi bir fiyat söyledi, markası mutlu, dar akü olduğu için pahalıymış.
Nasıl bir akü almalıyım bu araç için?
Fiyat normal mi?
Ankara da nereden alınır?
Çok teşekkürler...
bir de, acaba sabahları marş basmaması akü zayıf olduğu için olabilir mi diye düşündüm.