Gönderen Konu: Sorun Aküde mi?  (Okunma sayısı 1369 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hayat TOYOTA'lıya güzel
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120
  • Model Yılı: '00
  • 78 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Sorun Aküde mi?
« : Aralık 31, 2014, 11:11:54 »
Herkese kazasız, belasız günler...
Aracım Corolla 2005 1.6 Terra HB... Aracı alalı 2 hafta oldu...

Gece sürüşlerinde, farlarım açıkken cam açıp kapattığımda farlarda gözle görülür bir enerji kaybı, farların ışığında azalma görüyorum. Nedeni ne olabilir? Aküden mi kaynaklanıyor?

Paylaşımda bulunan arkadaşlara teşekkürler...
1-1996 XEİ Corolla (150.000-190.000)
2-2005 1.6 Terra HB Corolla (100.000-135.000)
3-2000 1.6 Terra Corolla (120.000-Halen Kullanımda)

Toyota Club Türkiye

Sorun Aküde mi?
« : Aralık 31, 2014, 11:11:54 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorun Aküde mi?
« Yanıtla #1 : Ocak 01, 2015, 01:22:16 »
Aracınız rahat bir şekilde marş yapıp çalışıyorsa akünüzde sorun yoktur.Aynı sorun bende de oluyor çünki  Mesala farlar açıkken kalorifer fanını 4 kademeye getirdiğinizde de çok belirgin farlar kısılıyor.Camları auto modunda bir defa dokunup kapattığınızda sona dayanıp zorlandığı anda devre dışı kalıyor bunu elektronik devre motor zorlanıp yüksek akım çektiği zaman anlayabiliyor yüksek akım çektiği içinde farlarda bir miktar kısa süreliğine voltaj düşebiliyor.Hatta aracınıza ses sistemi yaparsanız gece yola çıktığınzda kısa hüzmeli farlar açıkken bas vurduğu zaman karşıdakiler sizi sellektör yaptığınızı bile zannediyor.Benim aküm 1 yıllık mutlu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorun Aküde mi?
« Yanıtla #2 : Ocak 01, 2015, 02:11:04 »
bakınız burda marş hiç basmıyor. farlarıda açık bırakmadıysanız problem yoktur. ama dediğiniz durumun sebebi bence zamandan kaynaklanıyor. kulllanıldıkça eskiyor sistemler


http://youtu.be/8RcaVWWwDoA
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorun Aküde mi?
« Yanıtla #3 : Ocak 01, 2015, 04:02:40 »
Aracınızı calistirdiginizda zorlanmiyorsa aküde sikinti yoktur. Bence Şarj dinamosunu ölçtürün
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 215000
  • Model Yılı: '93
  • 5 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorun Aküde mi?
« Yanıtla #4 : Ocak 04, 2015, 23:25:35 »
selamlar konyadan arkadaşım sisteminde sorun yok cünki genel de her aracta olabilir yeni model araclarda yok sa onu bilmiyorum çünkü şimdiye kadar olan araclarda  ampüller 14 volt olarak üretilir sebebi ise arac calışırken 14.5 volta kadar ulaşa bilmesidir normalde akü 12 volt ampüllerde 12 yazar ama 14 dür arac calışırken voltaj 14 de cıkar far ve diğer donanımların calışması ile voltaj 12 ye kadar düşer aradaki 2 volt lu fark far işiğinda kısılmalara neden olur . cekilen akım alternatörün ürettiği elektiriği gecin ce akü voltajına düşer olay bu  YARDIMCI OLABİLDİYSEM  NE MUTLU .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 28000
  • Model Yılı: '12
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorun Aküde mi?
« Yanıtla #5 : Ocak 04, 2015, 23:46:45 »
Yeni araçlardada aynı sizin anlattığınız şekilde güç kaybı oluşabiliyor Bazen gece bende deniyorum far açıkken cam kapalıyken  zorluyorum ışık şiddeti azalıyor. herhangi bir sorun değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '11
  • 21 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorun Aküde mi?
« Yanıtla #6 : Ocak 05, 2015, 15:47:09 »
Benim düşüncem şarj dinamosunda sorun var gibi gözüküyor ama yinede baktırın....
Valvematic over 4000 rpm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hayat TOYOTA'lıya güzel
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120
  • Model Yılı: '00
  • 78 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Sorun Aküde mi?
« Yanıtla #7 : Ocak 06, 2015, 16:57:32 »
herkese teşekkürler anladığım kadarıyla bi sıkıntı yok...
yolum elektrikçiye düşerse şarj dinomosuna baktırmayı düşünüyorum..

çünkü aynı sıkıntı bundan önceki aracımda da vardı (1996 corolla) aküsünü değişmeme rağmen devam etmişti...
1-1996 XEİ Corolla (150.000-190.000)
2-2005 1.6 Terra HB Corolla (100.000-135.000)
3-2000 1.6 Terra Corolla (120.000-Halen Kullanımda)