Gönderen Konu: Havayastığına Direnç Konulması ve Tespiti  (Okunma sayısı 15076 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '09
  • 82 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Havayastığına Direnç Konulması ve Tespiti
« : Aralık 27, 2014, 21:45:09 »
Arkadaşlar biliyorsunuzdur, kazalı araçların veya arızalı hava yastıklarının onarımında direnç takılarak yada konularak arıza ışığı söndürülüyor ancak hava yastıkları çalışmıyor devre dışı kalıyor.Servislerde araçları bilgisayara bağlayarak böyle bir sorun varsa belli oluyor diye biliyordum ancak servis müdürü ve görevli personel bilgisayara bağlayarak direnç olup olmadığının anlaşılmasının mümkün olmadığını,bunu anlamak için aracın tüm elektronik ve hava yastığı tesisatının incelenmesi gerektiğini söylediler aklım karıştı.

Bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar var mı? Servise gittiğimizde araç bilgisayara bağlandığında bile bu sorun algılanamıyorsa yapmamız gereken nedir?İkinci el araç alacak olan arkadaşlar için aydınlatıcı olacağı düşüncesindeyim.Şimdiden teşekkürler...  :)
2007 Model Avensis 1.6 Elegant
1998 Model Corolla 1.6 Special GLİ
1998 Model Corolla 1.6 XEİ
2009 Model 1.6 E14 Corolla Elegant

Toyota Club Türkiye

Havayastığına Direnç Konulması ve Tespiti
« : Aralık 27, 2014, 21:45:09 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Havayastığına Direnç Konulması ve Tespiti
« Yanıtla #1 : Aralık 27, 2014, 21:50:08 »
Servis müdürü dogru söylemiş.
Görsel kontrol ike ancak anlaşılır. Zaten direnç takmaktaki amaçta devrenin tamamlandıgının kontrolü için.
Devre kontrolü tam oldugundan bilgisayarın ankaması imkansız.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Havayastığına Direnç Konulması ve Tespiti
« Yanıtla #2 : Aralık 27, 2014, 21:52:59 »
Hava yastıkları şişerken bulundukları yeri parçalayarak dışarı çıkarlar.

Şişmiş kumaş balonu yerine geri tıksanız veya kesip atsanız dahi parçalanan torpido, direksiyon, tavan köşeleri veya direksiyon altı diz bölgesini tamir edemezsiniz.

Bunlar ancak hava yastıkları yenilendiğinde beraber düzelen şeylerdir.

2. el araç alırken, bu konuda korkacağınız bir şey olduğunu sanmıyorum.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Havayastığına Direnç Konulması ve Tespiti
« Yanıtla #3 : Aralık 27, 2014, 22:02:20 »
Tekin abi,
Hava yastıgının açılırken yırttıgı plastikleri kaynak yapıp sonrasındada boyayarak hiçbir şey yokmuş gibi satanlarıda çok gördüm.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Havayastığına Direnç Konulması ve Tespiti
« Yanıtla #4 : Aralık 27, 2014, 22:11:03 »
İkinci el olarak satılan hava yastıklarının bir çoğunun çalıntı olduğunu da unutmamak lazım.
  1 - 2 pert araba alıp tamirat aşamasına şahitlik etmişliğim var. Hava yastıkları açtığı zaman abs nin açmasını sağlayan beyin emniyet kemerlerini de  kitliyor ve hava yastıkları ,  kontrol beyni ile beraber emniyet kemerlerinin de değişmesi gerekiyor. Gel gelelim bu beyne direnç takıp sistem çalışıyor izlenimi veriyorlar.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '09
  • 82 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: Havayastığına Direnç Konulması ve Tespiti
« Yanıtla #5 : Aralık 28, 2014, 14:12:17 »
Servis müdürü dogru söylemiş.
Görsel kontrol ike ancak anlaşılır. Zaten direnç takmaktaki amaçta devrenin tamamlandıgının kontrolü için.
Devre kontrolü tam oldugundan bilgisayarın ankaması imkansız.

Ahmet abi o zaman araçları serviste bilgisayara bağlamanın bi anlamı yok.Ve servis müdürü böyle bir durumu anlamak için aracın 2-3 gün boyunca serviste kalması ve tüm sistemin baştan aşağı kontrol edilmesi gerektiğini söyledi.İkinci el alırken oldukça sıkıntılı bi durum    :wacko:
2007 Model Avensis 1.6 Elegant
1998 Model Corolla 1.6 Special GLİ
1998 Model Corolla 1.6 XEİ
2009 Model 1.6 E14 Corolla Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 301700
  • Model Yılı: '07
  • 73 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: Havayastığına Direnç Konulması ve Tespiti
« Yanıtla #6 : Aralık 29, 2014, 11:51:43 »
genelde bu tür araç komple işlemli oluyor ve kendini mutlaka belli ediyor koltuk hava yastıkları için sırt yanaklarını sıkın haşır huşur ses geliyorsa boş doldurmuşlardır 2 kez şahit oldum direksiyon ve göğüsü kaplıyorlar oda belli oluyor.Tabi bu şekilde denk gelen araçlar hepsinin pert kaydı vardı vede 10 yaşa yakınlardı.aklınızda bu tür soru işaretleri varsa bir airbag tamircisine aracınızı götürün oradaki beyefendiler dirençlerin nereye atılacağını çok iyi bildikleri için hemencecik buluyorlar..
please seat belts