Gönderen Konu: sıcaklık kaç dereceden sonra tüp donar ve el freni kullanmamak gerekir.  (Okunma sayısı 11181 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • JapaNeSe MoNsTeR
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 330000
  • Model Yılı: '91
  • 53 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
araba 91 corolla karbüratörlü . kışın sıcaklık kaç dereceden sonra tüp donar ve el freni kullanmamak gerekir. ne zaman benzinde bırakmak gerekir . ve aracı ön aşığı yokuşta park ettiğimde donar diye el frenini indirdim geri vitese aldım debriyajdan ayağımı çektiğimde vites dişlilerden tek tek kurtuldum ve az dahaa öndeki araca vuruyordum !!!. Ne yapmak gerekir yardımcı olur musunuz. :olmamış:
ÇILGINPİSLİK

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
gece - 3 dereceydi ama ben hala gaz ile çalıştırıyorum. çalışmam demiyo. şimdilik böyle.

el freni ise ben ömrü hayatımda bir kez bile donduğunu bilmem. bende şuan arabayı bayırda bırakıyorum.

motor çalışmasa bile fren tutar. sadece serttir. bütün gücünüzle asılın.

arabalar aynı. ae92 a4f 91 model liftback

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • JapaNeSe MoNsTeR
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 330000
  • Model Yılı: '91
  • 53 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
şimdilik sıcaklık -5 fakat yasadığım şehir konya olduğu için sıcaklık daha da düşecek o zamanlar düşündürüyor beni.
ÇILGINPİSLİK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Benim aracım 93 model -22 derecede bile donma yapmadı hava sistemli araçlarda kompresör sisteminde nem tutucu filtre yoksa donar kullandığım  otobüste donuyordu kamyonda hiç donmadı ağır vasıtalar hariç diğerleri düz sistemdir donmaz el frenini çekerken ayak frenine sıkı basmanın faydası olur diye biliyorum ben benzinde binerken benzin ile daha zor çalışıyor depo temiz filtre otomatik sağlam öncede geç alıyordu şimdide

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
El freninin donacagini zannetmiyorum konyadan daha soguk yerlerde de kullaniliyor bu araclar daha once hic el freninin dondugunu duymadim. Lpg konusunda da arac sogukken calismada benzin ile calismiyr mu yoksa karburatorlude farkli mi durum ?
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • JapaNeSe MoNsTeR
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 330000
  • Model Yılı: '91
  • 53 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
arac sıralı değil lpg de bırakıldıysa lpg de çalışır benzinde bırakıldıysa benzinde çalışıyor . tabi çalıştırmadan benzine alınır ama bir kaç kere marş yapmak gerekir onuda istemiyorum. 
aracım benzinde bir kaç kez gaz pedalına sonuna kadar basarak jikle devreye girdiğinde daha rahat çalışıyor ve hemen ısınıyor lpg ye göre.sürekli benzindede kullanmak istemiyorum çok yakıyor.
ÇILGINPİSLİK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
ben benzinde bırakınca sabah güzel çalışmıyor. bırakırsam bile çalıştığı an hemen ortaya alıyorum.

bu aracın yakıtı 8 litre. ama şuan 5000 motorlu 2 tonluk mercedesler bile daha az benzin yakıyo :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
arac sıralı değil lpg de bırakıldıysa lpg de çalışır benzinde bırakıldıysa benzinde çalışıyor . tabi çalıştırmadan benzine alınır ama bir kaç kere marş yapmak gerekir onuda istemiyorum. 
aracım benzinde bir kaç kez gaz pedalına sonuna kadar basarak jikle devreye girdiğinde daha rahat çalışıyor ve hemen ısınıyor lpg ye göre.sürekli benzindede kullanmak istemiyorum çok yakıyor.
Lpg hava sıcaklığı farketmiyor bende tek marşta çalışıyor fakat benzinde tam tersi aklına eserse yolda benzine alınca hemen çalışıyor bazende çalışmıyor karbüratörlü araçlarda ilk çalıştırmada tüpte kontağı tam açıp birkaç saniye bekleyip kapatıp tekrar marş yapılırsa daha çabuk çalışır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
araba 91 corolla karbüratörlü . kışın sıcaklık kaç dereceden sonra tüp donar ve el freni kullanmamak gerekir. ne zaman benzinde bırakmak gerekir . ve aracı ön aşığı yokuşta park ettiğimde donar diye el frenini indirdim geri vitese aldım debriyajdan ayağımı çektiğimde vites dişlilerden tek tek kurtuldum ve az dahaa öndeki araca vuruyordum !!!. Ne yapmak gerekir yardımcı olur musunuz. :olmamış:

boludayım geçen yıl gece -15 i sabahta -12 yi gördüm.
torosum vardı o zaman el freni de gaz da donmadı canavar gibi işe gidip geldim
-5 te gaza bir şey olmaz
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Yanlış okumuşum tank olayını özür lpg regülatöründe sorun yoksa problem olmaz aşırı soğuklarda tüpte ilk çalıştırmada gaz yemeyebilir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • JapaNeSe MoNsTeR
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 330000
  • Model Yılı: '91
  • 53 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
ben benzinde bırakınca sabah güzel çalışmıyor. bırakırsam bile çalıştığı an hemen ortaya alıyorum.

bu aracın yakıtı 8 litre. ama şuan 5000 motorlu 2 tonluk mercedesler bile daha az benzin yakıyo :)

aynen öyle dost lpg de 90 km hız a kadar iyi 110 km de 3200 devirde  2. karbüratör çıkışı devreye giriyor işte o zaman cebi yakıyor. şehir içi her türlü çok yakıyor ibre ne çabuk düşüyor anlamıyorum.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 24, 2014, 23:08:35
Yanlış okumuşum tank olayını özür lpg regülatöründe sorun yoksa problem olmaz aşırı soğuklarda tüpte ilk çalıştırmada gaz yemeyebilir
evet doğru ilk 3 kmde gaz yemede sıkıntı oluyor sonra düzeliyor. tabi lpg alınan yerede bağlı en iyisi aygaz uzun yolu çok gittim.  petrolleri firma firma tam dolularak kmde sıfırlayarak denedim hız+ uzun mesafe = aygaz.
ÇILGINPİSLİK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
3200 devirde ikinci boğaz mı açılıyor muş ? :) hiç farkında değilim.

bence sadece tam gazda ve 4000 devirde birşeyler oluyor. ama tabiki 90 hp ve gazlı olduğundan ne kadar olabiliyorsa :) 

ben hiç tüpte soğukken sorun yaşamadım. çekiş olarak bişey beklememek lazım. ısıtma aşamasında devir 2000 ile 3000 arasında olmalı. ve tam gaz gibi hatalar yapılmamalı. belki nazikçe gittiğim için fark etmedim ama geçen çok sıkıştım ve gazı açınca gitmem demedi açıkçası...

lpg regülatörü sudan ısı alarak çalışır. yani içine giren su soğur. arabada antifriz varsa istersen -10 derecedeki motor suyu ile bile gaz sistemini çalıştırırsın. çünkü içinden geçen su karışımını belki - 20 ye çeker ama o sıcaklıkta dahi donma olmaz. yani benim aracımda yaklaşık %60 ı antifiriz dir suyun. hiç sorun yaşamadım. ha belki gaz çok verimli dönüştürülmeyebilir ama sorun yok mantıken ...

gaz veya benzinde az yakmak için kesinlikle buji ve kablolarını değiştir. buji ömrü 10 bin km dir. buji kablosuda maksimum 2 yıl dayanıyor. ve disbritör bakımı yapılmalı. temizlenmeli. içindeki bobini mutlaka ama mutlaka değiştir. 80 tl nin hakkını çok fazlasıyla veriyor.

aracın avans ayarı çok iyi yapılmalı. eğer sıkılık varsa subap şimlerine baktırmalısın.

karbüratör etrafında ne kadar boru varsa hepsini çatlak kontrolünden geçir. sert boru varsa değiştir. karbüratör üstünü ve lpg mikserini başka hiç bir yerden hava almayacak şekilde kapat veya sıvı contala. avans sistemi çalışır durumda olsun. karbüratör ayarı benzine göre yapılmalı. içinin temizliğide bir okdar önemli.

mutlaka her yağ değişiminde hava filtresini değiştir. 15 tl lik bir mal ama arabanın çekişini çok etkiliyor.
ben kesinlikle hava girişinde bant sevmem. bant varsa hemen sök. hava filtresini yenile. kaçak hava vakumlarını kapa sonra bir gaz ayarı yapalım.

inanki o gaz girişini daracık yapınca araba çok yakıyor . çünkü gitsin diye habire gaz basıyorsun. halbuki o şekilde gaz verimli yanmıyo. motor ihtiyaçlarını ve hacmini doldurmuyor. 
bu yüzden gaz ayarını güzel yap , basınca gitsin ama az yakmak için gaza basma. sabit basarsan hafif bayırlarda 70 80 e düşer ama çok ekonomik sürersin.

yalanım dolanım yoktur. atan tutan bir tip değilim. benim hurdam şuan uzun yolda 180 kr yakıyor.
yani her 100 km de 9 litre gaz eder. bence muazzam bir değer. çünkü arabanın her yerinde yalıtım malzemesi dolu ve hiç yoktan 60 70 kg fazladan taşıyorum.

ama arabama da gözüm gibi bakarım. her 100 200 km de yağ su kontrolü yapar lastiklerin havalarını kontrol ederim. bugün mesela eksoz metalini temizledim. yağları falan sildim. diireksiyon hidroliği ekledim falan 2 saat kadar çalıştım.. bakmadan binilebilecek bir araba değil artık bunlar. her saniye bir yerden bişey çıkabilir.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • JapaNeSe MoNsTeR
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 330000
  • Model Yılı: '91
  • 53 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
doğru diyorsun.
ÇILGINPİSLİK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
aynen öyle dost lpg de 90 km hız a kadar iyi 110 km de 3200 devirde  2. karbüratör çıkışı devreye giriyor işte o zaman cebi yakıyor. şehir içi her türlü çok yakıyor ibre ne çabuk düşüyor anlamıyorum.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 24, 2014, 23:08:35
evet doğru ilk 3 kmde gaz yemede sıkıntı oluyor sonra düzeliyor. tabi lpg alınan yerede bağlı en iyisi aygaz uzun yolu çok gittim.  petrolleri firma firma tam dolularak kmde sıfırlayarak denedim hız+ uzun mesafe = aygaz.
Doğrudur çok çeşit denedim Opet ve Aygaz en çok tercih ettiğim şu an bulunduğum yerde tek bi petrol var oda pompa Aygaz yazıyor ama herkeste aynı şikayet menzil kısa ve çabuk bitmesi benim araç 1.3 fulledim uzun yolda 250 km'de 25 litre yaktı km 26 kuruşa denk geldi geri dönerken memleketteki Aygaz'dan aldım km'de 19 kuruş yaktı Anıl hocamın dediği gibi eksik bitmiyor motoru komple yaptırdım gene eksik gene eksik cıkıyor eskiyi dikme ipliğe yazık misali ama olmuyor işte

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
lpg olayını bilmiyorum ama el freni donmaz yapışır diyer bilyorum.özellikle yağmurlu havalarda çekilen el freni disk ve balataların ıslak olnasından dolayı yapışıyor diye bilyorum idda etmiş olmayayım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
İçindeki kimyasallar nedeni ile Lpg'nin donması biraz zor -200C ye yakın olması lazım. Lpg donmaz ama tank ve beyinde belli bir dereceden sonra sıkıntı çıkabilir.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • JapaNeSe MoNsTeR
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 330000
  • Model Yılı: '91
  • 53 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
İçindeki kimyasallar nedeni ile Lpg'nin donması biraz zor -200C ye yakın olması lazım. Lpg donmaz ama tank ve beyinde belli bir dereceden sonra sıkıntı çıkabilir.
-15 veya-20 derece sınır noktası diyebiliriz o dereceden sonra karbüratörlülerde araç sağlığı için benzinde tutmak ve önlem için el freninin inik viteste olması gerektiğini söyleyebilri miyiz?
ÇILGINPİSLİK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Gecen sene en soguk il olan ığdırda -30-40larda tek marş aldı tek noktalı tüpte el frenini de köklüyordum şu an erzurumdayım zaten-15deyiz lpg donmaz. Böyle şeyleri kafaya takmayın.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '08
  • 57 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
lpg olayını bilmiyorum ama el freni donmaz yapışır diyer bilyorum.özellikle yağmurlu havalarda çekilen el freni disk ve balataların ıslak olnasından dolayı yapışıyor diye bilyorum idda etmiş olmayayım.

Yağmurlu havalarda donma yapması doğru benim aracımda genelde yapıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Yağmurlu havalarda donma yapması doğru benim aracımda genelde yapıyor.


o donmamı yapışmamı?