Gönderen Konu: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ  (Okunma sayısı 12875 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 9900
  • Model Yılı: '13
  • 4 kere teşekkür edildi
Selam,bu aracı meslegim geregi meraktan satın aldım.Elektonik teknisyeniyim,sadece ilave akü takviyesi ile ne kadar mesafe arttırıla bilir,sorusuna cevap arıyorum.Öncelikle aracın kendi hybrid aküsü(bundan sonra batarya olarak isimlendiricem) oldukça pahalı bulmasıda sıkıntılı yurt dışı sipariş ve gümrük kapısında takılma vs.yada yurt dışı gezisi ve dönüşte beraberinde getirme.Aslında bu araç için sorun elektrik motorundan başlıyor evet şarj kısa sürede doluyor çünkü yüksek amper ile şarj ediyor fakat kesinlikle batarya kendini tamamen full şarj-deşarj etmiyor.Uzun ömürlü olmasıda bu yüzden.Batarya normal bir yolda yaklaşık 150v 40 amp civarı kaynak saglıyor,buda şu anda dc-dc converteri gerek aynı voltajda hazır konverter olmamasından gerekse en az 4-5 Kw gerekliliginden dolayı eleniyor(elimizde bulunan konvertör 1800w idi oda anca 220 ac volt 3 amper besleye bildi 155 volta varyakla çevrildi max 3,5 amper alına bildi) .Gelelim extra batarya sistemine ne kadar amperli batarya kulllanırsanız mesafenizde doğru orantılı olarak artacaktır.12v 7amp x 12 adet =144v eger şarj ederken 14.2v ile amper ise 10 bölü 1 oranında yani 700 mA ile şarj edilirse extra bataryalar anlık 6 ila 8 Amper katkı saglıyor.12 adet akü yerine 13 adet akü kullanılırsada bu katkı 12 ila 15 ampere kadar takviye saglıyor.Eyer akü sayısı 24 adete çıkarsa paralel 2x144 voltta aynı oranda 13-15 amper .Voltaj 12v daha arttırılınca takviye oranı yol durumuna göre 30 ampere yaklaşıyor.Mesafe hk.sonuçları yol durumuna göre testler sonucunda verecegim......NOT-Lütfen yetkisiz ve bilgisiz kişiler uygulamasın yüksek voltaj ve ampere sahiptir ve elektrik çarpma-cildinizi yakma riski mevcuttur!

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #1 : Aralık 23, 2014, 23:44:01 »
Murat bey,
Yaklaşık olarak 20Kwlık bir pil bir aracı 100 km yürütebilir. Bu yaklaşık bir degerdir.
Peki 144 volt ve 140 amperlik 20 Kw gücünde pil takarsak Yaris 100 Km gider mi?
Hayır gitmez.

Çünkü pili korumak için motordan cwkilen amper belli degere ulaşınca benzinli motor ile jeneratörden destek alıyor.

Peki yapılamaz mı?
İmkansız degil. PLC ile motor ECUsuna cekilen akımın düşük oldugu sinyalini vererek kandırırsanız neden olmasın?

Priusta örnekleri çok. Hatta kitleri satılıyor ve 80 Km menzile ulaşanlar var. Veplug in hybrid.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 9900
  • Model Yılı: '13
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #2 : Aralık 23, 2014, 23:52:50 »
Amaç zaten düz yada az egimli,çıkışlı yollar içindi.Yokuşlar için zaten aracın elektrik motoru yetersiz.Henüz mesafe testlerine çıkmadım. Kullandıgım batarya yazdıgım gibi takviye için ve bataryaların deşarj derinligi fazla oldugundan mesafenin oldukça uzayacagından umutluyum.. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #3 : Aralık 23, 2014, 23:56:34 »
Eger ki amper eşik degerini aşmadan kullanırsanız (40km/h hız) haklısınız. Ama aşarsanız hicbir fayda saglamaz.

Birde Toyotanın hibritlerinde ana motor elektrikli motordur.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 9900
  • Model Yılı: '13
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #4 : Aralık 24, 2014, 00:04:33 »
Hızlanma saglandıktan sonra düz satıhda elektrikle 70-80 km sabit hız gördüm.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #5 : Aralık 24, 2014, 00:09:01 »
Dedigim gibi çekilen amper ile alakalı.
Farazi diyorum, 20 amperden fazla cekerse jeneratörü çalıştır diyor.
Dediginiz hızda bu farazi amperin altında ise görürsünüz. Bu normal.

Bende düz yolda hız sabitleyici ile denedim, 48 de elektrik, 50 de benzin.
Tekrar 48 yapıyorum yine elektrike geçiyor.
Priusta ise belirsiz egimde 60 kmyi gördüm.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 9900
  • Model Yılı: '13
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #6 : Aralık 24, 2014, 00:17:18 »
Araç D konumunda hareketsizken  bile 2 ampere yakın harcıyor.Fakat şarj jeneratörü oldukça amperli bataryayı 1 dk içinde P konumunda dolduruyor ve stop ediyor,tek sıkıntı ise extra bataryaları dışardan 220ac  şarj etmek.Benzin motoruda eco çizgisinin tam ortası geçilince devreye giriyor.Fakat araç genel olarak çok yavaş ve zorlanıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #7 : Aralık 24, 2014, 00:19:33 »
Oldukça amperli derken?
6.5 amper 144 volt= 0.9 Kw
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 9900
  • Model Yılı: '13
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #8 : Aralık 24, 2014, 00:22:51 »
Sabit 6.5 amper ama anlık 40 amper oldukça yüksek 1 dk içinde 1kw yakın sarj sizce az mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #9 : Aralık 24, 2014, 00:32:19 »
Evde kullandıgımız enerji ile bakarsak evet 0.9 Kw büyük bir güç.
Ama 60 Kw lık motoru beslemek için 0.9 Kw çok komik bir güç.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 9900
  • Model Yılı: '13
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #10 : Aralık 24, 2014, 00:41:31 »
Tamda yazdıgınız gibi benim istegimde düz yada hafif egimli yolda sabit ızlarda elektrik motoru 60 kw 1 saat yaklaşık = bataryalarda 6.5x144=936w(.936kw) 1dk ..936x60=yaklaşık 56 kw saat mecut düzenin ideali geriside benzinden saglanıyor.Extra batarya ile amacım bu süreyi uzatmak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #11 : Aralık 24, 2014, 09:58:23 »
5 km yokuş aşağı inişlerde piller tam olarak doluyor.

Belirtisi: Bu iniş sırasında kompresör frenaj jeneratör ile yapılırken, piller dolduktan sonra motor kompresörü ile yapılmaya başlanıyor.

Tam düz bir yolda, elektrik motoru ile hızlanma ve max. sürat 59km/h

Yeterince uzunsa, hafif yokuş aşağı bir yol olsa bile, yavaşça olmak kaydıyla 170km/h kadar elektrik ile hızlanabilirsiniz.

Piller %100 şarjlı olduğunda, yokuş aşağı tam gaz yapıldığında termik motor yine devreye girmektedir.

Pillerin hızlı dolup hızlı boşalma esnasında oluşan ısılara dirençli olmaları için, Nikel-Metal Hidrit seçilmiştir.
Bunlardan daha iyileri ise Litium-İon'dur ama ömür-maliyet mevcut pile oranla ters orantılıdır. Eğer daha üst modelde Plug-in olarak özellik sunulacaksa tercih edilmektedir.

Asidik veya jel akülerin bu tip araçlarda ilave olarak kullanılmaları yangın veya patlama riski oluşturacağını unutmamak gerekir.

Yurt dışından Litium-ion piller ve bağlantı kitleri alınarak, bagajdanda feragat edilerek, menzili uzatmak mümkündür, ama maliyeti oldukça yüksek olacaktır. Bu maliyeti benzine taksitle harcamak çok daha ekonomik olmaz mı?

Yokuş yukarı sürüşlerde Eko modu iptal etmeyi unutmayınız.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 37779
  • Model Yılı: '12
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #12 : Ocak 07, 2015, 14:05:34 »
Tekin bey merhaba;

Neden yokuş yukarı sürüşlerde ECO MOD'u kapatmamız gerektiğini açabilirmisiniz lütfen?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #13 : Ocak 07, 2015, 14:39:55 »
 Ni-Mh ve Li-Ion bataryaların birbirine göre avantaj ve dezavantajları var. Örneğin muhtemelen Ni-Mh akülü bir araç kapı önünde 1 ay dursun, enerjisinin 1/4'ünden fazlasını kaybedecektir. Li-Ion ise çok stabil değildir güvenlik açısında. Bu yüzden ekstra donanımlar gerekir. Bu arada Ni-Mh 'in soğuk şartlarda kullanımını da takip etmek faydalı olur, çünkü bu konuda sınırları çok derin değildir.

 Araca ekstra akü uygulaması yaparken ağırlığın etkisini de hesaba katmak lazım. Ekstra enerjinin yanında ağırlıkta ne kadar bir artış oluyor? Yani ekstra batarya tam olarak ne sağlıyor, ne götürüyor?
 
 Açıkçası güzel bir konu olmuş, devamını görmek güzel olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #14 : Ocak 07, 2015, 15:08:42 »
Tekin bey merhaba;

Neden yokuş yukarı sürüşlerde ECO MOD'u kapatmamız gerektiğini açabilirmisiniz lütfen?

Yokuş yukarı tırmanışlarda veya uzun yol hızlı tempolarda ECO modu iptal ettiğimizde,

1- Gaz kelebeği, pedala daha çabuk tepki vererek benzinli motorun daha çabuk devreye girmesini sağlıyor,
2- CVT kendini daha sıkı tutarak sanki ara küçük vitesleri kullanıyormuş gibi hızlanma sağlıyor.

Sadece yokuş yukarı değil, sıkışık ama hızlı akan trafiklerde de ECO mod iptal edilebilir.

ECO iptal edildiği zaman Power moduna geçilmiş oluyor yani motorun verimi artırılmış oluyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #15 : Mart 03, 2015, 18:45:32 »
Adamlar yapmışlar, benden alkışı aldılar.   :alkis:

http://www.pluginsupply.com/specs/
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #16 : Mart 03, 2015, 20:06:38 »
Adamlar yapmışlar, benden alkışı aldılar.   :alkis:

http://www.pluginsupply.com/specs/

Yalnız şöyle bir durum var, eğer araç plug-in değilse, daha ağır ve uzun menzil yapabilen pil koymanın anlamı yok zira o pili araç kendisi tam şarj edemeyeceği gibi gereksiz ağırlıkda oluşturacaktır.

O nedenle, eski Priuslarda bu tip pil güncellemesi yapanlar aynı zamanda plug-in ilaveside yapıyorlar.

Oğlumun aldığı 2006 Prius'un pil paketi bitmiş ve sadece orjinaliyle değiştirilmiş.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #17 : Mart 03, 2015, 20:12:21 »
Kesinlikle Tekin abi,
Bu iş sadece batarya ile bitmiyor. Kit in içinde ilave eektronik sistemler var ve onun sayesinde araç plug-in oluyor.
120 Km elektrikli menzil içinde 250 Kg ilave yabana atılır değil.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Aşk-ı Derun
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '00
  • 11 kere teşekkür etti
  • 108 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #18 : Mart 03, 2015, 20:33:51 »
benzinli arabaya tüp, elektrikli arabaya akü, valla helal olsun  :lol:
Onlara: Yeryüzünde fesat çıkarmayın, denildiği zaman, "Biz ancak ıslah edicileriz" derler.
Şunu bilin ki, onlar bozguncuların ta kendileridir, lâkin anlamazlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #19 : Mart 03, 2015, 20:59:02 »
Yarise 58 km elektrikli menzil için 7400$. istesen alınmaz. ek olarak bi de 108 kg ek ağırlık.  :o
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.