Gönderen Konu: Sıfır araç boya kalınlığı  (Okunma sayısı 16045 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır araç boya kalınlığı
« Yanıtla #20 : Aralık 25, 2014, 21:59:26 »
Mehmet Bey 200 küsürlü değerler normal değil. Fabrikadan böyle çıktıysa kaydı kuydu olmalı bir yerlerde. Çözmenizde fayda var. İkinci elde aracınız boyalı muamelesi görür. Kimseye anlatamazsınız fabrika şöyle dedi, servis böyle dedi diye. Bir şekilde resmi bir yazı falan almaya çalışın mutlaka.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Sıfır araç boya kalınlığı
« Yanıtla #20 : Aralık 25, 2014, 21:59:26 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 9000
  • Model Yılı: '13
  • 28 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır araç boya kalınlığı
« Yanıtla #21 : Aralık 25, 2014, 22:17:03 »
Mehmet Bey 200 küsürlü değerler normal değil. Fabrikadan böyle çıktıysa kaydı kuydu olmalı bir yerlerde. Çözmenizde fayda var. İkinci elde aracınız boyalı muamelesi görür. Kimseye anlatamazsınız fabrika şöyle dedi, servis böyle dedi diye. Bir şekilde resmi bir yazı falan almaya çalışın mutlaka.

yetkili bayi hem gözle hem de cihazla kontrol etti. yapılan işlem fabrika işlemidir. fabrika dışında herhangi bir işlem görmemiştir. değerler normal dir. dedi. bunu da mikron kalınlığını belirterek kayıtlara geçirdi. bana da sadece o geçerli olmak üzere belge verdi. ama dışarda herhangi bir kompitest yerine götürdüğünüzde kapı boyalı raporu veriyorlar.
Corolla 2013 Premıum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 3 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır araç boya kalınlığı
« Yanıtla #22 : Ocak 16, 2015, 15:11:23 »
Merhaba,

Tr'de üretim yapan bir otomotiv fabrikasında çalışmaktayım. Geçen gün bir arkadaşımızda çift kat boya çıktı. Ancak aracın tüm parçaları yani iç trimler dahil çift kat olduğu için sorun olmadı. Fakat konuyla ilişkili durumda şöyle bir yanıt verebilirim.

Araç Metal finish'den çıktığında boyahanede fosfor havuzuna girer, sonrasında robotik boyama ve fırınlama olur. Kapılar ayrı bir hatta boyanır. Bu parçaların micron kalınlıkları 80 ila 120 arasında değişebilir. Aracın sadece bir kapısında diğer kapılardan farklı ölçüde yani birinde 240 ve diğer kapılar 120 seviyelerinde ise araç boya sırasında veya boya öncesi görülmeyen bir sorunla karşılaşmıştır. Bu kapı işlem görerek tekrar boyanmıştır. İçiniz ahat olsun boya kalınlığının fabrika çıkışlı olması sorun yaratmaz. Bu kalınlığı ölçüm cihazı olmayan kimse fark etmez. Siz sadece bu durumu yetkili servisten veya fabrikadan raporunu isteyin. İleride satarken bu durumla ilgili elinizde kanıt döküman olsun.

Unutulmamalıdırki seri üretim yapan tüm markalar hiçbir zaman sıfır hata ile araç imal edemezler.

Yurtdışından gelen lüks segmentteki araçlar için duyduklarımızın yanında bu gibi şeyler önemsiz kalır...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 254 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır araç boya kalınlığı
« Yanıtla #23 : Ocak 16, 2015, 15:16:57 »
herkese merhabalar

Geçen ay bende sıfır corolla alarak aranıza katılmış bulunuyorum. Araba almadan önce baya bi araştırdım. Satılık 4-5 bin km lerde 1 yaşını doldurmamış arabalara da bakıyordum. İlanın birinde aracın sağ ön kapısında fabrikasyon olarak kalın boya atıldığı yazıyordu.

Forumlarda okuyoruz sıfır arabasında boya çıkan insanlar oluyor. Ben de aracı bana teslim eden görevliye boya kalınlığını ölçmesini söyledim. Biraz garip karşılasa da makineyi getirdi ve ölçtü. Makinede gösteren rakamın birimini bilmiyorum fakat sonuçlar yaklaşık şu şekilde çıktı;

Sağ kapı 80
Kaput 100
Sol kapı 80
Bagaj 100
Bir de 120 değeri vardı o da arka kapıydı heralde. Bunun nedenini sorduğumda normal olduğunu her yerde aynı kalınlığı tutturamayacaklarını söylediler. Değerler her ne kadar farklı çıksada mesela kapının veya kaputun farklı yerlerinde değerler hep aynıydı. Mesela kapının alt tarafı 80 çıktıysa ortasıda sağıda soluda 80 çıktı. Görevli değerlerin arasında çok büyük fark olsaydı (birisi 80 ken diğeri 200 gibi mesela) bunun sorun olacağını söyledi.

Sonuç olarak az da olsa içime kurt düştü. Bu kadar farklılıklar normal mi sizce? Veya benim gibi sıfır arabaya boya kontrolü yaptıran oldu mu?

İçinize kurt düşmesin 80-130 arası normal değerler. Bazı firmaların boya kalınlıkları bu değerin biraz daha üzerinde olabilir.
1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Executive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz  10) 2016 Honda CR-V Executive 1.6 Zf A/T 11) 2017 Civic Eco Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '12
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır araç boya kalınlığı
« Yanıtla #24 : Ocak 16, 2015, 15:25:16 »
Merhaba,

Tr'de üretim yapan bir otomotiv fabrikasında çalışmaktayım. Geçen gün bir arkadaşımızda çift kat boya çıktı. Ancak aracın tüm parçaları yani iç trimler dahil çift kat olduğu için sorun olmadı. Fakat konuyla ilişkili durumda şöyle bir yanıt verebilirim.

Araç Metal finish'den çıktığında boyahanede fosfor havuzuna girer, sonrasında robotik boyama ve fırınlama olur. Kapılar ayrı bir hatta boyanır. Bu parçaların micron kalınlıkları 80 ila 120 arasında değişebilir. Aracın sadece bir kapısında diğer kapılardan farklı ölçüde yani birinde 240 ve diğer kapılar 120 seviyelerinde ise araç boya sırasında veya boya öncesi görülmeyen bir sorunla karşılaşmıştır. Bu kapı işlem görerek tekrar boyanmıştır. İçiniz ahat olsun boya kalınlığının fabrika çıkışlı olması sorun yaratmaz. Bu kalınlığı ölçüm cihazı olmayan kimse fark etmez. Siz sadece bu durumu yetkili servisten veya fabrikadan raporunu isteyin. İleride satarken bu durumla ilgili elinizde kanıt döküman olsun.

Unutulmamalıdırki seri üretim yapan tüm markalar hiçbir zaman sıfır hata ile araç imal edemezler.

Yurtdışından gelen lüks segmentteki araçlar için duyduklarımızın yanında bu gibi şeyler önemsiz kalır...


Açıklama çok güzel ve doğru olmuş, öncelikle herkese faydası olacağını düşündüğüm için teşekkürler.
eklemek istediğim bir üretim dışı durum da , araclar taşıma sırasında da hasar alabilirler  %20 civarında yüksek bir orandır bu hasarlar,
far kırılması , çizilme ve hatta Tır da bağlama hatasından dolayı köprü altlarına tavan sürtmesine varan hasarlar oluşabilir. çok çok ağır bi durum yoksa,
genelde bayii ye ait serviste, parçalar boyanır veya değiştirilir.
o nedenle, eğer boya ile ilgili bir titizliği varsa alıcının , Sıfır araç alımında dahi bayii den alırken kontrol de fayda vardır.

Bu bir kültürdür, ülkemizde orjinal boya makbulken USA de taze boyalı araç tercih edilir.

ağır bir kaza, montaj hatası veya ciddi bir görsel fark yoksa,
 aracın boyalı olmasına çok takılmamak gerektiği şahsi düşüncemdir.

Teşekkürler..







1995 Corolla 1.6 XLİ,
2005 Corolla 1.6 HB AT,
2012 Corolla 1.4 D 4D MM T

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Ccorolla 1.6 Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 800
  • Model Yılı: '14
  • 21 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır araç boya kalınlığı
« Yanıtla #25 : Ocak 16, 2015, 17:50:05 »
 Serhat bey değerler gayet normal. 20-30 a kadar fark olmasıda gayet normaldir. Bende geçen hafta yaptığım ölçümü aktarayım.
Sağ ön çamurluk: 95
sağ ön kapı :128
bagaj üstü: 116 çıktı.

Burada önemli olan 200-400 gibi değerler çıkmaması. Bir arkadaşın 20 yaşındaki audisinde denedik. motor kaputu 300 tavan 500 çıkıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 160000
  • Model Yılı: '06
  • 9 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır araç boya kalınlığı
« Yanıtla #26 : Ocak 16, 2015, 18:00:30 »
Türkiye Üretimiyle mi alakalı bilmiyorum ama E12 kasalarda da bence benim gördüğüm farklılıklar var .Örnek verecek olursam . 2006 tera sedan benim aracım .kardeşimin aracıda 2006 sol hb .Araçlarım km releri 88 bin ve 92 bin ikisi de kazası boyası olmayan servis bakımlı araçlar .Forumda da okuduğum şikayetleri göz önünde bulundurarak şöyle bir tespit yaptım.

Mesela
1- )Birçok tera sedan aracın direksiyon kutusunda boşluk var
2- ) Direksiyon altından gelen iç kabinden manevralarda gelen tık sesi gene sedan terra larda hep duyuyorum
3 -) İç kabinden gelen  tıkırtılar daha fazla
4 -) Koltuklarda kullanılan kumaş kalitesi ve bilmiyorum ben kaynaklı mı oturma pozisyonu farklı

Bu yazdığım eksileri ben sol hb lerde hiç duymadım kendi aracımda vardı ondada görmedim kardegişmin aracındada görmedim ama son aldığım Terra sedan kasada var bunların hepsi
2006 terra hb kullanıyorum ondada yok bu sorunlar demekkı sedanda sıkıntı :D
iktidar yozlaştırır, mutlak iktidar mutlaka yozlaştırır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Ccorolla 1.6 Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 800
  • Model Yılı: '14
  • 21 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır araç boya kalınlığı
« Yanıtla #27 : Ocak 16, 2015, 18:16:10 »
 Bu arada hemen ekleyeyim, cihazdan cihaza fark ediyor ölçümler. Bir cihaz 100 ölçerken aynı yerde diğer cihaz 110-120 ölçebiliyor. Bu 20-30'luk farklar sorun değildir. Cihazı tutarken bile aynı yerde ölçümlerde 10-15 çok rahat oynuyor. Burada önemli olan 200-300 gibi değerlerin görülmemesidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır araç boya kalınlığı
« Yanıtla #28 : Ocak 16, 2015, 19:03:27 »
+-40 kabul edilebilir......sorun yok amaa +100 kabul edilemez boya vardır denir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır araç boya kalınlığı
« Yanıtla #29 : Şubat 08, 2015, 21:43:26 »
yetkili bayi hem gözle hem de cihazla kontrol etti. yapılan işlem fabrika işlemidir. fabrika dışında herhangi bir işlem görmemiştir. değerler normal dir. dedi. bunu da mikron kalınlığını belirterek kayıtlara geçirdi. bana da sadece o geçerli olmak üzere belge verdi. ama dışarda herhangi bir kompitest yerine götürdüğünüzde kapı boyalı raporu veriyorlar.
selam  Mehmet bey, size bu belgeyi hangi bayi verdi? Adını paylaşabilir misiniz lütfen?
" Less English, more bike."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 2615
  • Model Yılı: '15
  • 103 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır araç boya kalınlığı
« Yanıtla #30 : Eylül 04, 2015, 14:04:03 »
Aracımın boya kalınlığı çok ince geliyor... Park halindeyken birisi ön kaputa oturmuş ve sanırım pantolonunun çıtı 5 cm kadar çizmiş... Çok derin görünmüyor çizik ama pasta ile almayı göze alamadım... Çok ince geliyor boyası çünkü... Önceki aracımda 15 günde bir kendim cila yapardım...
coralla 1,33 life

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '11
  • 92 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır araç boya kalınlığı
« Yanıtla #31 : Eylül 04, 2015, 14:26:17 »
Merhabalar;
Bahsettiğiniz kapısı kalın (çift kat) boyalı araba sanırım benim arabam. :( arabamın her tarafının kalınlığı 90-110 mikron arasında iken, sol ön kapısı 200-230 mikron kalınlığında çıkıyor. yetkili servise ve aldığımız bayiye götürdük fabrikadan böyle çıkmış orijinal boyalı dediler. görüşmediğim yer kalmadı Toyota Türkiye ye mesaj attım defalarca aradım dönüş bile yapmadılar. bayi Toyota Türkiyeden kapı değişimini talep edin dedi. kabul ederlerse tek kat boyalı kapı yollayacaklarmış bu sefer kapı boyalı iken kapı değişmiş damgası yemesi söz konusu olacak. kararsızım ne yapacağımı bilmiyorum. böylece elimde kaldı. :(   

Mesaj Birleştirildi: Aralık 24, 2014, 20:40:00
Bu arada sizin arabanın boya değerleri normal görünüyor. Toyota da sadece alt sınır mikron kalınlığı varmış. sanırım oda 80 mikron diye hatırlıyorum. 80 mikronun altında olursa kusurlu sayıyorlarmış. üst sınır yokmuş yani 500-1000 mikron da olsa fabrika değerleri içerisindedir diyorlar.

Peki neden "X CHANGE BY TOYOTA " da boya kalınlığına bakılıyor ikinci el TOYOTALARIN ? Madem önemli değil ! Sanırım küllahınız yanınızda olmadığı için öyle demiş olabilirler Mehmet bey. Geçmiş olsun üzüldüm gerçekten ....
<3 Sen Benim Her Gece Efkarım.... <3
             ÇoK SeVDiK Be ABİ!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır araç boya kalınlığı
« Yanıtla #32 : Eylül 04, 2015, 17:17:42 »
Ben arabamı satarken arabayı gösterdikleri usta abi araba orjinal. Cihaz boyayı kalın gösterse ne olacak orjinal fabrika boyası diyerek makineyle kontrol etmedi.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."