Gönderen Konu: LPGli araçta soguk çalışma  (Okunma sayısı 2216 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
LPGli araçta soguk çalışma
« : Aralık 20, 2014, 18:59:57 »
Arabamda motor soğuk iken LPGye geçince STFT %20 yakıtı kısıyordu.
Buda rölantinin soğuk motorda 1500 d/d çalışması gerekirken 2000 d/d çalışmasına neden oluyordu.

Bazı kitlere soğuk motor yakıt azaltma diye bir ayar olduğunu biliyordum. Örnegin KTMTM de bu vardı.
Benim arabada bulunan Tomasettoda'da varmış. Acaba bu olabilirmi diye deneme yaptım ve bugün onu keşfettim.

Regülatör ısısına göre LPGyi kısabiliyordunuz. Bende %20 civarında 60 derece sıcaklığa kadar azalttım.
Tabii araba çalışırken bir yandanda bunu yaparken arttırıp azaltarak değerleri gördüm, işe yarıyor gibi.

Bakalım yarın sabah çalıştırınca sonuç ne olacak. Soguk çalıştırmada motor devri bakalım 1500 d/dnin altına düşecek mi?

Bakalım biz daha neler öğreneceğiz?

[attach=1]

Kırmızı ile işaretli bölgenin üstünde arabaya takıldığında rakamlar çıkıyor.
Altında da ne kadar azaltılacağı çıkıyor.

Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Toyota Club Türkiye

LPGli araçta soguk çalışma
« : Aralık 20, 2014, 18:59:57 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: LPGli araçta soguk çalışma
« Yanıtla #1 : Aralık 20, 2014, 19:12:14 »
Ahmet bey bazı durumlarda benzin bittiğinde soğuk motorda direk lpg ile çalıştırabiliriz,bunu bildiğinizi düşünüyorum.Diğer normal şartlarda araç ısındığında lpg ye geçmesi normal değilmi..Ben şahsen soğuk motorda lpgye geç geçmesini gayet normal buluyorum daha erken geçmesine de gerek duymuyorum..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: LPGli araçta soguk çalışma
« Yanıtla #2 : Aralık 20, 2014, 19:16:07 »
Ahmet bey bazı durumlarda benzin bittiğinde soğuk motorda direk lpg ile çalıştırabiliriz,bunu bildiğinizi düşünüyorum.Diğer normal şartlarda araç ısındığında lpg ye geçmesi normal değilmi..Ben şahsen soğuk motorda lpgye geç geçmesini gayet normal buluyorum daha erken geçmesine de gerek duymuyorum..

Siz farklı birşeyden bahsediyorsunuz.
Benim arabamda 35 derecede LPGye geçiyor. Ama bu bile enjeksiyon haritalarının hatalı çalışmasına neden oluyor.
70 dereceden önce haritalar normale gelmiyor. O sıcaklıka kadarda benzinde çalıştırmak istemem.  ;)
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: LPGli araçta soguk çalışma
« Yanıtla #3 : Aralık 20, 2014, 19:35:29 »
Ahmet bey 35ile 45 derece arası normal değilmi..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: LPGli araçta soguk çalışma
« Yanıtla #4 : Aralık 20, 2014, 19:38:06 »
Ahmet bey 35ile 45 derece arası normal değilmi..

Normal kullanıcılar için olabilir.
Ama bana bu ayar olmadan önce yeterli değildi.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: LPGli araçta soguk çalışma
« Yanıtla #5 : Aralık 20, 2014, 22:28:03 »
yakıt azalınca neden devir artıyor ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: LPGli araçta soguk çalışma
« Yanıtla #6 : Aralık 20, 2014, 22:32:14 »
yakıt azalınca neden devir artıyor ?

Biraz fazla teknik oldu galiba, yanlış anlamalar çok fazla,
Yakıt fazla oldugundan devir fazla, normal olunca devirde bakalım normal olacak mı?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: LPGli araçta soguk çalışma
« Yanıtla #7 : Aralık 20, 2014, 22:40:25 »
abi yazdıklarını birkaç kez okudum , lpg yazılımından anlamadığım için anlamlandırmaya çalıştım.

lpg mesela 40 derecede devreye girince değerler yüksek mi kalıyordu ? ve sen su tam ısınmasa bile lpg de iken normal değerler için lpg yi belli ısıya kadar kısacak ekstra yazılım buldun ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: LPGli araçta soguk çalışma
« Yanıtla #8 : Aralık 20, 2014, 22:43:38 »
abi yazdıklarını birkaç kez okudum , lpg yazılımından anlamadığım için anlamlandırmaya çalıştım.

lpg mesela 40 derecede devreye girince değerler yüksek mi kalıyordu ? ve sen su tam ısınmasa bile lpg de iken normal değerler için lpg yi belli ısıya kadar kısacak ekstra yazılım buldun ?

Aslında çok net anlamışsın.
Sadece yazılım degilde arabamdaki sistemde böyle bir özellik buldum.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: LPGli araçta soguk çalışma
« Yanıtla #9 : Aralık 20, 2014, 22:45:29 »
Biraz fazla teknik oldu galiba, yanlış anlamalar çok fazla,
Yakıt fazla oldugundan devir fazla, normal olunca devirde bakalım normal olacak mı?

Ahmet abi, yakıtın fazla olması için -%20 stft olması gerekmiyor mu? Bir de hazır bilen birini bulmuşken uzun yoldayken stft ve ltft değerlerinin % kaçlık değerler içinde olması normal karşılanabilir? Yoksa Equivalence Ratio'nun sürekli 14.7 olması sistemin düzgün işlediğini anlamakta yeterli bir ölçüt müdür?
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: LPGli araçta soguk çalışma
« Yanıtla #10 : Aralık 20, 2014, 22:56:45 »
Ahmet abi, yakıtın fazla olması için -%20 stft olması gerekmiyor mu? Bir de hazır bilen birini bulmuşken uzun yoldayken stft ve ltft değerlerinin % kaçlık değerler içinde olması normal karşılanabilir? Yoksa Equivalence Ratio'nun sürekli 14.7 olması sistemin düzgün işlediğini anlamakta yeterli bir ölçüt müdür?

Hayır,
Yakıt fazla oldugunda stock halinde -%20 yakıt kısılıyor STFT'de. Kısılmış dedigimden zaten "-" yi koymamıştım.

STFT ve LTFT de -+ %10 max kabul edilebilir.

14.7 yakıtnını saglayabilmek için ECU belki +%20 ile çalışabilir. AFR degerinin tutuyor olması herşeyin düzgün oldugunun belirtisi degildir.

Bunu görmek için cep telefonumda bu ekranı kullanıyorum;
[attach=1]


Yeni Avensiste bazı arkadaşların yaşadıgı VSC lambalarının ve park sistem arızasının nedenide bu LTFT ve STFT in düzgün olmaması aslında.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: LPGli araçta soguk çalışma
« Yanıtla #11 : Aralık 20, 2014, 22:59:17 »
Hayır,
Yakıt fazla oldugunda stock halinde -%20 yakıt kısılıyor STFT'de. Kısılmış dedigimden zaten "-" yi koymamıştım.

STFT ve LTFT de -+ %10 max kabul edilebilir.

14.7 yakıtnını saglayabilmek için ECU belki +%20 ile çalışabilir. Degerin tutuyor olması uerşeyin düzgün oldugunun belirtisi degildir.

Bunu görmek için cep telefonumda bu ekranı kullanıyorum;
[attach=1]

Tamam Ahmet abi çok teşekkürler, benim genelde maksimum +%8 civarında oluyor ani gaza basmalarda, yakıt az olmadıkça sorun olmaz sonuçta.
ben de androidde torque programını kullanıyorum.

Ekleme: + yakıt eklenmesini, - ise yakıt azaltmasını gösteriyor, yani +stft motorun fakir, -stft zengin çalıştığını gösteriyor. Bunu sormuştum. :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: LPGli araçta soguk çalışma
« Yanıtla #12 : Aralık 21, 2014, 02:04:21 »
Ekleme: + yakıt eklenmesini, - ise yakıt azaltmasını gösteriyor, yani +stft motorun fakir, -stft zengin çalıştığını gösteriyor. Bunu sormuştum. :)

Bu motorun verimli çalışmak için fabrika degerlerinden ne kadar farklı çalıştıgını gösterir.
Yoksa yakıt ekonomisi saglamaz. Aslında motor aynı verimde çalışmak için dokunuşlar yapıyor.

Bu dokunuş ne kadar fazla olursa motor o kadar çok dogru ideal verimde çalışmak için mücadele ediyordur.
Ne kadar çok bu degerden uzak olursa ani gaz tepkilerinizde o kadar geç cevap verir.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new