Gönderen Konu: Yaris 1.0 Terra manuel ufak tefek bazı sorunlar ve çözüm arayışları  (Okunma sayısı 2635 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '04
Herkese selam,
2014 Kasım ayında aldığım toyota yaris 2004 1.0 benzinli manuel modeli ilk arabamdır. arabamı çok seviyorum belki de ilk olmasındandır:) ilk aldım arabayı 1 hafta kullandım daha sonrasında kendim, park sensörü ve aç kapa sistem ve anahtar yaptırdım toplam maliyet 190 TL dir. tekrar bir abiye verdim ufak tefek modifiyeler etsin diye, 4 yerde temizlik boyaları ve düzeltme ufak tefek, periyodik bakım yapmış bujilerinden tutun sileceklere kadar değiştirmiş, 2 tane kış lastigi takmış, direksiyon kılıfı ve fren kampanalarını boyamış camlara ve farlara film yapmış, araba ön tampona kauçuk malzeme takmış, plakaları daha kalın yapmış, pasta cila yapmış ve en sonunda arabayı aşığa doğru bastırmış, toplam bu maliyet 1300TL gibi bir rakam istedi verdim.
sadece bana yaylar için arkalara spor yay alman gerekli ben burda bulamadım diye, arabayı görünce hoşuma gitti. arabayı sürmeye başlayınca baktım gacur gucur etmeye başladı :) sonra 1 gün kullandım ertesi akşam sanayide tanıdık arkadaş vardı yayları göstermeye gittim dedi lifte kaldıralım bakalım diye arabayı lifte kaldırırken sağ arka yay bir düştü bende şoka girdim :) sol arka yay yamulmuş, sağ ön yay amortisorlere sürtüyor sol ön yayda bir sıkıntı yok, sağ arka yayı aldık, amortisorcüye götürdü bütün yaylar için çöp dedi :) morel sıfır bende araba lifte kaldı dedim yeni yay alana kadar bari şu yayı yerine takalım dedim onuda beceremedik, o tanıdık abiyi aradım ben hemen, giydiricem ya konuyu anlattım bilmiomuş gibi nasıl şaşırdı, yayları kesmişler sıcak pres denilen şekilde yayı başmışlar, neyse yarın dahası gün çıkmacıdan 4 adet yay bulduk 400 tl artı 50 tl işçilik ödedim, arabayı liften çıkarttım, adamdan tekrar 150 tl geri aldım spor yay sözü verdi. şimdi gelelim asıl konuya, arabaya biniyorum şimdilik iyi arabanın benim gözümde sorunu şuan;
1. sürücü koltuğu süngerinde sıkıntı var araba 120 binde çok az yıpranmış, koltuktaki yan sünger sol tarafında bir demir var bacagımı rahatsız ediyor. bakalım oto döşemecilere sorucam sorunu çözeceklermi, birde dururum müsait olunca spor yay alıcam bu seferde öyle denicem markası eibach 3,5 alıcam onuda ustaya sorucam ona göre araba şuan yükseklik olarak hoşuma gitmiyor. sizce nasıl olur tecrübesi olanlar söyleyebilirmi. arabanın genel olarak debriyaja bastığım zaman gacır diye ses gelio, debriyajdan ayağımı çekerkende, dışardan ufak bi uğultu duyuyorum ve arabada yavaş yavaş giderken ön takımın birazcık sallandığını hissediyorum, arabadan daha hevesimi almadan ustaya vermeye korkuyorum bu modifiye işlemini yaptırıken tam 1 hafta bekledim :) şimdi korkuyorum sizlerinde görüşlerinizi alabilirmiyim...
;)

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 250000
  • Model Yılı: '04
  • 7 kere teşekkür edildi
debriyaj kronik sorun, problem yaratmaz. çok az ayağını bastığın yerden piston milinini yağlarsın, geçici olarak halledersin. Ön takımdan gelen ses genelde frenlerden oluyor. Frenlerin, diske vurma olayı. Her arabada hemen hemen var; bununda kesin çözümü yok. Sürücü koltuğunun altında çelik yaylı tel var. Koltuk lastikleride oralara bağlı gerdirme amaçlı. Muhtemel çelik tel kırık, bendede aynı sorun vardı. İyi bir kaynakçı bulursan kaynatır. Parça çok kolay sökülüyor, civata bile yok. Hatta yandaki koltukdakide aynı değiştirebilirsin. Modifiye olayına ben karşıyım. Çünkü bir sürü mühendis bir araya geliyor, yıllarca proje, tasarım bir araç üretiliyor. Çok bilen ustalarda bunları değiştiriyor. Ben karşıyım. Ne kadar iyi ustada olsan, bu aracı üreten kadar, neyin yarayıp yaramayacağını bilemezsin. Bu değişiklikler senin sonunu bile hazırlar. Haberlerde klasik, direksiyon hakimiyetini kaybetti!...
Ben daha ölmedim, sizlere vasiyetim ölümüm olacaktır. Muhammet Ali Arapoğlu'ndan