Gönderen Konu: ZZ112 (e11) için kamber civata (bolt)  (Okunma sayısı 2191 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
ZZ112 (e11) için kamber civata (bolt)
« : Aralık 07, 2014, 19:48:43 »
Arkadaşlar,

2001 1.6 sol Corolla otomatik vasıtama 6 ay önce yeni amortisör taktık. Orjinal KYBlar yerine çok hesaplı Alko marka taktık. Orjinalleri 15 sene dayanıyor diyorsunuz ama TEM Ankara yolunda yüksek hızlardaki stabilitesi bayağı arttı.

Bu aralar Eibach Pro yay seti ve 3 noktalı TRD amortisör kulesi gergisi taktıracağım.

Daha önce Opel Astra vasıtada Eibach Pro yay taktırmıştım. Yol tutuş bayağı arttı ama ön lastiklerin negatif kamberi arttı, ve iç taraftan lastik aşınması belirgin olarak arttı. Şimdi Toyota Corolla vasıtada hem ön hem de arka süspansiyon Mac Pherson olduğu için aynı şekilde kamberin negatif olacağını düşünüyorum.

Eibach ve diğer firmalar kamber civataları yapıyorlar. Bunu uygulayan arkadaşlar var mı? Üst mü alt amortisör civatalarını kamber civataları ile değiştirdiniz?

http://1.cdn.lib.americanmuscle.com/files/47815-cust.pdf

http://www.dirtyimpreza.com/forums/showthread.php?6365-Camber-Bolt-FAQ-and-Tutorial

Toyota Club Türkiye

ZZ112 (e11) için kamber civata (bolt)
« : Aralık 07, 2014, 19:48:43 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: ZZ112 (e11) için kamber civata (bolt)
« Yanıtla #1 : Aralık 10, 2014, 10:22:40 »
Arkadaşlar,
Ön ve arka kamber civatalarını aldım. Yalnız bu civata (bolt) orjinalinden ince ve zayıf olurmuş. Astrada Eibach Pro taktıktan sonra gerçekten rot ayarı ciddi değişti, tamam arabanın yol tutuşu muhteşem ama lastik ömrü öldü.

75 kişi okumuş, 30mm alçaltma yaptıktan sonra lastikte içerden aşınma başladı mı?


Eibach web sitesinde E11 veya ZZE112  yay için kamber bilgisi yok. Sadece yeni kasa için var. Sanki gerekmiyor gibi...Gerekmiyorsa en azından arka boltları Astraya kullanayım, boşu boşuna iş çıkarmayalım.

Son model içinhttp://eibach.com/america/en/eibach-news/toyota_corolla_pro-kit_2014

OE Camber = -0.8 deg (+/-0.6 deg)
OE Caster = 4.0 deg (+/-0.6 deg)
OE Toe = 0.10 deg (+/-0.6 deg)
PRO-KIT Camber = -0.2 deg
PRO-KIT Caster = 3.5 deg
PRO-KIT Toe = 0.13 deg









Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: ZZ112 (e11) için kamber civata (bolt)
« Yanıtla #2 : Aralık 10, 2014, 10:41:48 »
Bende 95 model corolla var eibach prokit taktırdım, rotcuya gittim ama herhangi bir rot yapmadı. Çekme filanda yok yüksek hızlarda.

Forum bu konularda biraz zayıf kalıyor o yüzden cevap alamıyorsun :).
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: ZZ112 (e11) için kamber civata (bolt)
« Yanıtla #3 : Aralık 10, 2014, 12:51:00 »
Alçantınca, araba çekmez de, lastik iç tarafa yaslanır. Buna kamber adı veriliyor. Bu vasıtalarda bahsettiğim civatalardan kullanmadı iseniz kamber ayarı yapılamıyor. Bu durumda lastik içeri kenardan aşınır. Muhakkak, negatif kamber artacak da, toleransın içinde ise vidadız idare edilir mi diye soruyorum.


http://eibach.com/america/en/performance-suspension/pro-alignment

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: ZZ112 (e11) için kamber civata (bolt)
« Yanıtla #4 : Aralık 28, 2014, 22:34:03 »
Eibach Pro-Kiti size inanip taktirdim. E100 ve E110 kasalarda konforlu demek zor. Yeni Corollalarda Eibach yay sertligi fabrika gibi...

http://eibach.com/america/en/eibach-news/toyota_corolla_pro-kit_2014

But eski kasalarda suspansiyon bambaska, Eibach Pro-Kit TRD listesindeki en sert yaylardan nerede use 2 kere sert


http://www.greenline.jp/catalogue/bccatpartlist.php?make=toyota&carcode=AE111&intake=NA&category=suspension

8250.140 modelinde E110da 8kg/mm onler, ver arkada'4kg/mm. Sizing Eibach 8240.140 E110 modelinde  onler 9kg/mm...Race competition coil overlari bu kadar sert degil.....

http://eibach.com/sites/dedevperformance-suspension.eibach.com/files/pdf-jp/P-Kit_toyota_JP_2014-09-07.pdf

Bahsettigim rakamlar dehset yuksek, kgf=9.8N

Karsilastirmak icin....

http://www.toyotanation.com/forum/131-8th-generation-1998-2002/299298-master-98-02-corolla-spring-rate-info.html
TRD simdi AMG paketi gibi goruntu sadece. Corolla ile artik bir yarisa filan girmiyorlar. Yumos olmus...



But arada kamber civatalarini taktirdim:-)



Bende 95 model corolla var eibach prokit taktırdım, rotcuya gittim ama herhangi bir rot yapmadı. Çekme filanda yok yüksek hızlarda.

Forum bu konularda biraz zayıf kalıyor o yüzden cevap alamıyorsun :).