Hoşgeldiniz
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
kayıt olun
.
Aktivasyon eposta
nız mı yok?
Aralık 11, 2025, 15:29:28
↓
Buradan sitemiz içinde arama yapabilirsiniz
Ana Sayfa
Forum
Yardım
Giriş Yap
Kayıt Ol
Toyota Club Türkiye
»
Garaj
»
Modifikasyon
»
Konu:
Hava filtresi fani kullanan var mi?
Yazdır
Sayfa: [
1
]
Gönderen
Konu: Hava filtresi fani kullanan var mi? (Okunma sayısı 7309 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Araç: Celica
Kan Grubu: ---
Model Yılı: '04
27 kere teşekkür etti
13 kere teşekkür edildi
Hava filtresi fani kullanan var mi?
«
:
Aralık 06, 2014, 20:04:13 »
Arkadaslar filtreden gelen hava borusuna takilan fanlar var ya,onlardan kullanan var mi?Avantaj yada dzavantaji var midir?
Kayıtlı
Toyota Club Türkiye
Hava filtresi fani kullanan var mi?
«
:
Aralık 06, 2014, 20:04:13 »
(Gizli Üye)
Moderatör
Scientia Dux Vitae Certissimus
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: ---
Kilometre: 38000
Model Yılı: '21
2116 kere teşekkür etti
3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Hava filtresi fani kullanan var mi?
«
Yanıtla #1 :
Aralık 06, 2014, 20:16:44 »
hiç bir avantajı yok hatta dezavantajı var.
-boşuna elektrik tüketiyor.
-gaza bastığınızda hava filtresine giren hava miktarı artar, fakat bu fan tarzı şeyler giren havayı fazlalaştırmak bir yana, orjinal hava giriş miktarını bile karşılayamaz. bu nedenle de hava girişini tıkayıcı bir etkiye sahiptirler.
-verimi artırmak istiyorsanız, CAI yaptırmanız lazım, soğuk hava girişi. fakat bunda da hissedilir bir güç tork artışı alınamamaktadır, ayrıca boru uzunluğu arttığı için basınç düşüşü yaşanmaktadır, verim alınsa da düşük devirlerden çok yüksek devirlerde işe yaramaktadır, dolayısıyla fazla yakıt tüketimi. ayrıca CAI olursa aşırı yağmurlarda vs motora su girerek hydrolock olmasına sebebiyet verebilir.
-en verimli hali orjinal halidir.
Kayıtlı
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Araç: Celica
Kan Grubu: ---
Model Yılı: '04
27 kere teşekkür etti
13 kere teşekkür edildi
Ynt: Hava filtresi fani kullanan var mi?
«
Yanıtla #2 :
Aralık 06, 2014, 20:28:16 »
Simdi mantiken akla yatkin geliyor,fanlar daha fazla havayi emmektedir.Ancak birde soyle dusunmek lazim piyasada 10 dolara satilan bu tirbun gercekten performansta ve reklamlarda soylendigi gibi yakitta azalma saglamaktaysa neden orjinalde araclara uygulanmiyor?O zaman turbolar tarih olur.Bir zamanlar yakit borusunun etrafina takilan bi miknatis sayesinde yakitin %25 dustugu reklam yapilirdi.Otomotiv firmalarinin milyonlar harcayarak tuketimi azaltamadigi o zamanlarda 5 liralik bir miknatisla mi bu is cozulecek diye dusunmustum.Galiba bu fan da ayni olay.
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Moderatör
Scientia Dux Vitae Certissimus
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: ---
Kilometre: 38000
Model Yılı: '21
2116 kere teşekkür etti
3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Hava filtresi fani kullanan var mi?
«
Yanıtla #3 :
Aralık 06, 2014, 21:06:25 »
aynen, şimdi motorun emdiği hava belli.
1.6 motor 2000 devirde düşünürsek
1.6lt*2000rpm/2*0.70volumetriceffc.=1120lt hava/dakika=1.12 m3/dakika
tam devirde kullanırsak motoru 2-3 katına çıkıyor gerek hava miktarı.
satılan ucuz ürünlerin güçleri bu miktarı karşılayamadığından faydadan çok motora giren havayı kestiğinden gücünü azaltıyor. ama volvonun yeni denemeleri varmış, 2.0 dizelden 450hp güç almışlar electric supercharger ile.
işe yaraması için kaliteli bir ürün olmalı ve de onun güç ihtiyacını karşılayacak alternatör.
Kayıtlı
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: A+
Kilometre: 257500
Model Yılı: '01
395 kere teşekkür etti
376 kere teşekkür edildi
Ynt: Hava filtresi fani kullanan var mi?
«
Yanıtla #4 :
Aralık 07, 2014, 00:05:08 »
İyide denilen fan elektrikli değil içeri giren havayla dönüp türbülans sağlıyormuş hava hızlanıyormuş deniyor ama ben açık hava filtresi kit olarak kullanmama rağmen pek mantıklı gelmedi açıkçası
Kayıtlı
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp
BENZİNLİYDİ
Artık Prins Technomaxlı
Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach
(Gizli Üye)
Moderatör
Scientia Dux Vitae Certissimus
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: ---
Kilometre: 38000
Model Yılı: '21
2116 kere teşekkür etti
3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Hava filtresi fani kullanan var mi?
«
Yanıtla #5 :
Aralık 07, 2014, 00:18:13 »
Bir makine mühendisi, hatta akışkanlar mekaniği üstüne çalışan biri olarak açıklayayım.
Farkederseniz hava giriş sistemi, bizim soluk borumuza çok benzer. Önce düz bir boru, ardından zikzaklı girintili çıkıntılı bir boru (soluk borumuz gibi), ardından da hava filtresinden oluşmakta sistem. Bu zikzaklı girintili çıkıntılı soluk borumuza benzer giriş borusu zaten akışı türbülanslı hale getirmeye yarıyor ve havayı emmek için gerek vakum kuvveti daha çok azalıyor, laminer akışa oranla. Ama zaten giren havanın hızı yüksek olduğundan boru içinde kendiliğinde türbülanslı hale geliyor. Ayrıca bir de böyle bir aparata gerek yok
İstenirse gerekli hesaplamaları yazabilirim. Reynolds sayısı, bunun bulmak için de motorun emdiği hava miktarı ve ortalama boru çapına göre giren havanın hızı bulunarak değelendirildi.
Kayıtlı
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
Araç: ---
Kan Grubu: ---
Model Yılı: -
2928 kere teşekkür etti
2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Hava filtresi fani kullanan var mi?
«
Yanıtla #6 :
Aralık 07, 2014, 00:34:39 »
Electric SuperChargers Mythbusted
Kayıtlı
THE END
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
*_ KuRaL_2 _*
Araç: Avensis
Kan Grubu: AB+
Kilometre: 130000
Model Yılı: '07
120 kere teşekkür etti
50 kere teşekkür edildi
Ynt: Hava filtresi fani kullanan var mi?
«
Yanıtla #7 :
Aralık 07, 2014, 16:29:37 »
Sonuç itibari ile gördük ki
bir işe yaramamış neredeyse
Kayıtlı
Toyota Avensis (2007)
110bg Gümüş Gri
Benzin + Lpg
Güzel Dostlar, Güzel İnsanlar Güzel Sohbetler;
www.toyotaclubtr.com
(Gizli Üye)
Site Yöneticisi
Deus ex machina
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Model Yılı: -
2904 kere teşekkür etti
3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Hava filtresi fani kullanan var mi?
«
Yanıtla #8 :
Aralık 07, 2014, 16:49:20 »
Mutlu çok güzel açıklamış konuyu. Silindirlerin hava emişi dış ve iç etmenlere bağlıdır. Dış etmende aracın hızı ile ve dış ortam şartları ile bağlantılı olan, aracın motor hava girişince yakalanan havadır. İç etmende ise silindir içi vakum diyebiliriz. Emme sırasındaki durumu bir enjektöre benzetebiliriz. Bunların yanında atmosferik olarak çalışan bir motor, teorik olarak 1atm hava basıncı ile havayı içine alır ancak pratikte emme kanalları ve hava filtresi engelleri ile karşılaşıp 1 atm den daha az bacınç ile hava emme manifolduna ulaşabilir. Burada en önemli iki parça(her parça önemlidir) aracın emme manifold yapısıdır. Emme manifold kanallarının ebatları yanında şekli de çok önemlidir. Kimi araçlarda değişken yapılı emme manifoldu kullanılmaktadır(motora her zaman çok hava göndermek faydalı değildir). Diğer yandan hava filtresi geçirgenliği de çok önemlidir. Hava emiş sırasında havanın geçmesine ancak toz vs partiküllerin geçmemesine izin verecek özellik ve yapıda olmalıdır. Kağıt, sünger vb özelliklerdeki filtrelerin yanında yağlı tipteki bazı özel yapım olanlar partikül geçirgenliği olarak iyi, hava geçirgenliği olarak da daha az dirençli olabilmektedir standart filtrelere göre. Yalnız yukarıda konuştuklarımız hep hava üzerine idi fakat motorun ihtiyacı olan şey hava değil, asıl olarak oksijendir yakıcı gaz özelliği ile.
Bence açık tip filtreniz var ise onu daha fazla havadan ziyade soğuk(hacimsel olarak daha fazla oksijen ihtiva eden) hava ile beslemeye çalışın. Çünkü silindirin alabileceği hava miktarı hacimsel olarak bellidir Mutlu arkadaşımızın da çok güzel değindiği gibi..
Kayıtlı
Bazı Faydalı Başlıklar;
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0
ve
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=67161.msg911844#msg911844
https://hakanrailways.blogspot.com
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Araç: Celica
Kan Grubu: ---
Model Yılı: '04
27 kere teşekkür etti
13 kere teşekkür edildi
Ynt: Hava filtresi fani kullanan var mi?
«
Yanıtla #9 :
Aralık 07, 2014, 18:31:27 »
Sonuc olarak bi ise yaramadigini anlamis bulunmaktayim.Ve siparis vermekten azgectim.Tesekkurler
Kayıtlı
Yazdır
Sayfa: [
1
]
Toyota Club Türkiye
»
Garaj
»
Modifikasyon
»
Konu:
Hava filtresi fani kullanan var mi?