Arac yakin akrabamin 6 ay kadar oldu alali kendisi doga meraklisidir bu 3 cu off road araci .
Bu arac 3.0 disel otomatik vites.
japonyadan tr ye 2012 yilinda giris yapmis sagdan direksiyon lu olup sola çevrilmiş .
Bana kalorifer de sıkıntıları var diye geldi bide gogusten motor sesi cok geliyor dedi .
Dedim torpidoyu sokucez bakicaz ne gerekiyorsa yapilacak.

Sokmeye basliyorum

Sokmeye baslayinca cikan eksiklikler



Köpük sikilmis oldugu icin sokmekte biraz zorlandim kopukleri curuterk kurtarabldim


Kalorifer in kontrol unitesi dijital sadece acma kapama tusu calisyordu geri hic bir fonksiyonu calismiyordu ilk kontrole basladi kardesim
Sonradan fark ettikki arkadaki calisma duzeni tamamen analog yane halatli sistem .
Direksiyon yer degisirken haliyle baska torpido takilmis ve o dijital.ama arka sistem motor yonlerdirme analog ve sol taraftan sag tarafa tasinmis.

Goruldugu gbi direksiyon mili gogus delinip sola takilmis pedal lar .
Kalorifer yonlerdirme yerleri bosta ic dis silkilasyon . sicak soguk hepsi kullanilamaz durumda idi ve taban halisinin altina bakinca islak oldugunuda fark ettim arac sahbine bilgi verdim oda ne gerekiyorsa yap kendi aracin gbi düşün dedi
Camın onundeki su olugunun kapagini soktum ve su döktüm 4 yerden su aldigini tespit ettim



Diger iki yere mudahale icin su olugunun ust saclarini kestim

Kalorifer hava giris bacasinin kenari

Temizleyip dayson siyah ceko cektim
Diger yerlerinde pasini biraz alip pas dönüştürücü surdum



Icerden de mudahele yapim bitüself bantla izalasyon na basliyorum





Goguse izalasyon sugeri 10 mm






Kalorifer halat baglantilarini tespit edip olcu aliyorum ve telcide celik tel yaptiriyorum

Ayak el hava verme baglantisi burdan olucak

on cam yan cam

burasida motor kaputu sicak soguk vanasi
Tellerin ucunu yerlere uygun yaptrip takiyorum kontrol paneline gelicek ucu suan bosta



ic dis sulkilasyon


Toplamda 4 tel cekiyorum ve
Arac sahibi arac icin analog kontrol unitesi amerikan buluyor ama tr ye cargosu yok almanyada bi tanidigina cargo edilip ordam Tr ye gelicek tabiki bu süreç i beklemicem celik telleri gogusten dusari verip parca gelince isleme devam edicem.

Kapilari da bitüself yapmak icin sokuyorum sol on

Temizliyorum

Dis saci ve ic saci kaplayip nalyonunu kapatip topluyorum

Sol arka kirli vinet firca mf bez

Bitmis

Sag ön





Sag arka



Bagaj kapisi



Bitüself li halinin resmini unutmusum cekmeyi.
Arka silecek su deposu

Bagaj taban ve yanlara

Bitmis

Tabani kirli hali


Koltuk baglantilarini sokuyrum bi elden gecmsi gerek

Taban bitmisi



Sag yan

Tabi sokulen parclar temizleyip takiyorum

Arac sahibi kendir ipi getirdi portbagaja degsik bi hava katalim diye onun oncesi


Sonrasi

Arka stopun altinda ki delige sunger sokusturmuslar oda pas yapmis

El falan girmediği icin firca ile pas dönüştürücü surdum sadece

Tavan lambarini beyaz led yaptim


Gelelim torpidoyu toplamaya once havalandirma kanallrini takiyorum

Tesisat kablolarini cirtliyorum ezilmesin diyede araya bitüself band koydum


Sol taraftaki hava borulari uyumsuz olduğundan uc tarafina craft hortum takiyorum alemiyyum folyo ile ek yerlerini izole idiyorum

Ses yapicak müsait yerlere sunger sıkıstiriyorum

Ve torpidoyu atiyorum

Sokerken kesgigim kopukler megerse
Torpidonun sag ce sol umuz baglantilari uyumsuz oldugu icin kullanilmis oldugunu fark ettim
Ve iki kenari ahsapla desteklyip bende poluratan kopuk sıktim


Torpido kapagi gakjnca takinca oturmadi arkasjndaki hava kanalari na degdi daha once bu borular tam takili degildi ve oradan gelen sicakla kapagin arkasi bakjn ne hale gelmis

Torpi gozunu kesip ufaltyorum arkasina 4 mm mdf monte ediyorum


Icine bitüself geciyorum sonra ustunu hali kaplicam

Gosterge camini sokup plastix le polisaj yapiyorum

Topluyorum


Teller görünen gbi suanlik burdan boyle cikiyor
Aracin icini tavan haric temizliyorum

50/50 ama pek belli degil

On cam onundeki su olugu daha once salaniyordu onu ve cam alt fitilini montajini yapiyorum dayson ceko ile
Her yerdeki bosluk esit olsun diye parca sokuyorum aralara

Geceden silikonlayip ustune agirlik koyuyorum


Gelelim disina arac zate arazide kullanicagi icin fazla birseye gerek yok diye dusunuyorum
Parlamasi adina
Est ileYikama
Kil
Yikama
Lc polising ped le srp atiyorum
Ustune soft99 authentic wax atiyorum.

Kil in hali kaput camurluklarla
50/50 ler


Srp gecilmis hali projektör ile




Ve canavarin bitmis hali





Tum islemler tek basima 9 gün de tamamlanmıştır.
Ama arac bende 13 gün kaldi 4 dun de gezdim gerçekten cok keyifli bir arac yolda cokta dikkat cekiyor 500 bin tl lik araclarin yaninda bile tum gozler bu canavarin üstünde.