Gönderen Konu: Yeni corolla' nın en büyük eksiği ve en büyük artısı ne sizce?  (Okunma sayısı 48342 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corollanın neyinden memnunsunuz?
« Yanıtla #360 : Mart 07, 2016, 09:09:03 »
Cuma^dan beri yeni aldığım e16 ile; 2000KM her türlü yol koşulunda kullandım.
4 bundan önce 2 yılda 4 tane e15 aldım sattım.
Farkları;
- E16 direksiyon hissi geliştirilmiş,
- E16 yüksek hızlarda güven duygusu daha iyi
- E16 diğer kasaya göre yol sesi ve rüzgar sesi çok bariz az
- E16 Mmt şanzıman revize edilmiş
- E16 frenler daha hissiyatlı

Buna karşın;
-E15 de göğüslükten gelen ses daha az
-E15 far yıkama var E16 yok (E15 de hiç kullanma gereği duymadım)
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yeni Corollanın neyinden memnunsunuz?
« Yanıtla #360 : Mart 07, 2016, 09:09:03 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 2 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
İnşallah Kamil bey. Dediğiniz gibi olur da güzel güzel sorunsuz bir şekilde kullanırız yeni araçlarımızı
detayları önemseyen biri olarak yazıyorum.
eksileri..
bagaj kapısını kapatınca plakadan gelen saçma cızırtı.yine bagajla ilgili olarak sınıfının en küçük bagajlarından ama çok da önemli değil yeterli.
diz mesafesiyle baş mesafesi ters orantılı galiba.baş mesafesi 1.87 limit(diz mesafesi çok fazla o yüzden eleştiriyorum).
arka kol dayaması özensiz yapılmış salınım halinde.
antalya sıcağında koltuklar terletiyor.
arka kapıları kapatırken tutamak uzak kalıyor.
ön kapı tutamakları esniyor toyotaya yakışmıyor.
yol bilgisayarında anlık tüketim yok(active donanım).
torpidoda ışık yok ve torpido bu boyuttaki arabaya göre küçük kalıyor.
arka görüş kötü.arkanın nerde bittiğini kestiremiyorsunuz.ilk başta park etmek zorlaşıyor.alışmanız gerekiyor.
devir saatinin en baz donanımla premium donanımda farklı olması çok garibime gitti.
motor kaputunu açınca aradadaki boşluklardan yeri görüyorsunuz.yakışmıyor toyotaya.
performanslı kullanımda cvt şanzıman sürüşü gölgeliyor.hep geriden geliyor.
motor 97kw(130 bg)gibi yürümüyor.
direksiyonu 9 15 te tuttuğunuzda simit ince kalıyor.
bozuk zeminlerde turanza 300lerinde etkisi büyüktür ama sesi çok içeri alıyor.
toyotanın corollayı turanzalarla satmasına anlam veremedim ne yol tutuyor,ne konfor odaklı.sadece biraz uzun ömürlü ve sert.
kolçak 2 parçadan oluşuyor ama 2.parça kafasına göre açılıyor.
sene 2015 kararan dikiz aynası yok çok garip.
kafalıklarda ayar yok sadece yukarı aşağı oynuyor.boyu uzun olanlar için sıkıntı oluyor uzun yolda.
cvt şanzıman kalkışta manuele göre 1 saniye geride kalıyor.
vitesin ordaki konsol adını bilmiyorum oynuyor 2 3 parmağınızla sağ sol yaparsınız.
iihs den kötü puan aldı.euro ncaptan 5 yıldız almasına bakmayın herkese 5 yıldız veriyorlar.pek güven vermedi o testi görünce.
müzik sistemi 6 hoparlörlü yüksekliği ve ses kalitesi vasat
arka camın ordan trim sesi geliyor.
artıları..
cvt şanzımanın konfor odaklı ayarlarının iyi olması.örneğin öne yığılma yok ve kalkışta erken 2.vitese atıp arabanın titremesi yok.
cvt şanzıman diğer şanzımanlara göre çok daha masrafsız.
arka süspansiyonlar torsiyon olmasına rağmen konfordan çok da geri kalmamış.
motorun sessiz olması.
direksiyon yavaş süratlerde hissiz ve sünger gibi ama hızlanınca ağırlaşması iyi.
plastik kalitesi bir corollaya göre iyi.genel anlamda kötü.
sürücü koltuğunu ayarlamak çok kolay.ideal sürüş pozisyonuna ulaşmak kolay(boyunuz kısa da olsa uzun da olsa sorun çıkarmıyor).
dik panel ve cassio saat çok eleştirilsede bence iyi.geleneklerden şaşmamak lazım saygı duyarım.(dik konsol sonuçta gt 86)
geleneksel el freninden vazgeçilmemiş bence çok iyi sürücü odaklı.
esp yi kapatıp el freni çekebiliyorsunuz arabayla aranıza kimse giremiyor.yancılar iyi bilir bu durumu.
motorun 4 bin devirden sonra atağa kalkması,6400 e kadar çok iyi çevirmesi ve mekanik ses çıkarması çok keyif veriyor.
manuel kullanımda vites geçişleri bence çok iyi bir corolladan ve cvt şanzımandan beklemezsiniz.
antalyada trafikte çok sakin kullanımda 7,5 litre hızlı kullanımda dikkatinize göre 9 10 litreye kadar çıkabiliyor.kulağa biraz çok gelebilir ama 1.6 atmosferiklerden bu kadar az yakan bir motor ben görmedim.varsa cahilliğime verin.örn 2009 bmw 316 15 litre yakıyordu 1.6 120 bg.
frenleri bence gayet iyi dozajlaması tartışılir(ama panik frenlerde fazla abs sesi geliyor).
2.elinin çok iyi olması bence türkiyede bir numaradır.efsane kasaya selam olsun.
araba önden bakınca aynalarda kapalıysa kulakları kesik kangal gibi güzel görünüyor.
rüzgar sesi bence az 100 110 dan itibaren başlıyor ufak ufak.
sonuç..
efsane kasaya sahip arkadaşım var.onun arabasıyla bizim araba arasında performans farkı yok.beygirlerin havada uçuştuğu dönemde performans eskisinden daha iyi olmalı.farkı efsane kasanın torku alt devirlerde vermesi.yeni nesilde standart bir atmosferik gibi yüksek devirlerde vermesi.yeni kasa eskisine göre rollde max 1 boy fark atar.efsane kasa yanlış hatırlamıyorsam 100 bg yeni nesil 130bg.arada 300 e yakın kilo farkı var böyle olunca performans farkı kalmıyor.malzeme kalitesine gelirsek efsane kasanın daha iyi,daha sağlam olduğunu hissediyorsunuz.yeni kasada elinizi attığınız her yerde esnemeler var.yıllar boyu sağlam kalmayacak gibi(hiç bir zaman bir toyota olamayacak gibi).yeni model efsane kasaya ihanet gibi olmuş marka yeni nesil oyuncaklara adapte olamamış.her şeye rağmen çok satan bir aile arabası.elinizden çıkarmaya kalksanız millet toyota diye hemen alır. umarım bol para verip büyük umutlarla aldığımız aldığınız toyota dediğimiz heyecanlandığımız araba bir toyota gibi davranır yıllar boyu sağlam kalır.umarım bütün yaptığım olumsuz eleştirilere boyun eğmez,ben hala burdayım tirrekler az ötede eleştirsin der ve beni pişman eder.sevgilerimle...





Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
  • Model Yılı: '15
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Genel olarak herkesin fikri ortak noktada buluşuyor ve ben de bunlara katılıyorum.Galiba kimse yazmamış ama benim hoşuma gitmeyen şey camları sürücü tarafından kilitleyince sürücünün de camlara müdahale edememesi saçma olmuş.Bir önceki aracımda kilitleseniz de sadece sürücü açabiliyordu camları.
2015 Corolla Advance 1.6 MDS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 2 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
E160 kasa olumlu ve olumsuz eleştiriler
« Yanıtla #363 : Mart 10, 2016, 02:33:55 »
hiçbir markanın fanatiği olmadan objektif bir şekilde yazmaya çalışıcam
detayları önemseyen biri olarak yazıyorum.bu yazıyı dün yazmıştım.çok arkalarda kalmış e160 kasa sevdiğimiz ve sevmediğimiz yanları
eksileri..
bagaj kapısını kapatınca plakadan gelen saçma cızırtı.yine bagajla ilgili olarak sınıfının en küçük bagajlarından ama çok da önemli değil yükleme eşiği de idare eder.
diz mesafesiyle baş mesafesi ters orantılı galiba.baş mesafesi 1.87 limit(diz mesafesi çok fazla o yüzden eleştiriyorum).
arka kol dayaması özensiz yapılmış salınım halinde.
antalya sıcağında koltuklar terletiyor.
arka kapıları kapatırken tutamak uzak kalıyor.
ön kapı tutamakları esniyor toyotaya yakışmıyor.
yol bilgisayarında anlık tüketim yok(active donanım).
torpidoda ışık yok ve torpido bu boyuttaki arabaya göre küçük kalıyor.
arka görüş kötü.arkanın nerde bittiğini kestiremiyorsunuz.ilk başta park etmek zorlaşıyor.alışmanız gerekiyor.
devir saatinin en baz donanımla premium donanımda farklı olması çok garibime gitti.
motor kaputunu açınca aradadaki boşluklardan yeri görüyorsunuz.yakışmıyor toyotaya.
performanslı kullanımda cvt şanzıman sürüşü gölgeliyor.hep geriden geliyor.
motor 97kw(130 bg)gibi yürümüyor.
direksiyonu 9 15 te tuttuğunuzda simit ince kalıyor.
bozuk zeminlerde turanza 300lerinde etkisi büyüktür ama sesi çok içeri alıyor.
toyotanın corollayı turanzalarla satmasına anlam veremedim ne yol tutuyor,ne konfor odaklı.sadece biraz uzun ömürlü ve sert.
kolçak 2 parçadan oluşuyor ama 2.parça kafasına göre açılıyor.
sene 2015 kararan dikiz aynası yok çok garip.
kafalıklarda ayar yok sadece yukarı aşağı oynuyor.boyu uzun olanlar için sıkıntı oluyor uzun yolda.
cvt şanzımanlı araçlar 0-100 km hızlanmada manuele göre 0.5-1 saniye arası geri kalıyor.
vitesin ordaki konsol adını bilmiyorum oynuyor 2 3 parmağınızla sağ sol yaparsınız.
araba toyotaya göre sağlam değil iihs den kötü puan aldı.euro ncaptan 5 yıldız almasına bakmayın herkese 5 yıldız veriyorlar.pek güven vermedi o testi görünce.7 hava yastığına aldanmayın.
müzik sistemi 6 hoparlörlü yüksekliği ve ses kalitesi vasat
arka camın ordan trim sesi geliyor.
artıları..
cvt şanzımanın konfor odaklı ayarlarının iyi olması.örneğin öne yığılma yok ve kalkışta erken 2.vitese atıp arabanın titremesi yok.
cvt şanzıman diğer şanzımanlara göre çok daha masrafsız.
arka süspansiyonlar torsiyon olmasına rağmen konfordan çok da geri kalmamış.
motor sessiz
direksiyon yavaş süratlerde hissiz ve sünger gibi ama hızlanınca ağırlaşması iyi.
plastik kalitesi bir corollaya göre iyi.genel anlamda kötü.
sürücü koltuğunu ayarlamak çok kolay.ideal sürüş pozisyonuna ulaşmak kolay(boyunuz kısa da olsa uzun da olsa sorun çıkarmıyor).
dik panel ve cassio saat çok eleştirilsede bence iyi.geleneklerden şaşmamak lazım saygı duyarım.(dik konsol sonuçta gt 86)
geleneksel el freninden vazgeçilmemiş bence çok iyi sürücü odaklı.
esp yi kapatıp el freni çekebiliyorsunuz arabayla aranıza kimse giremiyor.yancılar iyi bilir bu durumu.
motorun 4 bin devirden sonra atağa kalkması,6400 e kadar çok iyi çevirmesi ve mekanik ses çıkarması çok keyif veriyor.
manuel kullanımda vites geçişleri bence çok iyi bir corolladan ve cvt şanzımandan beklemezsiniz.
antalyada trafikte çok sakin kullanımda 7,5 litre hızlı kullanımda dikkatinize göre 9 10 litreye kadar çıkabiliyor.kulağa biraz çok gelebilir ama 1.6 atmosferiklerden bu kadar az yakan bir motor ben görmedim.varsa cahilliğime verin.örn 2009 bmw 316 15 litre yakıyordu 1.6 120 bg.
frenleri bence gayet iyi dozajlaması tartışılir(ama panik frenlerde fazla abs sesi geliyor).
2.elinin çok iyi olması bence türkiyede bir numaradır.efsane kasaya selam olsun.
araba önden bakınca aynalarda kapalıysa kulakları kesik kangal gibi güzel görünüyor.
rüzgar sesi bence az 100 110 dan itibaren başlıyor ufak ufak.
sonuç..
efsane kasa ile yeni kasa arasında performans farkı yok.yeni motorların çıktığı beygirlerin havada uçuştuğu dönemde performans eskisinden daha iyi olmalı.farkı efsane kasanın torku alt devirlerde vermesi.yeni nesilde standart bir atmosferik gibi yüksek devirlerde vermesi.yeni kasa eskisine göre rollde max 1 boy fark atar.efsane kasa yanlış hatırlamıyorsam 100 bg yeni nesil 130bg.arada 300 e yakın kilo farkı var böyle olunca performans farkı kalmıyor.sonuçta yeni kasa olunca insan eskisinden daha hızlı gitmek istiyor.en sakin kullanıcı bile olsanız insanın gaza basası gelir yalan değil.malzeme kalitesine gelirsek efsane kasanın daha iyi,daha sağlam olduğunu hissediyorsunuz.yeni kasada elinizi attığınız her yerde esnemeler var.yıllar boyu sağlam kalmayacak gibi(hiç bir zaman bir toyota olamayacak gibi).yeni model efsane kasaya ihanet gibi olmuş marka yeni nesil oyuncaklara adapte olamamış.devir saatine,sis farlarına bile opsiyon koymuş,şaşırtıcı.bütün dezavantajlarına rağmen çok satan bir aile arabası.türkiyede böyle bir algı var bir markanın eskisi iyiyse yenisi de iyidir.elinizden çıkarmaya kalksanız millet toyota diye hemen alır. umarım bol para verip büyük umutlarla aldığımız(aldığınız) toyota dediğimiz heyecanlandığımız araba bir toyota gibi davranır yıllar boyu sağlam kalır.umarım bütün yaptığım olumsuz eleştirilere boyun eğmez,ben hala burdayım tirrekler az ötede eleştirsin der ve beni pişman eder.sevgilerimle..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
Ynt: E160 kasa olumlu ve olumsuz eleştiriler
« Yanıtla #364 : Mart 10, 2016, 08:05:29 »
Bu konudan çok var hocam, keşke o kısımlara yazsaydınız.
" Less English, more bike."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 76 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corollanın neyinden memnunsunuz?
« Yanıtla #365 : Mart 10, 2016, 09:31:58 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Şimdi fark ettim usb yeri çok dar takıyorum bu sefer koruyucu kapak kapanmıyor. Belki ultra slik usb takılırsa kapanır
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corolla 1.33 Life / İnci beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22460
  • Model Yılı: '14
  • 1151 kere teşekkür etti
  • 735 kere teşekkür edildi
Şimdi fark ettim usb yeri çok dar takıyorum bu sefer koruyucu kapak kapanmıyor. Belki ultra slik usb takılırsa kapanır

Ben küçük boy Sandisk aldım ve kapandı kapak  ;)
Daima Rock ve daima Erkin baba..!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ben küçük boy Sandisk aldım ve kapandı kapak  ;)
Bende öyle bişey alayım abi ☺
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '15
  • 48 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: E160 kasa olumlu ve olumsuz eleştiriler
« Yanıtla #369 : Mart 28, 2016, 11:00:22 »
.....
araba önden bakınca aynalarda kapalıysa kulakları kesik kangal gibi güzel görünüyor.
.....

Daha önce Hyundai i30'u hamile kediye benzeteni görmüştüm. Bu da ilginç bir benzetme olmuş, akşam daha dikkatli bakayım gerçekten benziyor mu acaba  :rofl: :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
arkadaşlar lütfen araçları esk araçlarla kıyaslamayalım....neden mi.
şimdi şöyle bir örnek nasıl olur.64 model impala da ki sac kalınlığı 1.5 mm bizim araba 0.8mm
64 model impalada difransieli hiç açılmamış 1.200 000 km de bizim difransiyel uğultu yapıyor.
ne bilim impalanın nikelajları hala taş gibi corollanın plastikleri ses yapıyor

yani efsane kasadaki parça sayısı ile şimdiki corolladaki parça sayısı aynı mı.özellik aynımı maliyet aynımı tabiiki bazı şeylerden ödün verilecek
plastik çıktı çıkalı arablar zaten lego gibi oldu.kalitemi isteniyor.alın camry de görün kaliteyi bakalım eskiside yeniside aynı kalitede
tabi fiyatıda.
bu fiyata bu araba bence şahane....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '16
  • 15 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla' nın en büyük eksiği ve en büyük artısı ne sizce?
« Yanıtla #371 : Ağustos 20, 2016, 22:51:05 »
Konu güzelmiş :)

Eksi yönü - bagaj yükleme alanı dar, içine birşey koyarken eğilip içine girmek gerekiyor.
Artı yönü - konforlu ve ferah aile kullanımına çok uygun
Toyota Corolla 1.6 Advance Multidrive S (2016)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 2016 toyota corolla cool 1.6 multidriver s
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 1500
  • Model Yılı: '16
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla' nın en büyük eksiği ve en büyük artısı ne sizce?
« Yanıtla #372 : Kasım 23, 2016, 14:08:11 »
eksileri ses alması
artıları cvt rahatlığı 1.6 atmosferik olmasına rağmen yakıtta cimri olması şehir dışı 100-110km hızlarda 6.5lt. şehir içi 8-8.5lt.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 39 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla' nın en büyük eksiği ve en büyük artısı ne sizce?
« Yanıtla #373 : Aralık 07, 2016, 23:14:53 »
Bir çok özelliği önceki kasadan resmen yok edilmiş..!!! Geriye toyotan kalan avrupa yakasında kapanan servislerle anadolu yakasında elde kalan alj sefvisi ki iyi o kaldı....Evet servis hizmeti ve motor durumu iyi bunlar dışında konfor ve bir çok donanım malesef yok edilmiş...