Gönderen Konu: Su (Hidrojen) ile Çalışan Toyota: Mirai  (Okunma sayısı 6164 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Su (Hidrojen) ile Çalışan Toyota: Mirai
« Yanıtla #40 : Ekim 14, 2019, 17:59:48 »
arka yandan öne bakınca aklıma LFA geldi :=)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Su (Hidrojen) ile Çalışan Toyota: Mirai
« Yanıtla #40 : Ekim 14, 2019, 17:59:48 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Su (Hidrojen) ile Çalışan Toyota: Mirai
« Yanıtla #41 : Aralık 06, 2020, 12:58:44 »
TOYOTA’NIN HİDROJEN TEKNOLOJİSİ KOŞAR ADIM GELİYOR!

Toyota, geleceğin yakıtları arasında ilk sırada gösterilen hidrojenin kara taşıtlarında da yaygın kullanımının önünü açmak için yatırım yapmaya ara vermeden devam ediyor.

Toyota tarafından geliştirilip 2014 yılından itibaren kullanıma sunulan ilk hidrojen yakıt hücreli otomobil Mirai’nin satışları bugün 7 bin 52 adede ulaştı. Japoncada “Gelecek” anlamı taşıyan Mirai’nin, 2018 yılı ilk 8 aylık satışı ise bin 753 olarak gerçekleşti. Alternatif yakıt teknolojilerini geliştirme yolunda dünyanın ilk seri üretim hibrit modeli Prius’u da 1997 yılında sunan Toyota, o yıl 323 adetlik satış yapmıştı. Bugün ise 12 milyon 500 bin adetlik hibrit satışına ulaştı.

Fosil yakıtların alternatifi olarak sürekli gelişim gösteren hibrit ve elektrikli araçların yanında bir diğer önemli yakıt türü olarak öne çıkan hidrojen bugün dünyada en çevreci ve temiz yakıt olarak biliniyor. İlk kez 2009 yılında geliştirilmeye başlanan hidrojen yakıt hücreli araçlar ile ilgili araştırmalar bütün hızıyla devam ediyor ve birçok ülke 2020’li yıllardan itibaren bu teknolojiye sahip araçların ulaşım başta olmak üzere her alanda kullanmaya başlamak için alt yapılarını da oluşturuyorlar.

Otomotiv endüstrisinde son 10 yılda 100 çığır açan otomotiv inovasyonu değerlendirilmesinde ilk sırayı alan hidrojen yakıt hücresi ile ilgili çalışmalarına hız veren Toyota, 2020’de yıllık 30 bin adetlik satışa ulaşmayı bekliyor. Bunun yanında dolum istasyonlarının da sayısı her geçen gün artırıyor. 2020’de Almanya’da 100, Kore’de 160, İngiltere’de 65 yakıt hücresi dolum istasyonu kurulması planlanıyor.

Hidrojen kaynağından elektrik üretimini gerçekleştiren bu teknoloji için genel olarak doğalgazdan üretilen hidrojen kullanılıyor. Hidrojen ayrıca CO2 salınım oranı az olan rüzgar, çöp, kanalizasyon çamuru ve sudan da üretilebiliyor. Sadece su buharı salımı yapan yakıt hücresi teknolojisine sahip araçlar ile temiz ve sürdürülebilir çevreci otomobiller üretme konusundaki öncü rolünü devam ettiren Toyota, Mirai ile birlikte Japonya’daki fabrikasında kullanılan yakıt hücreli forkliftler, otobüs, kamyon, jeneratör ve teknesini de tanıtmıştı.

Kaynak: https://www.toyota.com.tr/about/news_and_events/toyotanin-hidrojen-teknolojisi-kosar-adim-geliyor.json

Toyota Mirai, Hidrojen ile Çalışan Araba, Geleceğin yakıtı, hidrojen ile çalışan toyota mirai'nin yeni nesli tanıtıldı. sürdürülebilir hidrojen geleceği vizyonuyla geleceğe bir pencere açan Toyota ikinci nesil yakıt hücreli mirai sedan ile yeni bir başlangıcın ilk adımını atmış oldu . Hidrojen enerjisini elektrik enerjisine çevirerek yalnızca su buharı salımı ve havayı özelliği ile çığır açan yeni Mirai hibrit teknolojisi'ni yeni bir seviyeye taşıyor.

Kaynak:
Bir başka ilgili test videosu: