Gönderen Konu: enjektor sorunu  (Okunma sayısı 7178 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 22 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
enjektor sorunu
« : Kasım 06, 2014, 14:59:53 »
Arkadaslar herkese merhaba bayadir canimi sikan bi konuyu hem paylasmak istedim hem de sizden bir fikir almak istiyorum. Dizel corollamin enjektorlerinin ikisinde sorun cikti yani enjektor degerlerind bakildi iki enjektorun normal degerden iki uc kat fazla puskurtme yaptigi goruldu aracimda cekiste problem oldugunu hissediyorum 5. Viteste rampalari cikarken shift lambasi yaniyor ve 4 e dusmemi istiyor 1. Sorum bu cekis problemi enjektorlerden kaynaklanir mi 2.ise enjektorlerin bu sekilde kullanilmasi bi sure deha araca cok zarar verir mi
2005 Corolla Sol

Toyota Club Türkiye

enjektor sorunu
« : Kasım 06, 2014, 14:59:53 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektor sorunu
« Yanıtla #1 : Kasım 06, 2014, 15:04:05 »
Okan bey enjektör temizleyici veya carbon cleaner gibi temizleme yöntemleri denediniz mi. Eğer denemedi iseniz würth enjektör temizleyici almanızı tavsiye ederim 1 tam depoya 1 kutu yeterli oluyor 2 kere kullanırsanız ciddi anlamda temizleme kaydediyorsunuz aracınızda çekiş arttığını ve yakıt düştüğünü görürsünüz zaten
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektor sorunu
« Yanıtla #2 : Kasım 06, 2014, 15:05:55 »
Rampalarda, shift'in 5 ten 4'e düş demesi normal.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektor sorunu
« Yanıtla #3 : Kasım 06, 2014, 15:31:03 »
Fazla püskürtme derken? Hacimsel olarak mı, basınç mı? Bu sorunun enjektör ya da püskürtme programı ile ilgili olduğu hakkında bir bilgi verildi mi?
 Dizel motor enjektörleri oldukça yüksek basınçlıdır, sorun var ise ihmale gelmez bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 22 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektor sorunu
« Yanıtla #4 : Kasım 06, 2014, 19:06:58 »
Daha once enjektor temizleyici kullanmadim ama deneyecegim fazla puskurtme de soyle oldu araci bilgisayara bagladigimizda enjektor puskurtme degerlerini gordugumuzde iki tanesi 0.45 lerdeyken diger ikisi 1 in ustundeydi ustam bunun normal olmadigini soyledi bir de dizel aracimda hic cekia problemi yasamamistim
2005 Corolla Sol

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektor sorunu
« Yanıtla #5 : Kasım 06, 2014, 19:49:45 »
Öncelikle kaliteli yakıt kullanmalısınız.

Ölçümleri nerede yaptırdınız bilemiyorum ama 2 enjektörün bu kadar farklı püskürtmesi bana garip geldi.

EGR sisteminizi ve aracınızın bu probleminin kontrolü için yetkili servisten destek almanızı öneririm.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 22 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektor sorunu
« Yanıtla #6 : Kasım 06, 2014, 20:36:16 »
Olcumleri samsunda toyita yetkili serviste yaptirdim ustabasi tanidik oldugu icin oraya gidiyorum yakit olarak da petrol ofisinin yakitini kullaniyorum enjektor degisimine 1300 tl fiyat verdiler enjektorleri degistikten sonra cekisimde nasil bir degisim olur onu merak ediyorum yoksa scekisi dusuren baska faktorler mi var acaba
2005 Corolla Sol

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektor sorunu
« Yanıtla #7 : Kasım 06, 2014, 20:44:44 »
şimdi iyice dinle.bu konuyla çok uğraştım.enjektörleriniz bosch 0445 220 227 kodlu çok narin tamir edilemeyen enjektörler.ilk evvela bosch diesel center hangi şehirdesiniz bilmiyorum gidlir.güvenilir bosch servisine.enjektörler sökülür.şimdi buraya dikkat !!!!!!!enjekörlerin içi açılmadan bak dikkat içi açılmadan test cihazında değerlerine bakılır.tabi bu bakmadan evvel zaten enjektörlerinizi pompacı ultrasonic temizlik yapmaktadır.içi açılmadan değerlerine bakılır eğer değerler püskürtme değerleri -2...+2 aralığında ise ve püskürtme değerleri normalse temizlikle kurtuldunuz demektir.yok dğerler yüksekse hangisi yüksekse o enjektör geçmiş olsun durumundadır.gelelim can alıcı noktaya şayet temizlikle kurtulacaksa zaten pmpacı abi temizledim 150 tl tamamdır der.yok eğer kurtulmassaki anlattığınıza göre 2 si bozuk.asla ve asla enjektörün valfi memesi sökülmez bakılmaz değiştirilmez.çünki söküldüğünde üzerindeki ima kodu bozulmakta ve araçta aşınma ve fazla yakma olarak size geri dönmektedr.bizim enjektörlere yeni kod üretilemediğinden ki bazı enj lere kod üretilebeilmektedir.enjektörleriniz açtırmayın sağlam olanlarını sıra kod sırasına göre bu beyinde kayıtlıdır veya sökerken numaralandırsın oraya takılır.bozuk olan enjektörün çıkması veya sıfırı alınır.yola devam edilir.bu bilgi yaklaşık 1 yıllık senin benim arabaların tecrübesi olarak sana anlatıyorum.bu bilgi seni fazla masraftan kurtaracaktır...

Mesaj Birleştirildi: Kasım 06, 2014, 20:45:20
tanesi mi 1300 2 si mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektor sorunu
« Yanıtla #8 : Kasım 06, 2014, 20:51:58 »
Olcumleri samsunda toyita yetkili serviste yaptirdim ustabasi tanidik oldugu icin oraya gidiyorum yakit olarak da petrol ofisinin yakitini kullaniyorum enjektor degisimine 1300 tl fiyat verdiler enjektorleri degistikten sonra cekisimde nasil bir degisim olur onu merak ediyorum yoksa scekisi dusuren baska faktorler mi var acaba

Güvenilir bir yerde ve doğru teşhis yapıldığını düşünerek,

Yetkili servisinizin talimat ve önerilerini uygulamanız doğru olacaktır, parçalar pahalı olduğundan yetkilide garantinizinde olacağını unutmayın.

Enjektör değişimi ile yeterince yakıt yeterince hava ile karışım sonucunda gerçek güç açığa çıkacak ve performansınız artacak, yakıt tüketiminiz düşecektir.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 22 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektor sorunu
« Yanıtla #9 : Kasım 06, 2014, 20:53:47 »
Dort tanesi arti iscilik 1500 tl tutuyor. Saffet bey enjektor puskurtme degerleri iki tanesi 0.45 civarlarinda diger ikisi de 1.7 civarlarinda arti eksi olarak tam hatirlayamiyorum yani sizin dediginize gore benim enjektorlerim temizlikle kurtulabilir yanlis anlamiyorsam verdiginiz bilgiler icin cok tesekkur ederim cok sagolun
2005 Corolla Sol

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektor sorunu
« Yanıtla #10 : Kasım 06, 2014, 20:56:44 »
maalesef yetkili servis her zaman doğru işler yapmıyor.okan bey..ben muzdaribi eskisini at yenisini tak prensibi hakim.bazen doğru olan bu durum bazende gereksiz olabiliyor.benmim egr mi temizlemeyen değiştir diyen arka fren balata mı yanlış takan v.s. bir çok örnek var.ama bu deek değildir ki diğer yaptıkları ler yanlış.hayır bazı konularda maalesef sanayi mantığı hakim hala.k bakmasınlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 22 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektor sorunu
« Yanıtla #11 : Kasım 06, 2014, 21:00:09 »
Tekin vey verdiginiz cevaplar icin cok tesekkur ederim 1 hafta icinde ben de gidicem bakalim. Saffet bey ilk isim bi bosch dizel servise gitmek arastirip tesekkur ederim 10 gun icinde sorunu cozup burdan geri bildirim yapacam
2005 Corolla Sol

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektor sorunu
« Yanıtla #12 : Kasım 06, 2014, 21:00:59 »
imkan yok.o enjektörün tanesi 250 euro 2 enjektör 1500 tutar işçilik v.s.ben sizin yerinizde olsam tanıdık bosch diesel servise gider temizletirim.eğer kurtarmassa enj toyota servisi fiyatı ile bosch servisi arasında karşılaştırırım hangisi ucuz sa ona değişiririm.belkide 1.7 olanlar kurtulacaktır.buna inananın toyotadaki usta bosch kadar bilmez bilemez.bosch un işi enjektör.bana çöpe at dedikleri enjektörlr şu ana rabada çalışıyor 20 000 km oldu.geçin bunları.

Mesaj Birleştirildi: Kasım 06, 2014, 21:03:31
enjektör servisinde abi içini bi açalış diyecekler.asla açtırmayın başında durun......abi bişi olmaz dicekler hayır açtırmayın.sökmeden evvel cep tel ile fotograf çekin ki aynı yere kodlarını taksınlar.kodlar çok önemlidir.kod yoksa araç gürültülü çalışır ço yakar ve motor aşınır.unutmayın bunları...

Mesaj Birleştirildi: Kasım 06, 2014, 21:10:03
egr nizi temizlettirin bu arada mutlaka temizlettirin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 22 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektor sorunu
« Yanıtla #13 : Kasım 06, 2014, 21:14:30 »
Tamamdir dediginiz herseyi uygulayacam ilk isom bi bosch dizel servise gidip enjektorleri kontrol ettirecem daha sonra ne yapilmasi gerekiyosa yapacaz insallah fazla masraf cikarmaaz bana
2005 Corolla Sol

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektor sorunu
« Yanıtla #14 : Kasım 06, 2014, 21:35:47 »
Okan bey enjektör temizleyici veya carbon cleaner gibi temizleme yöntemleri denediniz mi. Eğer denemedi iseniz würth enjektör temizleyici almanızı tavsiye ederim 1 tam depoya 1 kutu yeterli oluyor 2 kere kullanırsanız ciddi anlamda temizleme kaydediyorsunuz aracınızda çekiş arttığını ve yakıt düştüğünü görürsünüz zaten
merhaba
würth mü toyotanın kendi servislerinde sattığı enjektör temizleyicimi önerirsiniz?
2010 MMT Dizel Corolla Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektor sorunu
« Yanıtla #15 : Kasım 07, 2014, 19:02:13 »
enjektör temizleyici bir işe yaramıyor.hangisi olursa olsun.sök temizle tak 150 tl ultrasoniz temizlik en iyisi.yerinden söküp ultrasonik temizlik(enjektörün içi açılmadan)tekrar aynı yerlerine takmak en iyisidir.+egr temizliği.arabanız inan ilk günki çekişine kavuşacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Sadece Toyota
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: enjektor sorunu
« Yanıtla #16 : Kasım 21, 2014, 22:08:05 »
Merhabalar benim aracımdada enjektör sorunu vardı. Araç gun içinde marşta çalışıyordu.
Eski sahibi kaçak ve pis yakıt kullanmış. Buna baglı olarak enjektör yakıt kaçırıyordu.
Enjektör değişince tek marşta çalışıyor.
Sadece Toyota