Gönderen Konu: Otomatik viteslerde kısa beklemelerde boşa almak doğru mu?  (Okunma sayısı 31590 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota yokken buralar tarlaydı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 124500
  • Model Yılı: '04
  • 10 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar merhaba,

Forumun birinde aşağıdaki bilgilere rastladım. Sizce kısa beklemelerde D'den N'ye almamak mı lazım, sadece uzun beklemelerde mi boşa almalı aracı? Ben hiçbir zaman aracı N'ye almazdim ışıkta beklerken. Bi arkadaş boşa al dedi o günden beri alışkanlık oldu düz vites araç gibi kısa bekleme de bile N'ye alıyorum.  Sizce doğrusu nedir?
Alıntı: " Uzun beklemelerde N'ye almanız normal. Kısa beklemeler içinse yanlış bir seçim.  Şaft takozunun ve şanzımanın daha diğer vuruntu yapan parçaların ömürleri kısalıyor"
Toyota Corolla 1.6 VVT-i Sport 2004

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Kendi Halinde Bir Mecnunum :)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 135500
  • Model Yılı: '05
  • 234 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik viteslerde kısa beklemelerde boşa almak doğru mu?
« Yanıtla #1 : Kasım 02, 2014, 20:57:36 »
Arkadaşlar merhaba,

Forumun birinde aşağıdaki bilgilere rastladım. Sizce kısa beklemelerde D'den N'ye almamak mı lazım, sadece uzun beklemelerde mi boşa almalı aracı? Ben hiçbir zaman aracı N'ye almazdim ışıkta beklerken. Bi arkadaş boşa al dedi o günden beri alışkanlık oldu düz vites araç gibi kısa bekleme de bile N'ye alıyorum.  Sizce doğrusu nedir?

Celalettin bey aşağıdaki bilgiler demişsiniz ama bilgileri yazmayı unutmuşsunuz sanırım. isterseniz düzenleyin iletiyi bilen arkadaşlar ona göre cevaplarlar :)
Ya ALLAH' a Baş Eğer Hiç Kimseye Eğmezsin; Ya da Herkese Baş Eğer Hiçbir şeye Değmezsin...

Ex '12 Corolla D-4D (0-31.000)
'05 Laguna 1.6 16V (133.700-...)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota yokken buralar tarlaydı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 124500
  • Model Yılı: '04
  • 10 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik viteslerde kısa beklemelerde boşa almak doğru mu?
« Yanıtla #2 : Kasım 02, 2014, 21:00:10 »

Celalettin bey aşağıdaki bilgiler demişsiniz ama bilgileri yazmayı unutmuşsunuz sanırım. isterseniz düzenleyin iletiyi bilen arkadaşlar ona göre cevaplarlar :)

Evet Onur bey düzelttim şimdi :)
Toyota Corolla 1.6 VVT-i Sport 2004

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik viteslerde kısa beklemelerde boşa almak doğru mu?
« Yanıtla #3 : Kasım 02, 2014, 21:01:57 »
Kavraması MMT/MM olan otomatik şanzımanlarda kısa duruşlarda, tam durmadan hemen önce boşa almak gerekiyor.

Kavraması AT denen tork konvertörlü olan otomatik şanzımanlarda boşa almaya ihtiyaç yok.

O bilgiler yanlış.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Kendi Halinde Bir Mecnunum :)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 135500
  • Model Yılı: '05
  • 234 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ya ALLAH' a Baş Eğer Hiç Kimseye Eğmezsin; Ya da Herkese Baş Eğer Hiçbir şeye Değmezsin...

Ex '12 Corolla D-4D (0-31.000)
'05 Laguna 1.6 16V (133.700-...)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota yokken buralar tarlaydı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 124500
  • Model Yılı: '04
  • 10 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik viteslerde kısa beklemelerde boşa almak doğru mu?
« Yanıtla #5 : Kasım 02, 2014, 21:12:05 »

Kavraması MMT/MM olan otomatik şanzımanlarda kısa duruşlarda, tam durmadan hemen önce boşa almak gerekiyor.

Kavraması AT denen tork konvertörlü olan otomatik şanzımanlarda boşa almaya ihtiyaç yok.

O bilgiler yanlış.

Boşa almayıncada arabayı zorluyormuşum gibi geliyor. Araba ileri gitmeye çalışıyor ve ben frenle onu durdurmaya çalışıyorum. Boşa almaya ihtiyaç yok demişsiniz peki boşa almakta bir mahzur var mı? Bişeylere zarar verir mi?
Toyota Corolla 1.6 VVT-i Sport 2004

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik viteslerde kısa beklemelerde boşa almak doğru mu?
« Yanıtla #6 : Kasım 02, 2014, 21:15:12 »
Bende 120 ustu hizlarda bile azda olsa frene basacagim zaman bosa atma hastaligi oldu :D Niye atiyorum bende bilmiyorum.
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik viteslerde kısa beklemelerde boşa almak doğru mu?
« Yanıtla #7 : Kasım 02, 2014, 21:24:13 »
Boşa almayıncada arabayı zorluyormuşum gibi geliyor. Araba ileri gitmeye çalışıyor ve ben frenle onu durdurmaya çalışıyorum. Boşa almaya ihtiyaç yok demişsiniz peki boşa almakta bir mahzur var mı? Bişeylere zarar verir mi?

AT kavramalarda boşa almanın hiç bir zararı olmaz,

Rakamsal anlamda yakıt tasarrufu sağlar, yalnız çok çok küçük birimdir.

AT kavramalı vitesi kısa süreli duraklamalarda boşa alıp almamak sizin isteğinize kalmıştır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Doya doya Toyota
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 13000
  • Model Yılı: '14
  • 183 kere teşekkür etti
  • 73 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik viteslerde kısa beklemelerde boşa almak doğru mu?
« Yanıtla #8 : Kasım 02, 2014, 21:34:54 »
1 dk'dan uzun beklemelerde vitesin boşa (N) alınması tavsiye ediliyor. Gerekçe olarak da az bir miktar da olsa benzin tasarrufu yapılması ve balatalara yük bindirilmemesi gösteriliyor. Otomatik şanzımanlı arabalarda vites "D" pozisyonunda iken motor arabayı sürekli olarak itmeye, ilerletmeye çalışıyor. Frenle motoru durdurduğumuz zaman elbette yakıt sarfiyatı devam ediyor (tabi boşta iken de devam eder ama az da olsa daha az miktarda) ve balatalara yük biniyor, dolayısıyla balatalar da yıpranmaya devam ediyor.

Fayda çok yüksek olmadığı için sadece 30-40 sn'den uzun beklemelerde -konuyu öğrendiğimden beri- ben de artık vitesi boşa alıyorum... Akmasa da damlar misali...
2014 Yeni Auris 1.6 Advance Multidrive S
CVT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota yokken buralar tarlaydı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 124500
  • Model Yılı: '04
  • 10 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik viteslerde kısa beklemelerde boşa almak doğru mu?
« Yanıtla #9 : Kasım 02, 2014, 21:44:20 »

1 dk'dan uzun beklemelerde vitesin boşa (N) alınması tavsiye ediliyor. Gerekçe olarak da az bir miktar da olsa benzin tasarrufu yapılması ve balatalara yük bindirilmemesi gösteriliyor. Otomatik şanzımanlı arabalarda vites "D" pozisyonunda iken motor arabayı sürekli olarak itmeye, ilerletmeye çalışıyor. Frenle motoru durdurduğumuz zaman elbette yakıt sarfiyatı devam ediyor (tabi boşta iken de devam eder ama az da olsa daha az miktarda) ve balatalara yük biniyor, dolayısıyla balatalar da yıpranmaya devam ediyor.

Fayda çok yüksek olmadığı için sadece 30-40 sn'den uzun beklemelerde -konuyu öğrendiğimden beri- ben de artık vitesi boşa alıyorum... Akmasa da damlar misali...

Sorun sadece yakıt tasarrufu ve balata ise sıkıntı değil. Şanzımana zarar vermesinde..
Toyota Corolla 1.6 VVT-i Sport 2004

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • power of honda
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 26 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik viteslerde kısa beklemelerde boşa almak doğru mu?
« Yanıtla #10 : Kasım 02, 2014, 22:03:53 »
zararı olsaydı araç çalışır vaziyette n konumuna geçmezdi veya araç kitapçıklarında bir uyarı olurdu.Hurafelere inanmayın durur vaziyette istediğiniz zaman n konumuna  alabilirsiniz
Can yakıpta kalp kırma ey insanoğlu,seninde gülbenzin solacak birgün...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik viteslerde kısa beklemelerde boşa almak doğru mu?
« Yanıtla #11 : Kasım 02, 2014, 22:37:18 »
Kimisi boşa almak yanlış diyor, kimisi doğru.

Ben 15-20 sn üzeri beklemelerde boşa alıyorum.
Yakıt tasarrufunu falan geçtim. Boşu boşuna şanzımanın yük altında kalmasını, yük altındayken yağın ısınmasını engelliyorum.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik viteslerde kısa beklemelerde boşa almak doğru mu?
« Yanıtla #12 : Kasım 02, 2014, 23:40:29 »

Kavraması MMT/MM olan otomatik şanzımanlarda kısa duruşlarda, tam durmadan hemen önce boşa almak gerekiyor.

Kavraması AT denen tork konvertörlü olan otomatik şanzımanlarda boşa almaya ihtiyaç yok.

O bilgiler yanlış.

AT veya MM lerde boşa aldık varsayarsak, CVT de ne yapabiliriz? Yada yapmasak mı?
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik viteslerde kısa beklemelerde boşa almak doğru mu?
« Yanıtla #13 : Kasım 03, 2014, 09:43:01 »
AT veya MM lerde boşa aldık varsayarsak, CVT de ne yapabiliriz? Yada yapmasak mı?

Sadece MMT/MM (ve muadili diğer markalarda, çift kavrama dahil) şanzımanlarda boşa almak gerekiyor,

AT denen otomatik şanzımanla CVT denen otomatik şanzıman kavramaları Her İkiside Tork Konvertörlü olduğundan boşa alma zorunluluğu yok.

AT şanzımanda vites dişlileri mevcutken CVT şanzımanda kayış kasnak farkı vardır.

Hybrid araçta ise tamamen farklı bir düzenekle yine boşa alma zorunluluğu yoktur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 105000
  • Model Yılı: '04
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Otomatik viteslerde kısa beklemelerde boşa almak doğru mu?
« Yanıtla #14 : Kasım 08, 2014, 21:09:32 »
Sadece MMT/MM (ve muadili diğer markalarda, çift kavrama dahil) şanzımanlarda boşa almak gerekiyor,

AT denen otomatik şanzımanla CVT denen otomatik şanzıman kavramaları Her İkiside Tork Konvertörlü olduğundan boşa alma zorunluluğu yok.

AT şanzımanda vites dişlileri mevcutken CVT şanzımanda kayış kasnak farkı vardır.

Hybrid araçta ise tamamen farklı bir düzenekle yine boşa alma zorunluluğu yoktur.


Benim bilgimde, Tekin Beyle aynı yönde, bünyesinde baskı balata bulunduran dsg- i shift - mmt - powershift- edc gibi yeni nesil şanzımanlar haricinde boşa almaya gerek yok diye biliyorum, bununla birlikte hareket halindeyken boşa almanın zararlı ve tahlikeli olduğunu söyleyebilirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik viteslerde kısa beklemelerde boşa almak doğru mu?
« Yanıtla #15 : Kasım 08, 2014, 21:31:11 »
Benim rav 4 çok dik rampalarda D konumunda hafiften geriye kaçırıyor bu normal mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik viteslerde kısa beklemelerde boşa almak doğru mu?
« Yanıtla #16 : Kasım 08, 2014, 21:33:04 »
Aracım DSG vites ve kısa duruşlarda N ye almıyorum gerekte yok çünkü siz frene tam bastığınızda düz vites araçlardaki gibi debriyaja basmış oluyorsunuz ve zaten kavramaları ayırıyor bunu devir saatine bakarak açık bir şekilde görebilirsiniz. Ayağım frene tam basılı ve durur pozisyonda iken benim aracımda devir saati 800 rpm ayağımı fren pedalından hafif kaldırdığımda 1000 devire yükseliyor balatalar kavrama yapıyor ve araç ileri  ve ya geri hareketleniyor. Uzun beklemelerde veya bazen durmaya çok yakın bende bazen N moduna alıyorum ama sadece daha yumuşak durabilmek ve önümdeki araca biraz daha yaklaşabilmek için çünkü fren pedalına yarım basıp aracı yarım debriyaja düşürmemek amacıyla öteki türlü durma pozisyonunda frene sert basarak sert bir duruş yapıyorum. Bazı arkadaşların dediklerine katılıyorum yani N moduna almak zararlı olsaydı araç zaten yürür halde N moduna geçmezdi. Aracımda start stop var zaten durduğum an stop ediyor N ye almaya gerek kalmıyor. Benim bildiğim durma esnasında araç frene basılı iken ileri gitmeye çalışmaz nedeni de kavrama zaten açıktır yani araç D modunda da olsa debriyaja basılmış ve kavrama bitmiştir. Şöyle ki manuel vites bir araçta araç 1'ci viteste ama bir ayağınız debriyaja basılı araç ilerlemez ne zaman debriyajı bırakırsanız kalkar DSG de fren pedalı aynı zamanda debriyaj pedalı demektir diğer otomatikleri bilmiyorum fakat çalışma mantığı aynı olsa gerek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik viteslerde kısa beklemelerde boşa almak doğru mu?
« Yanıtla #17 : Kasım 09, 2014, 00:24:23 »
Boşa almak yerine parka alın. Frene de basmak zorunda kalmazsınız.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik viteslerde kısa beklemelerde boşa almak doğru mu?
« Yanıtla #18 : Kasım 09, 2014, 12:00:25 »
Boşa almak yerine parka alın. Frene de basmak zorunda kalmazsınız.

Parka almak sakıncalı olabilir aracın ağırlığını her seferinde  şanzımana yüklersiniz kaldı ki D sürüş modundan P 'ye kadar N R modunu geçmeniz gerek ve gitmek istediğinizde de bir zaman kaybı olur arkadaki araçlar sarı yanmadan korna çalmaya başladıkları için de bir sürü sıkıntı yaşanır.