Gönderen Konu: Isınamama sorunu  (Okunma sayısı 2246 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • RED
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Isınamama sorunu
« : Kasım 02, 2014, 19:25:05 »
Selamlar arkadaslar 2007 model D4D Yarisimde ısınamama sorunu yasıyoruz.İşim ve evim arası 10 km maalesef ki arabam 9.km ısınıyor.Önerileriniz lütfen
xxx red xxx

Toyota Club Türkiye

Isınamama sorunu
« : Kasım 02, 2014, 19:25:05 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Isınamama sorunu
« Yanıtla #1 : Kasım 02, 2014, 19:34:35 »
Tabi ki termostat ve soğutma sıvısı kontrolü.

Termostat bu kadar hızlı bozulmaz aslında ama genelde çok pahalı bir parça değil ve değişimi de zor değil.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Isınamama sorunu
« Yanıtla #2 : Kasım 02, 2014, 19:56:52 »
İlk Orjinal antifriz değişim periyodu 160 bin km veya 8 Yıl,

Yetkilide hem termostad hemde antifriz değişimi yapılabilir.

Düzenli enjektör temizleyici kullanma sonucunda egzost manifoldundan daha az partikül çıkacağından EGR sistemide temiz kalacak ve ilk çalıştırmalarda kalorifer daha hızlı ısıtacaktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 1 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Isınamama sorunu
« Yanıtla #3 : Kasım 02, 2014, 23:17:09 »
Tekin bey bakıyorum toyotacisiniz. Her yerde yorumunuz var. Benimde bi ka sorum var. 2000 model yeni panjurlu damla goz denilen kasadan 1.4 terra var. Yeni lpgli ve 98000 de. Iki parca boyali değişen yok. Temiz bakimli arac. Bu aracin artıları eksileri nedir? Ayrica ne kadar eder?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Isınamama sorunu
« Yanıtla #4 : Kasım 03, 2014, 06:37:27 »
lütfen başkasının konusunu gasp etmeyin :) Tekin beye özel mesaj ile ulaşabilir veya bu konuyu kullanabilirsiniz:

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=58397.0
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • RED
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Isınamama sorunu
« Yanıtla #5 : Kasım 05, 2014, 20:58:00 »
Tesekkurler arkadaslar
xxx red xxx

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Isınamama sorunu
« Yanıtla #6 : Kasım 06, 2014, 13:25:45 »
Termostat ve motor sıvısı kontrol edilmeli yedek su tankın aldanmayın başıma geleni yazayım size

2012 yılında 2005 model Corolla sol hb araç aldım neyse aldığım günü ailemi şöyle bir gezdireyim dedim aylardan kasım hava epey bi soğuk gel gelelim araç sıcak üflemiyor motor hararet çubuğu ortaya geldi ama ortada sıcak hava diye bir şey yok .Dedim belaya çattık.Ama bir yerde bir şey dikkatimi çekti rampa çıkarken arba sıcak üflemeye başladı sonra düzlükte geri soğudu neyse dedim sabah sanayi yolu göründü 26 bine araba aldık sabahına sanayiye düştük. Kapının önünde aracın motor suyuna baktım tabi herkes gibi yedek su tankından su var görünüyor ama jeton sonradan düştü radyötör kapağını açınca gördüm ki su namına bir şey yok araçta hemen normal su doldurdum ve o şekilde sanayiye kadar gittim ve yolda denedim kalorifer çok güzel ısıtıyor du.Gerekli bakımları yaptırdıktan sonra birdaha da bu sorunu  yaşamadım .Sizde bu duruma dikkat edin derim birde dizel araç geç ısınır sizin durum  ondan kaynaklıda olabilir biraz devirli kullanırsanız daha çabuk ısınacaktır aracınız
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 152000
  • Model Yılı: '11
  • 5 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Isınamama sorunu
« Yanıtla #7 : Kasım 30, 2014, 18:01:43 »
İlk Orjinal antifriz değişim periyodu 160 bin km veya 8 Yıl,

Yetkilide hem termostad hemde antifriz değişimi yapılabilir.

Düzenli enjektör temizleyici kullanma sonucunda egzost manifoldundan daha az partikül çıkacağından EGR sistemide temiz kalacak ve ilk çalıştırmalarda kalorifer daha hızlı ısıtacaktır.
Tekin Bey antifriz değişiminden kastınız,motor suyu deposundaki antifriz mi yoksa başka bi yerde de mi var _?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Isınamama sorunu
« Yanıtla #8 : Kasım 30, 2014, 18:36:20 »
Motor suyu kabında çok az bir miktar olur, asıl geri kalanı radyatörün ve motorun içindedir. Değişimde hepsi tahliye edilip durulama işlemi yapıldıktan sonra yeni antifriz karışımı koyulur.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 152000
  • Model Yılı: '11
  • 5 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Isınamama sorunu
« Yanıtla #9 : Kasım 30, 2014, 18:48:20 »
Motor suyu kabında çok az bir miktar olur, asıl geri kalanı radyatörün ve motorun içindedir. Değişimde hepsi tahliye edilip durulama işlemi yapıldıktan sonra yeni antifriz karışımı koyulur.
Tahliye vanasıyla boşaltmak yani,tamam teşekkür ederim  Alper Bey.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 152000
  • Model Yılı: '11
  • 5 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Isınamama sorunu
« Yanıtla #10 : Haziran 14, 2015, 20:22:02 »
merhaba, konuyu tekrAR  canlandırıyorum ama,,, bu termostadın soğuturken bi anda kesip sıcak vermesi ile de ilgisi olabilir mi acaba ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '17
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Ynt: Isınamama sorunu
« Yanıtla #11 : Haziran 14, 2015, 21:45:04 »
İlk Orjinal antifriz değişim periyodu 160 bin km veya 8 Yıl,

Yetkilide hem termostad hemde antifriz değişimi yapılabilir.

Düzenli enjektör temizleyici kullanma sonucunda egzost manifoldundan daha az partikül çıkacağından EGR sistemide temiz kalacak ve ilk çalıştırmalarda kalorifer daha hızlı ısıtacaktır.
düzenli kullanımdan kastınız kaç km dir? Net bir bilgiye ulaşamadım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis.. babam gibi araba:))
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 68453
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: Isınamama sorunu
« Yanıtla #12 : Haziran 14, 2015, 21:56:39 »
merhaba, konuyu tekrAR  canlandırıyorum ama,,, bu termostadın soğuturken bi anda kesip sıcak vermesi ile de ilgisi olabilir mi acaba ?
Termostat bir rivayete göre 87,5°C (aracın modeline göre bu 3-5 derece altında veya üstünde olabilir) santigrat derece ve üzerinde radyatör suyunun devri daimini açan termik vana sistemidir. Yani soğutma yapmaz. Kaloriferin soğuk üflemesi sistemde sıcak su olmamasıdır. Ya su yoktur, ya da termostat arıza yapıp suyun devri daim yapmasına izin vermiyordur.
9. 2011 Skoda Yeti 1.2 TSI DSG (capondan almana ;) )
8. Terfi: Avensis 2001 Sol/AT D4.. Bilenler bilir:) (yeni sahibinde)
7. Arabam 6 yıl kullandığım Corolla 1997 GLi
...