Gönderen Konu: 2008 Corolla MMT şanzıman vites değişim sesi  (Okunma sayısı 3776 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 107000
  • Model Yılı: '08
  • 1 kere teşekkür edildi
2008 Corolla MMT şanzıman vites değişim sesi
« : Ekim 27, 2014, 11:40:03 »
Arkadaşlar 2008 model mmt şanzıman aracım 112.000 kmde ve 110.000 bakımını geçen hafta Bursa akkoyunlu da yaptırdım. İlave olarak şanzıman yağını da değiştirdim. Daha önce soğuk havalarda ve araç soğukken 2. vites den 3. vitese geçişte nadiren de olsa bir rank lama sesi geliyordu, araç ısındığında bu ses kayboluyordu. Bakımı yaptırdıktan sonra bu ses artdı ve ısınma suresı uzadı. Bahsettiğim sorun sadece 2. vitesten 3.vitese geçişte oluyor diğer tüm vites aralıkları sorunsuz. M modda yuksek devir ve düşük devirde, E modda ekonomık ve spor modda ikisinde de denedım aynı ses mevcut. Fakat aracı uzun süre kullandıktan sonra bu ses kayboluyor. Bahsetmiş olduğum sesi kendimce yorumlayacak olursam (Aktarma yapan hareketli bir dişli var, aralıkları dar ve sabit genişlikte, vites değiştirdikçe diğer bir dişliye aktarılıyor kuvvet, yalnız 2. vitesten 3. vitese aktarılırken oradaki dişlinin dişleri kırık veya genişlemiş, orada bir boşluk oluşuyor. Kuvveti oraya aktarırken; boşluk bitip, çarkın dişlisine dayandığında bir çarpışma oluyor ve ranklama sesi geliyor.) Bu tamamen benim hayal ettiğim ve yorumladığım bir şey ne kadar doğru bilemiyorum  ;) Bu sorunu yaşayan veya sistem hakkında bilgisi olan arkadaşlar yorum bekliyorum...
Kendini bir çok sananların aslında bir ... olmadığı bir dünyada yaşıyoruz.

Toyota Club Türkiye

2008 Corolla MMT şanzıman vites değişim sesi
« : Ekim 27, 2014, 11:40:03 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corolla MMT şanzıman vites değişim sesi
« Yanıtla #1 : Ekim 27, 2014, 19:25:48 »
şimdi araç mmt ise kalibrasyon yapıldı mı.yapıldı ise sorun dişlide.çıkan yağ kaç litre yağ eksik miydi.yani bu sorular önemli..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 107000
  • Model Yılı: '08
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corolla MMT şanzıman vites değişim sesi
« Yanıtla #2 : Ekim 28, 2014, 09:42:06 »
şimdi araç mmt ise kalibrasyon yapıldı mı.yapıldı ise sorun dişlide.çıkan yağ kaç litre yağ eksik miydi.yani bu sorular önemli..

kaç litre yağ çıktı sormadım onlarda bir şey söylemediler, aksi bir durum olsaydı söylerlerdi diye düşünüyorum. Kalibrasyon da yaptıramadım, diğer geçişler sorunsuz ve dediğim gibi ısındığında kayboluyor bu ses ve vuruntu. Dişliden olsa sürekli o sesin sabit kalması gerekmez mi ? bakımdan sonra test sürüşüne çıktık usta şanzımanın çok güzel iyi bakmışssın dedi bu zamana kadar baskı balata değişmesi gerekirdi dedi, şuan herhangi bir problem görünmüyor dedi.Ses olayını söyledim soğukken yapabilir normal dedi, ama beni tatmın etmedi, normal bır durum olamaz..?
Kendini bir çok sananların aslında bir ... olmadığı bir dünyada yaşıyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corolla MMT şanzıman vites değişim sesi
« Yanıtla #3 : Ekim 28, 2014, 19:59:21 »
el frenini çekin gaza basın araç gitmek istemez devir saati yükseliyorsa kaçırıyordur.bu sanayi metodu.
balata değişmesi gereekir ki km niz için gayet normal bir durum.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 28, 2014, 20:00:24
mutlaka kalibrasyon yaptırın deneyin.olmassa balata.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 107000
  • Model Yılı: '08
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corolla MMT şanzıman vites değişim sesi
« Yanıtla #4 : Ekim 29, 2014, 10:35:58 »
el frenini çekin gaza basın araç gitmek istemez devir saati yükseliyorsa kaçırıyordur.bu sanayi metodu.
balata değişmesi gereekir ki km niz için gayet normal bir durum.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 28, 2014, 20:00:24
mutlaka kalibrasyon yaptırın deneyin.olmassa balata.

onu denedim herhangi bir sıkıntı yok, el freni çekik bastığın anda hareket geliyor, herhangi bir kayıp söz konusu değil,seyir halindeyken de aynı sekılde bır guc kaybı yok..kalibrasyon yaptırmayı düşünüyorum. ;)
Kendini bir çok sananların aslında bir ... olmadığı bir dünyada yaşıyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corolla MMT şanzıman vites değişim sesi
« Yanıtla #5 : Ekim 29, 2014, 10:57:01 »
komple şanzıman yağını değiştirmek iyi değil diyorlar,sadece eksildiği kadar eklemek gerekirmiş

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 107000
  • Model Yılı: '08
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corolla MMT şanzıman vites değişim sesi
« Yanıtla #6 : Ekim 29, 2014, 16:51:29 »
komple şanzıman yağını değiştirmek iyi değil diyorlar,sadece eksildiği kadar eklemek gerekirmiş

kullanılmış yağı neden şanzımanda tutulsun ki ?
Kendini bir çok sananların aslında bir ... olmadığı bir dünyada yaşıyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corolla MMT şanzıman vites değişim sesi
« Yanıtla #7 : Ekim 29, 2014, 22:42:22 »
kalibrasyonnnnnn

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corolla MMT şanzıman vites değişim sesi
« Yanıtla #8 : Ekim 30, 2014, 14:01:32 »
kullanılmış yağı neden şanzımanda tutulsun ki ?
bilemiyorum sadece çok duydum,hatta bir ara bende düşünmüştüm eski ara cımın şanzıman yağını komple yenilemeyi,sorun çıkartır boşver ekleme yap dediler
bilen varsa teknik olarak nedenini bende öğrenmiş olurum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 107000
  • Model Yılı: '08
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corolla MMT şanzıman vites değişim sesi
« Yanıtla #9 : Kasım 01, 2014, 10:41:20 »
bilemiyorum sadece çok duydum,hatta bir ara bende düşünmüştüm eski ara cımın şanzıman yağını komple yenilemeyi,sorun çıkartır boşver ekleme yap dediler
bilen varsa teknik olarak nedenini bende öğrenmiş olurum

Bu sabah servise gittim kalibrasyon için ve bu söylemiş olduğunuz yağ ekleme olayını sordum, güldü ve şanzımanın içerisindeki yağ belli bir kullanımdan sonra incelir ve azaltması gereken sürtünmeyi azaltamaz hale gelir buda parçalara zarar verir dedi, şimdi bana izah eder misin neden ben özelliğini yitirmiş olan kullanılmış yağın üzerine ekleme yapıp olması gereken sürtünme oranından daha düşük bir değerle şanzımanımı kullanayım dedi. Açıklaması bana mantıklı geldi.  :)

Kendini bir çok sananların aslında bir ... olmadığı bir dünyada yaşıyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corolla MMT şanzıman vites değişim sesi
« Yanıtla #10 : Kasım 01, 2014, 10:51:00 »
Arkadaşım istersen şanzumancı ismet var Bursa da götür anlat sorunu çözer sanırım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 107000
  • Model Yılı: '08
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corolla MMT şanzıman vites değişim sesi
« Yanıtla #11 : Kasım 01, 2014, 11:14:49 »
Arkadaşım istersen şanzumancı ismet var Bursa da götür anlat sorunu çözer sanırım..
mustafa abi nerde bu ismet ustanın yeri ?
Kendini bir çok sananların aslında bir ... olmadığı bir dünyada yaşıyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corolla MMT şanzıman vites değişim sesi
« Yanıtla #12 : Kasım 01, 2014, 11:32:47 »
sezginler otomatik şanzıman İSMET SEZGİN-SEZER SEZGİN    
Telefon   :   443 21 15
Adres   :   BEŞEVLER KÜÇÜK SANAYİ SİTESİ   
Telefon   
:
Adres   :   13.BLOK NO:57-59 NİLÜFER/BURSA   
Gsm   
:
0532 724 25 19

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corolla MMT şanzıman vites değişim sesi
« Yanıtla #13 : Kasım 02, 2014, 19:25:39 »
şanzımana yağ ekletilmez değiştirilir.eğer çok yeni ise kleyebilirsiniz 3000-5000 km gibi..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 Corolla MMT şanzıman vites değişim sesi
« Yanıtla #14 : Kasım 13, 2014, 11:54:53 »
Arkadaşlar 2008 model mmt şanzıman aracım 112.000 kmde ve 110.000 bakımını geçen hafta Bursa akkoyunlu da yaptırdım. İlave olarak şanzıman yağını da değiştirdim. Daha önce soğuk havalarda ve araç soğukken 2. vites den 3. vitese geçişte nadiren de olsa bir rank lama sesi geliyordu, araç ısındığında bu ses kayboluyordu. Bakımı yaptırdıktan sonra bu ses artdı ve ısınma suresı uzadı. Bahsettiğim sorun sadece 2. vitesten 3.vitese geçişte oluyor diğer tüm vites aralıkları sorunsuz. M modda yuksek devir ve düşük devirde, E modda ekonomık ve spor modda ikisinde de denedım aynı ses mevcut. Fakat aracı uzun süre kullandıktan sonra bu ses kayboluyor. Bahsetmiş olduğum sesi kendimce yorumlayacak olursam (Aktarma yapan hareketli bir dişli var, aralıkları dar ve sabit genişlikte, vites değiştirdikçe diğer bir dişliye aktarılıyor kuvvet, yalnız 2. vitesten 3. vitese aktarılırken oradaki dişlinin dişleri kırık veya genişlemiş, orada bir boşluk oluşuyor. Kuvveti oraya aktarırken; boşluk bitip, çarkın dişlisine dayandığında bir çarpışma oluyor ve ranklama sesi geliyor.) Bu tamamen benim hayal ettiğim ve yorumladığım bir şey ne kadar doğru bilemiyorum  ;) Bu sorunu yaşayan veya sistem hakkında bilgisi olan arkadaşlar yorum bekliyorum...
Aynı sorun uzun zamandır bende de var. Aracım 2007 corolla mmt. sorun sekromeçlerde. şanzıman sökülüp sekromeç değişimi yapılacak. bu işin maliyeti serviste pahalı. ankarada dörtnal toyota adında özel servisle görüştüm. baskı balata değişim zamanınız gelince hepsini birlikte yaparız dediler. bu sorununun kalibrasyonla, baskı balatayla veya  şanzıman yağıyla bir ilgisi yok.