Gönderen Konu: Vİtes dişlisi ile ilgili bilgi  (Okunma sayısı 3194 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • *_ KuRaL_2 _*
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '07
  • 120 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Vİtes dişlisi ile ilgili bilgi
« : Ekim 24, 2014, 14:17:17 »
Selam çok soru soruyorum ama civarda bir ustam var toyota servisinden ayrılmış kendinin yaris marka aracı var ona yaptığını söyledi
 formda da bi kaç konu okudum vvt-i motorun 6 vites istemesi gibi bilgi ve olabilirliğini sormak istiyorum

5.vites le giderken normalde 3000 devirde 110 km/h rahat sürüşü sağlayan bir devir
5. vites dişlisini değiştirip biraz büyük başka bir marka aracın tam uyduğunu (marka söylemedi meslek sırrı) ve

3000 devirde 120 - 130 km/h gibi sürüş rahatlığı sağladığını söyledi kendisinde varmış kullanmak nasip olmadı daha deneyeceğim sizce olabilecek bir şey mi ? 

yakıtı etkilediğini söyledi daha az yük bindiği için daha az yakar diyor düşünceniz neler yaptırılabilir mi ?
Toyota Avensis  (2007)
110bg Gümüş Gri
Benzin + Lpg
Güzel Dostlar, Güzel İnsanlar Güzel Sohbetler; www.toyotaclubtr.com

Toyota Club Türkiye

Vİtes dişlisi ile ilgili bilgi
« : Ekim 24, 2014, 14:17:17 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Vİtes dişlisi ile ilgili bilgi
« Yanıtla #1 : Ekim 24, 2014, 14:41:30 »
Sizce sizin usta TOYOTA mühendislerinden daha mı iyi biliyor bu işi olaya bu açıdan bakın ve aracınızı kurcalatmayın
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Vİtes dişlisi ile ilgili bilgi
« Yanıtla #2 : Ekim 24, 2014, 15:17:15 »
 Araç ve aksamları ilk tasarımlarında bir çok değişken dikkate alınarak üretime geçilir. Hatta direk seri üretim de olmaz.
 Ben size daha küçük başka bir dişli bulayım, daha düşük devirde daha çok hıza ulaştırsın aracı... Fakat o dişlinin beraber çalıştığı diğer dişli ve aksamlara zarar vermeyeceğini, o dişlinin sertlik derecesini, tork dayanımını da düşünmem hesaba katmam gerek hak verirsiniz ki. Ayrıca şanzıman dişli oranları belirlenirken motor gücü, teker çapı vb bir sürü etmen önemlidir.
+ Aracıbelli hızların üstünde kullanmak aerodinamik etkiler nedeni ile verimi düşürür. Belli devirlerin altında kullanmak da motor verimini düşürür ve dolayısı ile bunlar yakıt tüketimini olumsuz etkiler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Vİtes dişlisi ile ilgili bilgi
« Yanıtla #3 : Ekim 24, 2014, 15:19:40 »
O arabaya uygun 6 ileri orjinal şanzıman var.
Yurt dışından ondan getirttirin kafanız rahat etsin.

Ustanızın 5. vites degişimi sonrası olacaklar hakkında dedikleri dogru.
Ama bir noktayı atlamış.
Birbirinden uzaklaşan 4. ve 5. vites sorunu ne olacak?
5. vitese atmak için 4. viteste çok bagırttırmak gerekmeyecek mi?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Vİtes dişlisi ile ilgili bilgi
« Yanıtla #4 : Ekim 24, 2014, 15:33:19 »
 Bunun yerine son dişliyi değiştirir. :)

 Bunlar yapılmayacak şeyler değil ancak mekanik yönden çok yönlü düşünmek gerekiyor.
 Olay zaten devir-hız-aerodinamik üçgende incelenmeli, hesaplanmalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • *_ KuRaL_2 _*
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '07
  • 120 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: Vİtes dişlisi ile ilgili bilgi
« Yanıtla #5 : Ekim 24, 2014, 16:13:26 »
Sizce sizin usta TOYOTA mühendislerinden daha mı iyi biliyor bu işi olaya bu açıdan bakın ve aracınızı kurcalatmayın


illaki ama belli modifikasyonları araç üzerinde uygulamak ta bu dediğinize eş değer değil mi ?

tüm modifiye yapanlar mühendis mi ?

Mesaj Birleştirildi: Ekim 24, 2014, 16:15:45
Araç ve aksamları ilk tasarımlarında bir çok değişken dikkate alınarak üretime geçilir. Hatta direk seri üretim de olmaz.
 Ben size daha küçük başka bir dişli bulayım, daha düşük devirde daha çok hıza ulaştırsın aracı... Fakat o dişlinin beraber çalıştığı diğer dişli ve aksamlara zarar vermeyeceğini, o dişlinin sertlik derecesini, tork dayanımını da düşünmem hesaba katmam gerek hak verirsiniz ki. Ayrıca şanzıman dişli oranları belirlenirken motor gücü, teker çapı vb bir sürü etmen önemlidir.
+ Aracıbelli hızların üstünde kullanmak aerodinamik etkiler nedeni ile verimi düşürür. Belli devirlerin altında kullanmak da motor verimini düşürür ve dolayısı ile bunlar yakıt tüketimini olumsuz etkiler.


maksat sadece uzun yolda 5 viteste giderken 4000 devirde (tabiren arabayı bağırtarak) 130 yapmaktansa bunu 3000 devirde nolmal olarak kullanım sağlamak amaç bu

hız vs bişey değil sadece motoru rahatlatmak ve devir yükseltmemek

(eşim yunanistan vatandaşı batı trakya türklerinden her ay 2 3 kez gider gelirim otobanda hız sınırı 130 :( doğal olarak basmak gerekiyor biraz ve 1 saat ortalama aynı hızde seyir etmek gerekiyor yollar zaten bizden bin kat daha iyi o yüzden düşünmedim değil hani )

Mesaj Birleştirildi: Ekim 24, 2014, 16:17:26
O arabaya uygun 6 ileri orjinal şanzıman var.
Yurt dışından ondan getirttirin kafanız rahat etsin.

Ustanızın 5. vites degişimi sonrası olacaklar hakkında dedikleri dogru.
Ama bir noktayı atlamış.
Birbirinden uzaklaşan 4. ve 5. vites sorunu ne olacak?
5. vitese atmak için 4. viteste çok bagırttırmak gerekmeyecek mi?

onu düşünmedim kendi aracına yapmış deneyeceğim sizin için bilgisinide burdan veririm en kısa zamanda..

o fikirde makul ama yukarda açıladım 1 saatte 4000 devirle 130 gitmektense birkez 4. ten 5 e atarken 4000 devre çıkarmayı tercih ederim

(farklı sorunlar vermeyecekse tabi)

Mesaj Birleştirildi: Ekim 24, 2014, 16:18:30
Bunun yerine son dişliyi değiştirir. :)

 Bunlar yapılmayacak şeyler değil ancak mekanik yönden çok yönlü düşünmek gerekiyor.
 Olay zaten devir-hız-aerodinamik üçgende incelenmeli, hesaplanmalı.

zaten bende son dişliden bahsettim 5. vites dişlisini değiştiriyormuş :)

olabilecek bişey ki ben yaptım aracıma dedi :( konuya vakıf değilim en kısa zamande deneyeceğim deyaları yazarım
Toyota Avensis  (2007)
110bg Gümüş Gri
Benzin + Lpg
Güzel Dostlar, Güzel İnsanlar Güzel Sohbetler; www.toyotaclubtr.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Vİtes dişlisi ile ilgili bilgi
« Yanıtla #6 : Ekim 24, 2014, 16:32:38 »
 :) Son dişli denen şey 5. ya da en yüksek ileri vites dişlisi değildir, son dişli; motordan gelen çevrim hareketini şanzımana iletir ve bu dişli oranının değişmesi diğer tüm dişlilerin çıkışını değiştirir. Bisiklette pedalların oradaki dişli gibi düşünebilirsiniz.

 Modifiyede olmaz diye bir şey yoktur ancak modifiye de bir bilimdir doğru yspıldığında ve modifiye parçalarının üretimi de pek tabi ki mühendislik ister. En basitinden bir arka kanat hava akım bozucu olarak görev yapar ve aracın arkasında oluşan hava birikimi ile aracın arkasını yere bastırır. Bunun yanlış geometri yüzünden fazla olduğunu ya da tam tersi olduğunu düşünmek, sonuçları açısından rahatsız edici olur.

Birbiri ile etkileşim halindeki parçaların belli üretim özellikleri vardır. Örneğin sertlik derecesi yüksek bir parça, sertlik derecesi daha düşük bir parça ile temas halinde çalışır ise daha az sert olan parça daha çok yıpranır ve belli sürede özelliğini kaybeder.
 Bahsi geçen konuyerine daha kılayı lastik çevresini büyütebilirsiniz(tavsiye etmem!), daha kolay bir yoldan bahsi geçen sonuca ulaşılır bu şekilde. Sonuçları da daha net tecrpbe edilebilir.

 Dediğim gibi, her şey tasarım ile başlar ve bu da bir çok noktaya dikkat etmesi gereken bir bilimdir.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Vİtes dişlisi ile ilgili bilgi
« Yanıtla #7 : Ekim 24, 2014, 16:35:43 »
Olmaz diye bisey yok Toyota için üretilmiş bir dişli bulunur takılır ama birşeyler elde etmek isterken biseylerden de vazgececeksiniz. 4 ten 5 geçişler ve simdiki haliyle sürüşe yeterli gücü aldığınız 5. Vites devrinde 4 e düşmek zorunda kalacaksınız (daha düşük devir daha düşük güç) ve yine yuksek devirde seyredeceksiniz. Üretilirken motor gücü yakıt tuketimi gibi şeyler gözetilerek o araca konulmuş olan şanzımana müdahale etmeniz olumsuzlukları da beraberinde getirir. Aracinizi çoğunlukla uzun yolda kullanıyorsanız eğer denenebilir
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • *_ KuRaL_2 _*
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '07
  • 120 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: Vİtes dişlisi ile ilgili bilgi
« Yanıtla #8 : Ekim 24, 2014, 17:07:43 »
:) Son dişli denen şey 5. ya da en yüksek ileri vites dişlisi değildir, son dişli; motordan gelen çevrim hareketini şanzımana iletir ve bu dişli oranının değişmesi diğer tüm dişlilerin çıkışını değiştirir. Bisiklette pedalların oradaki dişli gibi düşünebilirsiniz.

 Modifiyede olmaz diye bir şey yoktur ancak modifiye de bir bilimdir doğru yspıldığında ve modifiye parçalarının üretimi de pek tabi ki mühendislik ister. En basitinden bir arka kanat hava akım bozucu olarak görev yapar ve aracın arkasında oluşan hava birikimi ile aracın arkasını yere bastırır. Bunun yanlış geometri yüzünden fazla olduğunu ya da tam tersi olduğunu düşünmek, sonuçları açısından rahatsız edici olur.

Birbiri ile etkileşim halindeki parçaların belli üretim özellikleri vardır. Örneğin sertlik derecesi yüksek bir parça, sertlik derecesi daha düşük bir parça ile temas halinde çalışır ise daha az sert olan parça daha çok yıpranır ve belli sürede özelliğini kaybeder.
 Bahsi geçen konuyerine daha kılayı lastik çevresini büyütebilirsiniz(tavsiye etmem!), daha kolay bir yoldan bahsi geçen sonuca ulaşılır bu şekilde. Sonuçları da daha net tecrpbe edilebilir.

 Dediğim gibi, her şey tasarım ile başlar ve bu da bir çok noktaya dikkat etmesi gereken bir bilimdir.


dediğim gibi ben usta değilim ve sizler profesyonelsiniz bu yüzden sizinle paylaşmak istedim amaç muhalefet olmak asla değil kızdırmak asla değil.

anladım ki kurcalatmamak daha doğru :) teşekkürler ama yinede ustam kendi aracına yapmış binip  deneyeceğim sizede bilgi aktarımı yaparım
Toyota Avensis  (2007)
110bg Gümüş Gri
Benzin + Lpg
Güzel Dostlar, Güzel İnsanlar Güzel Sohbetler; www.toyotaclubtr.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: Vİtes dişlisi ile ilgili bilgi
« Yanıtla #9 : Ekim 24, 2014, 17:59:43 »
motorsiklet değil ki bu dişli büyütüp 10 km daha hız elde edelim ama amacınız devir saatini aşağı çekip içeri gelen sesi azaltmaksa olabilir çünkü e12 110 140 arası çok uğultu yapıyor
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Vİtes dişlisi ile ilgili bilgi
« Yanıtla #10 : Ekim 24, 2014, 18:20:46 »
 Bilakis bu tarz konuların tartışılması çok güzel bence. Bilginin sınırı yok, bu tarz konular sayesinde bazı detayların konuşulması sağlanıyor.
 Bir somun ile bir somunun fiziksel ölçülerinin benzemesi onları aynı somun yapmaz. Yiv sayısından, tork mukavemetine kadar bir çok farklı özelliği olabilir ilk başta ya da çıplak gözle görülemeyen ki o somunun tasarımı bile temelde fiziksel ve metalurjik olarak bilimsel çalışma gerektirir. Yoksa kalıba dökmek ve görsel olarak benzetmek ile eş somun üretmiş olmayız.
 Herkesin böbreği var ancak herkesinki herkese olmuyor, ancak görünüşte hepsi böbrek. Umarım anlatabilmişimdir, bilim detay içerir.

 Bu arada ben teşekkür ederim, dediğim gibi benzer sonuca lastik ebatları ile oynayarak da(tavsiye etmem!) kolayca ulaşılabilir hiç şanzımana müdahale etmeden.
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: Vİtes dişlisi ile ilgili bilgi
« Yanıtla #11 : Ekim 24, 2014, 18:46:42 »
5 ileri atmosferiklerin ortak sorunu bu zaten.Hiç kurcalatmayın bence de.Bu arada Edirne/merkezde mi ikamet ediyorsunuz. :)
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • *_ KuRaL_2 _*
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '07
  • 120 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: Vİtes dişlisi ile ilgili bilgi
« Yanıtla #12 : Ekim 31, 2014, 10:54:53 »
Edirne'nin Keşan ilçesindeyim Mustafa emre kibar


hakan abi hiç bir değişiklik yapmayacağım beni ikna ettin :) tamam Sen kazandın :)  evet aslında öğrenmek için sormak sormak içinde merak etmek gerekiyor kusuruma bakmayın hem yeni toyotacı hemde yeni araç sahibi olarak aranızdayım daha bir sürü sorun var sizlere soracak :) çok sıkılacaksınız benim kargacık burgacık sorularımdan :)

konu açmak istemiyorum aslında benim arka cam ısıtmasında 3 tanesi ısıtmıyor sanırım onu nasıl halledebilirim diye danışacaktım :)
Toyota Avensis  (2007)
110bg Gümüş Gri
Benzin + Lpg
Güzel Dostlar, Güzel İnsanlar Güzel Sohbetler; www.toyotaclubtr.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Vİtes dişlisi ile ilgili bilgi
« Yanıtla #13 : Ekim 31, 2014, 14:16:48 »
 Modifikasyon üzerine uzun uzun konuşuruz, Mesut'da bu konuda tecrübelidir oldukça. Bizim söylemek istediğimiz ise; araca ne yapılırsa yapılsın çok yönlü incelemeler ve kaliteli üretimler sonrası bu olmalı.
 Örneğin; trenin tekerleğinin mi rayı aşındırması beklenir, rayın mı tren tekerleğini...?

 Arka cam için gümüş boya mevcuttur. Çok ince bir fırça ile iki kat sürüp çalıştırılabilir. Sistem her yönde çalışıyor ise tamamdır. Aşırı kalın yaparsan direnç fazla olacağından o hat çalışmaz, aşırı ince olursa da sigorta gibi atar. Eskilerde bu rezistans komple değiştirilebiliyordu, bunun için komple rezistans satılırdı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • *_ KuRaL_2 _*
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '07
  • 120 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: Vİtes dişlisi ile ilgili bilgi
« Yanıtla #14 : Ekim 31, 2014, 16:09:13 »
uygun olursa bu gece bir resim çekerim akşam aklıma gelmedi çekmek :) halleder mesaj atarım konu dağıldı ama yapacak bir şey yok :( kış gelmeden fark etmedik işte :)

resimden sonra detaylı konuşuruz.

Tren içinde mantıksal ve fiziksel olarak birbirine ters direnç olduğu için ikisinde birbirini aşındırır sanırm... (ben)
Toyota Avensis  (2007)
110bg Gümüş Gri
Benzin + Lpg
Güzel Dostlar, Güzel İnsanlar Güzel Sohbetler; www.toyotaclubtr.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • *_ KuRaL_2 _*
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '07
  • 120 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: Vİtes dişlisi ile ilgili bilgi
« Yanıtla #15 : Aralık 22, 2014, 15:01:35 »
O arabaya uygun 6 ileri orjinal şanzıman var.
Yurt dışından ondan getirttirin kafanız rahat etsin.

Ustanızın 5. vites degişimi sonrası olacaklar hakkında dedikleri dogru.
Ama bir noktayı atlamış.
Birbirinden uzaklaşan 4. ve 5. vites sorunu ne olacak?
5. vitese atmak için 4. viteste çok bagırttırmak gerekmeyecek mi?


@Ahmet Güve (8047)   abi bu şanzımanı nerden alıcam kaç paradır. ? nerede satılır kimle irtibata geçmem lazım bilgi verme imkanın varmı ufuk abiye mesaj attım gerçi ama öneriyi sen sunduğun için sana da sormak istedim ?


Bu ara da benim usta aracı değiştirmiş ve dediğim aracı satmış dolayısıyla kullanamadım :( bu bilgiyi aktaramadığım için üzgünüm.. yeni arabasına yaparsa artık ancak o zaman deneme şansım olur
Toyota Avensis  (2007)
110bg Gümüş Gri
Benzin + Lpg
Güzel Dostlar, Güzel İnsanlar Güzel Sohbetler; www.toyotaclubtr.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Vİtes dişlisi ile ilgili bilgi
« Yanıtla #16 : Aralık 22, 2014, 15:04:15 »

@Ahmet Güve (8047)   abi bu şanzımanı nerden alıcam kaç paradır. ? nerede satılır kimle irtibata geçmem lazım bilgi verme imkanın varmı ufuk abiye mesaj attım gerçi ama öneriyi sen sunduğun için sana da sormak istedim ?

Ufuk konuya bende daha fazla hakim. Daha saglıklı bilgi verecektir.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Vİtes dişlisi ile ilgili bilgi
« Yanıtla #17 : Aralık 22, 2014, 16:12:05 »
Direk 6 ileri vitesli bir araç almak daha mantıklı geldi bana  :olu:
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • *_ KuRaL_2 _*
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '07
  • 120 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: Vİtes dişlisi ile ilgili bilgi
« Yanıtla #18 : Aralık 22, 2014, 16:56:14 »
şuanda kullandığım gibi bulursam olabilir aslında :) şanzıman fiyatını da duyduktan sonra düşünülesi
Toyota Avensis  (2007)
110bg Gümüş Gri
Benzin + Lpg
Güzel Dostlar, Güzel İnsanlar Güzel Sohbetler; www.toyotaclubtr.com