Gönderen Konu: Ae92 kasa Corolla Karbüratör ve Gaz bakımı  (Okunma sayısı 5553 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '08
  • 57 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ae92 kasa Corolla Karbüratör ve Gaz bakımı
« : Ekim 19, 2014, 00:56:11 »
Aracım rolantide çok az gaz verdiğimde boğuluyor egzozdan çok hafif patlamalar oluyo.Araç ısınınca daha az yapıyor.Aracın rolanti devri de düştü.Karburatörün yada gaz sisteminin temizenmesi gerektiğini düşünüyorum. Tabi bu sadece bir varsayım.Siz değerli toyotaculup üyelerinin cevaplarını bekliyorum. Teşekkürler.

Toyota Club Türkiye

Ae92 kasa Corolla Karbüratör ve Gaz bakımı
« : Ekim 19, 2014, 00:56:11 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 kasa Corolla Karbüratör ve Gaz bakımı
« Yanıtla #1 : Ekim 19, 2014, 01:50:03 »
Derdi bitmiyo hakkaten , gaz olabilir bide avans ayarı gerekebilir.
buji, kablosu gibi şeyleri yazmayım bile :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 kasa Corolla Karbüratör ve Gaz bakımı
« Yanıtla #2 : Ekim 19, 2014, 08:17:35 »
Aracım rolantide çok az gaz verdiğimde boğuluyor egzozdan çok hafif patlamalar oluyo.Araç ısınınca daha az yapıyor.Aracın rolanti devri de düştü.Karburatörün yada gaz sisteminin temizenmesi gerektiğini düşünüyorum. Tabi bu sadece bir varsayım.Siz değerli toyotaculup üyelerinin cevaplarını bekliyorum. Teşekkürler.
Benzinde sıkıntı yaratıyormu lpg beyninin ömrü dolmuş olabilir bilgisayarla lpg ayarı yapan yere gidin ayar yaparken lpg beyninde sıkıntı varsa ekranda çıkıyor onlar söylerler ayrıca iyi bir karbüratörcüye temizlik yaptırmanızda fayda var ben 2 yıl önce temizlettim araç çok farklı oldu çekişi çalışması temizlikten sonra sabah _ 22 derecede lpg'de tek marşta aldı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '08
  • 57 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 kasa Corolla Karbüratör ve Gaz bakımı
« Yanıtla #3 : Ekim 19, 2014, 10:51:30 »
Benzinde sıkıntı yaratıyormu lpg beyninin ömrü dolmuş olabilir bilgisayarla lpg ayarı yapan yere gidin ayar yaparken lpg beyninde sıkıntı varsa ekranda çıkıyor onlar söylerler ayrıca iyi bir karbüratörcüye temizlik yaptırmanızda fayda var ben 2 yıl önce temizlettim araç çok farklı oldu çekişi çalışması temizlikten sonra sabah _ 22 derecede lpg'de tek marşta aldı
Aracı hiç benzinde kullanmıyorum.Lpg sisteminden şüpeleniyorum bende.Üzerinde 10 senelik brc beyin var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 kasa Corolla Karbüratör ve Gaz bakımı
« Yanıtla #4 : Ekim 19, 2014, 12:06:10 »
brc bile olsa ömrü dolmuş.

arabayı seviyorum ama sadece eksoz muayenesinden geçmek için nerdeyse her yerini değiştirdim.

gaz filtresi değişecek , gaz boruları , mikser falan derken baya bir işi var aslında.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '08
  • 57 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 kasa Corolla Karbüratör ve Gaz bakımı
« Yanıtla #5 : Ekim 19, 2014, 14:53:38 »
Biraz para şıkışmış anlaşılan[emoji1] Sizin masraflarınız ne kadar tuttu Anıl Bey.?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 kasa Corolla Karbüratör ve Gaz bakımı
« Yanıtla #6 : Ekim 19, 2014, 15:43:01 »
Biraz para şıkışmış anlaşılan[emoji1] Sizin masraflarınız ne kadar tuttu Anıl Bey.?

Açıkçası ben sanayiye gitmeyi sevmiyorum. Arabanın avans ayarı için tabanca aradım ve bulamadım. evin önünde kendim ayar çekmek zorunda kaldım.
çünkü ; arabayı bir ustaya bıraktım, avans ayarı yapalım ve ne gerekiyorsa yapalım dedim. adam sadece disbritörü söktü taktı biraz gaz verdi ve 20 tl istedi.
halbuki ben yine kendi elimle distribütörü sökmüş makarayı temizlemiştim. bunların dışında bobini değiştirmiş ve içindeki devreyi lehimletmiştim. ancak okadar ince ayrıntısını yine bu işlerden anlayan bir arkadaşımla yaptık.
başka bir usta buji kablolarına taktı kafayı. daha değiştireli 3 ay oldu olmadı.. bujiden dediler, yine söktüler baktılar ve değiştirsen iyi olur dediler. bujileride kablo bobin le birlikte yaklaşık 3 ay önce değiştirmiştim.

aracımın muayenesi geçti. eksoz ölçümü yaptırmadan muayeneye sokamıyoruz. mecburen bu testi geçecek.
muayene istasyonundaki adam rolantiyi düşürdü , biraz gaz vermeyi denedi ama olmadı. mecburen sanayiye gitmek zorunda kaldım.
birde gazcıya gittim ki keşke hiç gitmeseydim. çünkü eksoza gaz ölçüm borusunu taktı ve bilgisayardan değerleri okumaya başladı. gaz ayarına hiç dokunmadan hava girişini bantladı. o giren havaya görede gazı biraz kıstı. arabam şuanda benzinde çalışmıyor. tekliyor. hızlı giderken vitesi boşa alamıyorum.

sanayiden geldikten sonra evimin önüne arabayı çektim. ve avans işini yapmaya başladım.
gayet basit ve sadece kulakla !!!
iki ileri bir geri disbritörü oynattım. aha dedim tam ortası burası. hadi birazda benden avanslı olsun azcık daha oynattım.
son yaptığım ayardan sonra enjeksiyonlu arabalardan daha temiz eksoz gazı ölçtük :) 1.3 gr

masrafları sıralarsak
bobin ( çakçuk marka ) 80 TL
kablo 40 TL
buji 20 TL
lehim 10 TL
arkadaşıma 20 TL
avans ayarı 20 TL
gaz ayarı 10 TL
subap ayarı ve birkaç el atma parası 10 TL
hava filtresi 20 TL
ustadan fırça yemek bedava. sebap ise hava alan yerleri sıvı conta ile doldurmuş olmam.
benzinlikte benzin almak istedim. acaba 10 liralık benzin alsam ayıp mı olur diye düşünürken ağzımdan 20 liralık koy abicim çıktı. ama arabadan çıkarken söyledim. adam 50 liralık anlamış. bu benim için büyük kayıp. çünkü kazancım 0 TL
aldığım gazları hesap etmiyorum zaten...


rezillik = paha biçilmez !!


zevkimdir , arabamdır diyorum ama arabaya ben ne kadar özenli bakarsam benden alanlar okadar kiralık araba muamelesi yapıyor. ben temizlik için haftalarımı harcadım ama arabamı bir hafta sonra akrabamdan alınca şok oldum. her yer kül. içerisi rezil kokuyor. bilmediğim yerlerden trim sesi gelmeye başlamış..
ya ben arabayı parke taşların üzerinde sürmeye çekiniyorum bir yerine bişey olacak diye.. bunlar arabayı soğutuyorlar.

bugün pazar. benim bakım günüm. normal gözlemlerden sonra bazı yağlamam gereken yerleri wd40 la yağlarım, suyuna yağlarına bakarım.
mesela bugün radyatör suyunun yedek deposunu söktüm temizledim taktım.. zevkle yapıyorum. bunlar ustaların yapacakları işler değil..

bu yüzden tam bir rakam çıkartmak yalnış olur. tahmini olarak yazabilirim. sorun varsa paylaşabiliriz. bakımsız yürümüyor. kimseye vermeye gelmiyor. hor kullanmaya gelmiyor. hızlı gitmeye ve sıkıştırmaya hiç gelmiyor. bu araba artık sadece işini göreceğin ve nereden ne çıkartabilir bunu bilinçli şekilde kontrol edip binebileceğin bir araba olmuş...

lanet ettim. alırsam sıfır alacağım. en kötüsü olsun ama sıfır olsun. yağını bile değiştirmeden satacağım. ahtım var ve inşallah olur. dahada yazarımda biliyorsunuz ki siyaset yapmıyoruz :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 kasa Corolla Karbüratör ve Gaz bakımı
« Yanıtla #7 : Ekim 20, 2014, 08:31:01 »
Aracı hiç benzinde kullanmıyorum.Lpg sisteminden şüpeleniyorum bende.Üzerinde 10 senelik brc beyin var.
Lpg beyninin ömrü 40000 km civarı içi zamanla zift gibi bi yapışkan maddeyle doluyor diyafram bozuluyor

Mesaj Birleştirildi: Ekim 20, 2014, 08:47:26
gaz ayarına hiç dokunmadan hava girişini bantladı. o giren havaya görede gazı biraz kıstı. arabam şuanda benzinde çalışmıyor. tekliyor. hızlı giderken vitesi boşa alamıyorum.


Bende araçla uğraşmasını seviyom bir çok şeyini kendim yapıyorum ustalar lpg ayarını tutturamadımı hemen hava filtre ucunu bantlıyorlar bu sefer benzinde sıkıntı çıkartıyor benimkinede aynısını yaptı araç benzinde çekmez oldu vites değiştirirken araba frene basmışım gibi öne yığılıyordu ucuna bi aparat yaptım motor yapılana kadar öyle bindim yapıldıktan sonra hava fitre kutusunu komple söktüm altta mikserin üzerine oturan conta çıkmış birazda eskimiş kenarına ısıya dayanıklı silikondan conta yaptım avans hortumlarının bazılarını değiştirdim yerine taktım önceleri soğuk havada hava emiş ucunu elimle kapatınca rölanti biraz yükseliyordu şimdi elimi koydum hemen stop etti başka yerden hava alma olayı yok motor yapıldı memnunum ama eksantrik keçesinden yağ kaçırıyor arefe günü dediği km dolunca ustaya götürdüm kontrolleri yaptı keçeyi değişti fakat yine yağ kaçırıyor telefon açtım bi sil bak neresinden kaçırıyor bende bakamadım gelirsen bakarız dedi eskinin derdi bitmiyor :wacko:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '08
  • 57 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 kasa Corolla Karbüratör ve Gaz bakımı
« Yanıtla #8 : Ekim 21, 2014, 05:06:04 »
Açıkçası ben sanayiye gitmeyi sevmiyorum. Arabanın avans ayarı için tabanca aradım ve bulamadım. evin önünde kendim ayar çekmek zorunda kaldım.
çünkü ; arabayı bir ustaya bıraktım, avans ayarı yapalım ve ne gerekiyorsa yapalım dedim. adam sadece disbritörü söktü taktı biraz gaz verdi ve 20 tl istedi.
halbuki ben yine kendi elimle distribütörü sökmüş makarayı temizlemiştim. bunların dışında bobini değiştirmiş ve içindeki devreyi lehimletmiştim. ancak okadar ince ayrıntısını yine bu işlerden anlayan bir arkadaşımla yaptık.
başka bir usta buji kablolarına taktı kafayı. daha değiştireli 3 ay oldu olmadı.. bujiden dediler, yine söktüler baktılar ve değiştirsen iyi olur dediler. bujileride kablo bobin le birlikte yaklaşık 3 ay önce değiştirmiştim.

aracımın muayenesi geçti. eksoz ölçümü yaptırmadan muayeneye sokamıyoruz. mecburen bu testi geçecek.
muayene istasyonundaki adam rolantiyi düşürdü , biraz gaz vermeyi denedi ama olmadı. mecburen sanayiye gitmek zorunda kaldım.
birde gazcıya gittim ki keşke hiç gitmeseydim. çünkü eksoza gaz ölçüm borusunu taktı ve bilgisayardan değerleri okumaya başladı. gaz ayarına hiç dokunmadan hava girişini bantladı. o giren havaya görede gazı biraz kıstı. arabam şuanda benzinde çalışmıyor. tekliyor. hızlı giderken vitesi boşa alamıyorum.

sanayiden geldikten sonra evimin önüne arabayı çektim. ve avans işini yapmaya başladım.
gayet basit ve sadece kulakla !!!
iki ileri bir geri disbritörü oynattım. aha dedim tam ortası burası. hadi birazda benden avanslı olsun azcık daha oynattım.
son yaptığım ayardan sonra enjeksiyonlu arabalardan daha temiz eksoz gazı ölçtük :) 1.3 gr

masrafları sıralarsak
bobin ( çakçuk marka ) 80 TL
kablo 40 TL
buji 20 TL
lehim 10 TL
arkadaşıma 20 TL
avans ayarı 20 TL
gaz ayarı 10 TL
subap ayarı ve birkaç el atma parası 10 TL
hava filtresi 20 TL
ustadan fırça yemek bedava. sebap ise hava alan yerleri sıvı conta ile doldurmuş olmam.
benzinlikte benzin almak istedim. acaba 10 liralık benzin alsam ayıp mı olur diye düşünürken ağzımdan 20 liralık koy abicim çıktı. ama arabadan çıkarken söyledim. adam 50 liralık anlamış. bu benim için büyük kayıp. çünkü kazancım 0 TL
aldığım gazları hesap etmiyorum zaten...


rezillik = paha biçilmez !!


zevkimdir , arabamdır diyorum ama arabaya ben ne kadar özenli bakarsam benden alanlar okadar kiralık araba muamelesi yapıyor. ben temizlik için haftalarımı harcadım ama arabamı bir hafta sonra akrabamdan alınca şok oldum. her yer kül. içerisi rezil kokuyor. bilmediğim yerlerden trim sesi gelmeye başlamış..
ya ben arabayı parke taşların üzerinde sürmeye çekiniyorum bir yerine bişey olacak diye.. bunlar arabayı soğutuyorlar.

bugün pazar. benim bakım günüm. normal gözlemlerden sonra bazı yağlamam gereken yerleri wd40 la yağlarım, suyuna yağlarına bakarım.
mesela bugün radyatör suyunun yedek deposunu söktüm temizledim taktım.. zevkle yapıyorum. bunlar ustaların yapacakları işler değil..

bu yüzden tam bir rakam çıkartmak yalnış olur. tahmini olarak yazabilirim. sorun varsa paylaşabiliriz. bakımsız yürümüyor. kimseye vermeye gelmiyor. hor kullanmaya gelmiyor. hızlı gitmeye ve sıkıştırmaya hiç gelmiyor. bu araba artık sadece işini göreceğin ve nereden ne çıkartabilir bunu bilinçli şekilde kontrol edip binebileceğin bir araba olmuş...

lanet ettim. alırsam sıfır alacağım. en kötüsü olsun ama sıfır olsun. yağını bile değiştirmeden satacağım. ahtım var ve inşallah olur. dahada yazarımda biliyorsunuz ki siyaset yapmıyoruz :)
Anıl Bey yazdıklarınızı pür dikkat okudum.Gerçekten esprili dille çok doğru şeyle söylemişsiniz :rofl:.Bende hiçbir ustaya güvenmiyorum.Arabamın en iyi tamircisi yine benim.Ustaya gitmektense foruma yazıyorum ki yapamayacağım bir şey olursa son çare ustaya gidiyorum.Bence siz zararda değilsiniz öğrendiğiniz bilgilerden avantajlısınız hiç üzülmeyin.Teşekkür ederim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • JapaNeSe MoNsTeR
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 330000
  • Model Yılı: '91
  • 53 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 kasa Corolla Karbüratör ve Gaz bakımı
« Yanıtla #9 : Aralık 04, 2014, 15:09:52 »
dost aynısını benzinde yapıyormu. eğer sadece lgp de yapıyorsa karbüratöre pislik gaçmıştır tüp tankından sonuna kadar bitirmişsin demekki. sakın karbüratörü temizletme hem pahalı hem parça kırılır bulamazsın. zamanla o pisliği atar bu araclar. sıkıntı yok.
ÇILGINPİSLİK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '08
  • 57 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 kasa Corolla Karbüratör ve Gaz bakımı
« Yanıtla #10 : Aralık 29, 2014, 13:32:13 »
Karbüratörün arkasından devrini yükselttim öyle kullanıyorum.Bir sorun olmuyor.Benzindede aynı şekilde yapıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 kasa Corolla Karbüratör ve Gaz bakımı
« Yanıtla #11 : Aralık 29, 2014, 13:45:40 »
Karbüratörün arkasından devrini yükselttim öyle kullanıyorum.Bir sorun olmuyor.Benzindede aynı şekilde yapıyor.

bujileri değiştirdiniz mi ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '08
  • 57 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 kasa Corolla Karbüratör ve Gaz bakımı
« Yanıtla #12 : Ocak 02, 2015, 10:55:18 »
Bujilere 10000'lik bakımda baktırdım usta durumları iyi boşuna değiştirme dedi öyle kaldı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 kasa Corolla Karbüratör ve Gaz bakımı
« Yanıtla #13 : Ocak 02, 2015, 11:36:08 »
ısınıncaya kadar patlama varsa ben bujilerden şüpelenirim. buji bakımı 20 binde mutlaka yapılmalı. kitaba göre 10 binde temizlenmeli.

soğuk motorun biraz düzensiz çalışması normal. ısındıkça kendine gelir. tekleme yoksa yola devam. öğrencisin fazla masraf etme.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '08
  • 57 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae92 kasa Corolla Karbüratör ve Gaz bakımı
« Yanıtla #14 : Ocak 02, 2015, 11:44:45 »
Evet Anıl Bey tekleme yok şimdilik böyle devam edecek.[emoji1]