Gönderen Konu: 1991 model ae92 1.6 corolla yağ lambası  (Okunma sayısı 3846 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '08
  • 57 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
1991 model ae92 1.6 corolla yağ lambası
« : Ekim 07, 2014, 00:39:15 »
Son zamanlarda aracımı ilk çalıştırdığımda yağ lambası 2-3 saniye sonra sönmeye başladı.Ve bu 2-3 saniyelik sürede araç gaz yemiyor.Lamba söndüğünde normale dönüyor.Bunun sebebi ne olabilir ? Teşekkürler :saygi:

Toyota Club Türkiye

1991 model ae92 1.6 corolla yağ lambası
« : Ekim 07, 2014, 00:39:15 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: 1991 model ae92 1.6 corolla yağ lambası
« Yanıtla #1 : Ekim 07, 2014, 01:54:19 »
Yag filitreniz orijinal degil ise check valfi yoktur.
Buda stop ettiginizde hattaki yagın aşagıya akmasına ve ilk çalıştırmada yagın hattı doldurana kadar basınç olmamasına neden olur.

İlk kontrolü bu nedenle filitreden başlamalısınız.
Onda sorun yok ise yag vizkozitesinin sorgulanması gerekebilir.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '08
  • 57 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: 1991 model ae92 1.6 corolla yağ lambası
« Yanıtla #2 : Ekim 07, 2014, 02:07:26 »
Yag filitreniz orijinal degil ise check valfi yoktur.
Buda stop ettiginizde hattaki yagın aşagıya akmasına ve ilk çalıştırmada yagın hattı doldurana kadar basınç olmamasına neden olur.

İlk kontrolü bu nedenle filitreden başlamalısınız.
Onda sorun yok ise yag vizkozitesinin sorgulanması gerekebilir.
Yağ olarak 10w40 castrol kullanıyorum ve değişimini filtre ile beraber 3 ay önce yaptım.Yağ filtresi orijinal olmayabilir ancak değişimde bakmıştım çıkan filtre ile aynı gözüküyordu ve önceden böyle bir sorunum yoktu. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '08
  • 57 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: 1991 model ae92 1.6 corolla yağ lambası
« Yanıtla #3 : Ekim 19, 2014, 00:48:56 »
Cevap yazacak yokmu sevgili toyota severler yağ flitremi ve kullandığım yağı yazdım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 1991 model ae92 1.6 corolla yağ lambası
« Yanıtla #4 : Ekim 19, 2014, 01:52:30 »
Gaz yememesi yağ ile ilgili değil. Sadece kısa bir süre yağsız çalıştığından zorlama fazla olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '08
  • 57 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: 1991 model ae92 1.6 corolla yağ lambası
« Yanıtla #5 : Ocak 02, 2015, 10:58:37 »
Evet birkaç saniye yağsız çalıştığının farkındayım.Yağ lambası söndükten söndükten sonra normale dönüyor.Diğer Ae92'lerde de böyle mi? Motora bir zararı var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 1991 model ae92 1.6 corolla yağ lambası
« Yanıtla #6 : Ocak 02, 2015, 11:07:06 »
Bir daha ki sefere orjinal yağ filtresi ile değişim ve gözlem yapın. Bir değişiklik olmazsa diğer şeylere bakılabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '08
  • 57 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: 1991 model ae92 1.6 corolla yağ lambası
« Yanıtla #7 : Ocak 02, 2015, 11:20:03 »
Değişimde orjnal kullanacağım peki şuan ki durumu motora çok zarar verir mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 1991 model ae92 1.6 corolla yağ lambası
« Yanıtla #8 : Ocak 02, 2015, 11:32:32 »
her arabada yağ lambası biraz geç söner. 2 saniye sonra sönüyorsa sorun yok.

ben motoru çalıştırınca otomatik jikleye bırakıyorum. gaza basmadan çalıştırıyorum. galiba kendisi biraz gaz veriyor marş basarken. emin değilim. otomatik jiklenin aslı zaten gaz pedalını tam serbest bırakmaması.
motor çalışınca daha saniye geçmeden yağ lambası sönüyor. çünkü devir artıyor. devir artmazsa yağ lambasının sönmesi gecikir. yağ pompasının düzgün çalışması için biraz devir vermek lazım. mesela 2000 devirde tutmak iyi.

böylece motorun her köşesine çabucak yağ gidecektir. yağ , yağ filtresinden çabuk geçecektir. yataklar gibi önemli parçalara yağ desteği çabuk gelecek. en önemlisi devir ile segman yağlayan yerlerden yağın püskürmesi sağlanır. motor ömrü için belli devrin altında tutmamak ve çabuk ısıtmak önemli.

yağ seçimi 10 numara :)  ae92 sınıf olarak SG yağlarla çalışacak şekilde yapılmış. şuan kullanılan en kötü 10 40 yağ SL sınıfı. yani kat kat daha iyi. ama yağ filtrelerine güvenmiyorum.

bu yüzden bulabileceğin en kaliteli yağ filtresini takmalısın. eğer yağı kısa zaman önce değiştirmedinse yağ filtresini tek başına değiştirip üzerine yeni yağ ekleyebilirsin. yağ motor içinde çalıştıkça özelliğini kaybediyor. yeni yağı ekleyince bir süre daha yeni temiz yağ ile motoru yağlamış olursun..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '08
  • 57 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: 1991 model ae92 1.6 corolla yağ lambası
« Yanıtla #9 : Ocak 02, 2015, 11:42:31 »
2 saniye sonra sönüyor o zaman sorun yok demek.☺ Benim otomatik jiklem çalışmıyor ayakla gaz veriyorum ilk çalışmada motor 2000 devire kadar yükseltiyorum yağ lambası söndükten sonra 1000 devirde sabitliyorum ve hemen yola çıkmıyorum  motorun ısınmasını bekliyorum. Bebek gibi bakıyorum doğrusu 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 1991 model ae92 1.6 corolla yağ lambası
« Yanıtla #10 : Ocak 02, 2015, 14:33:35 »
 İlk çalıştırmada 2.000 devir çok sağlıklı değil. Yağ ısınmadan ideal yağlama olmaz ve bu sırada yüksek devir sağlıklı değildir. Ayrıca aracı durduğu yerde ısıtmak da sağlıklı ve ekonomik değildir, hatta bazı ülkelerde yasaktır da. Bunun yerine ilk km lerde düşük devirli kullanım tavsiye ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: 1991 model ae92 1.6 corolla yağ lambası
« Yanıtla #11 : Ocak 02, 2015, 14:40:33 »
Eski yağımı geçen aylarda değiştirdiğimde baya düzelme olmuştu benimkinde. Eskiden 2 saniye yanıyorsa, şu anda belki 1 saniye yanıyordur.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '08
  • 57 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: 1991 model ae92 1.6 corolla yağ lambası
« Yanıtla #12 : Ocak 02, 2015, 14:41:23 »
İlk marşa basmada hafif gaz veriyorum araba 2000 devire çıkıyor  2 saniyede yağ lambası sönüyor sonra hemen 1000 devire ayağımla ayarlıyorum.Kaloriferden hafif sıcak gelene kadar ısıtıyor öyle yola çıkıyorum. Ekonomik olarak daha fazka yaktığı doğru olabilir.Motor için neden sağlıksız olduğunu anlayamadım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 1991 model ae92 1.6 corolla yağ lambası
« Yanıtla #13 : Ocak 02, 2015, 15:29:57 »
2000 devir yüksek mi ?  aracın orjinali zaten o devirde tutuyor ama ...

yerinde gaz basarak motor ısınmaz. yolda ısınır. yerinde 5 dakikada ısınırsa yolda 3 dakikada ısınıyor. çünkü yerinde durduğundan daha fazla gaz basıyoruz gitmesi için. vitesde olduğundan devir çevirmiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 1991 model ae92 1.6 corolla yağ lambası
« Yanıtla #14 : Ocak 02, 2015, 15:38:59 »
İlk marşa basmada hafif gaz veriyorum araba 2000 devire çıkıyor  2 saniyede yağ lambası sönüyor sonra hemen 1000 devire ayağımla ayarlıyorum.Kaloriferden hafif sıcak gelene kadar ısıtıyor öyle yola çıkıyorum. Ekonomik olarak daha fazka yaktığı doğru olabilir.Motor için neden sağlıksız olduğunu anlayamadım.

Aslında cevap ısıtma için yaptığın sıralamada gizli Bahadır. İlk olarak soğuk motorda yüksek devir aşınmayı arttırır. Yine yeterince ısınmamış ya da ısınmamış ama sürekli şekilde rölanti devirleri de yağlamanın zayıf olacağı anlamına ve dolayısı ile aşınmaya yorumlanabilir. Oysa düşük devirlerde seyahat ederek motoru ısıtmak hem boşa yakıt yakmayı, hem havayı kirletmeyi hem de motor yağının daha çabuk ideal sıcaklığa gelmesini sağlayacaktır.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 02, 2015, 15:49:00
2000 devir yüksek mi ?  aracın orjinali zaten o devirde tutuyor ama ...

yerinde gaz basarak motor ısınmaz. yolda ısınır. yerinde 5 dakikada ısınırsa yolda 3 dakikada ısınıyor. çünkü yerinde durduğundan daha fazla gaz basıyoruz gitmesi için. vitesde olduğundan devir çevirmiyor.

Peki 2.000 d/d da mı çalışıyor, yoksa rölantiden başlayıp  2.000 d/d ya yavaş yavaş mı çıkıyor otomatik jikle ile?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 1991 model ae92 1.6 corolla yağ lambası
« Yanıtla #15 : Ocak 02, 2015, 18:18:59 »
Araba yaklaşık 3000 devir gaz basıyor ama soğuk olduğundan ancak 2000 devir çevirebiliyor.
İlk çalışma anında 2000 devir yapmıyor. illaki yavaşça bu devire çıkıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '08
  • 57 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: 1991 model ae92 1.6 corolla yağ lambası
« Yanıtla #16 : Ocak 03, 2015, 15:39:40 »
Araç ısınınca 3000 devir çok fazla değil mi? Bence ilk çalışmada rolantiyi 1000 devire ayarlayın yavaş yavaş 2000 devire çıksın ki bence rolanti de 2000 devir de fazla.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 1991 model ae92 1.6 corolla yağ lambası
« Yanıtla #17 : Ocak 03, 2015, 16:22:55 »
bu ayarı yapan aracın kendisi , ben çalıştırıyorum sonra debriyajı bırakıyorum. bu hade 30 saniye kadar bekliyorum.

bu sırada çok soğuk varsa veya birkaç gündür çalışmamışsa 1000 1200 devirde kalıyor. 3 5 saniye sonra 1500 devirlere geliyor. bende bu sırada yola çıkıyorum. motor devri kendiliğinden arttıysa demekki yağlama başlamış.

yolda bir ışıkta duruyorum. eğer oraya gelene kadar gaza fazla basmadıysam devir tam 2000 de duruyor. eğer yolda tam gaz verirsem yine havanın soğukluğuna göre 1500 e düşebiliyor.

bütün bunları motor tarafında bir zemberek idare ediyor. gazı salmıyor. ve zemberek ayarlanabiliyor. benim şuan anlattıklarım en düşük ayarında bu şekilde.

3000 devir gaz bastığını ise şu şekilde anlıyorum. motor soğukken ve çalışmamışsa bu gazı kontrol eden mekanizma 3. çentikte takılı kalıyor. motor sıcakken bu . çentiğe gazı taktığımda motor 3000 devir yapıyor. ama soğukken elbette bukadar devir çeviremiyor.

zamanında flash aracımız varken kendimiz gaz verirdik. otomatik jiklesi yoktu. ama ben hiç devir yükseltmezdim. şimdi bugün anlıyorum ki ne düşük devirde kalacak nede yüksek devirde.

italyan süper arabaların çalışmalarına bakarsanız ilk başta çok yüksek devirde çalışırlar. sonra hemen devir düşer. bunun nedeni bence yağ pompası. kullanılan yağın önemi çok ama yağ pompasının çabucak yağı iletmesi için devirli çalışması şart. devirli çalışmasının diğer artısı ise motorun çabuk ısınması. olabildiğince çabuk çalışma sıcaklığına çıkan motor makbuldür. motorun bütün ayarları ve ölçüleri sıcak çalışacak şekilde ayarlı.

bir deneyimi paylaşayım. bana göre yağın soğuk çalıştırırken en son ulaştığı nokta üst kapaktır. bende bunu bildiğimden yağ kapağını açıp üzerine poşet koydum. sonra motoru çalıştırdım. motor çalışır çalışmaz daha 1 saniye içinde yağ üst kapağa ulaştı.