Gönderen Konu: Kasis geçişlerinde araba çizgisinden çıkıyor.  (Okunma sayısı 13530 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 151000
  • Model Yılı: '04
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Kasis geçişlerinde araba çizgisinden çıkıyor.
« : Eylül 24, 2014, 16:48:33 »
arkadaşlar merhaba
avensis arabamın 70 km/hız ve üstünde giderken metal kasislerden ve ya köprü ayaklarından geçerken arkası atıyor ve araç çok kötü bir şekilde sallanıyor nedendir
anlayamadım yardımcı olurmusunuz.

Toyota Club Türkiye

Kasis geçişlerinde araba çizgisinden çıkıyor.
« : Eylül 24, 2014, 16:48:33 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: yardım lütfen
« Yanıtla #1 : Eylül 24, 2014, 16:50:10 »
Amortisörlere baktırdınız mı?
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 151000
  • Model Yılı: '04
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: yardım lütfen
« Yanıtla #2 : Eylül 24, 2014, 16:53:35 »
baktırdım amartisörlerde hiç bir şey yok

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: yardım lütfen
« Yanıtla #3 : Eylül 24, 2014, 16:55:39 »
Lastikler ?
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: yardım lütfen
« Yanıtla #4 : Eylül 24, 2014, 16:56:43 »
Kesinlikle normal bir durum değil.

Lastikleriniz ne durumda?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: yardım lütfen
« Yanıtla #5 : Eylül 24, 2014, 17:14:58 »
Arka düzen rot ayarına bakmak lazım.

Bu arabalarda rot ayarı 4 tekere aynı anda yapılmalı.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: Kasis geçişlerinde araba çizgisinden çıkıyor.
« Yanıtla #6 : Eylül 24, 2014, 17:34:19 »
1. Amortisör
2. Amortisör takozları (büyük ihtimal)
3. Denge kolu ve plastikleri(burçları, büyük ihtimal)
4. Z rot var mı bilmiyorum varsa z rotlar

kontrol edilmeli. Tabi bijonları kontrol ediniz :) insanlık hali unutulmuş olabilir.
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Kasis geçişlerinde araba çizgisinden çıkıyor.
« Yanıtla #7 : Eylül 24, 2014, 18:03:24 »
Amortisörlere bakılarak, aracı yukarı-aşağı, sağa sola sallayarak bir şey anlaşılmaz.

Araç, Amortisör test cihazı üstüne çıkartılarak veri alınmalı.

Sorun amortisörlerde görünüyor. Bizim ülkemizde bu kadar km yapmış bir araçta bu tip bir şikayet varsa öncelikle amortisörler test edilmelidir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: Kasis geçişlerinde araba çizgisinden çıkıyor.
« Yanıtla #8 : Eylül 24, 2014, 20:26:47 »
arkadaşlar merhaba
avensis arabamın 70 km/hız ve üstünde giderken metal kasislerden ve ya köprü ayaklarından geçerken arkası atıyor ve araç çok kötü bir şekilde sallanıyor nedendir
anlayamadım yardımcı olurmusunuz.
Hocam rot ayarlarinizda sorun var. Ve hatta arka lastiklerinizden birini de bitirmis olabilir. Sakin uzun yola cikmayin. Rot balansciya goturun aracinizi.

Mesaj Birleştirildi: Eylül 24, 2014, 20:28:43
Amortisörlere bakılarak, aracı yukarı-aşağı, sağa sola sallayarak bir şey anlaşılmaz.

Araç, Amortisör test cihazı üstüne çıkartılarak veri alınmalı.

Sorun amortisörlerde görünüyor. Bizim ülkemizde bu kadar km yapmış bir araçta bu tip bir şikayet varsa öncelikle amortisörler test edilmelidir.
Amortisorlerin bozuklugu arabanin arkasinin atmasini saglar mi bilemedim !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Kasis geçişlerinde araba çizgisinden çıkıyor.
« Yanıtla #9 : Eylül 24, 2014, 21:00:39 »
Amortisorlerin bozuklugu arabanin arkasinin atmasini saglar mi bilemedim !

Kasislerden geçerken kontrolsüz yükselen araç tekrar kontrolsüz aşağı yönelir ve bu esnada yol çizgisi doğal olarak değişir.
Bunun sebebi, yolla teması kesilen tekerlerdir, çünkü amortisör vasıtasıyla hareketi kısıtlanmamış lastik aynı futbol topu gibi zıplar.

Hatta virajlara eskisi gibi hızlı girilemez, aracın arkası dışa doğru savrulur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '11
  • 26 kere teşekkür etti
  • 161 kere teşekkür edildi
Ynt: Kasis geçişlerinde araba çizgisinden çıkıyor.
« Yanıtla #10 : Eylül 25, 2014, 01:30:54 »
lastiklerin yola tutunamamasından da  yapar lastiklerin eski ise yada çok uzun zamandır kullanıyorsan ondanda olur nihayetinde sorunun çözümü iyi bir rot balans çıda biter tecrübeli dürüst biri sana söyler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: Kasis geçişlerinde araba çizgisinden çıkıyor.
« Yanıtla #11 : Eylül 25, 2014, 08:44:27 »
Benzer bir sorunu biz şirketin jetta'sında yaşadık. En son İstanbul otobanında şerit değiştirirken araç kıçını atmaya çalışıyordu. İstanbulda rot balancıya gittik, önce ön ve arka lastiklerin bulunduğu ayarlar değiştirildi ve 4 lastik değiştirildi. çünkü bu ayar bozukluğundan dolayı arka sol lastiğimizin metalleri ortaya çıkmıştı. Sakın ihmal etmeyin hocam. Amortisörlerle de uğraşmayın. Ve lütfen rotcudan sonra sonucunu yazın olur mu ?

Mesaj Birleştirildi: Eylül 25, 2014, 08:46:01
Kasislerden geçerken kontrolsüz yükselen araç tekrar kontrolsüz aşağı yönelir ve bu esnada yol çizgisi doğal olarak değişir.
Bunun sebebi, yolla teması kesilen tekerlerdir, çünkü amortisör vasıtasıyla hareketi kısıtlanmamış lastik aynı futbol topu gibi zıplar.

Hatta virajlara eskisi gibi hızlı girilemez, aracın arkası dışa doğru savrulur.

Eğer amortisör bozulduysa zaten yağ kaçırmaya başlamıştır. Eğer keçelerde veya burçlarda sorun olsa ses yapardı. diye düşünüyorum.Bu belirtilerden bahsedilmemiş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Kasis geçişlerinde araba çizgisinden çıkıyor.
« Yanıtla #12 : Eylül 25, 2014, 09:08:56 »
 Yağ kaçıran amortisör yıpranma oranı % 100'e yaklaşmış amortisördür. Oysa amortisör kullanımına göre belli oranlarda yıpranır ve görevini tam bir şekilde yerine getiremeyebilir Recep. Ancak önce süspansiyon ayarlarının kontrolü konusunda katılıyorum.

 Aracın bahsettiğiniz tepkileri belli bir sorundan da olabilir, hiç bir sorun da olmayabilir. Sürüş karakteri de bu etkinin oluşmasına neden olabilir. Belli yol şartlarında aracın üretim karakterini de bağlı olarak bu tarz tepkiler zaman zaman oluşabilir. Bunu hesaba kattıktan sonra kontrol edilebilecek ilk şey lastiklerin havasıdır. Uygun değerler içinde olduğuna bakın bence.
 Bundan sonra araçta olması muhtemel ağırlık dağılım bozukluğuna bakmanızdır. Bagajda aşırı ya da dengesiz yük bu soruna yol açabilir.
Lastiklerin yanak yapısı da yaylanma üzerinde etkilidir.
 Lastiklerin yere basış açıları da önemlidir. Gerekirse süspansiyon ayarlarına baktırabilirsiniz.
 Amortisörler belli oranda yıprandı ise yoldan yay yolu ile araca yansıyan etkiyi sönümlemekte yeterli olamaz ve Tekin beyin bahsettiği gibi, yoldan sekme şeklinde bir fenomen oluşur. Eğer amortisörler çok büyük oranda özelliğini kaybetmiş ise çok küçük asfalt dalgalanmalarında bile aracın arkası basketbol topu gibi sekme salınımına girer.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 151000
  • Model Yılı: '04
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Kasis geçişlerinde araba çizgisinden çıkıyor.
« Yanıtla #13 : Eylül 25, 2014, 09:34:47 »
arkadaşlar amartisörlerimi computest cihazında baktık hiç birşey yok arabamı ilk aldığımda rot balans ayarına sokmuştum acaba düzgün yapamadılarmı rot ayarından veya kamber ayarı varmı bizim araçlarda ondan olabilir mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Kasis geçişlerinde araba çizgisinden çıkıyor.
« Yanıtla #14 : Eylül 25, 2014, 09:46:39 »
arkadaşlar amartisörlerimi computest cihazında baktık hiç birşey yok arabamı ilk aldığımda rot balans ayarına sokmuştum acaba düzgün yapamadılarmı rot ayarından veya kamber ayarı varmı bizim araçlarda ondan olabilir mi?

Şu durumda, rot ayarlarına tekrar baktırmanızda fayda var.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Kasis geçişlerinde araba çizgisinden çıkıyor.
« Yanıtla #15 : Eylül 25, 2014, 10:55:12 »
arkadaşlar amartisörlerimi computest cihazında baktık hiç birşey yok arabamı ilk aldığımda rot balans ayarına sokmuştum acaba düzgün yapamadılarmı rot ayarından veya kamber ayarı varmı bizim araçlarda ondan olabilir mi?

Bu durumda, Hakan bey'in sıraladığı ve diğer arkadaşlarımızın bütün olasılıkları gözden geçirin.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Kasis geçişlerinde araba çizgisinden çıkıyor.
« Yanıtla #16 : Eylül 25, 2014, 12:22:43 »
Lastiklerden oluyor kardeşimle bende e12 Corolla var .Benim lastikler briston b250 geçen yıl onun lastiklerde oydu .Bu sene goodyear efgrip aldı kasislerden geçerken benim araçta aynı dediğiniz şey oluyor biraderin araçta şimdi en ufak şerit değiştirme yoldan kopma yok .Lastik bir araç için çok büyük ayrıntı aracın birçok şeyi değişti.Ben briston kadar rezil bir lastik görmedim bildiğin sert plastik
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "