0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Kullanılan yağı not edip hep onu kullanman iyi olabilir, özllikle eklemeyi motordaki yağın aynı özellikte olanından yapmak daha iyidir. Aracı hangi devirlerde kullanıyorsun genelde diye bir soru ile başlayalım bence. Özellikle motor ısınmadan(motora göre çalışmadından itibaren yaklaşık 10-20 dakika) yüksek devir çevirmemek lazım pek. Soğutma sıvısını sürekli kontrol et ve bu suda yağ izi oluyor mu bak bence. Eğer contada sorun yok ise motora uygun yağ kullanımı sorunu çözebilir. Bujiler yağ ve sıvı eksilmesini değil ancak tüketimi etkileyebilir. Oldukça uygundur onun bujileri, doğru şekilde takarak değiştirmek iyi olabilir. Hava filtresine de bakmak lazım.
Yağ hem eksilip hemde koyulaşıyorsa sekmanlar biraz aşınmış ve kompresör kaçağı var anlamına gelir. Kompresör kaçağıda düşük güç ve fazla tüketim sonucuna çıkar.Yağ filtresini bir kez daha değiş, eksilecek 1L yağı 20W-50 olarak ilave yap.Biraz düzelme olursa sonraki Viskoziteni 20W-50 olarak kullanman daha doğru olacak gibi görünüyor.Yalnız, öncelikle serviste hangi viskozite kullanıldığını söyleyebilirsen daha doğru yorumlar yapabiliriz.
Tekin abi düşük güç fazla tüketim derken?
Aracın yüzbin km üstünde, sıcak bölgede yaşıyorsun, eğer ustan modaya uygun çok ince yağ kullandıysa pistonların yanaklarından yağ kaçağı oluşacak ve yağ seviyesi azalacak, aynı zamanda yağa ters yönlü yanmış yakıt bulaşacağı için de kararma meydana gelecektir. Bunların sonucunda motor yeterli güç üretemez ve sen daha fazla gaza basmak zorunda kalacağın için yakıt tüketimin artacaktır.Tamircinin hangi viskoziteyi kullandığını öğrenirsen daha sağlıklı yorumlar gelecektir.
Tekin Bey'in dediklerine katılmakla birlikte "modaya uygun" kısmından tam sentetik 30 vizkositeleri kast ettiğini anlıyorum. bence de 40 tan aşağısı o bölgede kurtarmayabilir, eğer usta/servisiniz daha ince bir yağ koyduysa bence o ustayı da sorgulamalısınız.
Dikkat edilmesi gereken farklı noktada var.Yag kararmış. 5/30 yaglar genelde kararmaz. O nedenle yag ne acaba?Aşınma kontrolü içinde önce kompresyon testi yapılmalı. Bunun sonucuna göre kalın yag'a geçilmeli.150K Kmler fazla degil. Hele Kıbrıs gibi güzel yolları olan bir yer için.
elimi belime koyup yanına gidesim geldi Ahmet abi yolların güzelliği kısmında ciddimiydin yoksa içler acısı halinden mi bahsediyordun anlamadım ama makinistle bire bir görüşmem gerekecek galiba
Yeşim,'99 da ben orada iken imreniyordum dogrusu.Şehir içleri çok dar yollar vardı dogru. Ama şehirler arası güzeldi.Benim zamanımda Girne/Lefkoşe doube yol bitmek üzere idi.Birde arabadan anlayan pek ustaya denk gelmemiştim.Tümen komutamızın Mercedesinin bile sorunlarını serviste biz kavga ederek yaptırıyorduk.