0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
RAV4 çekiş sistemi vizkoz kavramadır.Yanlış hatırlamıyor isem 40 Km hıza kadar sürekli 4 çeker.Bu hızdan sonra önden çekişlidir.Vites boşta oldugunda vizkoz kavrama boşa alıyor olabilir.
Yani bir nevi kitli diferansiyel gibi oluyor?
Hayir viskoz kavrama, LSD diferansiyelin, on ve arka tekerler arasina konulmus sekli gibidir.Ahmet abininde bahsettigi gibi yaklasik 40km/s hiza kadar 4wd calisir, on ve arka dingiller arasi 50/50 dagilim saglar ancak bu durum hiz sensorlerinizin ilettigi lastiklerin cekis oranina gore de degisir.Mesela 40km altindasiniz ve on lastikleriniz patinaj cekerse, gucun %70'e kadari arka tekerleklere aktarilabilir.Yuksek hizlarda bu oran on ve arka dingiller arasinda %30/70 - %70-30 arasi surekli degisiklik gostererek devam eder, ancak araciniz hicbir zaman 2 ceker hale gelmez.Yani sonuc itibariyle araciniz surekli dort cekerdir.Kilitli diferansiyeller birkac gruba ayrilir, LSD, elektrik tahrikli kilit, pnomatik tahrikli kilit, hidrolik tahrikli kilit gibi.Bazi avrupa araclarinda (VW gibi) abs sensorleri ve fren sistemi vasitasi ile diferansiyel kilidi taklidi yapilir bunun adi EDL'dir ancak hicbir zaman gercek diferansiyel kilidi yerini tutmazlar.