Geçen hafta “Toyota Türkiye” Twitter hesabına bir mesaj atarak daha önce servisler tarafından “çok kötü, motoru öldürüyor, çok zararlı” denilen CC nin nasıl olup ta yeni araçlara konulmaya başladığını sordum.
Onlar da telefon numaramı alıp geri döneceklerini aktardılar.
Bugün geri aradılar. Bir sürü çelişkili ve kulaktan dolma bilgi aktardılar. Bu konuyu merak edenler olabilir diye görüşme içeriği hakkında bir özet vereceğim;
Bu sene “üretici firma” bu özelliği koyabilirsiniz diye bilgi geçmiş o nedenle yeni modellerde standart hale gelmiş ama 2014 Haziran öncesi üretimlere eklenmesi mümkün değilmiş.
“Geçen sene kullanılan motorda bildiğim kadarıyla bir değişiklik olmadı, ne değişti de geçen sene kötülediğini CC’yi bu sene takıyorsunuz” dedim.
Üretici firmadan gelen bilgi bu şekilde dediler. “Değişen ne ben onu soruyorum” dediğimde ise o detay bizde yok dediler. “peki, kim bilir” diye sordum, üretici firma dedi yine

“İyi de bu firmanın adı yok mu? Mehmet Amca A.Ş. mi üretiyor bu arabayı” dedim, Toyota Japonya dedi

“Ben bu teknik bilgiyi öğrenmek istiyorum, bu üreticinin müşteri hizmetleri yok mu” diye ısrar ettim, yokmuş öyle bir birim.
“Peki, ben neden ekletemiyormuşum” dediğimde de sağlıklı olmadığı için dedi. “Böyle bir cevap mı olur Allah aşkına, sağlıklı değil ne demek, ne arızaya sebep oluyorsa açıkça söyleyin” dediğimde de o bilgi bizde yok, zaten yetkili servislerde takmayacaktır dedi.
Çok fazla “dedim”, “dedi”, “dediler” kelimesi kullandım ama başka türlü de aktarmam mümkün olmayacaktı.
Özetle, ben bu CC denen lanet özelliği aracıma taktırmak için değil, “bu sene ne oldu da takmaya karar verdiniz sorusunu” sormak için başvurmuştum ama aldığım cevaplar ve karşıdaki kişinin tutumu olayı sinir harbine çevirdi
Aracın içindeki ekipmanlarda “user friendly” denen, kullanıcı açısından bakma düşüncesinin eksik olduğunu bir kaç farklı konuda dile getirmiştim bu forumda, bugün itibariyle de müşteri hizmetlerinin de "müşteri memnuniyeti" gibi bir kaygısı olmadığını gördüm. Bu çaptaki bir firmanın müşteri hizmetlerine yakışan davranış, “Üretici ile yazışıp sizi bilgilendirmeye çalışacağız” şeklinde olmalıydı.
Sonuç; 2014 Haziran öncesi dizel kullanıcılarına bu parçanın takılmasının “sağlıklı olmayacağını, zaten servislerin de takmayacağını” öğrenmiş oldum. Ama bu ben bu konuyu servisteki mekanik ekiple konuşmadan kafamda bitirmiş olmayacağım
