Gönderen Konu: Servis Plastik Aksama Zarar Verdi, Sizce Yapılması Gerekenler?  (Okunma sayısı 2028 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
38900 km Kayseri'de ki Toyota Servisine aracıma 40.000km bakımı yaptırdım. Bu arada araca zarar vermesinler diye kimseye taktıramadığım sony xplod teybimide serviste taktırmak istedim. Teyip takıldı ancak bir kaç hafta içerisinde saat göstergesinin sağ alt çaprazından çatladığını gördüm. Şikayet edecektim ancak işlemi yapan arkadaşın zarar göreceğini düşünerek ses çıkarmadım ve şu an araç 45.000km de. çatlak ise köşeden kırılmaya doğru ilerliyor. Sizce ne yapmalıyım? Servisin yükümlülükleri nelerdir? Saygılar.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis Plastik Aksama Zarar Verdi, Sizce Yapılması Gerekenler?
« Yanıtla #1 : Eylül 08, 2014, 15:50:38 »
Niye işlemi yapan arkadaşı dusunuyorsunuz ki?

Şikayet edin gitsin. Neticede ortada bir kusur var

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis Plastik Aksama Zarar Verdi, Sizce Yapılması Gerekenler?
« Yanıtla #2 : Eylül 08, 2014, 15:53:48 »
Niye işlemi yapan arkadaşı dusunuyorsunuz ki?

Şikayet edin gitsin. Neticede ortada bir kusur var

Kayseri mantığı çocuğa bir zarar gelsin istemedim açıkçası ancak ön göğüsteki çatlak kırılacak şekilde ilerliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis Plastik Aksama Zarar Verdi, Sizce Yapılması Gerekenler?
« Yanıtla #3 : Eylül 08, 2014, 15:56:26 »
Kayseri mantığı çocuğa bir zarar gelsin istemedim açıkçası ancak ön göğüsteki çatlak kırılacak şekilde ilerliyor.

Direk işlemi yapan çocuğa yüklenmeyecek şekilde üstlerine bu konuyu iletin bence Mustafa Bey. Sonuçta servis kusuru.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis Plastik Aksama Zarar Verdi, Sizce Yapılması Gerekenler?
« Yanıtla #4 : Eylül 08, 2014, 16:00:47 »
Direk işlemi yapan çocuğa yüklenmeyecek şekilde üstlerine bu konuyu iletin bence Mustafa Bey. Sonuçta servis kusuru.

Öyle düşünüyorum Aytaç Bey ama ülkemizde çalışma koşullarını biliyorsunuz, işlemi yapan gariban bir çalışan, vatandaşa tazmin ettirirler mi bilemiyorum ancak sinsi bir şekilde çatlamaya devam ediyor ve bir iki cm sonra kırılacağını düşünüyorum.

O gün aracın km sini de sisteme yanlış girmişlerdi. Aracı götürdüğüm km 38900, sisteme girilen 42000. Onu telefon ile düzelttirdim ama bu problem biraz daha büyük.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis Plastik Aksama Zarar Verdi, Sizce Yapılması Gerekenler?
« Yanıtla #5 : Eylül 08, 2014, 16:16:16 »
Çok geçmiş olsun. İtinalı düşünmeniz de güzel bence.
 En başta çalışanından kurumun kendisi sorumludur. Düzeltici önlemleri almak da kurumun sorumluluğundadır. Eğitsel faaliyet de bunlardan biridir. Muhtemelen montajda bir nokta iyi oturmadı ve parçayı kastırdı. Beklemeden demontaj  ve bölgenin onarımı sonrası montaj iyi olur. Aksi halde sorun dediğiniz gibi büyür. Ayrıca başkalarının da benzer sorunlar ile yüz yüze kalma olasılığı yükselir. Barışçıl bir görüşme bence iyi olabilir servis yetkilisi ile.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis Plastik Aksama Zarar Verdi, Sizce Yapılması Gerekenler?
« Yanıtla #6 : Eylül 08, 2014, 16:21:57 »
Çok geçmiş olsun. İtinalı düşünmeniz de güzel bence.
 En başta çalışanından kurumun kendisi sorumludur. Düzeltici önlemleri almak da kurumun sorumluluğundadır. Eğitsel faaliyet de bunlardan biridir. Muhtemelen montajda bir nokta iyi oturmadı ve parçayı kastırdı. Beklemeden demontaj  ve bölgenin onarımı sonrası montaj iyi olur. Aksi halde sorun dediğiniz gibi büyür. Ayrıca başkalarının da benzer sorunlar ile yüz yüze kalma olasılığı yükselir. Barışçıl bir görüşme bence iyi olabilir servis yetkilisi ile.

Teşekkür ederim Hakan Bey. Aynı şekilde belirttiğiniz gibi düşünüyorum. Servis yetkilisi ile görüşmeye çalışacağım ama Kayseri burası nasıl olacak bakalım, beni fazla zorlamamalarını ümit ediyorum.

İtina konusunda ise; en nihayetinde hepimiz insanız, hatalar yapıyoruz. Ancak binlerce liralık araçların sigortaları bile farklı yollarla tazmin edilirken bu hatayı çalışanına yüklerler ve tazmin ederlerse içim acır açıkçası. Bu insanlar emekçi.

Muallakta kalan nokta ise aradan bir kaç ay geçti. Neden olduğunda gelmedin derler ise size anlattıklarım onlara saçma gelebilir. Ancak en nihayetinde bir hizmet satın aldık ve faturası mevcut, mağdur bırakmayacaklarını düşünüyorum şahsen.

Mesaj Birleştirildi: Eylül 08, 2014, 16:26:16
Çünkü belliki tüm ön panel düğmeleri hariç değişmesi gerekir. Bu da aracın modelinden dolayı biraz daha pahalı olacağı kanısındayım. Ya da bu şekilde kullanacağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis Plastik Aksama Zarar Verdi, Sizce Yapılması Gerekenler?
« Yanıtla #7 : Eylül 08, 2014, 21:12:20 »
38900 km Kayseri'de ki Toyota Servisine aracıma 40.000km bakımı yaptırdım. Bu arada araca zarar vermesinler diye kimseye taktıramadığım sony xplod teybimide serviste taktırmak istedim. Teyip takıldı ancak bir kaç hafta içerisinde saat göstergesinin sağ alt çaprazından çatladığını gördüm. Şikayet edecektim ancak işlemi yapan arkadaşın zarar göreceğini düşünerek ses çıkarmadım ve şu an araç 45.000km de. çatlak ise köşeden kırılmaya doğru ilerliyor. Sizce ne yapmalıyım? Servisin yükümlülükleri nelerdir? Saygılar.
O sorun konsol sökülürken kalorifer düğmelerini söktükten sonra çıkıntı yeri tutup sökülünce çatlıyor 2 arkadaşım efsane kasa aldı ikiside teyp takılırken çatlatmışlar servis için bişey diyemem sizin insiyatifinize kalmış

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis Plastik Aksama Zarar Verdi, Sizce Yapılması Gerekenler?
« Yanıtla #8 : Eylül 08, 2014, 21:21:53 »
Aracı almadab yapacaktınız bu ısı.Bu vakıtten sonra kabul etmezler.Benım 2004 sol hb nın de cızmıslerdı.Ben aracı almadan soyledım.kabul ettıler degıstıler.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2006 1.4 D-4D Terra(Manuel)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis Plastik Aksama Zarar Verdi, Sizce Yapılması Gerekenler?
« Yanıtla #9 : Eylül 09, 2014, 10:46:12 »
Aracı almadab yapacaktınız bu ısı.Bu vakıtten sonra kabul etmezler.
Keşke hemen aracı alınca akabinde yapsaydınız.Arkadaşın dediği gibi yinede işiniz rast gelsin diyeyim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis Plastik Aksama Zarar Verdi, Sizce Yapılması Gerekenler?
« Yanıtla #10 : Eylül 09, 2014, 11:21:45 »
Aracı almadab yapacaktınız bu ısı.Bu vakıtten sonra kabul etmezler.Benım 2004 sol hb nın de cızmıslerdı.Ben aracı almadan soyledım.kabul ettıler degıstıler.

Tabi doğrusu o ama...

Şimdi siz servise girdiniz, yağ değişimi yaptınız ve karter tapasını sıkarken diş kaptırdılar. Anlamadınız ve ikinci kez servise gittiniz ama tapa sıkılmıyor, diş kapmış. Şimdi burada sizin suçunuz yoktur. Servis bu işi kendi garantisi altında aslında halletmesi gerekir. Böyle bir olayda neden önce gelmediniz bu bizim sorumluluğumuzda değildir diyemezler çünkü araç tamamen servis bakımlıdır. Zaten bunun için özellikle servise gidilir. Araç işlem gördükten sonra da servisin sorumluluğu devam eder, etmelidir. En azından ben öyle düşünüyorum. Zira ilk etapta çatlak yoktu, bir hafta kadar sonra çok küçük bir çatlak meydana geldi ve ilerledi. Olay bundan ibaret.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Servis Plastik Aksama Zarar Verdi, Sizce Yapılması Gerekenler?
« Yanıtla #11 : Eylül 09, 2014, 22:01:55 »
Tamamda servıste yapılan ıslemlerın 1 yıl ıscıkık garantısı var.Sıze teypı taktıktan sonra olsa ıdı daha kolaydı.Ucuz bır parca degıl gogus kısmı.Insallah dedıgınız gıbı olut
2011 d4d Corolla